Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #40 Gepost op: 07 maart 2004, 11:45:36 »
18 geldt in ieder geval als ondergewicht volgens die website.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #41 Gepost op: 07 maart 2004, 11:49:43 »
18 geldt in ieder geval als ondergewicht volgens die website.
www.hulpgids.nl zegt het volgende:

Citaat
2. [...] Voor vrouwen tussen 19 en 24 jaar wordt een QI tussen 19 en 24 als normaal beschouwd.
3. [...] Het lichaamsgewicht is vaak meer dan 15% te laag

Wat dan neerkomt op een QI van 16. Mijn fout.
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2004, 11:50:43 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #42 Gepost op: 07 maart 2004, 11:57:50 »
Sorry Dragon, maar sinds ik op het forum rondhang verklaar je al dat je af gaat vallen. Al twee jaarwisselingen heb je je voorgenomen om dat jaar écht te gaan sporten, meer fietsen, enz enz. Geloof je er zelf nog wel in?
Tuurlijk, het zal wel ooit eens komen. Maar heb er wel moeite mee. Vorig jaar had ik wel echt een lange periode dat ik dingen weg liet en na een tijd was ik wel afgevallen, maar dan komt het er weer aan.
Ben wat dat betreft niet zo een doorzetter. Eerlijk gezegd schrok ik laatst een beetje te erg van mijn gewicht, dus hoop dat dit genoeg kracht geef om het te doen. En dat het dus niet korte perioden word dat ik dingen doe enzo.

Maar je hebt gelijk misschien geloofde ik er steeds niet zo in ofzo...of ik was gewoon teveel met andere dingen bezig...ik weet het niet.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #43 Gepost op: 07 maart 2004, 12:06:42 »
Misschien moet je iets zoeken wat je leuk vind.

Ik ben ook te dik, maar ik ga duidelijk geen dingen doen die ik niet leuk vind. Daar word ik alleen chagrijnig van en zo.

Inmiddels (proces van jaren, dat wel) ga ik 1x per week zwemmen (voorzover ik dat kan, maar de lessen komen wel weer), 1x per week paardrijden en afgelopen donderdag ben ik weer naar de sportschool gegaan. Ik haat fitness, maar spiertraining vind ik wel leuk. Dat ben ik dus weer gaan doen. Daar hoort een beetje cardiotraining (bijv. op de hometrainer) bij, dus dan krijg ik dat wel mee, zonder dat ik overdreven veel hoef te doen.

Omdat ik vorig jaar al meer deed (zwemmen en paardrijden) ben ik al een stuk fitter, waardoor ik sneller ga lopen als ik ergens heen moet of de fiets pak. En zo heb ik mezelf in een opwaartse spiraal gekregen.  :D

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #44 Gepost op: 07 maart 2004, 12:08:31 »
Tuurlijk, het zal wel ooit eens komen. Maar heb er wel moeite mee. Vorig jaar had ik wel echt een lange periode dat ik dingen weg liet en na een tijd was ik wel afgevallen, maar dan komt het er weer aan.
Je moet ook permanent dingen veranderen. Misschien kan je wel een diëtist inschakelen die je kan helpen bij het plannen van wat je eet, alhoewel ik denk dat die wel eens moeilijk kan gaan doen over dat je veganist bent.

Ik ben zelf een beetje terughoudend in het geven van voedingsadviezen, maar wat ik me zo herinner van die van het voedingscentrum moet je per dag 5-8 boterhammen, 2 ons groente, twee stuks fruit, en een portie aardappelen/pasta/rijst eten. Het vlees en de zuivel negeren we nu, en daar voor in de plaats nemen we wat in het boekje "lekker vegetarisch" als vervanger voor 1 ons biefstuk wordt gegeven: 100 gram sojaprodukten of 75 gram gare peulvruchten of 40 gram noten.

Voorts herinner ik me nog een ander advies, waarschijnlijk van een amerikaanse website, dat je brood en graanprodukten (zonder toegevoegde suiker natuurlijk) mag eten naar behoefte.

Dat je weet welke kant je ongeveer op moet. En vergeet niet je B12 te slikken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

suussie

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #45 Gepost op: 07 maart 2004, 12:09:06 »
Precies, je moet dingen doen die je leuk vind. En ik denk ook dat het belangrijk is om je eetpatroon te veranderen. Stapje voor stapje. Volgens mij kun je dan blijvend succes boeken.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #46 Gepost op: 07 maart 2004, 12:11:34 »
Precies, je moet dingen doen die je leuk vind. En ik denk ook dat het belangrijk is om je eetpatroon te veranderen. Stapje voor stapje. Volgens mij kun je dan blijvend succes boeken.

Dat laatste klopt zeker. Ik kom al 2 jaar eigenlijk niet bij (schommel 1 kilo af en toe). Dat komt omdat ik mijn eetgewoonten voor elkaar heb.

En nu ik me beter voel (stress maakt mij dik) en ik meer beweeg ben ik vorig jaar ruim 7 kilo afgevallen. Dat voelt goed, joh!

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #47 Gepost op: 07 maart 2004, 12:17:06 »
Je moet ook permanent dingen veranderen. Misschien kan je wel een diëtist inschakelen die je kan helpen bij het plannen van wat je eet, alhoewel ik denk dat die wel eens moeilijk kan gaan doen over dat je veganist bent.
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Zat ook al wat te lezen op dieetsites. Kwam net een vetvrij-dieet tegen. Maar geen idee of dat helpt.

Citaat
Ik ben zelf een beetje terughoudend in het geven van voedingsadviezen, maar wat ik me zo herinner van die van het voedingscentrum moet je per dag 5-8 boterhammen, 2 ons groente, twee stuks fruit, en een portie aardappelen/pasta/rijst eten. Het vlees en de zuivel negeren we nu, en daar voor in de plaats nemen we wat in het boekje "lekker vegetarisch" als vervanger voor 1 ons biefstuk wordt gegeven: 100 gram sojaprodukten of 75 gram gare peulvruchten of 40 gram noten.
Ik eet ongeveer 5 boterhammen (met beleg), 2 ons groenten eet ik (ongeveer), en 2 stuks fruit. Nou de laatste weken iig ongeveer 2 uitgeperste sinasappels per dag. Telt dat ook? :)
100 gram sojaproducten, ik eet wel sojaburger, soms tofu, of sojadrinks en wel wat noten. Misschien wel meer dan 100gr.

Maar ik eet ook wel wat teveel qua sojaproducten, noten of koekjes e.d.

Citaat
Dat je weet welke kant je ongeveer op moet. En vergeet niet je B12 te slikken.
B12 neem ik geregeld in :)

Citaat
Misschien moet je iets zoeken wat je leuk vind.
Tsja, ik vind vet eten wel leuk :P

Ik zal komende weken iig meer actievere dingen gaan (proberen)   doen. Nu ben ik elke dag al wat sit-ups en gewicht heffen te doen, maar komt binnenkort dan nog wel fietsen bij.

Misschien dat ik eerdaags ook maar naar een dietist ga...

Dat zijn dan maar mijn eerste stapjes :)
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2004, 12:18:39 door The Fly »
Stem op de Partij voor de Dieren

suussie

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #48 Gepost op: 07 maart 2004, 12:21:28 »
Ja dat is een goeie stap denk ik om naar een diëtist te gaan.  :)

En wat betreft een vetvrij-dieet...Ik vraag me af of zoeits goed is. Je lichaam heeft toch ook wel wat vet nodig? En bovendien...als je stopt met zo'n dieet vliegen de pondjes er wel weer aan volgens mij...

Maja, ik ben geen voedingsdeskundige natuurlijk  ;) Maar ik vind het wel heel interessant.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #49 Gepost op: 07 maart 2004, 12:23:41 »
Ja dat is een goeie stap denk ik om naar een diëtist te gaan.  :)

En wat betreft een vetvrij-dieet...Ik vraag me af of zoeits goed is. Je lichaam heeft toch ook wel wat vet nodig? En bovendien...als je stopt met zo'n dieet vliegen de pondjes er wel weer aan volgens mij...
Hier stond dat: http://www.goednieuws.com/vetvrij/
Iets van drie weken zonder en dan weer gewoon eten ofzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #50 Gepost op: 07 maart 2004, 12:24:32 »
Draakje, waarom koop je geen hometrainer? Kun je binnen fietsen en evt. tegelijkertijd internetten!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #51 Gepost op: 07 maart 2004, 12:25:41 »
Maar ik eet ook wel wat teveel qua sojaproducten, noten of koekjes e.d.
Van die sojaprodukten weet ik het zo niet, maar noten zijn moddervet (pinda's zijn trouwens geen noten, maar druipen ook van het vet), en in koekjes zit veel suiker en vet. Ik zou dus wel opletten dat je niet veel meer noten eet dan die 40 gram per dag, en ook niet elke dag. En als je lekkere trek hebt kan je misschien beter een boterham eten in plaats van koekjes.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #52 Gepost op: 07 maart 2004, 12:27:29 »
Hier stond dat: http://www.goednieuws.com/vetvrij/
Iets van drie weken zonder en dan weer gewoon eten ofzo.
Ik wantrouw dat soort claims. Er is geen quick fix. Als je wilt dat er permanent iets verandert aan je gewicht moet je ook permanent iets veranderen aan je eetgewoonten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

suussie

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #53 Gepost op: 07 maart 2004, 12:28:32 »
Of als tussendoortje cherrytomaatjes of een wortel ofzo  :)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #54 Gepost op: 07 maart 2004, 12:28:56 »
Veel glazen water drinken, ook voor een maaltijd, kan ook geen kwaad. Je hoeft helemaal niet naar de Weight Watchers...die zitten hier al ;)
Misschien weer een aparte draad waar mensen posten: zovéél wil ik afvallen en hoe het gaat?
Doe ik ook een paar weken mee  :O
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2004, 12:30:52 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

suussie

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #55 Gepost op: 07 maart 2004, 12:29:06 »
Hier stond dat: http://www.goednieuws.com/vetvrij/
Iets van drie weken zonder en dan weer gewoon eten ofzo.
Ik wantrouw dat soort claims. Er is geen quick fix. Als je wilt dat er permanent iets verandert aan je gewicht moet je ook permanent iets veranderen aan je eetgewoonten.

Precies.

suussie

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #56 Gepost op: 07 maart 2004, 12:30:29 »
Veel glazen water drinken, ook voor een maaltijd, kan ook geen kwaad. Je hoeft helemaal niet naar de Weight Watchers...die zitten hier al ;)

Ja, wat heel handig is: gewoon een grote fles met water vullen. En dan zorgen dat íe aan het eind van de dag leeg is. Helpt prima!

Oja, en voor een maaltijd ook een flink glas water drinken. Heb je alvast wat in je maag.

suussie

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #57 Gepost op: 07 maart 2004, 12:31:27 »
haha, had niet gezien dat dat van een glas water voor een maaltijd al aangehaald was  ;)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #58 Gepost op: 07 maart 2004, 13:04:02 »
Draakje, waarom koop je geen hometrainer? Kun je binnen fietsen en evt. tegelijkertijd internetten!

Zou wel ideaaal zijn natuurlijk :)
maar vind frisse lucht ook wel belangrijk :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #59 Gepost op: 07 maart 2004, 13:04:34 »
(pinda's zijn trouwens geen noten, .

oh, eh, dan eet ik verder geen noten :)
Stem op de Partij voor de Dieren