Ach, zolang er mensen zijn die hagelslag strooien over een boterham met daaropgesmeerd een laag pindakaas, of mensen die lekkere bakseltjes verknallen door er van die vieze vruchtjes op te leggen als kers op het de slagroom...
Chocola met pinda is toch echt wel een klassieker hoor, net als vruchten op gebak. Een van mijn favorieten: zoete broodjes: brooddeeg gebakken met custard in het midden en daarop een kers-uit-pot, na het bakken geleren met warme abrikozenjam. Jum!
Kaassaus met rozijnen: borduurt een beetje voort op de klassieke combinatie kaas met zoet (relish, jam, vijgencompote etc) maar dat is dan allemaal koud. Warme kaas met zoet vind ik ook een beetje twijfelachtig.
Andijvie met ananas: er is wel een traditie van warm fruit door stamppot, bijvoorbeeld hete bliksem, maar de combinatie met ananas lijkt me a) niet lekker en b) een garantie voor blaren, zo'n bonk ananas kan loeiheet worden. Ik heb nog wel jeugdzondes begaan als ananas op pizza en ananas door de chili, dat waren ook blarenmakers.