Vegatopia Forum

Poll

Is jouw partner vegetariër?

Ja
63 (25.6%)
Nee
112 (45.5%)
Ik heb geen partner
71 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 89

Als je vriend of vriendin vlees eet

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

ebeth

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #120 Gepost op: 19 februari 2003, 08:50:34 »
Het enige wat ik krijg te horen als ik hem een vega-hamburger of een bord spagetti met tofu voorschotel is BLEH! dat is vies. Maar vervolgens neemt hij wel een tweede bord. dus ik denk dat hij het woord vegetarisch een beetje vies vind...  ::) komt wel goed denk ik. Duurt effe maar ik haal em wel over...

Al eens gezegd dat ie een aansteller is? Of gewoon asociaal? Ik zou het dus echt niet pikken als iemand  mijn bereide eten vies noemde...
Tenzij het werkelijk vies is inderdaad. Maar om alles wat vega is nou vies te noemen..  :-\

Ach ja, al eens geprobeerd. Ook genoemd dat het beter voor zijn zaadproductie is als ie wat minder/of geen vlees eet (hij wil namelijk heel erg graag kinderen). Al met van alles gedreigd (schrijf ik dat goed?) maar hij blijft gewoon allergisch voor het woord vegetarisch (voor het woord vegetarisch dan) Nu alleen de gehakt uit de spagettie en dan heb ik em waar ik em wil hebben
Tanx voor je antwoord, ebeth

Danielle

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #121 Gepost op: 19 februari 2003, 20:44:25 »
Nu dit onderwerp opeens weer verschijnt: Het gaat nog steeds erg goed met mijn nieuwe vriend (inmiddels al weer bijna 4 maanden).
Na een paar gesprekken had ik 'm al behoorlijk over de streep en hij wilde geen vlees meer. Maar als ie bij anderen at, een blik soep haalde, op een feestje was waar plakken worst langs kwamen ging het mis.
Maar dat gaat nu wel steeds beter. Krijg telkens meer hoop dat 't goed komt.

Op iemand die vaak vlees eet zou ik nooit vallen. Dat zijn mijn types niet. Ik weet niet wat dat is. Misschien 'ruik' ik het aan jongens ofzo dat er potentie tot vegetarisme in zit, maar ik heb al driemaal meegemaakt dat ze 'bekeerden'. Ben wel benieuwd hoe die drie vandaag de dag eten. Volgens mij wil ik het ook niet weten.

ebeth

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #122 Gepost op: 20 februari 2003, 07:56:14 »
Iemand zal uit zichzelf voor het vegetarisme kiezen dat wel, maar zo te horen staat je vriend er toch enigszins voor open, tenminste hij heeft er toch moeite mee om in herkenbare lappen vlees te prikken toch? Wellicht gaat ie overstag als je samen met hem een slacht/bio-industrievideo bekijkt? Zo veel mogelijk info opvragen bij div. organisaties over de productie van vlees (CIWF, Wakker Dier etc.) dus informeren, inlezen en zelf gaan kijken. Educate to Liberate!

Hallo Toby,

Die industrie video's zijn niet nodig... Ik heb het live en wel bij mijn ouders thuis (niet zo als de bio-industrie maar wel emotioneler). Omdat mijn vader en moeder een afkeer hebben van alles wat maar met bio-industrie te maken heeft houden ze hun eigen koeien en kippen (en de rest van de santamekraam). mijn vader koopt dan 1x in de zoveel tijd , voor een appel en een ei, een paar koetjes die op de markt als oud vuil worden achter gelaten. Die komen vervolgens bij ons op stal en ze worden verzorgt en verwend. De hele zomer gaan ze naar de wei... Al goed... Kortom die koeien komen als zwervers en worden weer helemaal opgelapt. Zodat na een jaartje of 2, 3 alle hormonen eruit zijn en dan gaan ze naar een 'diervriendeljike slager' (bestaan die?). Oke, ik moet toegeven; mijn vader en moeder steken er veel tijd in om deze koeien nog een goed leven te geven... Het leven waar ze recht op hebben, zegt mijn moeder dan. Maar eindigd dat dan in het slachthuis?!

je begrijpt dat dit toch wel emotioneel kan worden. Elk weekend als wij bij mijn ouders thuis komen staan die koeien om de hoek in de stal. Als je binnenkomt word je met luid geloei onthaald. Je kunt ze gewoon aaien en krabben, ze zijn gewoon lief! Dit is toch verschrikkelijk! Elke keer weer, stal leeg, weg lieve koe... En wat betreft de kippen... Dat vind ik vieze beesten, blah! Maar ondanks dat hebben ze wel het recht om te leven. En als ze samen met de pauwen aan het ouwehoeren zijn zijn ze best nog wel grappig (vooral als het ge-ijzeld heeft).

Dus... mijn mannetje word al genoeg gestraft denk ik... Ik moet alleen een ander woord voor vegetarisch hebben...

Groetjes, Ebeth

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #123 Gepost op: 20 februari 2003, 09:14:15 »
En wat betreft de kippen... Dat vind ik vieze beesten, blah! Maar ondanks dat hebben ze wel het recht om te leven. En als ze samen met de pauwen aan het ouwehoeren zijn zijn ze best nog wel grappig (vooral als het ge-ijzeld heeft).
Dus... mijn mannetje word al genoeg gestraft denk ik... Ik moet alleen een ander woord voor vegetarisch hebben...

Ha, nog iemand die niets met kippen heeft. (oe wat vind ik dát vieze beesten :pukey: )
Dat ze grappig zijn als het geijzeld heeft is leedvermaak, foei! ;)
Wat dacht je van veganist?  8) Vleesverlater (alhoewel het een verschrikkelijk woord is) misschien is dat iets voor hem?
:witch2:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #124 Gepost op: 20 februari 2003, 09:40:17 »
Ha, nog iemand die niets met kippen heeft. (oe wat vind ik dát vieze beesten :pukey: )

Dan vraag ik me echt af wat er nou zo vies is aan die beesten? Kippen rulez! ;)

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #125 Gepost op: 20 februari 2003, 09:53:03 »
Ga maar eens een kippenhok uitmesten.

Bijna(?) alle vogels hebben een cloaca en kunnen daarmee sexen, plassen en poepen(dat vind ik al een vies idee). Die poep is door de plas niet hard, maar zo'n vies papje, zo'n kledder. Ik doe liever een varkensstal dan een kippenhok. Het liefst uiteraard een paardenstal, die produceren ten minste nette harde keutels.

Hebben jullie trouwens chicken run gezien?
:witch2:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #126 Gepost op: 20 februari 2003, 10:15:44 »
Hebben jullie trouwens chicken run gezien?

Ja gezien! Zie de link:

http://home.hccnet.nl/a.romijn/PvdD.jpeg

:)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #127 Gepost op: 20 februari 2003, 19:57:11 »
Het valt me een beetje op, dat mijn vriend wel een beetje begint te zeuren als hij een fantasie gerecht van mij krijgt met rijst. Hij heeft het gevoel dat hij in China woont. Tja dan moet hij zelf maar vaker koken. Heeft denk ik geholpen hij heeft afgelopen week 2 keer gekookt.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

ebeth

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #128 Gepost op: 03 maart 2003, 12:32:36 »
Citaat
Ha, nog iemand die niets met kippen heeft. (oe wat vind ik dát vieze beesten :pukey: )
Dat ze grappig zijn als het geijzeld heeft is leedvermaak, foei! ;)
Wat dacht je van veganist?  8) Vleesverlater (alhoewel het een verschrikkelijk woord is) misschien is dat iets voor hem?

Nou ik denk dat hij (ondanks dat jij het een verschrikkelijk woord vind) vleesverlater wel een stoer woord vind :ylsuper:
Ik ga proberen dit zo heen en weer in de wandelgangen aan hem te presenteren te samen met een die overheerlijke spinazie/kaas rotsjes met een krokant laagje paneermeel(njam njam).
En wat betreft die kippen. Pfff! leedvermaak Ik eet ze niet eens, maar ze menen wel dat ze me achter in mijn kuiten mogen hangen als ze van mij geen voer krijgen, terwijl ze genoeg krijgen en hebben bij mijn ouders op het erf. En bovendien kan ik elke keer mijn schoenen ontdoen van alle smerige uitwerpselen die zij laten slingeren.:pukey:Bleur! Bah :nooo:
Ik blijf erbij... kippen zijn vies! en nog gemeen tegen vegetariers ook!

Groetjes, Ebeth

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #129 Gepost op: 03 maart 2003, 13:17:30 »
Ik doe liever een varkensstal dan een kippenhok. Het liefst uiteraard een paardenstal, die produceren ten minste nette harde keutels.

Pardon? Nette harde keutels? Die zachte, nog te kleien bollen bedoel je?  :nooo:

Citaat
Hebben jullie trouwens chicken run gezien?

Beter nog: ik bezit een exemplaar!  8)

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ebeth

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #130 Gepost op: 05 maart 2003, 12:58:19 »
Citaat
p.s.: oh ja, mochten sommige vegetariërs nog denken dat kippen zelf vegetarisch eten :nooo:
Die kippen van mij verschalken jonge muisjes, jonge vogels en wormen. Je moet ze eens zien lopen als er eentje een muis te pakken heeft. :o

iiiieeeuuuwwww :screams:

ebeth

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #131 Gepost op: 05 maart 2003, 13:06:59 »
Op 2003-01-13 15:19, schreef bart:
ik had het over dingen bij mij thuis, hoe ik het ervaar en stelde enkele voorbeelden. niet een beetje overdreven hoe jij reageerd? als ik nergens commentaar op mag leveren, hoef je dat ook niet op mij te doen.
Ik ben het wel met je eens!
lees de reactie van Anya, dat vind ik een hele mooie omschrijving.
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2003, 22:48:56 door Sander »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #132 Gepost op: 17 september 2003, 17:03:05 »
(ik heb niet het hele topic doorgelezen)

Ik kan vlees eten bij een vriendin wel tolereren, maar in principe bij mijn thuis niet. Als ik zou gaan samenwonen zou dat een probleem kunnen zijn, dat zie ik mezelf dus niet doen met een vleeseetster. Maar een latrelatie wel.

En even off topic: discworld rulez (ik neem aan dat de nick discworldian verwijst naar de boeken van Terry Pratchett).

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #133 Gepost op: 25 december 2003, 17:56:57 »
Mijn vriendje eet vlees en ik niet. En ik vind dat niet zo'n probleem zolang hij uit de buurt blijft met zijn broodje ham. En daarna flink zijn tanden poetst :)
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #134 Gepost op: 24 januari 2004, 14:54:12 »
Mijn nieuwe/oude vriendje eet vlees, maar hij kookt ook net zo makkelijk zonder vlees. Als hij op zijn brood al iets van vlees heeft gegeten, dan hoeft hij het niet zo nodig ook bij zijn avondeten en dat is wel makkelijk. Bovendien is hij gek op kaas en met een kaasburger is hij ook tevreden.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Misstries

Re:Als je vriend of vriendin vlees eet
« Reactie #135 Gepost op: 02 maart 2004, 18:50:12 »
heel moeilijk, heel moeilijk...

het heeft voor mij de asociatie zoals bijvoorbeeld een bak maden.
Als iemand die aan tafel zit op te eten denk ik ook JAK!

Ik ben bang dat het ten koste gaat van mijn verliefde gevoelens..


Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Heb jij een vega partner?
« Reactie #136 Gepost op: 04 maart 2004, 17:45:57 »
Gezien het aantal relatie-onderwerpen in dit subforum, lijkt dit me wel een grappige poll.
Vegetariër kan trouwens ook veganist zijn.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #137 Gepost op: 04 maart 2004, 18:02:03 »
Mijn vriendje eet vlees. Ik kan hem niet verplichten,maar hij eet wel weinig vlees.Als hij een boterham met vleeswaar heeft gegeten, dan hoeft hij niet vlees bij het eten en als er vlees bij het eten is, dan hoeft hij het niet op brood. Hij heeft er ook geen problemen mee als ik vegetarisch kook.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #138 Gepost op: 04 maart 2004, 18:05:34 »
De bedoeling van dit onderwerp is overigens niet weer een discussie te starten over de voor- en nadelen van een vega-, al dan niet vega-partner.
Ik ben gewoon benieuwd hoe de verdeling is.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Heb jij een vega partner?
« Reactie #139 Gepost op: 04 maart 2004, 22:17:39 »
Ikke wel  :)