Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Elsbeth

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #80 Gepost op: 07 maart 2004, 21:32:24 »
um mensen zoals jij die nog slanker zijn?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #81 Gepost op: 07 maart 2004, 21:42:18 »
Nouja  :-[
Eerst at ik vlees, toen alleen toen vis, toen alleen nog zuivel, toen geen zuivel, nu weet beetje zuivel. Maar mijn gewicht blijft eeuwig op 57 hangen. Ik denk dat ik het niet overdrijf dat ik al tientallen keren gehoord heb dat mensen mij mager vinden. En dan zal je misschien niet geloven dat ik dus wel een buikje heb (niet sporten).
Kweenie hoor, ik zit tegen de ondergrens van gezond gewicht aan.
Ik vind dat je er prima uitziet. Het lijkt me dat het niet echt goed voor je welzijn is zo met voeding bezig te zijn om af te vallen. Dan moet je alle lekkere dingen, die je echt wel kan hebben, laten staan.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #82 Gepost op: 07 maart 2004, 22:59:30 »
um mensen zoals jij die nog slanker zijn?

Tsssss.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #83 Gepost op: 07 maart 2004, 23:04:43 »
'k zit rond de 21 BMI, maar ben ontevreden over mijn lijf. Ik snoep teveel op mijn werk (vooral zoute popcorn en dropjes), heeft iemand daar een echt goed alternatief voor?
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Elsbeth

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #84 Gepost op: 07 maart 2004, 23:11:26 »
Ik snoep teveel op mijn werk (vooral zoute popcorn en dropjes), heeft iemand daar een echt goed alternatief voor?
Nou kijk, ik kan wel zeggen: lekker wortel! lekker radijs! maar dan moet je eerst een knop in je hoofd omzetten voordat je daarmee als snoeperd genoegen neemt (weet ik uit ervaring). Snack-a-jacks zijn bijv. wel lekker (en caloriearm), maar reteduur, net als andere zoet light produkten. Dus volgens mij is er niet echt een alternatief. Ja zoethout ofzo, maar da's vies, zo'n boomstronk in je mond (vind ik).
Ik ben ook gewoon ontevreden. Was vroeger slanker en voelde me daar veel beter bij. Vandaar.

suussie

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #85 Gepost op: 07 maart 2004, 23:39:06 »
'k zit rond de 21 BMI, maar ben ontevreden over mijn lijf. Ik snoep teveel op mijn werk (vooral zoute popcorn en dropjes), heeft iemand daar een echt goed alternatief voor?

Jezelf verbieden om (ongezond) snoep te kopen...maarja dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan  :-\

Misstries

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #86 Gepost op: 08 maart 2004, 10:43:37 »
Ik zit net over het streepje met een lengte van 1.70 en een gewicht van 73 kg.
Maar ik vind die hele bmi flut!
Want er wordt geen rekening gehouden met spiermassa die veel zwaarder is dan vetmassa en als fervent paardrijdster heb ik spieren genoeg. Tevens wordt er m.i .om die reden geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen.
en als ik 50 kg zou wegen wat nog zou moeten kunnen, ben ik echt ziek! Ik heb een prima figuur en ben blij met mijzelf. Ik ben geen tenger pupke maar dat past ook niet bij me.

Laten wij ons als vrouwen toch niet gek maken zeg (en sommige mannen onder ons :)Laat ons blij zijn met de vetrol! Weet je wat die dingen ons hebben gekost!! Je moet eens uitrekenen wat je aan consumpties betaald hebt om dat rolletje te kweken. Met elk ander iets waar je zoveel geld aan had uitgegeven zou je dolblij zijn!!

Nicky-too jij bent trouwens een geweldig lieve meid zoals ik uit je postings begrijp en met een lieve leuke verloofde..so what is your point ;)

en als tip nu oma Trish toch op dreef is: Wil je er toch van af? Dan besluit ik mijn betoog met een bijbeltekst (stichtelijker kan niet )

Waarom weegt gij geld af voor wat geen brood is....

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #87 Gepost op: 08 maart 2004, 10:49:58 »
Nicky-too jij bent trouwens een geweldig lieve meid zoals ik uit je postings begrijp en met een lieve leuke verloofde..so what is your point ;)

Ik denk niet dat je dat echt wilt weten, maar goed, een greep:
- ik ben mijn hele leven al te dik;
- ik word er al mijn hele leven mee gepest (incl. door mijn moeder);
- ik heb geen positief zelfbeeld;
- ik word zelf afgewezen voor werk o.b.v. mijn uiterlijk;
- ik ben gewoon liever wat dunner.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #88 Gepost op: 08 maart 2004, 10:55:42 »
Ik zit net over het streepje met een lengte van 1.70 en een gewicht van 73 kg.
Maar ik vind die hele bmi flut!
Want er wordt geen rekening gehouden met spiermassa die veel zwaarder is dan vetmassa en als fervent paardrijdster heb ik spieren genoeg.

BMI is een beetje achterhaald, maar ze hebben niet voor niets ruime marges. Je ideale gewicht kun je er niet mee bepalen, het kan alleen een indicatie geven van over/ondergewicht.

Citaat
Tevens wordt er m.i .om die reden geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen.

Wel toch? Dat daar verschil is zit is wel een bekend feit.

Citaat
en als ik 50 kg zou wegen wat nog zou moeten kunnen, ben ik echt ziek! Ik heb een prima figuur en ben blij met mijzelf. Ik ben geen tenger pupke maar dat past ook niet bij me.

Ik hou meer van volwassen katten dan van jonge poesjes. Bij jonge poesjes is er zo weinig om te aaien... dat gaat bij vrouwen ook (tot op zekere hoogte) op.

Citaat
Laten wij ons als vrouwen toch niet gek maken zeg (en sommige mannen onder ons :)Laat ons blij zijn met de vetrol! Weet je wat die dingen ons hebben gekost!! Je moet eens uitrekenen wat je aan consumpties betaald hebt om dat rolletje te kweken. Met elk ander iets waar je zoveel geld aan had uitgegeven zou je dolblij zijn!!

Dat vind ik nou weer niet zo'n sterk argument. Mensen investeren ook een boel om longkanker te krijgen, maar ze worden er niet erg blij van denk ik.

Citaat
Nicky-too jij bent trouwens een geweldig lieve meid zoals ik uit je postings begrijp en met een lieve leuke verloofde..so what is your point ;)

25 kilo meer of minder scheelt in hoe je behandeld wordt door mensen. En dat heeft weer invloed op hoe je zelf handelt. Hoe is eigenlijk heel triest, maar je kan echt een beter mens worden van 25 kilo minder.

edit: en nicky bevestigt dat min of meer. Een negatief zelfbeeld is niet fijn om te hebben, en ja, het ligt aan de maatschappij, maar ja, die verandert voorlopig niet...

Dat geldt weer niet voor een paar kilo eraf, dat is puur ijdelheid.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2004, 10:59:53 door Poek »

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #89 Gepost op: 08 maart 2004, 11:00:49 »
Ik hou meer van volwassen katten dan van jonge poesjes. Bij jonge poesjes is er zo weinig om te aaien...

 :o Poek toch! :o

 :laugh:
:witch2:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #90 Gepost op: 08 maart 2004, 11:04:14 »
Ik hou meer van volwassen katten dan van jonge poesjes. Bij jonge poesjes is er zo weinig om te aaien...

 :o Poek toch! :o

 :laugh:

Het was een heel onschuldige opmerking! Maar ook (niet bewust) een test om te zien hoe mensen denken.

*noteert het resultaat voor Artemis alvast*

arianne

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #91 Gepost op: 08 maart 2004, 11:48:38 »
Ik ben iets te zwaar, maar dat wist ik al   Het valt nog aardig mee omdat ik lang ben :P Nee, ik ben de laatste tijd aan het afvallen en het valt me op dat ik steeds lichter word nu ik op mezelf woon. Dat zegt vast iets over mijn ouderlijk huis ;)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #92 Gepost op: 08 maart 2004, 11:50:39 »
Ik ben iets te zwaar, maar dat wist ik al   Het valt nog aardig mee omdat ik lang ben :P Nee, ik ben de laatste tijd aan het afvallen en het valt me op dat ik steeds lichter word nu ik op mezelf woon. Dat zegt vast iets over mijn ouderlijk huis ;)

Hoe (te) zwaar zijn je ouders? Zeker bourgondische types? :)

arianne

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #93 Gepost op: 08 maart 2004, 11:53:39 »
Ehm... ja, ik denk dat mijn moeder zo'n 120 weegt, mijn broertje van 15 ook onderhand. Het zijn van die eettypes die na 8 jaar nog steeds niet snappen waarom ik vegetariër ben. Vooral veel vlees.

Elsbeth

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #94 Gepost op: 08 maart 2004, 13:33:05 »
Slechts 15 jaar jong en dan al zoveel gewicht.. Ik wil niemand beledigen, maar ik denk dat dat niet goed kan zijn voor je hart en bloedvaten enzo.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #95 Gepost op: 08 maart 2004, 13:57:18 »
Dat zou dan eigenlijk het hoofdmotief moeten zijn he, dit ook voor Nicky too: het is voor je gezondheid  dat je af wilt vallen.
"De maatschappij dat ben jij" helaas gaat dat ook op voor negatieve zaken...ik betrap me ook op negatief oordelen, om me dan meteen daar schuldig over te voelen.
de tuin: dat ben ik

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #96 Gepost op: 08 maart 2004, 14:00:41 »
Da's ook waar.

Daarom doe ik ook niet aan diëten. Ik word er chagrijnig van.
Ik ben nu al een paar jaar bezig om me gewoon beter te voelen. Dat betekent dus dingen doen die ik leuk vind (zoals zwemmen en paardrijden) en eten zoals ik dat prettig vind (maar wel gezond). Maar dat betekent dat ik dus ook mag snoepen, als ik dat wilt.
Alleen dan val je niet zo snel af.

Op zich vind ik dat niet zo'n probleem.

Ik heb het meeste problemen met hoe andere mensen tegen mij doen. Het komt nog steeds voor (maar wel minder gelukkig) dat ik op straat loopt en een wildvreemde een rotopmerking naar me maakt over mijn overgewicht. Los van het feit dat ik dat totaal niet snap, heb ik daar erg veel last van. En dat is heel moeilijk te overwinnen.

Mijn overgewicht is dus in feite bijzaak.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #97 Gepost op: 08 maart 2004, 14:01:44 »
Het was een heel onschuldige opmerking! Maar ook (niet bewust) een test om te zien hoe mensen denken.

*noteert het resultaat voor Artemis alvast*

Ooo, maar ik ben nog véél erger hoor. :p
:witch2:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #98 Gepost op: 08 maart 2004, 14:55:07 »
dat ik op straat loopt en een wildvreemde een rotopmerking naar me maakt over mijn overgewicht.

Dat heb ik ook gehad. Denk wel minder dan jou. Bij mij waren het voornamelijk dan nog redelijk bekende personen. Maar ik negeerde het zoveel mogelijk, maar heb er uiteindelijk ook mijn onzekerheid door gekregen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #99 Gepost op: 08 maart 2004, 14:56:45 »
dat ik op straat loopt en een wildvreemde een rotopmerking naar me maakt over mijn overgewicht.

Dat heb ik ook gehad.
maar heb er uiteindelijk ook mijn onzekerheid door gekregen.



Noujaaa stelletje stumpers die lui op straat! :angry6: