Vegatopia Forum

Bizarre combinaties

Re:Bizarre combinaties
« Reactie #280 Gepost op: 14 november 2013, 17:53:12 »
Ach, zolang er mensen zijn die hagelslag strooien over een boterham met daaropgesmeerd een laag pindakaas

Ah, het befaamde broodje Treets. (Uit de tijd dat die nog niet tot M&M omgedoopt waren.)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
« Reactie #281 Gepost op: 14 november 2013, 20:49:09 »
Bijna dagelijks eet ik wel de pindakaas/hagelslag combinatie. Mmm! :vork: Pindakaas/chocoladetaart en koeken met chocolade en pinda's vind ik ook heerlijk. Pindakaas en rozijnen op selderijstengels lust ik ook wel graag sinds ik dat een keer at op een kinderfeestje (dat moesten mieren op een stengel voorstellen. Pindakaas met sambal schijnt ook een combinatie te zijn, maar dat vind ik niet lekker.
Groetjes, Antje

Aiko

« Reactie #282 Gepost op: 14 november 2013, 21:09:52 »
Antje, wat een viezerik ben jij, zeg!
Pindakaas met simpel is denk ik 'gewoon' Surinaamse pindakaas?

Ach, zolang er mensen zijn die hagelslag strooien over een boterham met daaropgesmeerd een laag pindakaas

Ah, het befaamde broodje Treets. (Uit de tijd dat die nog niet tot M&M omgedoopt waren.)

Ja. Bruine M&M's waren dat gewoon. Onlangs kon ik een collega daar niet van overtuigen, en kreeg te horen dat Treets iets héél anders was. Mooi niet, ik heb wel opgelet in de jaren tachtig!

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #283 Gepost op: 15 november 2013, 00:08:32 »
Antje, wat een viezerik ben jij, zeg!
::) Bedankt voor deze persoonlijke uitgetypte waardering. Ik voel me vereerd!
Simpel is sambal met T9 autocorrectie?
Groetjes, Antje

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #284 Gepost op: 15 november 2013, 00:14:16 »
Die selderijstengel met rozijnenmieren doet me aan die ene chipsreclame denken met die skateboardende mier of wat het dan ook mag zijn. Dat vind ik een bizarre combi om eten aan te prijzen.

Sin chile, no tiene chiste!

Aiko

« Reactie #285 Gepost op: 15 november 2013, 00:46:43 »
Simpel is sambal met T9 autocorrectie?

Ik vrees dat het de kunde is van sneller typen dan denken kunnen...

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #286 Gepost op: 15 november 2013, 18:46:43 »
Een van de weinige keren dat mijn moeder creatief in de keuken was, heeft ze kerriezuurkoolstampot met saté verzonnen. Met ananasjes natuurlijk. En dat vind ik stiekem erg lekker. Hier wordt de stampot nu met zelfgemaakte satésaus en stukjes tofu gemaakt, maar verder is het een van de weinige dingen die ik maak zoals mijn moeder.

Verder deed ze ook banaan en ananasjes in de gewone zuurkoolstampot, dat zal wel uit de jaren 70 komen. En dat vind ik dus ook nog steeds lekker  ;)
Oh en bij boerenkool hoort natuurlijk piccalilli  ;D

Mijn vriend wilde vroeger nogal eens rare combi's maken, maar omdat hij de laatste jaren vaker kookt (en ik nu de kruiden in groepjes bij elkaar leg) wordt het steeds meer "gewoon" eten :-*

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #287 Gepost op: 15 november 2013, 18:55:26 »
Maar boerenkool met piccalilly is geen bizarre combinatie. Kaas en fruit ook niet, maar de neiging om zuurkool te garneren met een complete fruitmand vind ik wel bizar. Ondanks dat mijn moeder dat doet (zuurkool met, pak 'm beet, ananas, rozijnen, abrikozen en appel. Lekker hoor, als je de ananas, appel, banaan, abrikozen rn rozijnen laat liggen...
This is between me and the vegetable!

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #288 Gepost op: 01 maart 2014, 19:00:49 »
Ik denk dat mijn vreemdste combinatie boterham met pindakaas en mosterd is :P Pindakaas met komkommer of mosterd is anders ook heel lekker. Laatst pindakaas met augurk geprobeerd en was voor herhaling vatbaar :p
Of humus op krentenbrood/bollen, jamjam! Lang niet meer gehad :( Krentenbrood/bollen met kaas valt niet onder bizar he? 

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #289 Gepost op: 06 maart 2014, 12:13:13 »
Fijngeprakte/gewreven avocado met suiker en koffie-extract: zo eetat men avocado op Java. Appelkat staat er op vele straathoeken als het avocadotijd is. De Hollanders noemden de vrucht toen gewoon advocaat.
Een beetje drank (jenever, wodka) erdoor is ook niet slecht.
Avocado als salade zag men daar, indertijd, nooit. Maar ja, het is geen kolonie meer en wie weet wat ze daar nu met de advocaat uithalen. Een gerechtje met sambal: sambalan apokat/appelkat? Of sop apokat? Kan best, denk ik: maak een soep van bouiloon en kokosmelk (wat gebakken knoflook, citroengras) en pureer er op het laatst avocado door.
Maar die klassieker met koffie en suiker heb ik bij mijn laatste bezoek aan Bandung nog gezien, en dat is niet eens zo lang geleden.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #290 Gepost op: 06 maart 2014, 17:45:10 »
Maar boerenkool met piccalilly is geen bizarre combinatie.

Inmiddels ben ik ook bekeerd, het is inderdaad helemaal niet zo raar en best lekker.

Wat een aparte combi meneer Niewied! Ben wel benieuwd hoe dat smaakt, heeft iemand een koffie-extractaanrader?
Avocado met wodka was hier al eens voorgekomen, als een bloody maria wanneer er toch sap over was van de picadillo/salsa fresca. Zonde om dat weg te gooien en lekker fris in de zomer :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #291 Gepost op: 07 maart 2014, 12:00:13 »
In mijn oude Beb Vuyk kookboekje staat een recept voor avocado-moes:
- mix 2 à 3 avocado's glad in een mixer met evt wat poedersuiker tot de massa schuimig is.
- meng er 1/2 dl port door.
- koelen voor serveren.
Er staat nog bij "in plaats van port kan men ook koffie-extract gebruiken"

Het boekje is van 1973. Dus dat koffie-extract zal wel ouderwetse zijn? Misschien te vervangen met wat espresso?

Offline jol

• 2.653
« Reactie #292 Gepost op: 07 maart 2014, 14:13:16 »
Das waar ook, ergens in mijn middelbare schooltijd (yes, seventies...) toen ik veel bij Indonesiërs thuis kwam leerde ik avocado kennen. Gebruikt in zoete gerechten, dat doe ik nu eigenlijk nooit meer. Binnenkort zo'n recept met koffie (espresso) proberen, lijkt me wel lekker, of cacao, ook een mogelijkheid.

« Reactie #293 Gepost op: 09 maart 2014, 07:21:19 »
Ja dat heb ik ook wel eens gezien, om een garnaal ging het toen en daarna inderdaad frituren.  Aardappel heb ik nog niet geprobeerd,  zal ik binnenkort enorm eens doen.

Re: Bizarre combinaties
« Reactie #294 Gepost op: 10 april 2015, 16:49:50 »
Bij Tesco tegengekomen:

Ik heb het laten liggen.

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #296 Gepost op: 10 april 2015, 22:24:02 »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #297 Gepost op: 08 juni 2015, 01:06:04 »
Een broodje pindakaas, jam en banaan. De desbetreffende veganist vond het een hemelse combinatie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #298 Gepost op: 08 juni 2015, 11:14:15 »
Dat is toch een hele klasssieke combinatie? In de US/Canada in ieder geval wel. Collega van mij deed hem dan ook nog in het tosti apparaat...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #299 Gepost op: 08 juni 2015, 11:39:24 »
Dat is toch een hele klasssieke combinatie? In de US/Canada in ieder geval wel. Collega van mij deed hem dan ook nog in het tosti apparaat...
Ah ok  :zakoverhoofd:
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength