Rondom Vondelpark zit je natuurlijk in een tourist trap, maar ook daar zitten dingen tussen die net zo goed door Amsterdammers bezocht worden.
Mocht je niet zoveel mee willen slepen dan heb je aan het begin van de Overtoom (vanaf Leidseplein) trouwens ook nog een Marqt en om de hoek op de Bilderdijkstraat zit ook een Ekoplaza. Schuin daar tegenover vindt je ietsje verder ook een Vlaamsch Broodhuys. Niet de beste picknickmeukwinkel, maar als je toch op die straat bent, dan is het piepkleine en propvolle
British General Stores ook leuk om mee te pakken. Ga je niet rechtsaf de Bilderdijk op, maar ietsje rechtdoor dan heb je aan je rechterhand ook nog een AH.
Overigens is er een goedkopere sushi verkrijgbaar, maar die zit voorbij Rosereijn in een zijstraat van de Haarlemmer en dan zou je er tussen 14:00 en 16:30 moeten afhalen om 50% korting te moeten krijgen (tenminste vorige maand liep deze lang lopende actie nog, moet je soms wel even naar vragen geloof ik). Geen riante keuze voor vega's of superdeluxe topsushi, maar dat kun je ook niet van
ze verwachten voor dat geld denk ik.
Kun je wel een bankje proberen te scoren op de gracht erachter ofzo en als je voor de groententempura gaat wel even de saus checken. Die is dacht ik iets vissigs.
Je zit dan trouwens vlakbij de Noorderkerk waar je zaterdag de
biomarkt hebt en om de hoek op de lindengracht staat op de gewone markt ook nog een olijvenkraam o.a.