Kijk die bedoelde ik....Die ken ik...dat soort mensen.
Ik heb net 2 jaar op de veluwe gewerkt in een christelijk bedrijf. En dat is idd een mening die ik veel gehoord heb.
En dan in stellige vorm.
Als ik dan zeg ..slavernij kan ik ook bijbels onderbouwen dus als ik je nu gevangen neem en ik beul je af....heb jij dat ook goed te vinden. De bijbel zegt namelijk: gehoorzaam uw meester, en doe uw werk als deed u het voor de Heer (vrije vertaling).
Dan.....heb ik alleen altijd een klein conflictje..met zulke opmerkingen.
Het bijzondere is dat juist dit soort mensen ook vasthouden aan de opvatting dat je weet dat je op het goede pad bent als je veel tegengas krijgt...
Misschien moet je ze dat eens voorhouden.
ach, ik zal er wel niet uitkomen. Ik moet idd maar gewoon mijn ding doen..en niet zo wanhopig graag goedkeuring willen denk ik.
Dat denk ik in ieder geval wel.
Zoals ik eerder al zei: je zou moeten doen wat jij denkt dat God van je verlangt. Mensen doen er beduidend minder toe. Of denk jij van niet?
En heb je gelezen wat ik eerder al schreef over de bijbel en het eten van dieren?
In feite heb jij gelijk en hebben deze mensen ook (gedeeltelijk, want sinds de zondvloed) gelijk.
Ze mogen dus best wat toleranter zijn.
Nog wat: veel Christenen zeggen dat de oude wetten (uit het Oude Testament) niet meer gelden sinds Jezus op aarde is geweest. Als ze dat denken, komen ze in feite niet weg met jou wijzen op de spijswetten. Die gelden dan namelijk ook niet meer.
Hoe je het ook wendt of keert, jij mag duidelijk eten wat JIJ wilt. Het is bijbels absoluut te onderbouwen.
groeten,
Nicky