Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #300 Gepost op: 09 juli 2005, 23:39:00 »
ik ben optimale perfectie...

 :O

right.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #301 Gepost op: 09 juli 2005, 23:42:37 »
DF heeft gewoon een piemel van 2.05! Dus hij wint!
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2005, 23:42:56 door Poek »

Kiwi

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #302 Gepost op: 09 juli 2005, 23:48:33 »
En wie begint er weer over geslachtsdelen... ::)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #303 Gepost op: 09 juli 2005, 23:50:25 »
Opscheppen?

Hoe noem jij het dan?

Ehm, iemand duidelijk maken dat je vandaag de dag met 1.90 helemaal niet zo groot meer bent?

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #304 Gepost op: 10 juli 2005, 10:51:59 »
Nee. :wortel:
G. is 2.03!! :D

Een kennis van me ook, en een ander is 2.04. Moet ik die nu tot Vegatopia bekeren? :confused:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #305 Gepost op: 10 juli 2005, 20:20:49 »
Ik heb nu sinds een half jaartje een superlieve vriend :D die na de eerste week dat we wat hadden vegetarier geworden is  ;D  :O
[size=0,2](Wie had nou kunnen denken dat ik nog is wat met een vleeseter zou beginnen??!:clown:... wist ik veel dat zulke schatjes ook in staat waren tot het eten van vlees :P )[/size]

Leuk voor je, Maud! Dan zal het vast echte liefde zijn ;)

Misschien vind je een compromis? Bv. dat je er wel mee kan leven, als hij alleen biologisch vlees koopt?

Of misschien komt het niet eens zo ver, heeft hij een tijdelijk dipje en kan hij het binnenkort wel moeiteloos volhouden... ik duim voor je!

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #306 Gepost op: 11 juli 2005, 14:20:22 »
Jamaar, P. is 2 meter!

Win ik?

Jamaar ik ben maar 1.60 meter, dus het verschil is groter  :P

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #307 Gepost op: 11 juli 2005, 14:21:02 »
Je vriendje

VriendJE? Hij is 1.90 meter!  :O

Dan is hij kleiner dan Christiaan. Ook kleiner dan ik, zelfs.

Misschien moet je 'm maar eens wat linkjes laten lezen over de relatie tussen vlees eten en impotentie, ofzo.



Goed plan! :devil:

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #308 Gepost op: 11 juli 2005, 14:25:27 »
Of misschien komt het niet eens zo ver, heeft hij een tijdelijk dipje en kan hij het binnenkort wel moeiteloos volhouden... ik duim voor je!

Ik denk ook dat het wel goed komt hoor. Laatst waren we bij een biologische boerderij en liepen er half kaalgeplukte kippen. Je kon zo hun kale ruggetje zien, S ( ;)) zei dat we ze eigelijk zouden moeten laten zien aan mensen die kip aten.. dat ze dan is zouden doorkrijgen wat ze eigelijk aan het eten waren. :heart:
En ookal begint ie ooit weer vlees te eten, dan zal ik er maar mee moeten leren leven  :)

veertje

hoe doen jullie dat met koken?
« Reactie #309 Gepost op: 15 januari 2006, 11:42:42 »
ik ben zelf vegetarisch en eet graag dingen als rijst en pasta,en eenpans gerechten met allerlei soorten groenten.vleesvervangers gebruik ik nauwelijks.nu is het probleem met koken dat mijn vriend niet vegetarisch is,en ook niet van pasta rijst en eenpans gerechten houdt. ::)
hij is echt van aardappels-vlees-groente maaltijden.
nou lijkt het mij natuurlijk beter om minder/geen vlees te eten,aar vleesvervangers lust hij ook niet.
wat kan ik hem dan het beste voorzetten bij zn aardappels en groente?dus iets ipv vlees.kan het volstaan om dagelijks een eitje te eten?ipv vlees?is dit nodig?
hij eet namelijk wel gewoon kaas en vleeswaar,en drinkt ook gewoon melk.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:hoe doen jullie dat met koken?
« Reactie #310 Gepost op: 15 januari 2006, 12:27:37 »
Maar als je twee maaltijden kookt, dan kan hij toch gewoon vlees bij zijn aardappels en groenten eten?

veertje

Re:hoe doen jullie dat met koken?
« Reactie #311 Gepost op: 15 januari 2006, 12:29:53 »
Maar als je twee maaltijden kookt, dan kan hij toch gewoon vlees bij zijn aardappels en groenten eten?

ja dat kan wel,maar hij wil graag wat minder vaak vlees eten maar omdat ie niet weet wat ie er dan bij moet eten eet hij dus iedere dag vlees,wat me niet echt gezond lijkt.

bienne

Re:hoe doen jullie dat met koken?
« Reactie #312 Gepost op: 15 januari 2006, 12:53:01 »
geen een vleesvervanger?? Er is wel heel veel keuze bij supermakten en natuurwinkels. Dus probbeer daar eens wat van uit. Hij kan evt toch vis eten of vlees.
Let er op dat je wel alles binnen krijgt wat je nodig hebt en gevarieerd eet. Alleen een eitje bij het eten lijkt me erg eenzijdig voor elke dag. Plus dat elke dag een eitje ook niet mega gezond is. Voor 1 of 2 keer per week kan dat mss wel.
Mijn vriend eet wel vaak vlees maar eet ook met mij mee. Zo wisseld hij het af

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:hoe doen jullie dat met koken?
« Reactie #313 Gepost op: 15 januari 2006, 20:53:09 »
Maar als je twee maaltijden kookt, dan kan hij toch gewoon vlees bij zijn aardappels en groenten eten?

ja dat kan wel,maar hij wil graag wat minder vaak vlees eten maar omdat ie niet weet wat ie er dan bij moet eten eet hij dus iedere dag vlees,wat me niet echt gezond lijkt.

Zeggen dat ie niet van pasta, rijst en eenpansgerechten houdt vind ik eigenlijk een beetje onzin.
Je hebt met pasta zoveel variaties, waarbij alleen daadwerkelijk de pastasoort overeen komt. Idem voor rijst en eenpansgerechten.
Je kan pasta eten met room, of met tomatensaus, of met linzensaus, groenten enz.

Rijst kan ook met tomatensaus, of juist met kokos, of indiaas met yoghurt of room.

En wat dacht je van maaltijdsoepen?

Bonenschotels, mexicaans..

Naanbrood! Belegde stokbroden, enz enz enz.

Er is zoveel meer mogelijk dan alleen aardappel, groente, vlees.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #314 Gepost op: 15 januari 2006, 22:48:45 »
Mijn vriend vindt Valess erg lekker, en mijn ervaring is dat meer vleeseters er zeer over te spreken zijn. Of lust hij dat ook niet?

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #315 Gepost op: 16 januari 2006, 12:13:31 »
En een goede manier van voor de gek houden is vega-gehakt. Als ex-vleeseter weet ik dat er nauwelijks smaakverschil is.
Kaasproducten kunnen ook een leuk alternatief zijn!
Ik maak trouwens vaak wel één maaltijd, maar dan met het vlees apart. Dan kan ik vega eten maar de rest van het huishouden (3p) met vlees. Dan zijn ook éénpansgerechten geen probleem (worden het weliswaar 2 pannen  ;D)
Hoor wie klopt daar kinders???

liz

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #316 Gepost op: 16 januari 2006, 19:44:33 »
Mijn vriend is een echte vleeseter en ik dus niet. Ik kook meestal. Het idee is meestal hetzelfde pasta of rijst of aardappel. Dan maak ik het sausje klaar en dan haal ik het alvast uit de pan voor mijzelf; gooi er vlees bij voor hem en is hij ook weer blij. Maar zo vaak is dat trouwens niet. We eten heel vaak samen gewoon vegetarisch. Hij is helemaal dol op de nuggets!!

Gr. Liz

Miriam

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #317 Gepost op: 15 maart 2006, 21:16:17 »
Toen ik een maand geleden (jeej! jubileum!) besloot geen beesten meer te eten en ik allerlei wat-een-onzin!-protesten en een wie-wat-waar-waarom-vragenvuur van mijn lief over me heen kreeg had ik verwacht dat het een langdurige strijd zou worden.  Maar afgelopen zondag hebben we vega-curry-linzensoep gegeten, en vandaag ging 'ie bij de snackbar eten halen, en had ik dus alleen friet besteld (ben zelf daar nog nooit geweest, we zijn onlangs verhuisd, en had dus geen idee of ze iets anders vega hadden), heeft 'ie een groentekroket voor mij meegenomen  :-* Dus toch respect voor mijn keuze  :-*

Migrator

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #318 Gepost op: 16 maart 2006, 11:03:51 »
Gefeli met het prille jubileum! Fijn dat je wat support krijgt, goed man.  :cheer:

marieke_pieke

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #319 Gepost op: 14 april 2006, 11:57:17 »
Ik vind dat je aan je principes vast mag houden en geen lapje vlees voor je partner hoeft te bakken, als je eigenlijk voelt dat je het er niet mee eens bent.