Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #600 Gepost op: 21 maart 2016, 11:08:08 »
Jeetje, dank voor de tips! Hier kan ik wel wat mee. Hoewel ruim van tevoren reserveren niet echt meer gaat, want we gaan morgen en donderdag al.
Etos heeft ineens een goede actie met trein, dus misschien gaan we beide wel met de trein (F komt anders 'later' met de auto en ik ga alvast met de trein om allerlei leuke groene/eco/fair winkeltjes te shoppen  ;)). Dus dan zouden we helemaal geen toestand met parkeren hebben, ook wel relaxed.

Waar ben je uiteindelijk geweest?

@M.: oh lekker, die ken ik uit het buitenland.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #601 Gepost op: 24 maart 2016, 12:10:05 »
Ik ben uiteindelijk geweest bij:

Sir Hummus voor lunch -> superlekker!! ook een heel leuk klein resto, waar je bij anderen aan tafel aanschuift. Heerlijk geluncht.

ManaMana voor diner (alleen) -> vond het een beetje tegenvallen, maar dit kwam voornamelijk doordat ik aan zo'n bar werd gezet, met te hoge barkruk en pal onder een speaker met zenuwen-jazz. Dus kreeg al snel last van mijn rug (+ na dagje fietsen/ shoppen). Ik nam een soort limonade waar een handje granaatappelpitjes in zat, superleuk natuurlijk, maar niet handig om dat met een rietje te serveren (moest er wel om lachen). Ik nam een soort gevulde portobello met een polentadingetje. Het was niet echt vullend (voor 12,-) maar had geen zin om nog langer te blijven zitten.

MAOZ voor nachtsnack -> na het concert lekker broodje Maoz gegeten.

SLA voor lunch -> Superlekkere salade gegeten. Wij waren op een lokatie met maar 1 grote tafel (voor ca 6 personen) en ergens nog een zitje voor 2 en wat losse krukken. Heel onhandig. Meer tafeltjes (er was genoeg ruimte voor) lijkt me wel slim, want om 14.30 (niet echt lunchtijd) was het nog 'vol' met 8 personen. Het ziet er allemaal heel mooi uit en nu wil ik ook groene hexagontegeltjes in huis.

De Hallen voor diner -> F was er nog nooit geweest dus hier hebben we heerlijk gegeten 's avonds.

2 dagen erna was ik alweer in Amsterdam met een vriendin (naar de IJhallen geweest, geweldig). We hebben gegeten bij Pasta Pasta (in de warmoesstraat volgens mij). Superleuk en niet duur! Je kiest een type pasta (stuk of 8 verschillende soorten), je toppings en de 'basissaus'.
Ze serveren ook soep, heb het niet genomen maar mijn buurman wel en die zag er supervers en lekker uit. Wij namen ook nog een salade, die je kunt opleuken met de toppings die ook over de pasta gaan. Aanradertje.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #602 Gepost op: 25 maart 2016, 21:13:49 »
Leuk te lezen Neleh! Jammer dat Manamana niet zo erg beviel, een slechte zitplek helpt inderdaad niet, ik hou ook nooit van barkrukken  :(
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #603 Gepost op: 03 april 2016, 20:48:41 »
Vrijdag in Bak in Amsterdam.
Heel uitgebreid gegeten. Ze hebben een vast menu (1 keus, hoewel je voor 7 of 5 gangen kunt kiezen, wij deden 5) maar er wordt wel rekening gehouden met dieet/allergiewensen, die ik bij de reservering had doorgegeven.
Jonge, informele bediening, die goed oplette en vriendelijk was.
3 van de 5 gangen waren sowieso al vegetarisch voor iedereen.

Ik weet niet meer alles, maar in elk geval een amuse met zuurkool, risotto van haver en gepofte boekweit met een bijzonder eigeel en paddenstoelenbouillon, heel goed, een gerecht met preitjes van de barbecue, aardperen met hollandaise, de 1e rabarber. Ik vond het goed, maar er kwamen regelmatig toefjes room terug, waardoor ik het net iets te romig vond allemaal, hoewel erg nergens kaas in zat en het per gerecht ook niet veel room was. Hele lekkere wijn was erg (natuurwijn) en vooraf een huiscocktail met mousserende wijn, karnemelk en jenever, dat combineerde vreemd genoeg heel goed. Het was meer dan genoeg, terwijl ik mensen op Iens hoorde klagen dat het kleine porties waren en ze nog honger hadden  ??? Ik zat goed vol.
Ik vind Café Modern en Choux (die er wat op lijken) wat beter, maar het was wel erg leuk. De wijn is hier beter dan bij Modern.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Amsterdam
« Reactie #604 Gepost op: 15 april 2016, 19:00:27 »
Saravanaa Bhavan heeft nu ook een vestiging in Nederland en wel op de Stadhouderskade. Het is een keten van Zuid-Indiase vegetarische restaurants. Idli's, dosa, etc. dus, maar ook wat Chinees-Indiaas o.a.
Ze zitten nog in de opstartfase, 't loopt nog niet helemaal gesmeerd. Bediening was een beetje apart en niet alles op het menu was beschikbaar. De akoestiek vind ik niet zo, dus op een volle avond zou ik er niet gaan zitten voor een romantisch gesprek (ook niet omdat meneer dergelijk serviesgoed eigenlijk voor in de gevangenis vindt). Maar er zaten voornamelijk Indiërs en ik word heel erg blij van zoveel keuzemogelijkheden die je elders niet zo ziet, dus ik ga snel weer op herhaling na vandaag alleen een iets te zout, maar wel gekruid rasam (soepje) te hebben genuttigd.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.559
Re: Amsterdam
« Reactie #605 Gepost op: 15 april 2016, 20:23:47 »
Jemig, dat klinkt allemaal lekker! Ik zou denk ik een uur nodig hebben om alleen al te kiezen. Moet ooit nog eens dosa's proberen. Leuk dat ze het op een thali serveren, zoals het hoort :)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Amsterdam
« Reactie #606 Gepost op: 19 mei 2016, 23:30:42 »
Heb net een adresje voor dosa dichter in je buurt gepost in het Rotterdam, al vraag ik me af of die net zo lekker gaat zijn als hier...

Kiezen vind ik ook niet makkelijk, maar misschien kunnen we er een meet houden en dan van alles wat proeven :P
Inmiddels terug geweest en een Milagaipodi Masala Dosa (Thin rice & lentil crepe filled with mixture of grounded dry spices containing dry chillies, lentil & sesame seeds, potatoes and onions) geprobeerd. Daar kwamen 3 chutneys bij: kokos, tomaten en mijn favo de groene met o.a. koriander. Ik had het iets pittiger verwacht, maar het was geenszins flauw of zo. Lekker wel :yummie:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #607 Gepost op: 24 mei 2016, 10:54:33 »
Ik vind kiezen daar echt heel moeilijk, het helpt ook niet echt dat de kans groot is dat ze het gerecht dat je uit hebt gekozen er die dag niet is  ::)
Maar een meet, goed idee, ik ben voor!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Amsterdam
« Reactie #608 Gepost op: 24 mei 2016, 22:31:33 »
Saravanaa Bhavan heeft nu ook een vestiging in Nederland en wel op de Stadhouderskade. Het is een keten van Zuid-Indiase vegetarische restaurants. Idli's, dosa, etc. dus, maar ook wat Chinees-Indiaas o.a.
Ze zitten nog in de opstartfase, 't loopt nog niet helemaal gesmeerd. Bediening was een beetje apart en niet alles op het menu was beschikbaar. De akoestiek vind ik niet zo, dus op een volle avond zou ik er niet gaan zitten voor een romantisch gesprek (ook niet omdat meneer dergelijk serviesgoed eigenlijk voor in de gevangenis vindt). Maar er zaten voornamelijk Indiërs en ik word heel erg blij van zoveel keuzemogelijkheden die je elders niet zo ziet, dus ik ga snel weer op herhaling na vandaag alleen een iets te zout, maar wel gekruid rasam (soepje) te hebben genuttigd.

Ziet er lekker uit allemaal.  :D

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #609 Gepost op: 24 mei 2016, 22:38:58 »
Ik vind kiezen daar echt heel moeilijk, het helpt ook niet echt dat de kans groot is dat ze het gerecht dat je uit hebt gekozen er die dag niet is  ::)
Maar een meet, goed idee, ik ben voor!

Ja ik ook!
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Amsterdam
« Reactie #610 Gepost op: 25 mei 2016, 23:20:39 »
Ik woon echt maar 200 meter verderop ofzo, maar het is niet toegankelijk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #611 Gepost op: 26 mei 2016, 08:01:46 »
Ik woon echt maar 200 meter verderop ofzo, maar het is niet toegankelijk.

Wat stom!
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re: Amsterdam
« Reactie #612 Gepost op: 02 juni 2016, 18:40:10 »
Ja, stom indeed. Ze doen op zich wel aan afhaal, dus je zou ook je wederhelft eens langs kunnen sturen. :)

Als er gemeet wordt, wil ik verder best mee hoor. :angel:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Amsterdam
« Reactie #613 Gepost op: 02 juni 2016, 20:09:28 »
AH afhaal! Ik had al best wat uitnodigingen afgeslagen, ik ga die mensen nú een berichtje sturen dat ze het mogen ophalen en bij mij mogen opeten ;)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #614 Gepost op: 13 juni 2016, 23:22:56 »
Het vega pop-up strijkt voor twee weekenden neer in Amsterdam: http://www.vegapopup.com/products/vega-pop-up-amsterdam/

Ik schreef eerder een recensie over het eten in Rotterdam, afgelopen oktober:
http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurantrecensies/13175-vega-pop-up-in-rotterdam

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Amsterdam
« Reactie #615 Gepost op: 15 juni 2016, 01:10:46 »
In juli in Strijen en in augustus weer in Rotterdam!

http://www.vegapopup.com/agenda/

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #616 Gepost op: 18 juni 2016, 09:00:31 »
Ik was donderdag in bar James in Amsterdam (Javastraat), een nieuwe vega bar met ook eten. Ik lunchte er met een courgettesandwich. Veel vegan ook op de kaart (o.a. socca voor ontbijt), maar ook whisky's en groentecocktails (met alcohol, maar ook sappen). Leuke bediening, lekkere sandwich en klein terrasje op straat. De kaart is omdat ze net open zijn nu nog iets beperkter.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Amsterdam
« Reactie #617 Gepost op: 18 juli 2016, 21:18:26 »
Saravanaa Bhavan inmiddels nog een keer bezocht. Het is geen plek die het van de bediening of de sfeer moet hebben, maar ik heb wel weer lekker dosa gegeten.

Is er in de buurt niet een leuk plekje om te picnicken? Dat is in de zomer misschien wel zo leuk om te meeten en dan zit je niet in een lawaaihok wat niet voor iedereen toegankelijk is.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Amsterdam
« Reactie #618 Gepost op: 18 juli 2016, 23:25:49 »
Saravanaa Bhavan inmiddels nog een keer bezocht. Het is geen plek die het van de bediening of de sfeer moet hebben, maar ik heb wel weer lekker dosa gegeten.

Is er in de buurt niet een leuk plekje om te picnicken? Dat is in de zomer misschien wel zo leuk om te meeten en dan zit je niet in een lawaaihok wat niet voor iedereen toegankelijk is.

Ik picknickte vroeger wel in het Sarphatipark, volgens mij kan dat nog steeds? Dat is wel te bereiken vanuit S.B. Je kunt er dus ook afhalen?
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Amsterdam
« Reactie #619 Gepost op: 22 juli 2016, 13:05:52 »
Ik zou idd ook sarphatipark voorstellen, daar zit iedereen in de zomer te picknicken.

Ik weet nog niet hoe het zit met afhalen, we zouden het misschien ook met een groep GL-vrouwen gaan doen en dan gewoon bij mij thuis eten, maar toen werd ik continu misselijk, en hebben we verder geen plannen meer gemaakt...
Supercalifragilisticexpialidocious!