Vegatopia Forum

Vondsten

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

sammie

Re:Vondsten
« Reactie #200 Gepost op: 13 april 2007, 13:19:13 »
Het is inderdaad campina die stimuleert dat de koeien een gedeelte van het jaar de wei in mogen. Hieronder wat meer info:

http://www.vriendenvanhetplatteland.nl/Nieuws.asp?ID=5022

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #201 Gepost op: 23 april 2007, 13:46:17 »
Wat vinden jullie van natto en umeboshi?  ;D

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #202 Gepost op: 23 april 2007, 14:29:33 »
tschijnt gezond maar me nog niet aan gewaagd (beetje duur experiment)
Leuke vraag!
Jij?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vondsten
« Reactie #203 Gepost op: 23 april 2007, 14:37:24 »
Wat vinden jullie van natto en umeboshi?  ;D

Umeboshi zijn van die waanzinnig ranzige, mondsamentekkend zure ingelegde pruimen, toch? Tsja, wat vind ik ervan ;)
This is between me and the vegetable!

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #204 Gepost op: 24 april 2007, 11:58:16 »
tschijnt gezond maar me nog niet aan gewaagd (beetje duur experiment)
Leuke vraag!
Jij?
Ik vind het allebei wel iets hebben.  Echt duur is het niet, want je kan er toch maar een klein beetje per keer van eten omdat het zo'n sterke spullen zijn.

Natto eet ik meestal met wasabi en sojasaus, om gekookte rijst, graan of bonen mee op smaak te brengen.  Neus wel goed dichthouden ;-).  Ik had het geprobeerd indertijd op mijn zoektocht naar een vegan alternatief voor kaas, hoewel gistvlokken daar veel beter voor zijn.  Maar het ruikt wel naar de vuilniskar.

Umeboshi vind ik lekker pittig, zeer zout en zuur tegelijk, maar enkel te doen in kleine hoeveelheden (verse umeboshi is zo zuur dat een glas kraanwater erna zoet lijkt te smaken).  Wordt ook gegeten bij rijst, hoewel ik dat minder geslaagd vind.

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #205 Gepost op: 24 april 2007, 12:15:48 »
kwil niet veel zeggen maar dat klinkt allemaal niet echt uitnodigend  :-\ en dan druk ik me voorzichtig uit.. vuilnisbak.. kraanwater wat zoet smaakt na het eten van... Ik geloof dat ik pas...  :P

brenda_lelie

Re:Vondsten
« Reactie #206 Gepost op: 24 april 2007, 12:18:18 »
ik dacht precies hetzelfde
iets waarbij je beter je neus dicht kan houden tijdens het eten....
nou nee

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #207 Gepost op: 24 april 2007, 12:30:10 »
Hiero... 1e google poging... say no more!  :P "Natto bezit een typische geur van ammoniak, wegens deze geur en uitzicht is natto niet zo populair, behalve in Japan."  ha ha ha
Die zure pruimen ga ik toch eens -ooit- uitproberen.... ik drink ten slotte ook apelciderazijn  :o (welliswaar in HEEL veel water) zuur typje..  

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #208 Gepost op: 24 april 2007, 12:38:07 »
ik dacht precies hetzelfde
iets waarbij je beter je neus dicht kan houden tijdens het eten....
nou nee

Net als doerian... kocht ik een keer bij de toko (ik vond het er zo geinig uitzien) moest ik het stantepee weg gooien van mijn vriendje... ha ha.... blijkt dat je in Aziatische landen anti-doerianstickers hebt: "ik mag niet naar binnen" heuze verbodsborden... maar die vrucht "SCHIJNT" wel heerlijk te zijn (neusdicht idd). Heb ik me laten vertellen allemaal.... niet mogen ondervinden, snel bang te maken  ;)

brenda_lelie

Re:Vondsten
« Reactie #209 Gepost op: 24 april 2007, 12:43:54 »
Jee dat klinkt ook wel vreemd zeg, ik vond dit:

"Het gelige-witte vruchtvlees, eenmaal uit de schil genomen, is minder doordringend van geur. Het is romig van consistentie en heeft de smaak die even gecompiceerd is als de geur: iets van banaan en gedroogde vijgen, met een vleugje gestoofde ui en amandel en met en duidelijke nasmaak van vanille. Het eten van het vruchtvlees laat een knoflookachtige mondgeur achter."

Vooral die knoflookachtige geur vind ik vreemd. Maar dat zal ook wel met die zwavelverbindingen te maken hebben, die ook in de schil zitten en waardoor ie zo stinkt


mjets

Re:Vondsten
« Reactie #210 Gepost op: 24 april 2007, 13:14:07 »
nou zag ik het (doerian) een keer in het diepvriesschap van de toko liggen... schilloos... misschien beter? Want zwavel ... maken ze daar niet die stinkbommetjes van die dat ene gozertje op de lagere school kapot durfde te gooien???  :devil:
Maar jij hebt er geen persoonlijke smaak-ervaring mee begrijp ik uit je berichtje?

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Vondsten
« Reactie #211 Gepost op: 24 april 2007, 14:17:06 »
Doerian stinkt echt heel erg ongelofelijk. Ik heb mezelf er nooit overheen kunnen zetten en er iets van durven proeven. Mensen die ontdekt hebben hoe lekker het is moeten wel heel erg veel honger gehad hebben!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Vondsten
« Reactie #212 Gepost op: 25 april 2007, 13:26:29 »
Campbell soup-a-day, soep voor in de magnetron, verkrijgbaar op in ieder geval het benzinestation bij mijn werk op de hoek. In drie smaken, en alle drie de smaken zijn vegetarisch  :cheer: Vandaag de pompoensoep met koriander geprobeerd. Hiernaast hebben ze ook nog tomatensoep en broccolisoep. Helaas zit er in elke soort wel wat van boter of room, dus niet veganistisch.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2007, 13:26:47 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vondsten
« Reactie #213 Gepost op: 25 april 2007, 17:48:19 »
Ik vind umeboshi echt super lekker, bv bij de sushi. Natto vind ik voor soms lekker.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #214 Gepost op: 26 april 2007, 11:19:05 »
Doerian stinkt echt heel erg ongelofelijk. Ik heb mezelf er nooit overheen kunnen zetten en er iets van durven proeven. Mensen die ontdekt hebben hoe lekker het is moeten wel heel erg veel honger gehad hebben!

Ja precies, ik kan me niet voorstellen dat iemand zo iets uit gaat proberen uit vrije wil! Het was dat of doodgaan van de honger denk ik.

Ik heb nog een grappig verhaaltje over Doerian:
Ik werkte in een natuurwinkel en zat achter de kassa toen ik opeens een hele vreemde lucht rook. Ik vond het een beetje gas achtig en haalde er wat mensen bij. De bedrijfsleidster vond het ook naar gas ruiken dus waren we bang voor een lek ergens in de winkel. Ze stonden al bijna op het punt om de winkel te ontruimen en de brandweer te bellen toen een van de klanten op de commotie  af kwam en een beetje beschaamd zijn tas opende en er een doerian uit toverde, die had hij ergens bij een toko gekocht. Kun je nagaan, de hele winkel rook naar dat ding Ik heb die verbods bordjes in Azie gezien en vind het gezien de stank die er vanaf komt helemaal geen gek idee.

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #215 Gepost op: 22 mei 2007, 14:13:42 »
Wat vinden jullie van natto en umeboshi?  ;D


Zojuist mijn nieuwe aanwinst potje umeboshi van Mana (zeseurovijftig) geopend... eentje uitgevorkt.. pitje eruitgefloept... stukje vanafgesneden... in mijn mond... alle smaakpapillen op tilt. Ik proef ZOUT en ZUUR.... that's it.  OEFFF brrrr.... dat was 1/3 van dat pruimpje... moet ik nog 2/3... halve liter kamillethee ernaast.
Nee niet te doen, zo sec zonder wat dan ook... yek!
Eerste periode 2 per dag las ik ergens... yeah right.
Volgende test in hele dunne reepjes bij een rijst-tafel-maaltijd...

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vondsten
« Reactie #216 Gepost op: 22 mei 2007, 14:21:15 »
Ik vind ze lekker!
,,,,فلافل

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #217 Gepost op: 22 mei 2007, 14:31:30 »
Ja dat las ik maar toch ook niet solo op de middagmaag die eigenlijk om een koekje zeurt bij de thee? Of dan ook??????

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vondsten
« Reactie #218 Gepost op: 23 mei 2007, 14:25:28 »
Mijn maag zeurt nooit zo om koekjes, maar ja als je zin hebt in een koekje is dit idd niet zo'n goede vervanger.
,,,,فلافل

sammie

Re:Vondsten
« Reactie #219 Gepost op: 22 augustus 2007, 17:52:47 »
Muffins "Chocolade"mix van Ekoland.
Ingrediënten:
speltmeel, ruwe rietsuiker, chocoladerasp puur, emulgator(zonnebloemlechitine), maiszetmeel, cacaopoeder, bakpoeder, geroosterd speltmeel, zeezout, bourbon vanille.
Op het pak staat ook het recept voor de veganistische variant! :D
De mix is voor 12 muffins en er zitten ook vormpjes bij.
:yes: die is inderdaad smullen!

Koekjes zonder suiker van billy's farm en dan vooral de kokos-citroenkoekjes. Op www.billysfarm.nl kun je recensies over de koekjes lezen en schrijven. Er staan ook lekkere recepten op.

Soyatoo vegan sojaslagroom.

Soyeah chocolate ice cream, ik vind de meeste soorten sojaijs zo massief en hard, maar deze is echt :yummie: zacht en romig.