Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #620 Gepost op: 20 december 2016, 10:21:25 »
Ik ga vanavond naar Paradiso Tolhuistuin in Noord. Weet iemand daar een leuke stek om vlot iets te eten voor een concert?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Amsterdam
« Reactie #621 Gepost op: 20 december 2016, 11:14:08 »
Nee, afgezien dat je in het Tolhuistuin zelf kan eten. Alternatief is wat eten op de Zeedijk (er staan als het goed is wat tips eerder in het draadje), met de pont ben je er dan snel.

Veel plezier trouwens met de jungle drums :)

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #622 Gepost op: 20 december 2016, 13:36:05 »
Oh die kaart ziet er best wel oke uit! Dank je! En we gaan idd naar Emiliana Torrini  :dansen:

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #623 Gepost op: 20 december 2016, 16:59:56 »
In het CS zitten aan de achterkant (dus de pontkant) nu ook wel leuke zaken zoals Wagamama en Exki, dat is wellicht ook nog wat, en ook bij De Burgerij in het CS aan de achterkant hebben ze een leuke vegaburger. Er gaan ook nog een Vietnamees en Satézaak openen (of die zijn net open)
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.559
Re: Amsterdam
« Reactie #624 Gepost op: 20 december 2016, 20:08:25 »
Beetje laat, maar als je richting de beurs van berlage loopt (Damrak), dan heb je een Maoz (falafal). Daar zit ook een indiaans tandoori restaurant (Gandhi), waar ze lekker naanbrood hebben en dahl. En er is nog een frietkot naast de Tolhuistuin. Maar het station is vaak het handigst. Voor de volgende keer dan.

Ik vind het trouwens een leuke locatie, die Tolhuistuin. Ik heb er van de zomer een akoestisch concert van Lianne La Havas gezien, buiten in de tuin onder de bomen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #625 Gepost op: 21 december 2016, 09:46:16 »
Lianne la Havas  :yes: :yes: :yes:!

Anyway, bedankt voor alle tips! We zijn in noord gebleven en zijn bij Pllek uitgekomen (vriend wist dit resto). Superleuk! Het is een resto in een stapel zeecontainers. Heerlijke ricottaravioli gegeten, er waren nog meer vega opties (oa biet wellington). Het zit pal aan het water.

Het concert was ook supertof! Emiliana Torrini is echt een aanrader en mijn lievelingsliedje speelde ze ook nog (birds)! Leuke zaal ook inderdaad.

Note to self: Met carpoolen nooit meer je auto op een parkeerplaats zetten bij een winkel die om 18.00 dichtgaat zodat je je auto 's avonds achter een groot hek terugvindt. Geeft gedoe (het is uiteindelijk met dank aan
politie Amersfoort goed gekomen!).

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #626 Gepost op: 21 december 2016, 09:47:24 »
Anyway, bedankt voor alle tips! We zijn in noord gebleven en zijn bij Pllek uitgekomen (vriend wist dit resto). Superleuk! Het is een resto in een stapel zeecontainers. Heerlijke ricottaravioli gegeten, er waren nog meer vega opties (oa biet wellington). Het zit pal aan het water.

Leuk!!
En wat een gedoe met die auto, oeps.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #627 Gepost op: 21 december 2016, 10:41:37 »
Ja het werd een latertje! Maar gelukkig uiteindelijk wel mijn auto terug.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re: Amsterdam
« Reactie #628 Gepost op: 21 december 2016, 11:14:08 »
Anyway, bedankt voor alle tips! We zijn in noord gebleven en zijn bij Pllek uitgekomen (vriend wist dit resto). Superleuk! Het is een resto in een stapel zeecontainers. Heerlijke ricottaravioli gegeten, er waren nog meer vega opties (oa biet wellington). Het zit pal aan het water.


Ha, daar moest ik gisteren ook aan denken, maar kon niet meer op de naam komen.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Amsterdam
« Reactie #629 Gepost op: 21 december 2016, 14:13:53 »
Note to self: Met carpoolen nooit meer je auto op een parkeerplaats zetten bij een winkel die om 18.00 dichtgaat zodat je je auto 's avonds achter een groot hek terugvindt. Geeft gedoe (het is uiteindelijk met dank aan
politie Amersfoort goed gekomen!).

Ook nooit je auto 's avonds in een parkeergarage bij een warenhuis neerzetten zoals de man en ik presteerden in Pamplona - in plaats van even iets te eten hebben we twee nachten in een hotel moeten boeken omdat El Corte Inglés in die plaats vanaf zaterdagavond 22:00 uur tot maandagochtend 10:00 uur gesloten was dus ook de bijbehorende parkeergarage...

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #630 Gepost op: 14 maart 2017, 14:04:25 »
OMG ik lees het nu pas. Dat is wel euh.... onhandig! Een onverwacht  weekendje weg  ;).

Anyway, heeft iemand een leuke nieuwe tip voor Amsterdam om even iets in je eentje te eten? Vegan of bio-vega? En nieuwe fairtradewinkels (kleding)? Ik ben al even niet meer in Amsterdam geweest.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #631 Gepost op: 14 maart 2017, 18:07:02 »
Spirit in de czaar Peterstraat (10 min fietsen vanaf CS) een Vega buffetresto met ruime openingstijden waar ook veel mensen alleen eten.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #632 Gepost op: 15 maart 2017, 10:22:44 »
Dank je! Dat ziet er heel leuk uit en is ook nog eens een leuk stukje fietsen terug richting het station.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2017, 10:27:27 door neleH »

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #633 Gepost op: 17 maart 2017, 08:22:40 »
Heb gisteren bijSpirit gegeten -> heerlijk! Dank voor de tip!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #634 Gepost op: 20 maart 2017, 13:38:26 »
Heb gisteren bijSpirit gegeten -> heerlijk!

Mooi!
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #635 Gepost op: 29 mei 2017, 08:02:30 »
neleH gaat weer eens naar de grote stad. Heeft iemand tips voor lekker vega rondom Arena-gebied?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Amsterdam
« Reactie #636 Gepost op: 29 mei 2017, 16:35:05 »
World of Food ligt niet direct om de hoek, maar wel redelijk in de buurt en schijnt enorm leuk te zijn.

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #637 Gepost op: 29 mei 2017, 17:09:47 »
Toko de Poort ligt tegenover het station en heeft heel lekker Surinaams, mensen komen daarvoor uit de stad. Maar ze hebben weinig zitplek, maar als t warm genoeg is is afhalen en op t plein opeten ook een optie. Ernaast zit een Turks zaakje met lekkere falafel en verse salade met meer zitplek. Er tegenover een Urban Salad en Simit Saray (vooral broodjes). Die laatste 2 sluiten denk ik vroeg.
Op het Hoekenrodeplein zit Marmaris, een niet heel bijzondere zaak die wel prima mezzes heeft en bv halloumisalade.
Aan de andere kant op de Arena Boulevard in de buurt van Mediamarkt zit Asian Kitchen met goedkope en lekkere noedels.
Er zit op de Arena boulevard ook een Japanner, Ichiei, met ook Vega sushi e.d. maar dit is niet de goedkoopste optie.
Tegenover Afaslive zit Jinso, maar ik heb daar zelf nooit gegeten.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #638 Gepost op: 30 mei 2017, 10:06:17 »
Ha, bedankt voor al deze opties! Ik kom vaak niet verder dan de Febo, dus hier kan ik wat mee!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #639 Gepost op: 01 juni 2017, 08:46:41 »
Het is Toko de Poort geworden (ik was nog nooit op dat stuk geweest eigenlijk, alleen rondom Arenagebied). Lekkere roti gegeten, bedankt voor de tip!