Vegatopia Forum

Kookboeken van de AH

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookboeken van de AH
« Reactie #20 Gepost op: 06 februari 2006, 15:02:13 »
Veel (alle?) kookboekrecepten van AH zijn ook opgenomen in hun digitale database op www.ah.nl.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #21 Gepost op: 06 februari 2006, 15:20:15 »
Daar heb ik al eens gekeken, dit is één van de weinigen die er niet in staan.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Nick

• 578
« Reactie #22 Gepost op: 06 februari 2006, 17:20:18 »
Er staan verrassend lekker (uitziende) recepten op die site. Goeie tip!
Die bengaalse bloemkoolcurry heb ik niet gevonden.
Klinkt lekker. Recept?  :angel:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #23 Gepost op: 06 februari 2006, 20:06:22 »
Er staan verrassend lekker (uitziende) recepten op die site. Goeie tip!

De Allerhande/Albert Heijn is ook heel erg precies met recepten: ze kloppen vrijwel altijd, ook de dessert-recepten. Is erg prettig.
,,,,فلافل

mir

« Reactie #24 Gepost op: 16 mei 2006, 19:32:52 »
Recept voor de bloemkoolcurry:

1 bloemkool
500 gram aardappels
2 cm verse gemberwortel
1 teentje knoflook
3 el olie
3/4 tl koekkruiden
1 tl koenjit
2 el milde currypasta (Patak)
150 ml Griekse yoghurt
125 gr. ongezouten cashewnoten
1 zakje amandelschaafsel
1 takje koriander  

Bereidingswijze
Bloemkool wassen, schoonmaken en in roosjes verdelen. Aardappels schillen, wassen en in kleine blokjes snijden. Gember schillen en fijnhakken. Knoflook pellen en fijnhakken.

In braadpan 2 el olie verhitten. Aardappels ca. 3 minuten al omscheppend zachtjes bakken en met schuimspaan uit pan nemen (dit doe ik zelf nooit, ik gooi de aardappels er gewoon later bij). In zelfde pan rest van olie verhitten. Gember en knoflook ca. 30 seconden zachtjes fruiten. Koekkruiden, koenjit en currypasta al omscheppend meefruiten. Helft van yoghurt en 2 dl water toevoegen. Bloemkool, aardappels en cashewnoten erdoor roeren. Bloemkoolcurry 20 - 30 min. Afgedekt zachtjes laten sudderen. Intussen in droge pan amandelschaafsel goedbruin roosteren. Koriander fijnknippen. Kort voor opdienen rest van yoghurt door curry roeren en kort meewarmen. Bestrooien met koriander en amandelschaafsel.  

« Laatst bewerkt op: 16 mei 2006, 19:33:20 door mir »

Kiwi

« Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2006, 21:48:11 »
De macronie met kaas heb ik geprobeert, die was echt heerlijk.

Wie weet nog wat sites (met recepten) of goeie kookboeken ?

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #26 Gepost op: 03 juni 2007, 11:05:32 »
Ik zag gisteren bij mijn ouders het nieuwe bbq kookboek van AH liggen. Ik blader natuurlijk direct door naar het gedeelte 'groenten & vegetarisch', wat schetst mijn verbazing: meteen een recept met vis en daarna nog een en nog een.  :'( Ik word daar echt een beetje treurig van.

Overigens staan er wel een aantal lekkere vegetarische hapjes, salades en nagerechten in.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #27 Gepost op: 14 juni 2007, 16:19:15 »
Ik zag bij de AH ook 3 waaiers liggen: een vleeswaaier, een viswaaier en een groentewaaier. Hartstikke leuk natuurlijk, maar in de winkel hadden ze geen inkijkexemplaar (alleen van de vleeswaaier  :-\). Weet iemand hier of de groentewaaier interessant is voor iemand die dit boek ook al heeft ?
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2007, 16:25:50 »
Nee, de groentewaaier is dan niet echt interessant (ik heb 'm zelf wel gekocht).

Op de groentewaaier staan de onderdelen: schoonmaken, bewaren, bereiden, lekker in en lekker bij. Daarnaast een recept (niet per se vegetarisch). De groenten die erin staan zij vrij alledaags.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2007, 16:26:47 »
Dan is het inderdaad niet de moeite waard. Dankjewel!
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #30 Gepost op: 19 juli 2007, 12:48:19 »
ik heb de Turkse variant, vindt het wel een erg leuk boek moet ik zeggen, en er staan redelijk wat vegetarische dingetjes in.
moet zeggen dat ik hem ook in de aanbieding heb gekocht, volle prijs zou ik er niet voor geven denk ik.
En oh ja, ik heb ook ooit zo'n groentewaaier gekocht voor de helft. dat was wel een leuk hebbedingetje.