Vegatopia Forum

Hennepzaad

Offline firefox

• 105
  • Geslacht: Man
Re:Hennepzaad
« Reactie #20 Gepost op: 02 juni 2005, 18:36:42 »
Hmm, nog eens wat rondgezien, en bij http://www.natuurstoffen.nl/
is het al een stuk goedkoper.  Het gaat om dezelfde producten, nl. die van Hanf & Natur (http://www.hanf-natur.com), die ook een eigen webwinkel hebben, waar het nog wet goedkoper is.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 02 juni 2005, 19:30:40 »
Ik ben een ongelooflijke muts op het gebied van marihuana enzo (zonet zag ik al plantjes bij mijn neef ervoor aan, maar hij zei dat het dan anders zou ruiken), dus hoe zou het in zijn werk gan als je dat zelf ging kweken puur voor de zaadjes? Kan dat buiten in de tuin? En het stinkt toch niet zo erg dat we straks blowende pubers eronder aantreffen?

Kiwi

« Reactie #22 Gepost op: 02 juni 2005, 22:42:23 »
En het stinkt toch niet zo erg dat we straks blowende pubers eronder aantreffen?

Die willen juist toppen zonder zaadjes.

Offline firefox

• 105
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2005, 01:56:26 »
Mogelijk goed nieuws voor hennepproducten in de EU:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/050922haasrodehennep/index.shtml

"In Haasrode loopt een proefproject voor hennepteelt met steun van de Europese Unie. De boer heeft vanavond zijn eerste oogst binnengehaald."

Het gaat in het artikel wel enkel om de vezels & de olie uit de zaden.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2005, 07:53:24 »
mijn broer heeft die dingen in tuin en nu de toppen erafgehaald en in de schuur gehangen. Als je de schuur in gaat dan denk je dat je in amsterdam bent.
Stem op de Partij voor de Dieren

Kiwi

« Reactie #25 Gepost op: 24 september 2005, 08:43:52 »
Als het goed is zit in die toppen juist geen zaad! :P

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #26 Gepost op: 15 oktober 2005, 18:57:30 »
Heeft er iemand hier nou al eens wat gemaakt met hennepzaad? Ik had gisteren een zak zaad (5,50 voor 500 gram) gekocht en ik zou wel willen weten wat ik er nou eigenlijk mee moet doen. Mijn duits is niet zo goed maar volgens mij stond erop dat je het kon bakken, koken en kiemen, dus ik hem wat zaden in mijn kiembak gegooid en verder heb ik net wat zaden door een roerbakschotel gedaan. Ze zijn nogal hard, geeft dus een beetje een knapperig effect, verder heb ik nog geen smaak kunnen ontdekken.

Offline firefox

• 105
« Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:15:18 »
Heeft er iemand hier nou al eens wat gemaakt met hennepzaad? Ik had gisteren een zak zaad (5,50 voor 500 gram) gekocht en ik zou wel willen weten wat ik er nou eigenlijk mee moet doen. Mijn duits is niet zo goed maar volgens mij stond erop dat je het kon bakken, koken en kiemen, dus ik hem wat zaden in mijn kiembak gegooid en verder heb ik net wat zaden door een roerbakschotel gedaan. Ze zijn nogal hard, geeft dus een beetje een knapperig effect, verder heb ik nog geen smaak kunnen ontdekken.

Daarom dat ze waarschijnlijk ook gepelde zaden verkopen :-).  Ik doe ze door de yoghurt, of eet ze zo, maar ik heb enkel nog maar gepelde geprobeerd.  Op de website van Hanf & partner staan producten op basis van hennep, misschien dat je daar wat inspiratie op kan doen.

Cy-V

« Reactie #28 Gepost op: 22 oktober 2005, 20:48:33 »
Ik ben een ongelooflijke muts op het gebied van marihuana enzo (zonet zag ik al plantjes bij mijn neef ervoor aan, maar hij zei dat het dan anders zou ruiken), dus hoe zou het in zijn werk gan als je dat zelf ging kweken puur voor de zaadjes? Kan dat buiten in de tuin? En het stinkt toch niet zo erg dat we straks blowende pubers eronder aantreffen?

Ik meen mij te herinneren dat het legaal is 3/5 plantjes te bezitten, mits niet te groot. Maar dat zou ik even controleren voor je de politite aan je deur heb. Hennep-planten moeten overigens om goed te kunnen groeien warmgehouden worden. Een klein kasje is een idee. Hoeft niet heet zoals bij kweek voor Marihuana maar toch...
-Kennis door kwekende vrienden. Ik ben onschuldig!-

Offline firefox

• 105
« Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2006, 01:23:51 »
Hier nog wat hennep recepten : http://www.hemptrade.ca/en/public/recipes.ihtml

Ik ben in Duitsland bij Hanf & Natur aan bio hennepzaad (zonder thc) kunnen geraken voor 2.85E/kg.  Ik vind het rauwbest te doen qua smaak, enkel nogal vet.

Hier nog wat recepten, waaronder ook hennep tofu.  Blijkbaar kan men van alles wel tofu maken.

http://www.motherhemp.com/recipes.html

jasmina

« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2006, 23:33:14 »
Wie weet waar je hennepzaad voor consumptie kan kopen?

Bij De Tuinen voor 2 euro ongeveer!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #31 Gepost op: 16 december 2006, 16:05:23 »
Ik kwam deze webwinkel tegen: http://www.zofie.nl/ waar ze hennepolie verkopen.
Een fles van 250 ml kost 7,95 en de verzendkosten zijn dan 5,00 euro.

Hennepzaadolie bevat wel beduidend minder alfa-linoleenzuur (ALA wordt in ons lichaam omgezet in de omega3-vetzuren EPA en DHA) dan lijnzaadolie: 0,27g vs. 0,77g.

mjets

« Reactie #32 Gepost op: 28 januari 2007, 20:07:47 »

Biologische hennepzaad gepeld en ongepeld en ook hennepolie:  bij: lekkervega.nl

http://www.lekkervega.nl/producten.php?cat=25

Als iemand weet wat ik met ongepelde hennepzaadjes kan doen (behalve een wietplantage beginnen dan...) hoor ik het graag. Die jasjes zijn in iedergeval niet te pruimen :nosmile:

Inmiddels hennepmelk van gemaakt.... goehoed!
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2007, 17:24:10 door mjets »

Sonjavr

« Reactie #33 Gepost op: 28 januari 2007, 20:24:30 »
ik gok zomaar dat deze zaadjes ook geen bruikbare wiet zullen voortbrengen  :)

mjets

« Reactie #34 Gepost op: 07 maart 2007, 15:29:16 »
Nu net de derde (en laatste) poging gedaan om de hennepzaadjes van de Tuinen te kiemen. En ook deze zijn in de prullenbak beland.
Het ging zo voorspoedig met de biologische hennepzaadjes van Lekkervega.nl: hennepmelk gemaakt en kiemetjes gegeten door de sla. Maar deze van de Tuinen... Ze waren al zoooo traag (op zich geen moeite met slome dingen) en opeens gaan ze dan schimmelen...  :'(
Maar weer de biologische scoren.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #35 Gepost op: 09 maart 2007, 09:12:28 »
Maar deze van de Tuinen... Ze waren al zoooo traag (op zich geen moeite met slome dingen) en opeens gaan ze dan schimmelen...  

Ja dat gebeurde ook telkens met de mijne, ik had ze in de natuurwinkel gekocht (volgens mij wel biologisch) maar heb het na drie kiempogingen maar opgegeven.
Ik denk dat ze misschien behandeld zijn zodat ze niet goed kiemen en je ze dus ook niet kunt kweken voor wiet.

mjets

« Reactie #36 Gepost op: 09 maart 2007, 09:40:27 »
"Behandeld"  :nosmile:

veda22

« Reactie #37 Gepost op: 07 november 2010, 11:59:52 »
BUMP ;D

weet dat dit een oud topic is,maar wil toch eens vragen of mensen onder tussen enige ervaring hebben met hennepzaad

ik kreeg in de natuurwinkel een probeerzakje en heb het vanmorgen op de pap gestrooid en vond het niet verkeerd smaken,de voedingswaarde is ook niet mis,veel vit B en hoog in proteinen....

iemand ervaring?

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #38 Gepost op: 07 november 2010, 15:52:45 »
Ik heb een pot met hennepzaad, die ik af en toe gebruik. Het is heel hard, dus ik neem aan dat het ongepeld is. Ze zijn te hard om te eten, maar als ik ze een uurtje week, zijn ze zacht genoeg. Ik weet nog niet zo goed waar het lekker bij is, want ik vind de smaak niet zo heel lekker. Een vrij zware, aardeachtige smaak. Ik gooi het soms door de blender en dan door het avondeten heen, daarin proef ik het eigenlijk niet (omdat ik een kleine hoeveelheid gebruik). Ik heb het ooit gebruikt in een recept voor chocolade 'energy bars' uit Thrive. Daarin was het heel lekker, lekker knapperig en de smaak vond ik lekker bij de chocola. 

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
Re: Hennepzaad
« Reactie #39 Gepost op: 29 april 2015, 22:44:13 »

Bij de Albert Heijn! Tegenwoordig dan, in 2004 vast nog niet. En nog veel meer superfoods.