Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #500 Gepost op: 31 maart 2006, 23:26:16 »
Volgens mij gaat er een stroompje door je lichaam, en aan de hand van de weerstand wordt je vetpercentage bepaald. Vet geeft andere weerstand dan water. Als je bijv. met natte voeten op zo'n weegschaal gaat stan dan krijg je ook een andere meting.

Volgens mij moet je er juist altijd met natte voeten opstaan, anders doet 'ie het niet.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #501 Gepost op: 31 maart 2006, 23:29:49 »
Klopt!
en vetpercentage is gewoon het percentage van je gewicht dat uit vet bestaat. Voor mannen is dit sowieso lager dan voor vrouwen, ik weet niet wat een gezonde vetpercentage is voor mannen, voor vrouwen in ieder geval tussen 20-30 % ofzo.

Vrouwen:
< 19: 17-22%
20-29: 18-23 %
30-39: 19-24%
40-49: 20-25%

Mannen:

< 19: 12-17%
20-29: 13-18 %
30-39: 14-19%
40-49: 15-20%

Maar dit is op een schaal van Zeer goed- Goed- Middelmatig - Slecht*. Bovenstaande getallen komen uit 'goed'.

*Dus niet 'gezond'.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2006, 23:30:27 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #502 Gepost op: 01 april 2006, 10:16:07 »
Ik maak ook gebruik van zo'n weegschaal. Volgens mij moet je niet met natte voeten erop gaan staan, ik doe het in ieder geval nooit.
Die dingen zijn in inderdaad minder nauwkeurig maar je kunt wel natuurlijk wel de veranderingen volgen, en heel veel verschil zal het niet geven (niet dat je volgens de weegschaal een gezond vet % hebt en in het echt zwaar overgewicht hebt).

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #503 Gepost op: 01 april 2006, 10:18:56 »
Stuk van de volkskrant site...ik vind het een beetje raar wat ze hier zeggen, wat betreft sporten dan:

Citaat
Eerst afvallen, als je buikspieren wilt
door Wouter Sinke, foto's:

Drukke tijden voor de verkopers van buikspierapparaten en wondermiddelen tegen vetkwabben rond het middel. Maar liefst een kwart van de omzet van Tell Sell, marktleider in thuisfitnessapparatuur, wordt kort na de feestdagen verdiend. Volgens de televisiespotjes hebben de kopers al na enkele weken crunchen, abflexen of de abs (buikspieren) elektrocuteren een gespierde buik gelijk een wasbord.
Helaas is het niet zo dat iedereen zomaar vanuit een ongetrainde situatie een platte buik met spieraftekening kan realiseren. Want lokaal afvallen is een fabeltje, stellen deskundigen.
Eerst moet het algemene vetpercentage teruggebracht worden naar een niveau waarop het effectief is om buikspieroefeningen te gaan doen. Doe je dit niet, dan train je spieren onder de laag vet waardoor het bierbuikje alleen maar in omvang toe zal nemen.
Een paar keer per week flink hardlopen om af te vallen heeft volgens hoogleraar Humane Energetica Klaas Westerterp van de Universiteit van Maastricht niet bijster veel zin. De onderzoeker op het gebied van energieopname en energiegebruik stelt dat het vijf keer effectiever is minder te eten dan stevig te sporten.
Als mensen bijvoorbeeld een uur gaan hardlopen, zijn ze daarna moe en doen ze later op de dag minder. Hierdoor wordt per saldo hetzelfde verbrand. Daarnaast maakt de inspanning hongerig waardoor weer meer wordt gegeten en de verbrande calorieën weer worden aangevuld.
Een (regel-)matig en gezond dieet samen met laagintensieve training, als wandelen en fietsen, werkt beter, aldus Westerterp.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2006, 10:20:05 door Marla »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #504 Gepost op: 01 april 2006, 10:58:32 »
Ja, dat is inderdaad een beetje raar.

Op mijn weegschaal moet ik, voor vet-, spier- en waterpercentage natte/vochtige voeten hebben, anders doet 'ie het niet. Zit er op die van jou ook spiermeting? Misschien zit daar het verschil...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #505 Gepost op: 01 april 2006, 15:16:14 »
Ja er zit spier, vet en vocht meting, maar vroeger hadden we er een waar alleen vetpercentage op gemeten kon worden en daar kon je ook gewoon met droge voeten op.

langnek

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #506 Gepost op: 02 april 2006, 02:08:08 »
Volgens mij gaat er een stroompje door je lichaam, en aan de hand van de weerstand wordt je vetpercentage bepaald. Vet geeft andere weerstand dan water. Als je bijv. met natte voeten op zo'n weegschaal gaat stan dan krijg je ook een andere meting.

Volgens mij moet je er juist altijd met natte voeten opstaan, anders doet 'ie het niet.
Ik ben het niet voor de zekerheid gaan nakijken, maar ik heb met droge voeten in de gebruiksaanwijzing, van die van mij, gelezen, dacht ik, en 't werkt! :) en met natte voeten zou de meting niet kloppen, dus zal deze anders zijn!
« Laatst bewerkt op: 02 april 2006, 02:10:46 door langnek »

Harry

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #507 Gepost op: 02 april 2006, 02:18:14 »
Ik kan dit niet met droge ogen lezen, hoor. ;D

langnek

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #508 Gepost op: 02 april 2006, 02:26:55 »
Volgens mij gaat er een stroompje door je lichaam, en aan de hand van de weerstand wordt je vetpercentage bepaald. Vet geeft andere weerstand dan water. Als je bijv. met natte voeten op zo'n weegschaal gaat stan dan krijg je ook een andere meting.

Volgens mij moet je er juist altijd met natte voeten opstaan, anders doet 'ie het niet.
Ik ben het niet voor de zekerheid gaan nakijken, maar ik heb met droge voeten in de gebruiksaanwijzing, van die van mij, gelezen, dacht ik, en 't werkt! :) en met natte voeten zou de meting niet kloppen, dus zal deze anders zijn!
Ik heb 'm met natte voeten geprobeerd, maar in bad doet tie het niet meer? :confused:
« Laatst bewerkt op: 02 april 2006, 02:27:19 door langnek »

Harry

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #509 Gepost op: 02 april 2006, 02:28:38 »
Ik vind het een vet apparaat. ;)

Lotje2

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #510 Gepost op: 14 mei 2006, 00:37:13 »
Ik heb BMI van 16... Dat is dus niet "vet"...  ;) Ik ben al blij zo, want door ziekte heb ik BMI 12 gehad...  :( Niet erg handig; je kan niet zonder pijn in de sofa zitten   :o )
Ik ben 1m70 en weeg 47kg.

carpediem

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #511 Gepost op: 20 mei 2006, 22:16:49 »
je kan het ook andersom formuleren; hoeveel ben je afgevallen sinds je vega bent geworden???

Bij mij maar liefst 20 kilo.En helemaal geen honger gehad, (ok ok heb er wel een jaar over gedaan he)  ;D  maar als ik een extra plus moet noemen van vega zijn is het wel dat


Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #512 Gepost op: 21 mei 2006, 20:54:21 »
Hoe komt het eigenlijk dat de meeste mensen als ze vegetarier worden dan afvallen?

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #513 Gepost op: 22 mei 2006, 14:28:20 »
Hoe komt het eigenlijk dat de meeste mensen als ze vegetarier worden dan afvallen?

Kort door de bocht: omdat ze minder vlees en meer vezels gaan eten.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #514 Gepost op: 27 mei 2006, 18:08:24 »
Hoe komt het eigenlijk dat de meeste mensen als ze vegetarier worden dan afvallen?

Kort door de bocht: omdat ze minder vlees en meer vezels gaan eten.



Van vezels val je af?
Weet niet meer of ik aangekomen ben toen of afgevallen, is al bijna 5 jaar geleden en probeerde al af te vallen, ben wel iets afgevallen maar meer over half jaar ofzo of langer verdeeld.

Aiko

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #515 Gepost op: 27 mei 2006, 18:21:17 »
Niet zozeer dat je er direct van afvalt, maar meer daar het weinig energie levert aan je lichaam. Wel neemt het plek in in je maag en darm, en zorgt het voor een verzadigingsgevoel. Meer vezels betekent gewoon minder andere stoffen die meer bijdragen aan energie voor je lichaam.

MoNsTeR

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #516 Gepost op: 28 september 2006, 14:09:32 »
62 kilo bij 176cm, BMI van 20. Het is toch wat.

Langzaam een beetje afvallen is toch ook beter dan snel veel afvallen?

« Laatst bewerkt op: 28 september 2006, 14:09:53 door MoNsTeR »

Offline Teddy

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #517 Gepost op: 28 september 2006, 14:30:21 »
Ik ben 1 meter 80 en ik weeg 58. Dat is een BMI van 18.
Er wordt gezegd dat dat te laag is maar ik ben zelf wel tevreden.  :) Ik voel me goed en zie er ook niet mager uit, gewoon slank.

Sinds ik vega eet ben ik eigenlijk niet echt afgevallen of aangekomen. Mijn huid is er wel beter doorgeworden. :D Daar ben ik wel heel blij mee! Niet dat het heel erg was ofzo, maar m'n huid heeft een betere kleur en minder pukkeltjes.


Gwennepen

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #518 Gepost op: 28 september 2006, 14:49:28 »
Ik weeg ongeveer 65 kg bij een lengte van 1.70m.Dat vind ik mooi bij elkaar passen om te horen maar niet zo om te zien.Iedereen zegt dat ik er niet over moet zeiken.Dus daar stop ik ook bij deze ook mee. ;)

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #519 Gepost op: 28 september 2006, 21:23:45 »
Ik ben nu 63 kilo bij 1m80. Ervaring leert dat dat wel zo blijft. Nu alleen nog dat buikje wegwerken.

Zouden ze trouwens de maten hebben veranderd, want ik pas ineens in maat 36  :o
Hoor wie klopt daar kinders???