Vegatopia Forum

Vondsten

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #120 Gepost op: 04 mei 2004, 12:01:45 »
Dank je. Ik eet teveel koekjes nl. En houd van groene en jasmijnthee. Het buurstadje heeft een toko. Nee, ik woon niet in Hengelo ;)
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2004, 12:02:49 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vondsten
« Reactie #121 Gepost op: 04 mei 2004, 12:02:43 »
Dank je. Ik eet teveel koekjes nl.
Het is echt iets compleet anders hoor!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vondsten
« Reactie #122 Gepost op: 04 mei 2004, 12:17:59 »
Hoe stom denk je eigenlijk dat ik ben  :-*
Uhhh... :bloos:

Die associatie met koekjes ontging me even.

En Hengelo heeft trouwens ook een toko.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #123 Gepost op: 04 mei 2004, 12:30:09 »
Bij thee en koffie gaan altijd heel wat koekjes...Dus deze gewoonte wil ik doorbreken. Als ik dit nu lekker vindt, helpt dat. Gezien het zoutgehalte zal niet meteen een hele zak leeg gaan. Ik moet voor die pruimen trouwens ook nog eens tweemaal een half uur fietsen  ;)
de tuin: dat ben ik

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Vondsten
« Reactie #124 Gepost op: 04 mei 2004, 15:28:28 »
Gezien de intense smaak van die krengen doe je wel een week met zo'n zak! Ik heb ze in China leren eten en vind ze wel lekker, gebruik ze nog wel eens om vrienden de stuipen op het lijf te jagen  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vondsten
« Reactie #125 Gepost op: 06 mei 2004, 16:14:39 »
Bij de enorme toko Xotus (afslag Delft-Noord):

Nootjes met koffie- en kokossmaak
Passievruchtlimonade
Goedkopere seitan uit een pot
5 soorten mock duck, pork enz.
verse zachte tofu



Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #126 Gepost op: 07 mei 2004, 17:25:04 »
De twee soorten tapinade die ik vegetarisch heb bevonden(ik let niet op E-nummers) van Johma vind ik heel lekker.
Even opletten: in andere zit ansjovis.
De E-nummers: 260-200-210-415
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #127 Gepost op: 07 mei 2004, 22:51:53 »
Bij de enorme toko Xotus (afslag Delft-Noord):


Oh, daar wil ik ook een keer graag heen. Allemaal tropische plantjes!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #128 Gepost op: 08 mei 2004, 10:28:44 »
Ikke ook  :) Maar wel met gesloten beurs, want waar moet ik het laten. Tuintje is overbevolkt
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2004, 11:21:52 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Elsbeth

Re:Vondsten
« Reactie #129 Gepost op: 08 mei 2004, 13:03:50 »
Haha nogal! Echt grappig, als ik dit zo zie, zou ik denken dat het iemand is die zijn tuin volledig verwaarloosd. Wat ik echter opmaak uit jouw verhalen is dat je er juist zorg in steekt.. Ach schattig hoor!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #130 Gepost op: 08 mei 2004, 13:49:09 »
Over jouw post nadenkend...: uitersten raken elkaar - denk ik -: een verwaarsloosde tuin en die van iemand wiens passie het is een paradijsje te scheppen. Voor de echte tuinliefhebbers is het verschil er een van dag en nacht, maar anderen zijn ziende blind. Helaas kan ik de foto niet groter laten zien. Want zie je die en detail, dan zie je een sprookje...
Toen de buurman hier kwam wonen bood hij aan de gifspuit eroverheen te laten gaan. Sindsdien weet ik dat ik een sterk hart heb. Van mij ouders kreeg ik o.a. een schoffel toen ik hier kwam wonen. Een SCHOFFEL. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen...
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2004, 22:12:47 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vondsten
« Reactie #131 Gepost op: 08 mei 2004, 21:29:43 »
ik vind t een mooie tuin, die op t plaatje

Supercalifragilisticexpialidocious!

Fabian

Re:Vondsten
« Reactie #132 Gepost op: 14 mei 2004, 21:36:51 »
Daarvan heb ik inmiddels de smaken shii-take en tomaat geprobeerd. 'Shii-take' smaakt naar paddestoelenpaté; ik ben er zelf niet zo heel dol op, maar de smaak is wel goed. De tomatenvariant vind ik heeeeel erg lekker! :yummie:

Op advies van Marcello had ik ook de shitaké-variant geprobeerd, maar ik vind er niks aan. Ik doe er maar mosterd over, en dan smaakt het nog wel redelijk.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten
« Reactie #133 Gepost op: 18 mei 2004, 10:46:25 »
Christiaans gezoute pruimen(ben maar blij dat Christiaan een man is...): dat wordt nog een hele queeste. Gisteren was ik dan vlakbij de grote toko in buurgemeente...dacht ik. Want het pand was leeg. Daar ik iets gekocht had bij V&D en mijn portemonnaie vergeten was en toch terug moest, even in foonboek gekeken. Er was nog een toko. Bleek werkelijk piepklein en de man verkocht ze niet. Het wordt dus toch de grote stad. En dan te bedenken dat ik ze waarschijnlijk niet lekker vind, want ik vind iets al gauw te zout. Maar ja...nieuwsgierig, hè!
de tuin: dat ben ik

Elsbeth

Re:Vondsten
« Reactie #134 Gepost op: 18 mei 2004, 16:30:25 »
Maar ja...nieuwsgierig, hè!
Hmm da's dus een goed idee voor diegene die jouw krijgt bij kadotje sturen de volgende x.. ;)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.231
Re:Vondsten
« Reactie #135 Gepost op: 18 mei 2004, 18:01:39 »
Ja, en die moet dan mooi het hele land af op zoek naar een toko met gezouten pruimen! :devil:

Ik heb trouwens inmiddels ook de basilicumspread van De Nieuwe Band geprobeerd, dees is best wel lekker :), maar haalt het niet bij tomaat. Jammer dat ik met de lekkerste ben begonnen, dan valt de rest altijd een beetje tegen.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Toeps

Re:Vondsten
« Reactie #136 Gepost op: 18 mei 2004, 18:19:42 »
Ik ben sinds kort helemaal gek op Tartex paprika-peperspread, en champignon is ook errug lekker! Verder ben ik fan van dadels, ik dacht altijd dat ik het vies zou vinden. Maar niet dus!

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Vondsten
« Reactie #137 Gepost op: 19 mei 2004, 12:51:04 »
Daarvan heb ik inmiddels de smaken shii-take en tomaat geprobeerd. 'Shii-take' smaakt naar paddestoelenpaté; ik ben er zelf niet zo heel dol op, maar de smaak is wel goed. De tomatenvariant vind ik heeeeel erg lekker! :yummie:

Op advies van Marcello had ik ook de shitaké-variant geprobeerd, maar ik vind er niks aan. Ik doe er maar mosterd over, en dan smaakt het nog wel redelijk.
.
Hè wat jammer! :confused: Probeer anders eens een heel klein beetje sambal of peper (geen mosterd!).

Zo zie je maar weer smaken verschillen, of zoals een Amerikaanse vriend van mij het indertijd zei: "Over geen smaak valt niet te twisten!"

Ik vind die Shii-Take-Spread erg lekker en heb afgelopen weekend die tomaten-variant eens geprobeerd van DNB. Vond ik wel aardig, niet echt geweldig.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #138 Gepost op: 26 oktober 2005, 15:34:34 »
Kweenie echt waar dit te melden, dan maar hier: de tapenades bij c1000 zijn zonder Ansjovis, waarschijnlijk veganistisch dus.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten
« Reactie #139 Gepost op: 16 januari 2006, 08:26:05 »
Laatst had ik bij de Natuurwinkel een stukje geitenbrie met fenegriek gekocht, echt erg lekker. Afgelopen zaterdag had ik een stukje gekocht en in mijn eentje opgegeten (J. vindt het smaakje wat te typisch), dat was achteraf toch iets te veel van het goede ( :-[), maar ik vind het kaasje zeker een aanrader.  :yummie: