Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariėr?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #80 Gepost op: 04 december 2001, 16:44:00 »
Bij ons is het zo dat ik hier de enige vegetariėr ben. M'n vriend eet gewoon mee vegetarisch en eet vlees of vis als we buitenshuis eten.Hij doet bij hem thuis ook al geen vlees meer klaar. Maar de kinderen (2 pubers) zijn jammergenoeg echte vleesgekken.
En ik ben de kok... Ongeveer 2a3 keer in de week doe ik voor hen vlees klaar. Ik heb nu wel al met hen afgesproken dat ze hun vlees zelf moeten gaan kopen. Hebben ze geen goesting , dan geen vlees... Daar ben ik nu dus gelukkig al vanaf! Bij de slager aan die toonbank staan vind ik toch echt een verschrikking!!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

reinder

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #81 Gepost op: 05 december 2001, 10:07:00 »
Mijn vriendin is geen vegetarier, maar ze is thuis opgevoed met het idee dat (te) veel vlees eten slecht is (verstandige moeder), en zelf houdt ze ook niet echt van vlees. Vis vindt ze wel lekker, en daarom eet ze dat zo nu en dan nog wel, terwijl ik dan een vega-burger eet.

Het is overigens wel lastig om voor ons twee-en te koken, want zij houdt niet van tofu, tempeh, en soja-brokjes. Niet dat je per ce vlees moet vervangen door iets, maar toch blijkt in de praktijk dat we dan vaak vluchten naar een vegaschijf. Iets waar we allebei niet op zitten te wachten.

vega-jenny

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #82 Gepost op: 30 juli 2002, 13:58:00 »
Als eerste - een "gemengd huwelijk". Dat hebben wij. Ik vegetariėr - hij vleeseter. En toch, deze 2 culturen gaan samen op 1 kussen! We respecteren elkaar in onze principes maar proberen ook elkaar tegemoet te komen. Hij: niet te veel vlees en zo wel dan alleen scharrel/biologisch vlees (behalve in restaurants wat minder en heel soms shoarma ed-gruwel gruwel). Ik accepteer zijn leefwijze en hij die van mij. hij vindt vega heerlijk en mist in principe niets! Ik heb wel eens vlees gegeten en klaargemaakt maar voel me daar niet prettig bij. We praten veel en leren en accepteren. En dwingen de ander nergens toe. Maar door praten kom je nader tot elkaar.
Wat betreft tolerantie... Ook bij mensen onderling geldt, ieder heeft zijn eigen leefwijze en overtuiging. En ook daarbij is praten en respect voor elkaar een middel tot tolerantie. Begrip voor elkaar. Nader tot elkaar komen.
PS Wij denken na over kinderen en dit lijkt mij wel een moeilijk punt.

[ Dit Bericht is bewerkt door: vega-jenny op 2002-07-30 14:16 ]

vegandhi

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #83 Gepost op: 30 juli 2002, 14:16:00 »
Ik zou het er serieus moeilijk mee hebben als ik samen zou gaan wonen met iemand die vlees at. (Zuivel etc zou ik veel minder moeite mee hebben misschien omdat ik dat ook het grootste deel van mijn leven gegeten heb.) Erg lastig, vooral voor mij, lijkt me Toch kan je nooit voorspellen hoe zoiets gaat, want ja, als je verliefd bent heb je daar natuurlijk wel wat voor over. Maar makkelijk zal het zeker niet zijn. Dan maar latten misschien :/

noesj

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #84 Gepost op: 30 juli 2002, 15:18:00 »
Zoals mijn overgrootoma al zei: twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen.

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #85 Gepost op: 30 juli 2002, 17:02:00 »
Of je de keuze hebt als je vegetarisch bent opgevoed, betwijfel ik zeer. Mij is altijd verteld door neefjes en nichtjes die wel af en toe vlees zijn gaan eten, dat je in eerst instantie dat vlees niet af kan breken omdat er bepaalde enzymen in je lichaam ontbreken.

* Klopt, als een kind de eerste keer een Olvaritprakje met vlees eet, is dat goed te merken aan de ontlasting (niet positief !)

Ik vergelijk het met de eerste sigaret. De eerste keer protesteerd je lichaam over het algemeen heftig, hoesten enz. Maar na een paar sigaretten houden de signalen op want die troep komt nu eenmaal binnen.



Amulya

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #86 Gepost op: 30 juli 2002, 18:01:00 »
grappig dat ik deze thread tegen kwam, ik had gister nog een discussie met een vriendin over dit onderwerp. Zij zegt dat het bijna onmogelijk is om een vegetarische man te vinden. Ik vind van niet want ik heb er een maar inderdaat ik zou nooit een relatie met een niet vegatarier kunnen hebben, ik zou er niet tegen kunnen als ik mijn ideeen niet kon delen (en van dat smerige vlees in de keuken). Maar goed ik was zelf nou nog niet zo'n 'vrome' vegetarier, ik at nog wel eens vis in een restaurant. Mijn man is er heel blij mee dat ik daar mee gestopt ben!

Mikki

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #87 Gepost op: 31 juli 2002, 00:17:00 »
Ik denk dat ik het niet erg lang zou uithouden met een vleeseter (ik zou er nu al niets meer mee beginnen denk ik). Mijn vriend en ik zijn allebei vegetarisch, hij iets later dan ik maar wel uit vrije wil. Ik denk wel dat als dat niet zo was er flinke ergernissen zouden ontstaan. Over sommige dingen moet je wel een beetje hetzelfde denken en vlees eten is er voor mij 1 van.
Verder denk ik dat het wel aardig is als je een veg. uitnodigt daar dan ook rekening mee te houden wat eten betreft. Ik zou het ook niet in m,n hoofd halen een moslim uit te nodigen en hem een varkenslap voor te zetten, lijkt me logisch. Ik heb het eens meegemaakt dat iemand me kip voorschotelde onder het mom dat kip gevogelte was en dus geen vlees, heb de kip wijselijk laten staan.

kiki

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #88 Gepost op: 31 juli 2002, 11:09:00 »
Ik heb er geen enkel probleem mee als ik een vriend zou hebben die vlees eet. Als hij werkzaam zou zijn in de vleesverwerkingsindustrie of ook maar iets met dierenleed van doen zou hebben dan zou ik daar geen relatie mee willen.
Ik vind het ook niet ransig als ik mensen vlees zie eten... heb ik zelf ook 16 jaar gedaan en toen had ik niet het idee dat ik smerig bezig was.

Beert19

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #89 Gepost op: 31 juli 2002, 13:10:00 »
Ik heb een vriend die niet-veggie is ik ben nu zeven jaar veggie zoiets. Als mn vriend bij me langskomt (ik woon niet samen) dan eet ie gewoon mee met wat ik klaarmaak en daar heeft hij ook geen problemen mee. Thuis eet hij wel gewoon vlees.. of ja hij eet meer wat hem voorgezet wordt
Maar ik ga ook geen vlees voor hem klaarmaken, dat niet. Hooguit een kroket in de krituurpan gooien... maar dat hoeft ook niet vaak want hij is inmiddels verslaafd geraakt aan kaassoufle's.
Het enige vlees wat ik heb klaargemaakt in die zeven jaar veggie is een tijdje terug geweest, biologische kip voor mijn fretten. Fretten zijn carnivoren en ik wou gewoon eens kijken wat ze ervan vonden...

Offline Nick

  • ****
  • 578
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #90 Gepost op: 04 augustus 2002, 12:06:00 »
Ik denk toch ook niet dat ik nog ooit iets zou beginnen met een carnivoor. Mijn vriend is nu zowat een 80%vegetariėr ( jaja, ik weet het, dat bestaat niet) en dat is te doen, maar een échte vleesgek, nee...
't Zelfde trouwens voor rokers.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #91 Gepost op: 04 augustus 2002, 13:52:00 »
Mijn vriend eet veel vlees en rookt maar ik houd heeeeeel veel van hem dus dat neem ik voor lief.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

TerrorTofuSojaSatan

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #92 Gepost op: 07 november 2002, 21:08:00 »
Pff, vies langharig tuig is het, en niet anders

Janet

Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #93 Gepost op: 11 januari 2003, 20:18:00 »
Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp!!
Ik denk dat ik wel met een vleeseter zou kunnen samen leven, als hij mij wel in mijn waarde laat. Doe ik dan ook, behalve:
1. ik koop geen vlees/vis!
2. ik braad het niet!!
3. een apart vakje in de ijskast!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #94 Gepost op: 11 januari 2003, 20:23:00 »
Ik weet niet of ik er mee samen kan leven! Ik zoek toch liever een die veggie is of veganiste.

Ik wil toch wel iemand die een beetje hetzelfde denkt als mij! Een beetje een zielsverwand. Dus 75% overeenkomst qua denkwijze Dat is wel genoeg
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #95 Gepost op: 13 januari 2003, 15:19:00 »
Het klinkt je niet een tikje overdreven om daar een probleem van te maken? Het gaat hier echt om sporenconcentraties vlees.
Je proeft het niet, voor je gezondheid is het te weinig om verschil te maken, en er is geen dier extra voor overleden. Met zulk fundamentalisme win je weinig mensen voor het vegetarime (zie andere thread).
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #96 Gepost op: 13 januari 2003, 15:28:00 »
omdanks dat er rationeel gezien niets aan de hand is kan ik me wel voorstellen dat het geen lekker gevoel is als je vegaburger met dezelfde tang om wordt gedraaid als de biefstuk van je ouders. zelfde gaat op voor barbequeroosters enzo. en dan kan je er alle rationalisaties tegenaangooien maar dat maakt het gevoel niets anders (wat overigens andersom met vegetariers die vleeseters proberen om te lullen ook zo werkt). en in dit geval is het ook nog eens een kleine moeite om de vegetarier aan tafel zich prettig te laten voelen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #97 Gepost op: 13 januari 2003, 15:49:00 »
Quote:

Op 2003-01-13 15:19, schreef bart:
Het klinkt je niet een tikje overdreven om daar een probleem van te maken?


Ik heb dat probleem ook jaren gehad, en vind het zeker niet overdreven. Voor mij ging het gewoon op dat ik het vaak kon proeven wanneer er een gehaktspatel in de pasta-saus had geroerd, en al helemaal wanneer m'n vegaburger in een pan was gebakken waar ook wel eens vlees in was klaargemaakt.

In het algemeen vond ik het gewoon een heel erg smerig idee. Dat hoef ik toch niet te beargumenteren? Ik hoef ook geen eten dat is opgeschept met een poeplepel, maar dat wordt meestal wel begrepen.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #98 Gepost op: 13 januari 2003, 16:20:00 »
Quote:

Op 2003-01-13 15:19, schreef bart:
Het klinkt je niet een tikje overdreven om daar een probleem van te maken? Het gaat hier echt om sporenconcentraties vlees.
Je proeft het niet, voor je gezondheid is het te weinig om verschil te maken, en er is geen dier extra voor overleden.




Natuurlijk, maar daar gaat het volgens mij niet om. Het is eerder een kwestie van respect & tact - net zoals je bv. aan tafel een conversatie vermijdt als je weet dat die onaangenaam voor iemand is. Het is toch altijd leuker als mensen laten zien dat ze je vegetarisme respecteren, ook al zijn ze het er niet mee eens...

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #99 Gepost op: 13 januari 2003, 16:55:00 »
Quote:

Op 2003-01-13 16:14, schreef stop dierenleed:
ik had het over dingen bij mij thuis, hoe ik het ervaar en stelde enkele voorbeelden. niet een beetje overdreven hoe jij reageerd? als ik nergens commentaar op mag leveren, hoef je dat ook niet op mij te doen.


Kom kom, bart heeft nergens gezegd dat jij geen commentaar mag hebben. Lief blijven voor elkaar.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close