Vegatopia Forum

Vondsten

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #160 Gepost op: 31 juli 2006, 10:04:06 »
Wat vraag jij veel zeg, Hiziki! ;)

Ik ben mijn beste vondst van het laatste halfjaar deels aan het vieren en deels aan het betreuren: het zijn superlekkere vegan toetjes in choco- en vanillesmaak; een soort puddinkjes van rijstmeel ofzo. Gevonden in de biowinkel in Ventimiglia. Dat is zooooooooo ver weg, en de mevrouw uit de Italiaanse winkel hier zei gister dat zij het niet kon bestellen. :(
Het merk is Probios en het heet Rice & Rice Dessert en als iemand het ooit ergens tegenkomt, mag die ongelimiteerd voor me inslaan, mits gekoeld bewaard. :)
Gelukkig heb ik er nog drie in de koelkast staan, want ik had een hele lading het land in gesmokkeld in mei. :D

Je kunt ze altijd nog online over laten komen vliegen, niet echt global-voetafdruk-vriendelijk, ook wel wat prijzig... dus hoe desperate ben je?? ....  http://www.wheatanddairyfree.com/popboxes/ds00011.htm

Oeh! Jij verdient echt m'n liefde! :heart:

Ow in dat geval heb ik nog wel 'n grensoverschrijdend adresje ;D
http://crueltyfreeshop.com.au/index.php?main_page=product_info&products_id=298

Ah, daar is niet alleen de choco- maar ook de vanillevariant te koop; woehoe! :cheer:
En blijkbaar bestaat hij ook in caramel maar dat verkopen ze niet via die site, lijkt het, dus dat zal wel getsie zijn dan. :)

Oja, en nog meer liefde voor mjets, dus. :-*

Hierna hou ik er echt overop hoor, maar 'n gokje is om een @ te sturen naar http://www.glutenvrijewebshop.nl ze verkopen wel iets anders van Probios... dus waarom dan niet gelijk voor jou ook de dessertjes bestellen...  ;) (scheelt weer shippingcosts of ff ophalen in Ede)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vondsten
« Reactie #161 Gepost op: 31 juli 2006, 10:10:58 »
Dan stuur ik ook wel een mailtje, want een veganne rijstdessrt...  :yummie:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.231
Re:Vondsten
« Reactie #162 Gepost op: 31 juli 2006, 18:36:25 »
Hoera! :D

Ik heb net even een kinderlijk blij mailtje gestuurd, met als uitsmijter 'Vol verwachting klopt mijn hartje!' Ben benieuwd of ze dat kunnen weerstaan. ;)

Ik ben helaas alleen nog vergeten m'n leeftijd te vermelden... :P


Ik wil vega bananenschuimpjes.

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #163 Gepost op: 01 augustus 2006, 11:08:08 »
alles van het merk Soto (vooral de spinazietasjes en de  :kwijl: loempia's) www.soto.de

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.231
Re:Vondsten
« Reactie #164 Gepost op: 10 augustus 2006, 19:09:01 »
Hoera! :D

Ik heb net even een kinderlijk blij mailtje gestuurd, met als uitsmijter 'Vol verwachting klopt mijn hartje!' Ben benieuwd of ze dat kunnen weerstaan. ;)

Ik ben helaas alleen nog vergeten m'n leeftijd te vermelden... :P

Ze zijn nou niet echt van dat je zegt, echt supersnel met antwoorden... :nosmile:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

ben_K

Re:Vondsten
« Reactie #165 Gepost op: 14 augustus 2006, 13:36:31 »
Eigenlijk ben ik meer hartig.. maar ik heb echt hele goede jam's gevonden waarvan er ook nog een aantal bio zijn! www.zweedse-jam-leveranciers.nl

  zuurdesembroodje erbij...  ;D

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #166 Gepost op: 30 november 2006, 12:22:40 »
JAAA ook helemaal verslaafd aan de kruiden-tomaat spread van Zwergenwiese (met rode puntmuts). http://www.zwergenwiese.de/eng/prod_streich.html Het is een 2wekelijks terugkerend potje op de boodschappenlijst. Menig vleesetend vriend & vriendin ook overtuigd! En handige kruidenpotjes, eenmaal leeg!
« Laatst bewerkt op: 30 november 2006, 13:36:20 door Hizikigrrrl »

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.231
Re:Vondsten
« Reactie #167 Gepost op: 30 november 2006, 12:49:54 »
JAAA ook helemaal verslaafd aan de kruiden-tomaat spread van Zwergenwiese (met rode puntmuts). http://www.zwergenwiese.de/eng/prod_streich.htmlHet is een 2wekelijks terugkerend potje op de boodschappenlijst. Menig vleesetend vriend & vriendin ook overtuigd! En handige kruidenpotjes, eenmaal leeg!

Dat is echt precies hetzelfde spul als de tomaatvariant van De Nieuwe Band.
Ik koop die ook heel vaak. :yummie: Zwergenwiese heeft ook paprika, ook erg lekker.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

mjets

Re:Vondsten
« Reactie #168 Gepost op: 30 november 2006, 12:57:30 »
JAAA ook helemaal verslaafd aan de kruiden-tomaat spread van Zwergenwiese (met rode puntmuts). http://www.zwergenwiese.de/eng/prod_streich.htmlHet is een 2wekelijks terugkerend potje op de boodschappenlijst. Menig vleesetend vriend & vriendin ook overtuigd! En handige kruidenpotjes, eenmaal leeg!

Dat is echt precies hetzelfde spul als de tomaatvariant van De Nieuwe Band.
Ik koop die ook heel vaak. :yummie: Zwergenwiese heeft ook paprika, ook erg lekker.

Ja dat klopt idd!.. maar om een of andere duistere reden is de natuurwinkel hier overgestapt van de Nieuwe Band naar Zwergenwiese....  Paprikaweek volgende week ;-)

katje

Re:Vondsten
« Reactie #169 Gepost op: 04 december 2006, 14:52:32 »
Wat vraag jij veel zeg, Hiziki! ;)

Ik ben mijn beste vondst van het laatste halfjaar deels aan het vieren en deels aan het betreuren: het zijn superlekkere vegan toetjes in choco- en vanillesmaak; een soort puddinkjes van rijstmeel ofzo. Gevonden in de biowinkel in Ventimiglia. Dat is zooooooooo ver weg, en de mevrouw uit de Italiaanse winkel hier zei gister dat zij het niet kon bestellen. :(
Het merk is Probios en het heet Rice & Rice Dessert en als iemand het ooit ergens tegenkomt, mag die ongelimiteerd voor me inslaan, mits gekoeld bewaard. :)
Gelukkig heb ik er nog drie in de koelkast staan, want ik had een hele lading het land in gesmokkeld in mei. :D

had je al een mail gestuurd naar Probios? Zij zullen vast wel weten of het in NL verkocht wordt. http://www.probios.it/english/prodottieng.html

En anders is belgië misschien nog te doen? http://www.mprfood.be/nl/Products.aspx?MC=3&id=a2
het is even zoeken op de pagina, maar volgens mij is wat jij zoekt op die pagina dit:
Prordc      Rice & Rice dessert chokolade      2 x 100 g     1,66 €     
Prordv             Rice & Rice dessert vanille    2 x 100 g    1,66 €    
Prordl              Rice & Rice dessert caramel    2 x 100 g    1,66 €

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vondsten
« Reactie #170 Gepost op: 13 december 2006, 14:25:48 »
Biologische chilisaus van Yakso. Erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #171 Gepost op: 30 december 2006, 20:04:58 »
Muffins "Chocolade"mix van Ekoland.
Ingrediënten:
speltmeel, ruwe rietsuiker, chocoladerasp puur, emulgator(zonnebloemlechitine), maiszetmeel, cacaopoeder, bakpoeder, geroosterd speltmeel, zeezout, bourbon vanille.
Op het pak staat ook het recept voor de veganistische variant! :D
De mix is voor 12 muffins en er zitten ook vormpjes bij.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #172 Gepost op: 30 december 2006, 21:27:35 »
dat lijkt me een geschikte optie voor een verjaar ofzo, die acceptable is voor fam etc... gewoon in de natuurvoedingswinkel gehaald?
Za Zemiata!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #173 Gepost op: 01 januari 2007, 21:54:22 »
Ja, bij "mijn"natuurwinkel in Zwolle hadden ze het nieuw in het assortiment. 2,99 per pak geloof ik.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Harry

Re:Vondsten
« Reactie #174 Gepost op: 10 januari 2007, 10:56:41 »
Die mooie Natuurwinkel op de van Karnebeekstraat?

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #175 Gepost op: 10 januari 2007, 11:37:11 »
Ja, die. Het is idd een mooie winkel. Vriendelijk personeel, goed assortiment, verse produkten. Een winkel naar mijn  :heart:
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline leonoor

  • **
  • 24
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #176 Gepost op: 26 januari 2007, 18:13:16 »
knapperige stukjes met bacon-smaak:
Organic "bac'uns "van Frontier en "Bac-Os" van General Mills.
De laatste zijn het lekkerst, maar nogal zout. Zit ook genetisch gemanipuleerde soja in.

Re:Vondsten
« Reactie #177 Gepost op: 06 februari 2007, 15:09:03 »
Mrs. Crimble's Dutch Fruitloaf.

Een soort combinatie van Groninger koek en parelkandijkoek, met flink veel vruchten er doorheen geroerd en als bonus wat amandelschaafsel bovenop.
En nog eens erg lekker ook, De dames en heren Klinkhamer, Bussink en Peynenburg kunnen er wat mij betreft een puntje aan zuigen.

Vrij van GM-ingredienten.
En er staat zelfs duidelijk op de verpakking aangegeven dat het geschikt is voor veganisten. Gewoon in de supermarkt, een zeer aangename verrassing.
Ze moesten dat spul ook eens in Nederland gaan verkopen. ;D

Er ligt ook een appel-variant. Hoewel dat met cake wordt aangeduid, geloof ik, maar het zag er eender uit. Voor de volgende keer.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vondsten
« Reactie #178 Gepost op: 21 februari 2007, 18:16:51 »
Zojuist gespot bij de AH: biologisch fruitschaaltje (appel, peer, banaan, kiwi, trosje druiven) voor 2 euro 95 en een biologisch groente- en fruitpakket (prijs geen idee, stond geen bordje bij en had geen zin om met die hele doos naar de scanner te hobbelen) Ik zag zo snel een kool, tomaten en druiven, maar er zat nog meer in.

:cheer:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #179 Gepost op: 22 februari 2007, 00:02:38 »
Zag ze ook staan: zat iig ook broccoli in. Men moet misschien inderdaad iets doen aan het formaat van die doos: veel loze ruimte, niet handig. Ik winkel vrijwel alleen met een mandje en dan gaat het al niet. En bovendien past het ding niet in een vak van een fietstas waarschijnlijk.
Wel slim, als het loopt...beetje het Odin-idee gekaapt.
Ik heb 2 soorten van de nieuwe Oke-koffie meegenomen: normaal en goud, om te proeven. Beide duurder dan Utz kapeh, biologische koffie wat ik doorgaans meeneem.

De Friesche vlag verkoopt alleen nog melk van koeien die in de wei staan. Zij koopt nog wel melk in van boeren die hun koeien niet in de wei laten, maar dit wordt verwerkt tot o.a. kaas.
Maar ik vroeg mij af toen ik het las: onder welk merk wordt die melk van Friesche vlag verkocht? Ik heb nooit Friesche vlag melk gezien. Alleen ken ik Friesche vlag blikjes gecondenseerde melk(bestaan die nog?).
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2007, 00:07:05 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik