Vegatopia Forum

Poll

Wat is je BMI?

7 of minder
19 (7.7%)
8-19
52 (21.1%)
0-21
58 (23.5%)
2-23
46 (18.6%)
4-25
29 (11.7%)
5-26
15 (6.1%)
6-27
5 (2%)
7+
23 (9.3%)

Totaal aantal stemmen: 78

Hoeveel weeg je?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #100 Gepost op: 08 maart 2004, 14:58:27 »
Maud is lief...  :-*

Maar ja, wat doe je ertegen?

Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om het van me af te zetten OF om het te kunnen negeren...

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #101 Gepost op: 08 maart 2004, 14:59:43 »
Maud is lief...  :-*
\

Ah jij ook, en Drakenvliegje ook! Hier..  :-*  :-*

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #102 Gepost op: 08 maart 2004, 15:00:54 »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #103 Gepost op: 08 maart 2004, 15:02:45 »
:)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #104 Gepost op: 08 maart 2004, 15:08:39 »
"Tante Sidonia" terug roepen?

 :O

Ik moet wel zeggen dat ik 1x een goeie heb uitgehaald.
Ik voelde me die dag uitzonderlijk goed en ik liep in de supermarkt. Een vrouw liep daar haar dochtertje (jaar of 10?) aan te stoten, naar mij te wijzen en dan gingen ze samen lachen.

Ik ben gestopt en heb het mens aan staan kijken met een gezicht van "En waar denk jij mee bezig te zijn?". 'k Heb niks gezegd, maar ze schaamde zich mooi wel.

Maar ik voel me niet altijd sterk genoeg om dat te doen, helaas.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #105 Gepost op: 08 maart 2004, 15:11:17 »
Maar ja, wat doe je ertegen?

Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om het van me af te zetten OF om het te kunnen negeren...

Jouw geest heeft er last van, maar je karma niet. Hun karma wel. In feite moet je medelijden met ze hebben.

En aan het onprettige gevoel dat het geeft... accepteren? 'O, nu maakt iemand een rotopmerking. Een rotopmerking doet je onprettig voelen. Dus als ik dat voel is dat normaal' en verder je schouders erover ophalen?

De confrontatie aangaan lijkt me alleen goed als je de ander erdoor kan veranderen, waardoor ze dat niet meer doen... maar dat kan juist meer (negatieve) emoties oproepen en dan is het juist onfijn.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2004, 15:13:07 door Poek »

Misstries

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #106 Gepost op: 08 maart 2004, 15:20:28 »
"Tante Sidonia" terug roepen?

 :O

Ik moet wel zeggen dat ik 1x een goeie heb uitgehaald.
Ik voelde me die dag uitzonderlijk goed en ik liep in de supermarkt. Een vrouw liep daar haar dochtertje (jaar of 10?) aan te stoten, naar mij te wijzen en dan gingen ze samen lachen.

Ik ben gestopt en heb het mens aan staan kijken met een gezicht van "En waar denk jij mee bezig te zijn?". 'k Heb niks gezegd, maar ze schaamde zich mooi wel.

Maar ik voel me niet altijd sterk genoeg om dat te doen, helaas.

groeten,
Nicky

Ow lief heb ik zin om met jou een paar sessies dramatherapie te doen!

Ik haat dat gedrag van mensen, en ze hebben niet half door hoe ze anderen daar mee schaden.
Door uit te spelen en te oefenen in de "worst cases" kun je je    zelfvertrouwen oppeppen. En niet alleen dat, ook zoveel reactievermogen ontwikkelen dat jij zonder een ander uit te schelden of rechtstreeks te beledigen als een koningin (en dat ben je verdorie!) weg loopt, hen in het hemd achterlatend.

(prive puntje ik woog ook ooit 96 kg, been there)


 :-* van mij iig een dikke kus!

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #107 Gepost op: 08 maart 2004, 15:29:22 »
Kijk, daarom kom ik hier nou zo graag. Het stikt hier van de lieve mensen...

Maar vertel eens: wat is dramatherapie nou weer voor iets?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Misstries

Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #108 Gepost op: 08 maart 2004, 15:48:25 »
 :D
Drama therapie is een vorm van creatieve therapie.

Door rollenspelen kun je sociale vaardigeheden aanleren, of gewenst gedrag. Ook kun je leren omgaan met heel moeilijk situaties door ze met een vertrouwde therapeut door te nemen en op het ergst uit te spelen. zo vaak en met zoveel mogelijkheden dat je jezelf steeds zekerder voelt.
Heb je bv een moeder die altijd op je huid zit en die je niet aan kunt emotioneel gezien. dan zal de dramatherapeut de rol van moeder kunnen aannemen na gedegen overleg.
de therapeut kan dan op zoveel manieren reageren als je wilt en je onderstuenen bij het terug reageren.
Ook kan het heilzaam zijn om zelf de rol van "moeder" te spelen en de therapeut jezelf te laten spelen. erg reflecterend!


Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #109 Gepost op: 08 maart 2004, 16:05:23 »
En waar kun je dat doen?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #110 Gepost op: 08 maart 2004, 16:17:03 »
Mensen kunnen heel hard zijn ja. Ik had vroeger vaak (ik had zo'n Robert Smith piekhaar/punk kapsel) dat mensen me nariepen en flauwe grappen maakten. Keb echt honderden reaxies moeten incasseren in die jaren. Maar dat is niet vergelijkbaar want ik koos er zelf voor. Ik heb op een bepaalde leeftijd er bewust voor gekozen om me te distaniëren van vreemden/de maatschappij Op zo'n manier lukt dat ook aardig en daardoor lijkt het alsof je zelfvertrouwen hebt want "jij durft met zo'n uiterlijk te lopen". Maar in feite is het ook maar een makkelijk middel. Nu, puberteit en moeilijke jaren voorbij (ahum) kies ik er nog steeds voor om me te distantiëren van de maatschappij. Nu niet alleen door mijn uiterlijk maar ook door een andere visie e.d. Gewoon omdat ik dat leuk vind en nodig heb omdat ik dan mezelf ben.
Als ik nu word nageroepen bevestigd dat alleen mijn mening over de maatschappij met al zijn oppervlakkigen. It's a way of live  :D

Maarrr.....als je er niet voor kiest is dat onwijs kut, dat beaam ik zeker.
Mensen die jullie naroepen hebben gewoon geen inlevingsvermogen en (lijkt mij) geen levenservaring. En/of ze zijn gewoon heel dom en slecht. Aan dat soort mensen moet je dus totaal geen waarde hechten. Ik kijk niet snel neer op mensen maar wel op hen! Hoop dat jullie dat ook kunnen!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #111 Gepost op: 08 maart 2004, 16:20:07 »
ik heb door mijn hormoonafwijking tien jaar hele zware acné gehad
en dan kwamen er wildvreemde mensen op je af, om je te vertellen dat je je gezicht beter moet wassen  :-\
om daar vanaf te komen, heb ik een halfjaar pillen geslikt waar ik giga-hoofdpijn van kreeg, maar ik vond het wel de moeite waard
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #112 Gepost op: 08 maart 2004, 16:35:19 »
Was vanmorgen gaatjes aan het boren voor solitaire bijen in de biels die ik voor het geveltuintje van de schuur heb. Heb 2 mensen uit moeten leggen wat ik aan het doen was en hun blik legde ik uit als: "die is niet helemaal lekker" Daar krijg ik alleen maar de neiging van om kleine bordjes op te hangen met TE HUUR, fraai gelegen appartementjes op het zuidoosten.
Maar ja, is weer een  iets ander verhaal dan van Apraxia, want qua uiterlijk heb ik niets opvallends en qua kleding, kapsel e.d.d helemaal nooit de behoefte gehad mij te onderscheiden. Maar qua leefstijl was ik altijd al een buitenbeentje, op de middelbare school het daardoor wel moeilijk gehad.
Het gekke is: ik kan mij de oordelen van anderen wel heel erg aantrekken, maar allang niet meer als het mijn leefstijl betreft. Het is een soort van arrogantie of zo die me beschermt, ik vind stiekem dat ik het beter doe dan de meesten. Qua leefstijl dan, he. Want andere dingen raken mij wel, soms omdat het waar is, soms omdat het onrechtvaardig is. Aangesproken worden op dik zijn, betreft misschien dit allebei?
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2004, 16:36:17 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #113 Gepost op: 08 maart 2004, 16:41:35 »
Mensen die jullie naroepen hebben gewoon geen inlevingsvermogen en (lijkt mij) geen levenservaring. En/of ze zijn gewoon heel dom en slecht. Aan dat soort mensen moet je dus totaal geen waarde hechten. Ik kijk niet snel neer op mensen maar wel op hen! Hoop dat jullie dat ook kunnen!

Je hebt gelijk. Je zou ook kunnen  zeggen dat je mededogen (niet medelijden!) met die mensen moet hebben, omdat ze het zelf heel moeilijk hebben.
Allemaal waar.

Maar dat maakt het niet makkelijker om er mee om te gaan. Het raakt me toch.  :(

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #114 Gepost op: 08 maart 2004, 18:01:13 »
Ik snap echt nooit waar andere mensen (inclusief familie, soms zelfs ouders) het gore lef vandaan halen om een ander zo te behandelen. Blegh :papier:! Naar, dom volk is het!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #115 Gepost op: 08 maart 2004, 23:51:17 »
Mijn bmi is de laatste maanden over de 25 heen gekropen, zie ik! Oei. :(

Ik ben 1.68 (ofzo, denk ik) en weeg inmiddels boven de 70. 72 ofzo, denk ik, alhoewel ik nog niet echt wil toegeven dat dat mijn echte gewicht is, want ik vond 70 (toevallig nog net bmi onder de 25 dan, ontdekte ik net) toch altijd de grens waar ik nooit bovenuit diende te komen. Ahum. Op naar de afval-draad dus. :)

:(

Edit: Ik zeg echt vaak 'ofzo, denk ik'  :-[  :P
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2004, 23:52:19 door calimero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #116 Gepost op: 09 maart 2004, 02:52:30 »
ik weeg 96 kg... en ben 185 lang.... beetje overgewicht maar volgens BMI schaal klopt dat niet. eet wel gezond maar beweeg veels te weinig voor wat ik eet.... zijn dagen dat ik niet eens uit huis kom  :-[

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #117 Gepost op: 09 maart 2004, 14:53:44 »
Ik snoep teveel op mijn werk (vooral zoute popcorn en dropjes), heeft iemand daar een echt goed alternatief voor?
Nou kijk, ik kan wel zeggen: lekker wortel! lekker radijs! maar dan moet je eerst een knop in je hoofd omzetten voordat je daarmee als snoeperd genoegen neemt (weet ik uit ervaring). Snack-a-jacks zijn bijv. wel lekker (en caloriearm), maar reteduur, net als andere zoet light produkten. Dus volgens mij is er niet echt een alternatief. Ja zoethout ofzo, maar da's vies, zo'n boomstronk in je mond (vind ik).
Ik ben ook gewoon ontevreden. Was vroeger slanker en voelde me daar veel beter bij. Vandaar.

Ik neem ook regelmatig groenten mee -en word dan hartelijk uitgelachen- en eet die ook braaf op, maar dan komt er als toetje toch meestal een flinke beker popcorn achteraan.


'k zit rond de 21 BMI, maar ben ontevreden over mijn lijf. Ik snoep teveel op mijn werk (vooral zoute popcorn en dropjes), heeft iemand daar een echt goed alternatief voor?

Jezelf verbieden om (ongezond) snoep te kopen...maarja dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan  :-\

Da's het 'vervelende', popcorn en droppies liggen voor het oprapen. Hoef niet te betalen zo lang ik aan het werken ben..
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #118 Gepost op: 09 maart 2004, 17:21:17 »
Ik heb 19 gedaan,maar ik ben tussen de 19 en 20,maar die stond er niet bij.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel weeg je?
« Reactie #119 Gepost op: 09 maart 2004, 17:29:12 »
Ik las net dat iemand 18 wil,maar dat is denk ik te mager. Je moet jezelf niet vergelijken met supermodellen,die zich beroepsmatig uithongeren ;)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.