Ik denk dat als je weet wat je al in je voorraadkast hebt, dat je dan best voordelig kunt eten. ende maaltijd). Dat heb ik van thuis heel erg mee gekregen. Mijn moeder is een kei in goedkoop/lekker/gezond eten bereiden, zij gebruikt eeIk word blij van een gevulde voorraadkast met vaste producten. Het geeft me een veilig gevoel en ik denk niet dat dit snel zal veranderen. We eten dus eigenlijk altijd maaltijden met als basis de ingrediënten uit onze voorraadkast. Voor onze koelkast is dat overigens anders. De koelkast is hier nooit helemaal gevuld, met twee personen lukt het ons gewoon niet om dan alles op te maken, dus daar begin ik ook niet aan.
Het scheelt ook altijd in kosten als je alles wat je koopt en klaarmaakt op eet (direct of tijdens een volgn budget 30 euro per week voor haarzelf en mijn twee beginnend volwassene broers. Wij (twee volwassenen) komen regelmatig over 30 euro per week heen.
een flinke droge basisvoorraad doet wonderen ,
ik probeer trouwens als ik al bereken hoeveel een recept +- kost , de dingen die ik op voorraad heb mee te tellen in het rekensommetje
met dingen uit de moestuin word dat moeilijker, ivm alles wat er bij komt kijken en dat het ook gewoon hobby is ...
kwa budget kom ik al snel op 50 euro per week ben ik bang, maar dat komt ook door wel vleesetend vriendje en ik reken wasmiddelen etc ook mee...
hondenvoer dan weer niet, want dat komt ook zo op 20 a 25 euro per week
edit: even inspringen op de pompoenen, ik heb ze ook in de tuin, ik heb hokkaido, butternut, jaspee de vendee, potimarron, mongogo de guatemala, sweet dumpling , big max en ik wil er nog wel 2 bij...alleen inmiddels geen idee meer waar ik ze moet laten lol
de butternut, sweet dumpling en hokkaido gebruik ik vrij vaak, de rest is dit jaar voor het eerst planten