Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Gwennepen

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #340 Gepost op: 27 september 2007, 11:12:31 »
Ik ben zonder aankondiging begonnen met alleen nog maar vegetarisch te koken. Ik hoor geen geklaag. Als ik het wel had gezegd was er echt wel commentaar gekomen. Nu eet Jai dus alleen nog maar vlees als hij ergens anders is. Bij zijn ouders thuis is dat in zulke grote hoeveelheden dat hij eigenlijk niet moet zeuren over een gebrek aan. Hij gaat trouwens tijdens tijdens de lunch vaak een broodje bij de Italiaan halen. Neemt ie altijd vegetarisch zegt hij. :D En laatst vertelde hij over een lunch die hij bij een bedrijf had gehad. En hij noemde allemaal op wat voor lekkers hij had gehad. was allemaal vegetarisch geweest.  :D

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #341 Gepost op: 27 september 2007, 11:13:29 »
Misschien is hij wel zwanger :P
Nee, hij is gewoon een beetje stevig gebouwd  ::)
Gemüse ist mein Fleisch

Gwennepen

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #342 Gepost op: 03 oktober 2007, 09:16:45 »
Ik ben zonder aankondiging begonnen met alleen nog maar vegetarisch te koken. Ik hoor geen geklaag. Als ik het wel had gezegd was er echt wel commentaar gekomen. Nu eet Jai dus alleen nog maar vlees als hij ergens anders is. Bij zijn ouders thuis is dat in zulke grote hoeveelheden dat hij eigenlijk niet moet zeuren over een gebrek aan. Hij gaat trouwens tijdens tijdens de lunch vaak een broodje bij de Italiaan halen. Neemt ie altijd vegetarisch zegt hij. :D En laatst vertelde hij over een lunch die hij bij een bedrijf had gehad. En hij noemde allemaal op wat voor lekkers hij had gehad. was allemaal vegetarisch geweest.  :D

Betrapt. ::)

zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #343 Gepost op: 04 oktober 2007, 14:11:16 »
mijn vrouw stapte over naar zuiver plantaardig eten.
Heb ik daar een probleem om gemaakt?
Nee helemaal niet. Ik zie haar graag en wat ze ook kookt het is altijd superlekker.  :P

Ik zeg haar zelf altijd "als 't je niet aan staat moet je het zelf maar bereiden"! En ik ben nogal lui op gebied van eten bereiden dus.... eet ik lekker mee!  ;D  :O

Plantaardig eten is superlekker en je ontdekt na een tijdje een compleet andere wereld!

doei

Veganfairy

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #344 Gepost op: 19 oktober 2007, 22:23:13 »

Hello.

Ik zou het persoonlijk niet kunnen accepteren als mijn partner vlees zou eten. Ik vind het smerig en sowieso zitten we dan niet op dezelfde lijn. Gelukkig heb ik iemand gevonden die geen vlees eet.
Hij's vegetarier en ik ben veganist maar als hij bij mij is eet hij veganistisch en hij vindt het erg lekker.  :O

X Jade

Veganfairy

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #345 Gepost op: 19 oktober 2007, 22:26:06 »
Bericht van toegevoegde waarde
____________________________
Even een opmerking wat betreft het kopen van biologisch vlees. Deze dieren krijgen vaak maar iets meer ruimte en ze lopen echt niet allemaal buiten rond. Als je echt van dieren houdt koop je geen vlees.

xx Jade

zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #346 Gepost op: 20 oktober 2007, 11:15:34 »
hey veganfairy,

je hebt gelijk!  ;)  als je partner zo moeilijk daar over doet loopt het gegarandeert mis.  >:( Als je de ideale man of vrouw hebt dan doen ze daar nooit echt moeilijk over zowieso! Dat heb ik ook nooit gedaan. Ok ik heb destijds wel es zitten zeuren dat dit of dat nogal droog smaakt hahahha. Maar ik ben geen watje, ik hield makkelijk vol. Gewoon alles is zo lekker en vééééééél gezonder. Na een tijdje word je het gewoon en ben je vertrokken. Nadien vraag je jezelf af waarom we er niet eerder aan begonnen zijn.  Toch normaal, je was al die jaren het brol-eten gewoon geworden? De eeuwige vrees voor het onbekende dus!
Nog wat:
Biologisch vlees is voor watjes en hypocrieten!
Alsof dit zoveel beter is dan ander vlees? Om hun gemak te  sussen? Alleen maar voor hun pleziertjes, dus egoïstisch!
Vlees blijft bruut vermoorden van andere dieren die net als wij ook graag leven, zolang mogelijk! Ze hebben net hetzelfde als wij, poten armen, schijten, eten, honger, ziek worden, bewegen, PIJN enz enz...wij hebben alleen wat meer bewustzijn.  ??? Alhoewel de meesten daar geen gebruik van maken dus!  :-\

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #347 Gepost op: 20 oktober 2007, 11:19:29 »
Hoe oud ben jij eigenlijk, zosten?
Forumkenner 2007 8)

Aiko

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #348 Gepost op: 20 oktober 2007, 11:25:04 »
Biologisch vlees is voor watjes en hypocrieten!
Alsof dit zoveel beter is dan ander vlees? Om hun gemak te  sussen? Alleen maar voor hun pleziertjes, dus egoïstisch!

Dat is wat kort door de bocht.

Biologisch vlees heeft meer het voordeel dat er niet of nauwelijks toegevoegde stoffen in te vinden zijn dan wat je redelijkerwijs mag verwachten van normaal stuk dood weefsel. Denk aan groeimiddelen, preventief in het voer gestopte medicijnen. Dat zit natuurlijk ook allemaal (wel of niet geconcentreerd) in het eindproduct. Zeker orgaanvlees lijkt mij in dat opzicht eng te moeten consumeren...

Ik denk dat mensen die biologisch vlees kopen het veelal doen omdat het gezonder is. En daar zouden ze best eens gelijk in kunnen krijgen. Het betreffende dier zelf heeft er waarschijnlijk niet veel meer aan dan dat het eens een beetje uitloop meer heeft vergelijkbaar met bioindustrie of reguliere veehouderij, maar het blijft vast een rottig leven met een triest eind.

zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #349 Gepost op: 20 oktober 2007, 16:14:05 »
carnivoren en andere soorten en ons! Vroeger stond ik er ook niet bij stil. Maar als iemand me iets vertelt ga ik es nadenken en vooral op zoek gaan naar meer info en vooral bij meerdere bronnen. Dat is net het leuke van internet.
Iedereen zit te janken dat het zo slecht gaat met ons milieu en zeker wat betreft onze gezondheid. Maar tegelijk wilt bijna niemand er iets aan doen. Niemand denkt zelfs aan wat hij eiglk aan het consumeren is? Doodsoorzaak nr1 betekent helaas niets bij velen? Ah daar bestaan wel pilletjes voor he? Dierlijke eiwitten bevatten ALTIJD slechte cholesterol, plantaardige hebben dat niet. Zo simpel is het.
Waarom vinden jullie dit nu zò moeilijk om gewoon deze te vervangen? Er zijn ondrtssn al zoveel nieuwe lekkere produkten op de markt. En als er dan een geliefde eindelijk toch eens iets wilt proberen dan haken ze soms af door het gezever en geruzie van net die zwakste in een relatie! ??? Omdat ze zich zo macho voelen bij het verorberen van dat stukje meat. Maar eiglk is de sterkste persoon net diegene die durft op te komen om tegen de stroom in te veranderen. Dat zijn eiglk de sterkste! Oh btw aan diegene die het klaarmaken, willen ze zich niet aanpassen?
Dat ze hun eigen lijk-potje klaarmaken dan. ;D

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #350 Gepost op: 20 oktober 2007, 16:49:07 »
carnivoren en andere soorten en ons! Vroeger stond ik er ook niet bij stil. Maar als iemand me iets vertelt ga ik es nadenken en vooral op zoek gaan naar meer info en vooral bij meerdere bronnen. Dat is net het leuke van internet.
Iedereen zit te janken dat het zo slecht gaat met ons milieu en zeker wat betreft onze gezondheid. Maar tegelijk wilt bijna niemand er iets aan doen. Niemand denkt zelfs aan wat hij eiglk aan het consumeren is? Doodsoorzaak nr1 betekent helaas niets bij velen? Ah daar bestaan wel pilletjes voor he? Dierlijke eiwitten bevatten ALTIJD slechte cholesterol, plantaardige hebben dat niet. Zo simpel is het.
Waarom vinden jullie dit nu zò moeilijk om gewoon deze te vervangen? Er zijn ondrtssn al zoveel nieuwe lekkere produkten op de markt. En als er dan een geliefde eindelijk toch eens iets wilt proberen dan haken ze soms af door het gezever en geruzie van net die zwakste in een relatie! ??? Omdat ze zich zo macho voelen bij het verorberen van dat stukje meat. Maar eiglk is de sterkste persoon net diegene die durft op te komen om tegen de stroom in te veranderen. Dat zijn eiglk de sterkste! Oh btw aan diegene die het klaarmaken, willen ze zich niet aanpassen?
Dat ze hun eigen lijk-potje klaarmaken dan. ;D

Jammer, dat je niet met 'eig lk-potje' eindigt.
This is between me and the vegetable!

zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #351 Gepost op: 20 oktober 2007, 17:13:30 »
Jammer, dat je niet met 'eig lk-potje' eindigt.
Citaat

????


de helft van de txt is weg???

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #352 Gepost op: 21 oktober 2007, 14:11:37 »
Waarom vinden jullie dit nu zò moeilijk om gewoon deze te vervangen?

Jullie als in de mensen hier bedoel je?
Als je antwoord daarop ja is, dan raad ik je aan vooral meer te surfen op deze website, want juist hier wordt creatief gekookt en vind je ruime info over allerlei produkten.
Is het antwoord nee, dan ben je denk ik echt een beetje aan het verkeerde adres


Citaat
En als er dan een geliefde eindelijk toch eens iets wilt proberen dan haken ze soms af door het gezever en geruzie van net die zwakste in een relatie! ???

Als je er al van uit gaat dat die ander de zwakste is vanwege het eten vlees, dan kan ik me best voorstellen dat iemand afhaakt ja. Het gaat er namelijk niet alleen om wat je zegt maar ook hoe je het zegt.
En zoals je het nu zegt komt het niet bepaald over als reclame, maar meer als een militant soort herbivorisme wat goed is en de rest niet.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #353 Gepost op: 21 oktober 2007, 14:20:28 »
Dierlijke eiwitten bevatten ALTIJD slechte cholesterol, plantaardige hebben dat niet. Zo simpel is het.

Zo simpel is het niet. Het cholesterol wat je via voeding binnenkrijgt, draagt niet echt bij aan een verhoogd cholesterolgehalte in je lichaam. Verzadigde vetten doen dat wel en die vind je net zo goed in plantaardige producten.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #354 Gepost op: 21 oktober 2007, 14:40:30 »
Zosten, zou je kunnen uitleggen, wat je precies wilt zeggen of wilt weten? Ik begrijp dat jij tot voor kort (of is het al langer geleden?) nog vlees at, totdat je vrouw ineens besloot vegetarisch te gaan koken. Sindsdien ben je steeds fanatieker geworden in je vegetarisme en je kunt je niet voorstellen dat redelijk denkende mensen überhaupt nog vl33s - al dan niet biologisch geproduceerd - eten. En om dit te beredeneren, heb je het een en ander aan argumenten op Internet gevonden. Heb ik dat zo een beetje goed samengevat?
Gemüse ist mein Fleisch

zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #355 Gepost op: 22 oktober 2007, 16:02:55 »
Er is meer dan alleen maar internet om informatie te vinden hoor. ;) Eelco, wij zijn er meer dan 18 jaar geleden mee begonnen.
We waren al een lange tijd vegetarisch en we snapten toen nog niet hoe het kwam dat we steeds dikker werden? Dat kon toch niet? We aten toch niets van vlees? Nadien wisten we wel beter natuurlijk. Gewoon door het gebruik van zuivel.
Hoe we daartoe gekomen zijn? We waren allebei dik en ongezond en vooral veel moe, puisterig, slap en lusteloos. Daarbij hadden we iedere eind van het jaar zware griep. Dat was onze kerstvakantie dan. Vrouwke wilde terug haar normaal gewicht hebben en zich iig weer beter voelen. Dus begon ze zonder veel te kennen anders te eten. Ze at toen alleen maar gevarieerde groetjes en fruit. Ook soya produkten. En wat bleek? Na 7 maanden was ze zomaar evntjes 28 kg afgevallen. Geen sport, geen diëet, geen maagringen. Dat gaf onze doorslag dat zuivel en vlees alleen maar je lichaam ophoopt met vetten en teveel aan eiwitten. Ook haar losse zware gezwel op haar schouder was bijna zo goed als verdwenen. Iig niet meer zo zichtbaar.
Dat gaf in feite de doorslag. Pas nadien, na het lezen van boeken en internet en contact met anders denkende mensen leerde we meer en meer kennen. We wisten destijds niet eens wat veganisme was. Destijds gaf ik ook allerlei opmerkingen in de trend van "nie overdrijven hé?" Of "zo wil ik toch niet leven!" Maar zonder het te beseffen eiglk waren we er ook mee bezig.
Velen zitten hier te zeuren en te zeveren en allerlei drogredenen te verzinnen om toch maar hun gewoontes te kunnen verder zetten in de vorm van biovlees. Vlees blijft vlees, je doodt er dieren mee en je veroorzaakt er ellende mee en het kost teveel aan energie. Het is PURE VERSPILLING en leed. Vervelend toch dat ze alleen lezen wat ze willen lezen. Het verschil is gewoon dat wij het hebben ondervonden. De beste stuurlui staan aan wal. Wie kan het beter weten dan diegene die het al jaren doet en zelf ondervindt? Als je maar 3 maand bezig bent dan zou ik ht begrijpen maar na 18 jaar? Wat hypocriet betreft? bvb: je hebt diëtisten die je gaan vertellen hoe je moet vermageren en er zelf dik uitzien. Wie gaan ze geloven dan? Juist de diëtist omdat ze een titeltje hebben en die mensen halen  het ook uit boeken en internet hoor! Maar diegene die het aan de lijve hebben ondervonden? Ah, dat zijn zeurkousen en overdrijvers, niet? Wij weten best wat het was om zoals iedereen te eten, of hoe het was om vegetarisch te eten en wat het verschil NU is om plantaardig te eten. Plantaardig eten is gewoonweg het gezondst. Daar ben je voor gemaakt.
De laatste keer dat wij ziek waren was 18 jaar geleden ( hopelijk blijft het zo). Ok je kan ook iets krijgen door andere omstandigheden maar voeding is een v d belangrijkste redenen van ongezond zijn! Het komt er  telkens op neer dat wij als mensen verkeerd bezig zijn en plantaardig moeten eten. Nee we hebben totaal geen tekorten! Damned dat wordt hier weer veel te lang! ;)
Dus steun op je minst je partner als hij of zij iets wilt proberen. En doe het op een positieve manier. Je zal het zelf ondervinden! Laat die vooroordelen weg!

Btw Volgens een artikel in EOS (juni) kost 1 ltr melk +990ltr drinkbaar water! Sommigen gaan natrlk meteen denken die is gek hé? hahahha ik gek? dan zeg ik nog niets over de gigantische verspilling om 1 kg vlees te kunnen produceren! Of het nu bio is of niet.... doei...
en zeurt er nu lekker maar op los héhéhé! ;D

zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #356 Gepost op: 22 oktober 2007, 16:05:01 »
Dierlijke eiwitten bevatten ALTIJD slechte cholesterol, plantaardige hebben dat niet. Zo simpel is het.

Zo simpel is het niet. Het cholesterol wat je via voeding binnenkrijgt, draagt niet echt bij aan een verhoogd cholesterolgehalte in je lichaam. Verzadigde vetten doen dat wel en die vind je net zo goed in plantaardige producten.

Dat is niet helemaal juist!
Waar komen dan de typische Westerse ziektes dan vandaan denk je?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #357 Gepost op: 22 oktober 2007, 16:15:48 »
Dat is wel juist, alleen komen ze minder voor in plantaardige producten dan in dierlijke. Een vegan die de hele dag palm- en kokosolie drinkt zal waarschijnlijk net zo goed een verhoogd cholesterol krijgen.

Nou ken ik weinig mensen van wie dat de gewoonte is, dus de kans dat dat gebeurt is kleiner dan van iemand die veel dierlijke producten eet, daar heb je wel gelijk in.

Maar een verhoogd cholesterol kun je oa krijgen door het eten van verzadigde vetten, niet door het eten van producten hoog in cholesterol. Dat die twee meestal samenvallen is dan wel weer zo.
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2007, 16:16:54 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

zosten

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #358 Gepost op: 22 oktober 2007, 16:22:10 »
Citaat

Als je er al van uit gaat dat die ander de zwakste is vanwege het eten vlees, dan kan ik me best voorstellen dat iemand afhaakt ja. Het gaat er namelijk niet alleen om wat je zegt maar ook hoe je het zegt.
En zoals je het nu zegt komt het niet bepaald over als reclame, maar meer als een militant soort herbivorisme wat goed is en de rest niet.


Citaat

Daarmee bedoel ik dat het aanstellerij is. Iedereen kan zonder leed eten. Het zit gewoon tussen de oren. Alsof je een watje zal worden als je het niet doet?
Op het werk zaten ze soms mij uit te lachen en met elkaar onnozel doen. Hey zosten, ik heb een lekker groot vettig hammetje mee hoor!...héhéhéhé wat grappig...Je kent dat wel he? Maar ergens in hun binnste weten ze het best wel hoor. Nu zijn er ondertussen al een paar van die lolbroeken die zware gezondheidsproblmn hebben. Wisten zij beter? Ach!
Dus, wat betreft zwak zijn? Ja idd zij zijn zwak, want ze durven nieks te proberen in hun leven. Bang om uitgelachen te worden. Bang om te veranderen wat ze zo knus en gewoontjes zijn. Bang om de ware aard te zien wat een eindeloze leed ze aanrichten tov van de natuur, de dieren en jawel zelfs hun medemens. Toch liever een kudde mentaliteit, dat is het.
Extremistisch ben ik al helemaal niet, ik hoor liever REALISME!
Vannaf hier iemand zn mond opendoet is het al meteen , je bent negatief, extreme, wegjagen enz enz... doe es niet flauw he?
Ik vind jullie toch ook niet negatief? Zwakjes dat wel ma kom..lol

Ze hebben zelfs het lef niet om al die gruwelijke undercover leed filmpjes bij peta-tv te bekijken. Dan pas weet je WEL beter!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #359 Gepost op: 22 oktober 2007, 18:04:39 »
Zosten, dank voor je uitgebreide uitleg. En fijn te horen dat jij en je vrouw je zo goed voelen dankzij jullie vegetarische (veganistische?) levensstijl. Er zijn inderdaad goede redenen (gezondheid, milieu, dierenwelzijn) om vegetariér of veganist te worden, en ik vind het ook niet meer dan vanzelfsprekend dat de partner er rekening mee houdt of (liefst nog) zelf vegetariër/veganist wordt/is. Ik persoonlijk ben wat minder recht in de leer en zou het al een hele vooruitgang vinden als men (als 'mensen in het algemeen') hun vl33consumptie zouden minderen en over zouden schakelen op biologisch vl33s.

Maarreh... je bent je er van bewust dat je hier voor eigen parochie preekt ;D? Vrijwel iedereen op dit forum is vegetariër - afgezien van de incidentele 'carnivor' (sic) die een potje komt relschoppen. Ons hoef je niet meer te overtuigen  ;).
Gemüse ist mein Fleisch