Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #200 Gepost op: 22 juni 2004, 02:14:16 »
 :(
Sterkte M@ud en Cyber.
Het is niet helemaal definitief voor altijd toch?
Nouja, ik hoop dat het zo min mogelijk naar verloopt allemaal. :troostsmiley:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #201 Gepost op: 22 juni 2004, 02:15:35 »
Het is niet helemaal definitief voor altijd toch?

Je weet maar nooit he  :-\ :(

Tnx voor de troost :)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #202 Gepost op: 22 juni 2004, 02:21:45 »
Je zei dat jullie (even) uit elkaar waren. Dat klinkt mij niet zo erg definitief in de oren. Of heb ik je verkeerd begrepen?
Of nouja, dat zijn misschien ook eigenlijk mijn zaken helemaal niet.

Ik heb ook nog steeds geen vega partner trouwens. Pfft.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #203 Gepost op: 22 juni 2004, 02:24:26 »
Je zei dat jullie (even) uit elkaar waren.

DIe gedachte maakt het wat draaglijk. :crying:

Fabian

Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #204 Gepost op: 22 juni 2004, 02:28:42 »
Je zei dat jullie (even) uit elkaar waren.

DIe gedachte maakt het wat draaglijk. :crying:

:(

 :kitty: :cow: :kitty: :cow: :kitty: :cow: :kitty: :cow:

Ik hoop maar dat je de komende dagen een beetje afleiding en troost kunt vinden bij vriend(inn)en.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #205 Gepost op: 22 juni 2004, 02:46:06 »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:thuis koken
« Reactie #206 Gepost op: 06 augustus 2004, 13:12:02 »
Bij mijn moeder thuis wordt er niet zo veel vegetarisch gegeten, dus als ik er ben geeft het nog weleens gezeik. Maar het voordeel van Hollands koken is dan weer wel dat je meerdere pannen hebt over het algemeen.Dus als het vlees in een andere pan gebakken wordt, is er geen probleem.
Bij eenpansgerechten als curries enzo is het wel weer wat moeilijker.

Meestal kook ik bij en voor anderen gewoon op een vegetarische basis en houd ik ernaast eventueel een pitje/pannetje vrij voor een stukje biovlees. Dan kan ieder voor zichzelf uitmaken of die wel of geen vlees neemt en de vleeseters kunnen wat makkelijker eens zonder vlees proeven.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #207 Gepost op: 09 augustus 2004, 19:49:57 »
Leuke vraag. Ik woon nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend. Ik ben in het begin vegetarisch geweest en kookte dan ook meestal vegetarisch. Als hij eens kookte was dat ook vegetarisch.
Zo gaandeweg ging ik wat vaker vlees eten. Dit was omdat ik erachter kwam dat er een biologische veehouderij in de buurt zat. De enige reden waarom ik geen vlees at was toen dat ik het walgelijk vond hoe er met beesten in de bio industrie word omgegaan. Ik vond het dus nog wel lekker!
Sinds een paar maanden ben ik steeds minder vlees gaan eten, gewoon omdat ik het idee naar vond.
Nu ik helemaal vegetarisch ben respecteerd mijn vriend dit volledig. Sinds hij mij kent is hij wat meer over de gang van zaken in de bio industrie gaan nadenken en staat dan ook helemaal achter de keuze van een duurder stukje biologisch vlees.
Ik kook tegenwoordig eigenlijk alleen maar vegetarisch en als hij er echt om vraag bak ik een biologisch stukje vlees voor hem.
Ik vind het erg fijn dat hij zo nadenkt over wel/niet vegetarisch, bio-industrie of biologisch. Reageert in ieder geval niet zoals heel veel mannen, namelijk: "zo'n wortel die uit de grond getrokken wordt, da's toch ook bruut! ha ha ha...." :yawnee:
Als we kinderen zouden krijgen denk ik dat we het kind wel vegetarisch opvoeden. Over alle aspecten zijn we het namelijk wel eens. Hij wil alleen nog vlees eten omdat hij het écht lekker vind en het niet zou willen missen. Kinderen die gewoon zo opgevoed worden missen het dus niet.
Ik ben best blij met mijn mannetje :yes:
Groetjes! Laura
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

El Calvo

Re:thuis koken
« Reactie #208 Gepost op: 14 augustus 2004, 01:36:50 »
mijn man en ik hebben afgesproken om twee keer per week helemaal vegetarisch te koken, voor de rest van de week koken we voor hem en zoon "gewoon" en voor dochter en mij vegetarisch. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, hoe bevalt dit jullie?
mijn man en zoon houden "nog" teveel van hun stukje vlees ik weet niet of dit ooit verandert. maar voorloping is dit de beste oplossing denk ik.

Ik ben dus ook slachtoffer van zo'n moeder als jij :)

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het de eerste jaren best moeilijk is. Zeker in de tijd van alleen maar tahoe (nu zo'n 20 jaar geleden) was vegetarisch eten voor vleeseters geen pretje.

Maargoed, nu, 20 jaar later, ben ik nog steeds fanatiek en vol overtuiging vegetarier!  Dus ja, het verandert... maar denk in jaren, niet in een weekje ofzo.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #209 Gepost op: 14 augustus 2004, 13:34:13 »
Hier gaat het ook zo. We zijn met 2 vleeseters, 1 veg-eet-tariër en 1 vis-eet-tariër. Af en toe wordt er voor iedereen vegetarisch gekookt, soms krijgen de carnivoren er vlees bij. De viseter doet dit alleen op restaurant.
Dat gaat prima!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

ilse_

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #210 Gepost op: 17 augustus 2004, 14:50:37 »
Sinds kort woon ik ook samen met mn vriend en omdat hij nog moet leren koken ( ~zucht~  ;) ) eten we nu voornamelijk vegetarische gerechten.
Hij mist t vlees ook niet, er ligt wel wat in de diepvries voor het geval hij zin heeft in een stukje vlees.
Heb ik ook geen moeite mee trouwens. :)


Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #211 Gepost op: 18 augustus 2004, 15:44:09 »
Volgens mij heeft mijn vriend nu in de paar weken dat ik compleet vegetarisch ben gaan eten 2x vlees gegeten....
Hoor geen enkel piepje van hem :D
Ik wacht écht met spanning op de dag dat hij zal zeggen"ik hoef geen vlees meer"
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

linda

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #212 Gepost op: 08 september 2004, 18:26:43 »
ik woon sinds 3 jaar samen met een niet-vegetarier.
Het is een kwestie van een beetje respect hebben voor elkaar.
Hij kookt vegetarisch voor mij, ik kook vegetarisch voor hem. Als hij toch graag een stukje vlees wil eten maakt hij het zelf apart klaar. Broodbeleg heeft hij op het werk liggen. Hij eet gemiddeld 5 a 6 x per week vegetarisch mee. Ik heb er weinig last van zolang het geen vis of bloedend vlees is wat hij tegenover me zit te eten. Ik koop het niet, ik maak het niet klaar.

theo@cut.up.

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #213 Gepost op: 13 september 2004, 15:37:05 »
mijn huidige vriendin at wel vlees toen wij elkaar ontmoetten. na een week of acht is ze vegetariër geworden. eerlijk gezegd is dat voor mij ook wel nodig. wanneer iemand na een aantal maanden nog geen vegetatiër is dan is voor mij althans geen (gelijkwaardige) relatie mogelijk. wij zijn nu drie jaar bij elkaar, wonen samen en alles gaat goed. sterker nog: ze is erger geworden dan ik. het lepeltje dat ik gebruik om kat Evert van voedsel te voorzien moet meteen worden schoongemaakt. zelf denk ik er overigens over om weer richting veganisme me te gaan. dat was ik al eens drie jaar, maar destijds hield ik het niet vol.

pebbles

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #214 Gepost op: 20 september 2004, 16:33:07 »
Mijn vriendje is jammergenoeg NIET vege. Ik ga hem ook nooit kunnen overtuigen want hij kan/wil geen onderscheid maken tussen dieren en planten. Zijn omgeving houdt er wel rekening mee dat ik geen vlees of vis eet en respecteert ook!

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #215 Gepost op: 20 september 2004, 21:10:53 »
Mijn vriendje is jammergenoeg NIET vege. Ik ga hem ook nooit kunnen overtuigen want hij kan/wil geen onderscheid maken tussen dieren en planten.
Misschien weet hij nog niet dat dieren heel veel planten moeten eten om tot vlees te worden, en je dus als vleeseter veel meer planten "verbruikt" dan als vegetarier? Dus zelfs als hij ze op 1 lijn zet, zijn de planten nog steeds beter af als hij vegetarier is :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

pebbles

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #216 Gepost op: 22 september 2004, 10:48:26 »
merci! Ik zal hem da eens zeggen

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #217 Gepost op: 24 september 2004, 20:33:17 »
Mijn vriend denkt erover na om vegetarier te worden. Hij zegt dat er al langer over na dacht maar het waarschijnlijk binnekort wil worden voor mij. Ik ben het niet eens met zijn keuze om het te worden voor mij. Dat lijkt me net zoiets als stoppen met roken voor een ander. Dan doe je het wel als die persoon er niet bij is.
Iemand hier ervaring mee?
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Aiko

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #218 Gepost op: 24 september 2004, 21:03:39 »
Geen ervaring mee, maar grijp die handreiking...!

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #219 Gepost op: 25 september 2004, 20:13:02 »
Mijn vriend denkt erover na om vegetarier te worden. Hij zegt dat er al langer over na dacht maar het waarschijnlijk binnekort wil worden voor mij. Ik ben het niet eens met zijn keuze om het te worden voor mij. Dat lijkt me net zoiets als stoppen met roken voor een ander. Dan doe je het wel als die persoon er niet bij is.
Iemand hier ervaring mee?

Ik begrijp je twijfels wel, hoor; je zou je er een pak beter bij voelen als hij het deed voor de dieren. Maar kennelijk is het niet jouw, maar zijn idee (en het is al helemaal niet zo dat je gedreigd hebt het uit te maken als hij vlees bleef eten of zo).

Je vriend ziet je zo graag dat hij zo'n drastische verandering voor jou doorvoert en de dieren hebben er baat bij; wees gewoon gelukkig, zou ik zeggen.