Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #240 Gepost op: 09 mei 2005, 14:36:08 »
 :P
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #241 Gepost op: 09 mei 2005, 14:39:49 »
Citaat
Grappig. Dus als iedere vegetarier of veganist een vleesetende vriend/vriendin neemt... dan lukt het nog misschien wel om de nederlandse samenleving vegetarisch te krijgen :D


Nou, zo zou het in de praktijk wel kunnen gaan werken.
Als je je alleen maar focuseerd op een relatie perse met een vegetariër of Veganist, dan krijg je niet de kans om iemand te proberen te overtuigen.
Het is mischien wel beter.
Maar niet makkelijker.
Iemand moet natuurlijk wel en beetje bereidwillig zijn, en jij bent degene die over een flinke portie doorzettingsvermogen moet beschikken.
En overtuigingskracht.
Het kost in ieder geval veel tijd en moeite.
Maar het is het proberen waard.

Citaat
Die romance met Magic Aura snel afkappen dus!


  :kitty:
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2005, 14:40:51 door Magic Aura »

Aiko

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #242 Gepost op: 09 mei 2005, 14:42:07 »
Die romance met Magic Aura snel afkappen dus!

En Fem!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #243 Gepost op: 09 mei 2005, 14:48:59 »
Die romance met Magic Aura snel afkappen dus!

En Fem!

ja maar ja maar. M. was vleeseter en is nu vegetariër, moet ik hem nu dan dumpen om een ander te bekeren  ??? (en hij ook..?) Dat lijkt me nogal stom.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #244 Gepost op: 09 mei 2005, 14:52:30 »
Wees gerust... je kan ook mensen bekeren zonder een relatie aan te gaan.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #245 Gepost op: 09 mei 2005, 14:55:17 »
Wees gerust... je kan ook mensen bekeren zonder een relatie aan te gaan.


:heehee: lief hoe serieus je mijn reactie neemt (en ik de jouwe).
Eet gezond & eet taartjes

Tamara

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #246 Gepost op: 09 mei 2005, 15:03:41 »

Citaat
Wees gerust... je kan ook mensen bekeren zonder een relatie aan te gaan.

Citaat
:heehee: lief hoe serieus je mijn reactie neemt (en ik de jouwe).

 :heart:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #247 Gepost op: 09 mei 2005, 15:06:08 »
Wees gerust... je kan ook mensen bekeren zonder een relatie aan te gaan.


:heehee: lief hoe serieus je mijn reactie neemt (en ik de jouwe).

;)
Stem op de Partij voor de Dieren

bienne

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #248 Gepost op: 09 mei 2005, 17:49:13 »
Mijn vriend eet gewoon vlees en komt uit de horeca ( kok).
Hij eet nog steeds vlees maar eet ook zonder problemen vegt met mij mee. Het voordeel dat hij kok is geweest is dat hij altijd lekkere gerechten maakt en rekening houdt met mijn voorkeur.
Soms als we gaan uit eten dan eet hij ook wel met mij mee. Ik weet dat hij niet zonder kan en ik ga hem daar niet toe dwingen.. maar hij weet wel dat hij niet binnen hoeft te komen met een hele kip die amper geplukt is of konijn oid.
Gelukkig is het een lieverd die niet zo in elkaar zit en nergens een probleem van maakt

Elsbeth

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #249 Gepost op: 09 mei 2005, 21:59:40 »

Gelukkig is het een lieverd die (..) nergens een probleem van maakt


 :yes: Die van mij gelukkig ook! En als je dat zelf ook niet doet, dan is er prima met elkaar te leven m.i.!
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2005, 22:00:41 door Elsbeth »

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #250 Gepost op: 09 mei 2005, 22:34:51 »
So he! Wat grappig!  :) En, vind je het een verschil nu (behalve met koken)? Heb je ook meer waardering ofzo voor 'm? Of is er 'iets' tussen jullie verandert?

Mijn vriend eet vlees (graag), maar geen problemen, we redden ons prima! Scheelt wel dat we niet samen wonen en veel buiten de deur eten natuurlijk.

Ik merk al wel wat verschil. Wij eten elke week afwisselend Thais of Indonesisch buiten de deur (simpelweg uit een verslaving :-[) nu kunnen we makkelijker van elkaars gerechten proeven. Voorheen kon hij enkel van mijn gerecht proeven. Voor de rest merk ik nog niet echt veel verschil. Ook wij wonen nog niet samen. Ik denk dat je het dan inderdaad meer merkt. Verder heb ik niet eens het gevoel dat ik nou zo van invloed ben geweest op zijn vegetarierschap. We waren laatst bij een familie-etentje en toen was er iemand die ook van de 1 op de andere dag vegetarisch was geworden en die persoon voelde zich een stuk actiever en was een aantal kilo's afgevallen. Mijn vriend heeft heel veel met hem gepraat die avond. De volgende dag was hij plots gestopt met vlees eten. Dus ik heb het gevoel dat hij hier iets mee te maken heeft. ;)
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2005, 22:35:40 door Ona »

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #251 Gepost op: 09 mei 2005, 23:40:29 »
Mijn vriend eet gewoon vlees en komt uit de horeca ( kok).

Het valt mij wel vaker op dat "gewoon vlees eten" gebruikt wordt. Als ik wat organiseer met verschillende dingen zet ik het zo op de uitnodiging: er is gewoon én met vlees (of vis uiteraard). De meesten vinden dat wel een eyeopener.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #252 Gepost op: 10 mei 2005, 14:45:09 »
Mijn ex-vriend is nooit vegetariër geworden (heb ik ook nooit van hem verlangd of geprobeerd op subtiele wijze te bereiken), maar hij eet wel nu nog steeds af en toe (of vaak, weet ik eigenlijk niet) dingen als quorn ofzo. :)
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2005, 14:46:38 door camarero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Miezemiez

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #253 Gepost op: 11 mei 2005, 13:03:27 »
Mijn vriend is gelukkig vegetarier, ik denk niet dat ik met iemand zou kunnen zijn die vlees eet. Als je vlees eet heb je zo'n andere visie over levende wezens, natuur en het leven dat dat teveel zou botsen met mijn visie.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #254 Gepost op: 11 mei 2005, 17:42:32 »
Mijn vriend is geen vegetarier en ik wel en dat gaat prima.
We zijn ruim tien jaar samen en toen we wat kregen was ik nog niet vega, dat ben ik in de loop van de tijd geworden. Geen probleem! Hij vindt het helemaal niet lastig dat ik vegetarier ben. Hij eet praktisch altijd vega (samen met mij), heel soms wil hij 's avonds wel eens vlees of vis. Dan kopen we meestal biologisch vlees.
Mijn (argentijnse) schoonmoeder is vleesfan en mijn vriend is dus ook echt met vlees opgegroeid, maar hij mis het helemaal niet nu. Hij is dus zeker minder vlees gaan eten sinds ik vega ben!

Monie

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #255 Gepost op: 11 mei 2005, 18:30:37 »
Mijn vriend eet ongv. 5 keer per week vegetarisch met mij mee, 1 x per week haalt hij een (in mijn ogen smerige) berenklauw bij de patatboer en 1 x per week een pizza met ham of salami ofzo.
Aangezien hij toen we begonnen met samenwonen (10 jaar geleden) een verstokt vleeseter was vind ik dit al een hele verbetering en kan ik hier goed mee leven. Tevens is hij steeds bewuster met dierlijke producten omgegaan, hij koopt nu bv. graseieren. Het zou onze relatie geen goed doen als hij zonder naar het dierenleed erachter te kijken gewoon alles zou eten wat hij wilde. Ik denk dat onze relatie dat niet zou overleven, respect voor dieren en natuur is voor mij toch heel belangrijk. Ik zou ook absoluut geen vlees klaar maken, voor niemand. Dat is geen gebrek aan respect voor andere mensen, dat is respect naar dieren toe. Het blijft voor mij zeer vreemd dat vlees eten uit de bio-industrie door de mensheid als "gewoon" wordt gezien. Onze toekomstige kinderen worden vegetarisch opgevoed, dat vind mijn vriend ook prima.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #256 Gepost op: 12 mei 2005, 13:20:38 »
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je tegenover elkaar eetgedrag staat. Een vegetariër die echt walgt van vlees en een verstokte vleeseter die persé vlees bij het eten moet, lijkt mij een vrij lastige combinatie.

Als je het als vegetariër niet zo erg vind dat je partner vlees eet en het evt. ook nog wil klaarmaken of als je niet persé vlees bij je eten moet, wordt het een stuk makkelijker natuurlijk.

Ik ben zelf erg op mezelf gericht wat mijn vegetarisme betreft. Ik eet geen vlees, gewoon echt niet, maar wat andere mensen doen interesseert me eigenlijk niet zo. Ik stoor me er totaal niet aan als andere mensen vlees eten in mijn nabijheid. Ik eet het niet en wat jij doet moet je zelf weten.
Mijn man was geen vegetariër toen wij "begonnen" (en strikt genomen is ie dat eigenlijk nog niet, heeeeeel soms eet ie wel eens vlees), maar hoefde niet persé vlees in zijn eten, dus als wij samen aten was het gewoon vegetarisch, of hij nou kookte of ik. En aangezien we al vrij snel gingen samenwonen en dus heel veel samen aten, at hij steeds vaker vegetarisch en dat beviel hem wel. Toen heeft hij dus besloten om ook vegetariër te worden. Zoals ik al zei, heel soms eet ie wel eens vlees, maar dat vertellen we aan niemand, dus voor de buitenwereld is ie gewoon vegetariër.

Ivy

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #257 Gepost op: 13 mei 2005, 17:23:21 »
Ik eet geen vlees, en mn vriend wel.. nooit zo veel problemen mee.. Mn vriend eet nu wel een stuk minder vlees dan voorheen. Zeker als we pasta of iets dergelijks maken, we gaan geen twee aparte pannetjes daarvoor maken.
Maar als we allebei een burgertje hebben dan eten we allebei iets anders. Niet zoveel problemen mee.


Ivy

problemen vriend/vriendin na vegetariër worden
« Reactie #258 Gepost op: 26 mei 2005, 07:41:39 »
hier op het forum is te lezen dat ik sinds gisteren besloten heb nog maar minimaal kaas en gelatine te eten.
Heb ik mn vriend verteld, eerst was het oké, maar later barste de bom een beetje. Komt er op neer dat hij vind dat ik voor hem beslis wat hij wel en niet mag eten.
Aan de ene kant doe ik dat echt niet, maar aan de andere kant wel. Met vlees is het nog makkelijk twee pannetjes, maar ja kaas was vaak toch een vervanger wat in een quiche ofzoiets gebruikt werd en dat eet ik.. dus hij nu ook niet meer...

Dus ik vraag me af hoe dit bij jullie zit.

Kiwi

Re:problemen vriend/vriendin na vegetariër worden
« Reactie #259 Gepost op: 26 mei 2005, 08:43:22 »
Jeetje, rot zeg. Maar ik zou wel bij m'n standpunt blijven. Als jij er voor kiest om bepaalde dingen niet meer te eten zal hij dat moeten respecteren. Als je dingen eet als pasta is het niet zo moeilijk, daar kan hij aan tafel zelf kaas door doen. Met een quiche wordt het inderdaad lastiger, die maak je toch in éen keer voor samen. Maar dan denk ik; hoe vaak eet je quiche, of iets anders waarin kaas onontbeerlijk is? En misschien kun je wel hele lekkere quiches verzinnen zonder kaas!

Ik eet zelf dan wel kaas, maar geen vlees. En G. eet alles. Als we iets eten waarin voor vleeseters het vlees onmisbaar lijkt vervang ik dat bijvoorbeeld door tofu, of iets anders. Misschien is er wel iets wat kaas kan vervangen in quiches? Ik heb wel eens iets gelezen over gistvlokken, maar ik heb geen idee of die net zo lekker zijn als kaas. Maar daar kunnen anderen hier je vast meer over te vertellen.

Edit: kijk ook hier en hier eens. :D
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2005, 08:50:26 door Kiwi »