Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Amsterdam
« Reactie #480 Gepost op: 17 februari 2014, 01:09:36 »
Volgens mij ben je dan met de 3 zo bij mij ;).

Van mij uit is het goed te rollen naar de Couscousclub (zij vinden het fijn als je vantevoren even belt dat je vegan couscous wilt, maar zeggen dat het ter plekke ook geregeld kan worden, duurt alleen iets langer). Artist zit hier in de buurt en heeft volgens mij veel vegan en Klokspijs at ik laatst heel goed, maar die hebben niet standaard vegan, dus horen het graag een paar dagen vantevoren.
Ik woon hier nog niet zo lang, dus ik moet nog het een en ander uitproberen, en het zal nog wel even duren voordat ik dingen ga uitproberen aan die kant van de Amstel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #481 Gepost op: 17 februari 2014, 07:18:13 »
Al even niet meer geweest, maar je kan gezellig hangen bij de Ponteneur. Qua eten vind ik dat niet zo spannend, dus daar zou ik eerder Lalla Rookh (aan ene kant Dappermarkt, vlakbij station Muiderpoort) of Rooprams Roti aanraden. Bij LR zit je wat netter en hebben ze lekkere pompoen. Roopram zit op de 1e van Swindenstraat en is meer voor de snelle hap, een paar deuren verder heb jde Ethiopier Serengeti. Zelf geen ervaring mee overigens. Ietsje verder vindt je in dezelfde straat ook een Maleis die een wat kruidigere Chinees is qua eten en de Ponteneur zit een paar deuren verder.
's Middags kun je misschien ook nog terecht aan het andere uit einde van de Dappermarkt, daar staat een falafeltentje. Ik weet niet of de kumpir nog op het kruispunt met de 1e van Swinden te vinden is, maar met een grote aardappel vult dat best.
Richting Artis heb je ook nog Burgermeester, die vegaburgers op het menu heeft.

Veel plezier in ieder geval!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Amsterdam
« Reactie #482 Gepost op: 17 februari 2014, 08:37:25 »
ga binnenkort dagje A'dam en eindig de middag rond Muiderpoort. Ben niet heel bekend met eetgelegenheden; iemand tips voor vegan/vegetarisch eten daar in de buurt? Of dan beter terug naar het centrum?

Je kunt ook goed naar Studio K lopen. Daar hebben ze vegan en vega ook, leuk en lekker.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Amsterdam
« Reactie #483 Gepost op: 17 februari 2014, 08:51:53 »
Die wilde ik ook aanraden. Je zit daar leuk en eet daar lekker.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Amsterdam
« Reactie #484 Gepost op: 17 februari 2014, 08:54:01 »
Of Serengeti is wellicht ook een idee, maar ik ben daar wel al eeuwen niet meer geweest.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #485 Gepost op: 17 februari 2014, 09:32:59 »
Lalla Rookh moest ik ook meteen aan denken, dat is echt heel dichtbij en ik vind het een van de beste Surinaamse tenten in Amsterdam. Maar Studio K is inderdaad ook een hele goede tip. Als je tijd over hebt kun je meteen naar de film :)

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #486 Gepost op: 17 februari 2014, 23:35:15 »
wow, thanks all! ik ga een van deze opties voorstellen aan mn gezelschap!
Za Zemiata!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Amsterdam
« Reactie #487 Gepost op: 06 mei 2014, 16:01:36 »
Weet iemand of je bij Betawi ook kunt eten (rond 3 personen). Of kun je alleen bezorgen/afhalen en catering vanaf 15 personen. Ze hebben een interessante vega kaart, ik vind dat ik er op zijn minst 1 keer moet gaan eten.

www.betawi.nl/index.html

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #488 Gepost op: 06 mei 2014, 16:22:48 »
Je kan er volgens mij nog steeds gewoon aan een tafeltje eten.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Amsterdam
« Reactie #489 Gepost op: 06 mei 2014, 19:04:48 »
Ik weet ook niet beter dan dat dat nog altijd kan, op de site staat ook nog 'Ook de gasten die vroeger in de Bos en Lommerbuurt hebben gewoond mogen wij nog vaak verwelkomen als restaurantgast.' Ik vind zelf de bediening er wat gek, maar ben er al lang niet meer geweest.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Amsterdam
« Reactie #490 Gepost op: 11 mei 2014, 13:25:33 »
Gisteren bij Werck in Amsterdam. Niet een plek waar ik vlug naar toe zou gaan, maar we waren met een groep en het kwam zo uit. Eerst een biertje gedronken bij wat arrogante bediening, maar daarna aan tafel gegaan bij heel aardige en snelle bediening. Er stonden 2 vega-opties als hoofdgerecht op de kaart: tomatenrisotto met aubergine en een geitenkaassalade. Ik nam de tomatenrisotto en die was prima. Niet goedkoop, 17 of 18 euro, maar wel lekker en niet te veel. Ik at een paar frietjes van een ander aan tafel en die waren ook goed. Niet slecht allemaal, geen zaak om voor om te fietsen, maar ook niet eentje die persé gemijd moet worden. Gratis kraanwater op tafel was ook geen probleem.
Alleen, er hing een enorme rioollucht in de zaak  :nopompom: Misschien door de regen?
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Amsterdam
« Reactie #491 Gepost op: 30 mei 2014, 14:57:22 »
Heeft iemand een tip in Amsterdam Zuid/ Sloterdijk?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Amsterdam
« Reactie #492 Gepost op: 30 mei 2014, 15:14:59 »
Oja, hier moest ik nog posten. Woensdag at Sonic Death Monkey in De Balie op aanraden van een van de teamleden:

"Hemeltje @YoeriAlbrecht, wat is die pie van zoete aardappel, spinazie, geitenkaas & geroosterde knoflook in @DeBalie onweerstaanbaar lekker!"

Die bleek inderdaad best wel lekker, dus hij mocht al zijn tweetvingers houden.

Ik was de enige vegetarier, maar vier van ons gingen het uittesten en de vijfde kreeg haar halve kwartel niet waardoor ze ook vegetarisch at.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Amsterdam
« Reactie #493 Gepost op: 30 mei 2014, 16:49:33 »
Heeft iemand een tip in Amsterdam Zuid/ Sloterdijk?
De stations?
Op de zuidas komt steeds meer, nog niet superbetaalbaar, wagamama is wel te doen, ik ben benieuwd naar bolenius, maar die is duurder.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Amsterdam
« Reactie #494 Gepost op: 30 mei 2014, 17:34:03 »
Heeft iemand een tip in Amsterdam Zuid/ Sloterdijk?
De stations?
Op de zuidas komt steeds meer, nog niet superbetaalbaar, wagamama is wel te doen, ik ben benieuwd naar bolenius, maar die is duurder.

Nee, liever niet op de stations. We zitten ergens in een suffe woonwijk maar willen wel leuk eten. Even kijken dan maar.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Amsterdam
« Reactie #495 Gepost op: 30 mei 2014, 17:47:25 »
Heeft iemand een tip in Amsterdam Zuid/ Sloterdijk?
De stations?
Op de zuidas komt steeds meer, nog niet superbetaalbaar, wagamama is wel te doen, ik ben benieuwd naar bolenius, maar die is duurder.

Nee, liever niet op de stations. We zitten ergens in een suffe woonwijk maar willen wel leuk eten. Even kijken dan maar.

Kun je een postcode oid gegeven, of een grote straat dichtbij (snap dat je niet het precieze adres wil geven).
Sloterdijk/Zuid is namelijk enorm, ik heb denk ik wel tips, maar iets gerichter kunnen adviseren is fijn  :)
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #496 Gepost op: 30 mei 2014, 21:50:18 »
Vanaf Sloterdijk kun je tram 12 pakken naar Betawi, dat zijn 2 haltes ofzo. Om de hoek zit Podium Mozaiek.
Nog een paar haltes verder heb je lekkere vegaroti bij o.a. Ram's Roti West op de Jan van Galenstraat (lekkere goegerie en bij de roti kun je aubergine en/of pompoen krijgen). Zowel bij hen als bij buren Wanica (schuin tegenover RRW) en (op de hoek) Asian Eethuis (ook Indiase gerechten) kun je beperkt en niet zo gezellig zitten. Overigens bezorgen RRW en AE ook, maar daar hebben wij met RRW slechte ervaring mee gehad. Ietsje voorbij Wanica heb je ook de biologische snackbar Natuurlijk Smullen, waar je als vegetarier een uitgebreidere keuze hebt dan bij de gemiddelde snackbar.


Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Amsterdam
« Reactie #497 Gepost op: 07 juni 2014, 22:35:28 »
Nog bedankt voor jullie tips!

Eerlijk idee heb ik geen idee waar we precies waren, zeker op dat moment niet ;). We sliepen er in het huis van de tante van mijn vriend, want we waren op het laatste moment meegenomen door zijn moeder en vriend. We konden via Iens enzo weinig vinden, dus we hebben maar besloten om de tram te nemen en op de Zeedijk wat te zoeken. Werd A Fusion en dat was leuk.

Mocht het nog eens voorkomen dan probeer ik inderdaad wat preciezer te zijn.

Re:Amsterdam
« Reactie #498 Gepost op: 08 juni 2014, 11:19:34 »
Viva Las Vega's heeft een hele handige vegamap website en app gemaakt waar je onder andere vega/vegan eetlocaties op kunt vinden. Voor Amsterdam staat er al heel veel op, voor andere steden moet het nog meer ingevuld worden. http://vegamap.nl/
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #499 Gepost op: 11 juni 2014, 18:47:34 »
Weet iemand in Amsterdam voor zaterdag een leuke plek om bijvoorbeeld sushi te eten? We moeten om 19 uur bij een feest zijn, maar ivm mijn allergie wil ik zelf ergens eten.
Wordt het dan weer Afusion? Andere tips? Het wordt niet uitgebreid, dus heel duur en heel chique hoeft niet. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken