Vegatopia Forum

Bezorgen/ Afhalen tips en afraders

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Gepost op: 04 januari 2004, 22:59:13 »
Had goeie dingen gehoord over www.thuisbezorgd.nl en aangezien onze vaste roti-bezorger er plotseling mee opgehouden is, waren we wel in voor een experiment. 1 maal roti vegetarisch speciaal en voor de huisgenoten 1 roti saag paneer en 1 kroepoek bestelden we.

thuibezorgd.nl levert in feite alleen maar de website en de techniek, de uiteindelijke levering doen plaatselijke restaurants. In ons geval was dat Hot Food Line. Een paar minuutjes na de bestelling werden we gebeld om te checken of de bestelling klopte en een halfuurtje later, stond er een Indiaas mannetje voor de deur met een wit plastieken tasje met daarin de bestelde lekkernijen.

Eh... lekkernijen... nou ja... eh... hoe zal ik het zeggen? Dat de bestelde kroepoek gewoon een zakje met kroepoekjes van Conimex bleek te wezen, was al wat eigenaardig. Maar toch had ik niet kunnen bedenken dat de roti zou bestaan uit een nogal hard geworden pannenkoek met een ratatouille van bonen, doperwtjes en wortel, die overduidelijk uit blik kwam en die dreef in een ondefinieerbare rode saus zonder al te veel kraak of smaak. De saag paneer was voorzien van een zelfde soort hard geworden roti-vel. De spinazie en de home-made cheese waren niet slecht vergeleken met de roti-ratatoille, maar aan diepvriesspinazie van het eerste het beste huismerk, kon het niet tippen.

Kortom: wij hebben onze nieuwe rotiboer nog niet gevonden en beoordelen de maaltijden van de Hot Food Line met een 2,5.

Offline Selly

• 30.783
Re:Thuisbezorgd.nl
« Reactie #1 Gepost op: 04 januari 2004, 23:31:09 »
hihi ik zag op die site wel dat je ook op 'vegetarisch' kan klikken. Wel interessant wat je dan krijgt, in ieder geval niet vegetarisch.
Ik ben er via de site wel achtergekomen wie er Thais bij mij in de buurt bezorgd. Daar was ik al tijden naar op zoek. Vreemd genoeg is het een Japanner.
,,,,فلافل

Offline Anand

• 112
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2004, 12:53:49 »
als ik de postcode voor lelystad-haven doe en kies voor alle keukens krijg ik alleen New York Pizza...... zucht

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2004, 16:47:32 »
Hihi. :)

Hier bezorgen diverse van de grotere bedrijven die er vermeld staan (ook NYP) maar als ik mijn postcode intik lijkt het ook alsof ik in Sexbierum woon ipv het centrum van een stad met tig bezorg en afhaalcentra op een steenworp afstand. Werkt het wellicht alleen in A'dam of de randstad?
:witch2:

Offline Anand

• 112
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2004, 16:53:01 »
ik neem aan dat bedrijven moeten betalen om meegenomen te worden...... misschien vandaar het beperkte aanbod hier en daar?

Elsbeth

« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2004, 16:53:43 »
Nou ik woon op de rand van Amsterdam/Amstelveen en ik krijg wel een zooi reacties. Ik wil echter alleen reageren op services waarbij je niet max. voor 15 euro moet bestellen of waar er sowieso bezorgkosten zijn  :angry2:

NNXIII

« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2004, 20:27:33 »
Bij mij krijg ik best wel veel opties. :) Maar ik woon dan ook in Rijswijk-City, de metropool van Europa.  ;D

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2004, 12:08:45 »
bij mij waren er een stuk of tien, maar geen optie vegetarisch
misschien wel als je op zo'n bedrjf klikt, niet geprobeerd
Supercalifragilisticexpialidocious!

ellen

« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2004, 14:11:53 »
In Nijmegen zijn er alleen drie pizzeria's die bezorgen, maar die wist ik al.

Een gat in de markt...

femke

« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2004, 15:29:46 »
bij mij waren er een stuk of tien, maar geen optie vegetarisch
misschien wel als je op zo'n bedrjf klikt, niet geprobeerd

Maar bij de andere opties zitten ook altijd vega gerechten hoor (pizzeria´s, indiaas enzo). Maakt vaak weinig uit met wat er onder de optie "vega" wordt vermeld (dat zijn ook altijd restaurants met zowel vega als niet-vega gerechten).

Ik heb wel goede ervaringen met thuisbezorgd.nl
Maar zij zijn eigenlijk alleen doorgeefluik, je kunt de betreffende restaurants ook gewoon bellen. Maar het is wel handig omdat je alle menu´s kunt bekijken enzo.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2004, 13:22:54 »
nou ja, mijn ouders vinden thuisbezorgen toch niets
dan moeten wij namelijk wel zelf nog de vaatwasser inruimen

dus wij gaan gewoon altijd uit eten als iemand geen zin heeft om te koken
Supercalifragilisticexpialidocious!

whuzza

« Reactie #11 Gepost op: 01 juni 2004, 18:01:03 »
Ik heb ook eens via zo'n site eten besteld. Wat een drama. Wat op die site stond klopte helemaal niet. Eén groot en een normaal vegamenu. Eén met frietjes en één met aardappels. We kregen naar anderhalf uur wachten twee keer frietjes en daarbij dingen die niet klopte met de menu's op de site en met als uitsmijter huzarensalade bij de vegamenu's.

Toeps

« Reactie #12 Gepost op: 01 juni 2004, 18:34:36 »
Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Lekkere roti, Ben&Jerry's in alle smaken via de Pizzaboer (voor mijn vriend, hij is 'slechts' vega), pizza... Alles zeer snel bezorgd (het ijs in 5 minuten!) en lekker. Het ligt natuurlijk ook aan de toko waar het vandaan komt, maar de techniek van de site is ook super!

Summerlinda

« Reactie #13 Gepost op: 02 juni 2004, 01:41:39 »
Lang leve het platteland

Citaat
Helaas! Wij bezorgen nog niet in *gat*!
Geef hier je e-mail adres op om een bericht te krijgen zodra wij wel in je buurt bezorgen. Als je je vergist hebt en niet in *gat* woont kun je hier klikken om het opnieuw te proberen.

Ja alsof ik me vergis in waar ik woon...puh!  >:(

Maar helaas dus...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2005, 18:36:43 »
Gister eten besteld bij Taco Mundo. Ik bestel bijna nooit eten omdat het vaak zo klef aankomt en ook al niet goedkoop is en ik het contact met zo'n bezorger waar je dan op moet wachten hinderlijk vind.
Maar gisteren bestelde ik dus wel, omdat ik zielig was omdat mijn verstandskies stuk is.
ik bestelde een Soft Taco, een Burrito, maiskolven en salade.
Bij elkaar was het 11,90. De Soft Taco en Burrito bleken dezelfde inhoud te hebben, maar die was wel lekker: kidneybonen, zure room, mais, sla, kaas, dat soort dingen. Het was niet echt klef en ook best warm, voor bezorgeten okee. De maiskolven waren niet zo groot, en erg muf. Ze hadden geloof ik van die voorgekookte maiskolven gebruikt. Maar misschien was dat wel een beetje mn eigen schuld want wie eet er nou maiskolf in de winter? Maar ja, dan moeten ze het ook niet op de kaart zetten.
De sla was onwijs veel en verassingsgewijs heel vers. Meestal is bezorgsla nogal slap. Deze niet. Ijsbergsla, tomaat, ui, mais, lekkere stukjes groene olijf, hele hete stukje jalapenopeper, een beetje suffe cheddarachtige kaas, zure room, en het zat in een tacoschelp die nog best knapperig was. Ik heb er zelf nog wat azijn over gedaan.
Ik was op zich niet ontevreden.
Later werd ik nog opgebeld of alles wel warm genoeg was geweest omdat de bezorger lang onderweg bleek te zijn geweest. Maar ik vond alles wel warm genoeg en ik heb ook niet lang op de bezorger moeten wachten.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Re:Bezorgen/ Afhalen tips en afraders
« Reactie #15 Gepost op: 05 juni 2005, 14:07:24 »
Gister sushi en misosoep van Sushitime (een bezorg Japanner) gegeten. Het ging, maar ik vond het niet geweldig. Volgende keer weer zelf maken. (En het deed mij deugd dat hun nigiri sushi ook uit elkaar lazerden)
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2005, 14:07:45 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2006, 10:30:47 »
Gisteren heeft Sushi Time hier sushi bezorgd. Het begon er al mee dat een vegetarisch bijgerecht bestaande uit met groenten gebakken rijst op was en er geen vervanging voor was. Nou, eigenlijk begon het er mee dat we via Hapgids niet konden bestellen (na 10 minuten verbrak de verbinding) en we toen Sushi Time moesten bellen, vestiging 1 was dicht (dat had al genoeg moeten zeggen) dus belden we vestiging 2. Na meer dan een uur belde de Sushi-man (zeker geen Japanner) uit zijn auto dat hij ons huis niet kon vinden. Nou is vestiging 2 ook wel ver van ons vandaan, dus we hadden kunnen verwachten dat het een uur zou duren voordat de bestelling ons huis zou bereiken. En nu is ons huis ook wel onvindbaar, dus we hadden ook wel kunnen verwachten dat de sushiman ons huis niet kon vinden, maar toch, je verwacht dat zo'n man op een brommer zit, niet in een auto.
Hierna bleek dat de groentetempura niet geleverd was, maar een dubieus vlees-iets, gelukkig was er een vleeseter in huis. Maar de sushi... die waren dan weer wel lekker, en dan verwacht je eigenlijk al lang niet meer als je sushi laat bezorgen.
Volgende keer toch maar weer zelf maken.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2006, 10:32:54 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17 Gepost op: 02 mei 2007, 10:40:12 »
We zijn bezig met het leggen van laminaat, witten etc dus weinig tijd om te koken. Ik zit dus ineens in het wereldje van kant-en-klaar en bezorg. Het wordt wel steeds makkelijker om iets vegetarisch te vinden. Hieronder bevindingen van de laatste dagen:

Afrader: AH heeft een nieuwe magnetron risotto met gegrillde groente. (Er zit ongespecificeerd aroma in maar ik ga er maar van uit dat het vegetarisch is). De risotto is meer risotto-soep dan rijst, en de gegrillde groente drijft in een laag van 4 cm olie, en is veel te gaar. Brrrr....

Aanrader: De salade met vers bosfruit en mozzarella van AH, met balsamico dressing.

Aanrader voor thuisbezorgen: Dial for Delivery. Ze hebben verschillende restaurants in hun portfolio die bijna allemaal ook vegetarische gerechten hebben (de griek heeft er maar eentje natuurlijk, maar dat is niet verwonderlijk), waaronder indiaas, chinees. pizza maar ook tapas. Mijn favoriet is natuurlijk Indiaas, en dat werd het zaterdag: Panir Korma, Sag Bhahi, Dal, en heel veel nan. Maandag ook de tapas eens laten bezorgen (vegetarische schotel) en ik was best onder de indruk: asperges met rode paprika, courgette in cremesausje, champignons in knoflook, en de porties brood met aioli zijn echt ruim. Ze hebben ook Ben en Jerry's ijs trouwens  :D

« Laatst bewerkt op: 13 maart 2010, 15:09:35 door LL de Ling »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #18 Gepost op: 02 mei 2007, 10:59:06 »
Afrader: New York Pizza. Toen ik nog vlees at, was dit mijn favoriete bezorgpizzeria, maar nu echt niet meer! De vegetarische pizza's zijn allemaal alleen met kaas en tomaten (3 verschillende pizza's, met verschillende soorten kaas en/of tomaat... niet echt creatief). Er is er eentje waar ook groenten op zitten, maar die smaakt naar niks. Als je een andere pizza wilt, maar dan zonder vlees, krijg je pizza waar het vlees afgepulkt is (en dat weet ik omdat ik een keer een hawaii-pizza kreeg waar nog een paar kleine stukjes ham op zaten  >:() Niet doen dus.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #19 Gepost op: 02 mei 2007, 11:08:46 »
Aanrader: Food XL. Althans, die in Nijmegen zeker. Niet duur, lekker en gezond. Let er wel op: in Nijmegen stoppen ze bij 1 van de 3 veg. menu groenten met oestersaus, maar omdat je ook zelf je menu kunt samenstellen, kan je dit wel omzeilen.

http://www.foodxl.nl/
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2007, 11:09:57 door LL de Ling »