Vegatopia Forum

Poll

Lacto, ovo of toch iets anders?

Veganist
37 (13.6%)
Lacto-ovo-vegetarier
148 (54.4%)
Lacto-vegetarier
13 (4.8%)
Ovo-vegetarier
12 (4.4%)
Totaal-vegetarier
16 (5.9%)
Fruitarier
0 (0%)
Pescotarier
31 (11.4%)
Iets anders
15 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 90

Wat voor vega ben jij?

Frances

Re:Wat voor vega ben jij?
« Reactie #100 Gepost op: 22 april 2007, 11:00:39 »
Ik ben 2 jaar lang vaganist geweest, maar uiteindelijk zijn er toch steeds meer dingetjes bijgekomen, en ging ik steeds minder opletten op wat er allemaal in een product zit. Toen heb ik besloten om als vegetarier door te gaan, maar ik eet nog steeds geen producten met melk of ei.

vlietje

Re:Wat voor vega ben jij?/ correktie
« Reactie #101 Gepost op: 22 april 2007, 12:01:41 »
Ik wil mezelf eigenlijk even corrigeren.
Ik schreef hier ergens boven dat ik een part-time vegetariër ben.

Dat is natuurlijk onzin. Ik ben helemaal geen vegetariër, maar eet af en toe vegetarisch en af en toe vlees.
Een vegetariër is iemand die uit overtuiging geen/ nooit vlees eet, dat gaat voor mij niet op.

Mijn excusses.

viv

« Reactie #102 Gepost op: 22 april 2007, 22:13:42 »
Ik ben lacto-ovo-vegetarier
eet alleen geen vis en vlees
maar wel honing, draag leer en eet gelatine ed.

Offline Roodbaard

• 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat voor vega ben jij?/ correktie
« Reactie #103 Gepost op: 23 april 2007, 10:39:51 »
Ik wil mezelf eigenlijk even corrigeren.
Ik schreef hier ergens boven dat ik een part-time vegetariër ben.

Dat is natuurlijk onzin. Ik ben helemaal geen vegetariër, maar eet af en toe vegetarisch en af en toe vlees.
Een vegetariër is iemand die uit overtuiging geen/ nooit vlees eet, dat gaat voor mij niet op.

Mijn excusses.

Ik heb het je vergeven hoor ;)
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #104 Gepost op: 23 april 2007, 10:53:18 »
Toen heb ik besloten om als vegetarier door te gaan, maar ik eet nog steeds geen producten met melk of ei.

Wat eet je dan wel dat niet veganistisch is?

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
« Reactie #105 Gepost op: 25 april 2007, 23:12:58 »
sXe Vegan
In het begin viel ik er nog wel van af, maar nu kost het mij meer moeite.  ;)
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Frances

« Reactie #106 Gepost op: 29 april 2007, 19:14:10 »
Toen heb ik besloten om als vegetarier door te gaan, maar ik eet nog steeds geen producten met melk of ei.

Wat eet je dan wel dat niet veganistisch is?

Ik let er niet meer specifiek op waar gelatine in zit. En bijvoorbeeld snoepjes met glansmiddel en dergelijke, eet ik nu wel weer. Eerst at ik echt helemaal niets waar iets dierlijks in zit. Ook draag ik schoenen van leer, maar dat is per ongeluk zo gekomen. Maar goed, dat eet je niet.

Jegroentje

« Reactie #107 Gepost op: 13 mei 2007, 21:43:50 »
Ik eet geen vlees, geen vis, geen gelatine en ik let op toevoegingen aan levensmiddelen. Ik eet wel alle kaas (maar let erop dat er geen gelatine in zit zoals bijv. Rambole), bij voorkeur wel vegetarisch gestremd. Ik drink geen melk (lust ik niet)... vind soya toetjes en drinks gewoon veel lekkerder.
Ik draag wel lederen schoenen (krijg van bijna alles anders eczeem en houd van mooie schoenen ) en ook zijden dassen.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2007, 21:45:09 door Jegroentje »

tamara19

« Reactie #108 Gepost op: 14 mei 2007, 03:39:18 »

2. Een lacto-ovo-vegetarier eet geen vlees en vis, wel melk en eieren.

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #109 Gepost op: 14 mei 2007, 12:10:09 »
Lacto-ovo, ik probeer op de gelatine en luisje te letten maar soms vergis ik me omdat je het er niet aan 'af' ziet of proeft... (gister hapje chocomousse gegeten waar gelatine in bleek te zitten)
Aan vega kaas doe ik niet, dat wordt een beetje te asociaal tegenover ouders en vrienden, die zich dan wel in heel veel bochten moeten gaan wringen om me nog iets voor te zetten :)

Veganist of totaal-vegetarier wordt ik waarschijnlijk nooit, ik houd teveel van kaas en yoghurt. (hoewel ik laatst sojamelk heb gekocht, ik heb hem alleen nog niet durven proberen...)

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
« Reactie #110 Gepost op: 14 mei 2007, 22:53:05 »
Lacto-ovo, ik probeer op de gelatine en luisje te letten maar soms vergis ik me omdat je het er niet aan 'af' ziet of proeft... (gister hapje chocomousse gegeten waar gelatine in bleek te zitten)
Aan vega kaas doe ik niet, dat wordt een beetje te asociaal tegenover ouders en vrienden, die zich dan wel in heel veel bochten moeten gaan wringen om me nog iets voor te zetten :)

Veganist of totaal-vegetarier wordt ik waarschijnlijk nooit, ik houd teveel van kaas en yoghurt. (hoewel ik laatst sojamelk heb gekocht, ik heb hem alleen nog niet durven proberen...)
Zelf houd ik niet van sojamelk. (Heel) vroeger vond ik de (zuivel) yoghurt niet lekker, maar de soja yoghurt vind ik daarin tegen wel lekker.

Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Harry

« Reactie #111 Gepost op: 15 mei 2007, 07:36:59 »
Ik ben sinds kort pescotariër. Vroeger ben ik jarenlang vegetariër geweest. Volgens mijn zus portemonnee-vegetariër, maar die weet nog steeds niet wat projectie is.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #112 Gepost op: 15 mei 2007, 08:34:08 »
Ik ben sinds kort pescotariër.

Waarom ben je toen, na dat jarenlang niet te hebben gedaan, weer vlees en vis gaan eten? En waarom nu weer geen vlees?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Harry

« Reactie #113 Gepost op: 15 mei 2007, 08:39:33 »
Omdat ik er weer behoefte aan kreeg en omdat ik het biologische vlees ontdekte. Mijn overwegingen om nu weer te stoppen liggen meer op het vlak van de voedselvoorziening van de mens, die in het gedrang komt als iedereen (veel) vlees wil eten. Als ik consequent ben, zou ik dan ook geen vis meer moeten eten, maar ik let op de lijst die het WNF heeft opgesteld en kies dan de soorten vis, die het meest verantwoord zijn. En zo vaak eet ik nou ook weer niet vis.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #114 Gepost op: 15 mei 2007, 08:46:45 »
Duidelijk. :)
De voedselvoorziening die in het gedrang komt door (overmatig) vleesgebruik is ook een belangrijke reden waarom ik destijds vegetarier ben geworden.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Yasmin

« Reactie #115 Gepost op: 07 juni 2007, 22:44:42 »
Ik ben een lacto ovo vegetarie die ook geen stremsel en gelatine eet.
Ik begrijp uit een eerder bericht dat niet alle E toevoegingen chemisch zijn maar dat er ook dierlijke varianten zijn?
Is daar ergens een lijst van te vinden?

kimmie

« Reactie #116 Gepost op: 10 juni 2007, 13:44:25 »
hooj mensen

ik ben nou een Lacto-ovo-vegetarier!! ::)

soja

« Reactie #117 Gepost op: 10 juni 2007, 19:36:53 »
ik eet kaas, drink chocomelk en eet eieren, maar dat laatste zeer zelden omdat ik er heel snel genoeg van heb.
Ik draag leren schoenen omdat je moeilijk altijd op kunststof sportschoenen kan lopen en ik heb geen idee of je in mijn omgeving ergens "vegetarische" schoenen kan kopen.

Jonna

« Reactie #118 Gepost op: 12 juni 2007, 16:20:30 »
Ik ben ook lacto-ovo-vegetarier, maar ik eet wel alleen biologische eieren. En ook geen gelatine eet ik (meestal, dat is het enige waarbij ik nog iets door de vingers zie).

Offline lianne

• **
  • 79
« Reactie #119 Gepost op: 12 juni 2007, 16:39:00 »
lacto-ovovegatariër :)
Eet bijna geen eieren en melkproducten gebruik ik eigenlijk ook vrijwel niet omdat ik het niet lekker vind... Maar dropjes en kaas zijn mijn grootste verslavingen  ;D