Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Amsterdam
« Reactie #460 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:07:23 »
Wat is een leuk restaurant om te eten voor een concert? (we willen rond half 8 / 8 uur in Paradiso zijn). Het liefst iets waar je al aan het eind van de middag terecht kan zodat het niet zo'n gehaast wordt. Iets met leuke hapjes ipv 3-gangen is natuurlijk ook prima.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #461 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:46:11 »
Wat is een leuk restaurant om te eten voor een concert? (we willen rond half 8 / 8 uur in Paradiso zijn). Het liefst iets waar je al aan het eind van de middag terecht kan zodat het niet zo'n gehaast wordt. Iets met leuke hapjes ipv 3-gangen is natuurlijk ook prima.
We
Hm het meeste gaat pas om 18u open. Vanaf 17u open is

Taste of Culture zit in een zeer toeristische straat, maar heeft wel lekker Chinees eten. http://www.tasteofculture.net/

Sama Sebo is een beetje toeristisch met wat gekke bediening, maar ze hebben erg lekker Indonesisch eten. Let op: het lunchbordje kun je ook in de avond bestellen (is dan iets duurder). Het is hier altijd druk, ik weet niet of dat om 17u ook zo is, maar ik zou maar reserveren als je daar wilt. www.samasebo.nl/nl/

Wagamama zit zowat naast Paradiso, niet heel spannend, maar wel oke

De Waaghals blijkt ook om 17u open te gaan, dat is een vega resto, even lopen maar goed te doen http://www.waaghals.nl/

De Italiaan http://www.deitaliaan.com/ is ook even lopen, maar is leuk en al open vanaf half 6.
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Amsterdam
« Reactie #462 Gepost op: 14 augustus 2013, 22:05:07 »
Wagamama vind ik wel een goed idee! Ben er nog nooit geweest en de gerechten klinken wel heel oke.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #463 Gepost op: 15 augustus 2013, 09:54:50 »
Haha, ik wilde eerst zeggen dat ik altijd naar Wagamama ga voor een concert, maar ik dacht dat je eigenlijk iets sjiekers wilde dus ik zei het maar niet  ;D

brenda_lelie

Re:Amsterdam
« Reactie #464 Gepost op: 15 augustus 2013, 10:07:42 »
Als we ruim de tijd hadden zou ik voor iets sjiekers gaan. Maar zo dicht bij paradiso en het eten klinkt prima. Lijkt me ideaal want ik heb een hekel aan gestress.
Via airbnb hebben we trouwens een toffe plek gevonden: https://www.airbnb.nl/rooms/713577

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #465 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:08:37 »

Via airbnb hebben we trouwens een toffe plek gevonden: https://www.airbnb.nl/rooms/713577

Fijn, ziet er goed uit.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #466 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:16:19 »
Umi zit om de hoek en is vanaf 's middags open. De tofu no dengaku wordt nog weleens als vegetarisch aangeduid door personeel, maar die is dat niet. Verder altijd prima eten voor die prijs. Aanraders avocado maki en bbq-aubergine stokjes.
Japan Inn zit daar weer om de hoek, ook goed te doen.

Bij Los Pilones heb je wat hapjes, bier en eigen merk tequila.

Op de Elandsgracht heb je Burgermeester met 2 vegaburgers op de kaart. Ook 's middags al open.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #467 Gepost op: 26 augustus 2013, 10:05:19 »
Wij waren gisteren ter ere van een verjaardag bij Eye.
Lekker, buiten en over het IJ uitkijkend.

We namen geen voorgerecht, want wilden plek overhouden voor een toetje. Dat was op zich wel jammer, want er stond een spannend taartje met avocado en appel op de kaart.
De vega hoofdgerechten zien er niet spannend uit (ravioli en risotto) maar waren allebei erg lekker. De ravioli had een kazige auberginevulling, en kwam met een romige saus, basilicumolie, heel lekker zachte auberginestukjes, auberginechips en minikerstomaatjes. Dat was lekker, en veel ook.

Daarna nam ik de zoute karamel met vanille-ijs en gepofte rijst. De karamel was lekkere dikke saus die nog wel een tikje spannender (zouter) had gemogen. Maar wel erg lekker was. Net als het ijs en de knapperigheid van de rijst.
L had de hangop met fruit en kletskop toe, dat was minstens zo lekker.

Leuke tent!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #468 Gepost op: 02 november 2013, 10:08:07 »
Ik at vorige week met Maartje! in Norling die ook in de restogids staat http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/noord-holland/12450-amsterdam-norling.
EenTibetaans restaurant, mooi ingericht, heel aardige bediening, vrij veel toeristen als gast.
Op de kaart ik geloof 4 of 5 vega hoofdgerechten, sommige meer Indiasig, andere meer Chinesig. We deelden vooraf momo's, een soort flapjes met een erg lekker sausje, waarbij de ober omstandig uitlegde dat ze alles zelf maakten.
Daarna deelden we een pittig linzengerecht, en een Chinesig groentegerecht (ze serveerden eerst het verkeerde, een vega-aardappelgerecht) met tofu en paddenstoelen en andere groenten, ook lekker. Erbij een beetje suffe sla.
Lekker, maar niet zo goedkoop en ook niet superbijzonder, maar wel leuk en erg aardige mensen.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #469 Gepost op: 09 november 2013, 07:25:42 »
Ik at gisteren bij Riva.

Het was buitengewoon gezellig en je zit er prachtig, maar qua eten viel het, als je vegetarisch wilde eten, nogal tegen. Het enige vegetarische voorgerecht was aardappelpreisoep (die was dan vegetarisch omdat er geen oester bijzat). Die heb ik niet genomen, dus technisch gesproken weet ik niet of dat inderdaad een oersaai gerecht was.

Het enige vegetarische hoofdgerecht was een typisch bordje o-mijn-god-mensen-die-geen-vlees-willen-wat-eten-die-mensen-dan-bordje. Zoete-aardappelgratin (waar je beloofde gruyère gelukkig niet op proefde, want dat was wel heel raar geworden met de rest van het gerecht) op een best lekkere dahl, met wat minnuscule falafelballetjes (die maak ik zelf beter), wat kruidige yoghurtkwakjes en een pappadum waarvan niemand de stagiair in kwestie had verteld dat die niet horen te glimmen van het frituurvet.
Een nogal onsamenhangend zooitje dus, met de nadruk op zooitJE, want het werd geserveerd in zo'n irritant diep bord met zo'n enorme rand. Die borden zijn ten eerste irritant (omdat je niet bij je eten kunt) en ten tweede nogal klein. En als je dan om je heen kijkt en ziet dat de vleeseters wel volle borden hebben, dan is het echt een beetje droevig.

Wat ze wel goed doen, is kaas inkopen. Bij l'Amuse, dus dat was goed. Met erbij van dat stevige notenkrentenbrood dat zó dun gesneden is dat het gedurende het eten al tot melbatoast verwordt en het kleinste blokje kweepeergelei dat je ooit gezien hebt.

Daarna nog thee met bonbons (op verzoek krijg je alleen pure bonbons).

De bediening is wel heel tof, en ik geloof ook dat het eten beter is als je niet vegetarisch eet. En de plek... Nou ja, je kunt er dus prima heen, zeker in goed gezelschap, maar niet per se voor het eten.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #470 Gepost op: 09 november 2013, 11:46:48 »
Ik at vorige week met Maartje! in Norling die ook in de restogids staat http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/noord-holland/12450-amsterdam-norling.
EenTibetaans restaurant, mooi ingericht, heel aardige bediening, vrij veel toeristen als gast.
Op de kaart ik geloof 4 of 5 vega hoofdgerechten, sommige meer Indiasig, andere meer Chinesig. We deelden vooraf momo's, een soort flapjes met een erg lekker sausje, waarbij de ober omstandig uitlegde dat ze alles zelf maakten.
Daarna deelden we een pittig linzengerecht, en een Chinesig groentegerecht (ze serveerden eerst het verkeerde, een vega-aardappelgerecht) met tofu en paddenstoelen en andere groenten, ook lekker. Erbij een beetje suffe sla.
Lekker, maar niet zo goedkoop en ook niet superbijzonder, maar wel leuk en erg aardige mensen.

Die sla is jammer ja, maar bijzonder vind ik het mangoijs wel. Bijzonder lekker zelfs. Daar wilde ik toch nog even voor pleiten, want ze waren heel vriendelijk en behulpzaam met onze speciale dieetwensen destijds en ze pasten het eten qua kruiding ook aan. En dan niet alleen een extra schepje sambal. Sympathieke plek, maar inderdaad niet zo goedkoop en niet de speciaalste.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Amsterdam
« Reactie #471 Gepost op: 11 november 2013, 16:07:30 »
We aten zondag in De Waaghals. Ik had sushi met zoete aardappel, kiemen en een dip voor en mijn man had al dente groenten (pastinaak, broccoli, bieten, radijs, zoete aardappel) met knoflook en amandeldip. Als hoofdgerecht koos ik heerlijke peer met wijn en steranijs, bieten met dille, paddenstoel stroganoff, prei met aardappel muffin, naar niets smakend boekweitflensje met zuurkool, kastanje en kaas en een notenkroket. Hij koos voor rode kool en appel met saffraan couscous en cashews en een pittige seitan tofu kebab met knoflooksaus. Daarbij kregen wij een salade met naar onze mening een overkill aan dressing. Maar een leuke avond met leuke kat en dito ober. Toe was er espresso, want het dessert paste niet meer.
Groetjes, Antje

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #472 Gepost op: 11 november 2013, 17:42:43 »
Ik at 2 weken terug bij Bordewijk. We aten er met zes man allemaal vega en dat was leuk en erg lekker.
We kregen eerst een amuse van knolselderij in een romig sausje.
Daarna beignets van artisjokkenhart, berglinzensalade met waterkers (maar de chef had bij het opnoemen van het menu gezegd dat het rucola zou zijn, maar het leek toch bijzonder veel op en smaakte bijzonder veel naar waterkers), hele romige mierikswortelsaus, en aan tafel erover geschaafde truffel.
Als tussengerecht ravioli, gevuld met pompoen, erover aan tafel geschaafde pecorino di fossa. Wat een bizar lekkere en bijzondere kaas is dat, hij prikt een beetje, en gaf het hele gerecht een andere smaak. De pompoenravioli waren bijzonder goed gemaakt.
Als hoofdgerecht 3 bereidingen van peterseliewortel (puree, gefrituurd en geconfijt), erg lekkere cantharellen en een hele toffe peterseliesaus.
Erbij lekkere wijn.
Toen zat ik niet debiel vol, maar wel vol genoeg om geen kaas meer te nemen van de kaaskar, maar dat zag er wel erg lekker uit. In plaats daarvan dronk ik lekkere verveinethee, die met fijne friandises kwam.
,,,,فلافل

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Amsterdam
« Reactie #473 Gepost op: 11 november 2013, 18:54:05 »
Qua lunch gingen wij op zaterdag nog even snel langs de Boterham bar. Ik koos voor een stuk bananenbrood met een gember/munt thee. Jammer genoeg zat er in mijn thee een insect. Ik viste het in delen eruit en bracht de delen naar de balie, maar een nieuwe thee kreeg ik niet. De reactie die ik kreeg was: "Dat zal wel aan de munt liggen." Beetje jammer. Misschien had ik om vegetarische thee moeten vragen. Ik heb niet van de vleesbouillon thee gedronken. Hij koos voor witte (bruin was op) zuurdesem boterhammen met jonge kaas, sla, tomaatjes en koriander spread. Daarbij een normale lekkere koffie.

Op zondag probeerden we het eerst in het Vlaams Broodhuijs, maar daar was de verwarming doorgeschoten. Het was er heel benauwd. Toen zijn we er maar weer uitgestapt. Daarna kwamen we in de Koffiesalon terecht. Heel leuk! Ik had een espresso machiato met een heerlijk muesli yoghurt, hij had een espresso met een jummie kaneelcroissant. We deelden een verse sinaasappelsap. Leuke muziek en heerlijke vilten stoelen van Yah Yah (maar ik heb maar niet gekeken wat de stoelen kostten).
Groetjes, Antje

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #474 Gepost op: 07 december 2013, 17:04:04 »
Ik at laatst bij Rosa's Cantina, een Mexicaan op de Reguliersdwarsstraat. Op IENS was er veel kritiek, maar wij vonden het wel prima. Je moet niet enorme culinaire hoogstandjes verwachten, maar het is prima om hier wat te eten voor je bijvoorbeeld naar de film gaat. De vegetarische burrito kwam met veel verse groenten (spinazie, pompoen, paddenstoelen), een tomatensaus, creme fraiche en een bonengerecht. Lekker en veel. De bediening was ook aardig. Er stond nog een ander vega-hoofdgerecht op de kaart en diverse voorgerechten zou je ook als een soort tapas kunnen combineren tot hoofdgerecht. Het is niet supergoedkoop, maar je zit net achter het Rembrandplein, dus dat is ook niet zo gek.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #475 Gepost op: 11 december 2013, 11:57:21 »
Planet Rose gaat op 20 december dicht, dus wie nog interesse heeft in vegetarisch caribbisch eten/ital moet als de wiedeweerga gaan reserveren. (handig om door te geven dat je vega wil eten trouwens)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #476 Gepost op: 11 december 2013, 14:34:09 »
Planet Rose gaat op 20 december dicht, dus wie nog interesse heeft in vegetarisch caribbisch eten/ital moet als de wiedeweerga gaan reserveren. (handig om door te geven dat je vega wil eten trouwens)

Ah had ik nog wel eens heen gewild, maar ga ik niet meer redden voor die tijd.  Ik wil wel nog een keer naar Toko MC http://www.tokomc.nl
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #477 Gepost op: 11 december 2013, 15:14:14 »
Die trok me minder, maar pompoen pom klinkt leuk zeg! En die Antilliaanse kaasballen stonden al op mijn nog-te-doenlijstje.
Maar ik ga eerst nog een keer Planet Rose, nu het nog kan...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #478 Gepost op: 16 februari 2014, 12:29:29 »
Ik at vorige week superlekker bij Borderwijk op de Noordermarkt.
Vooraf artisjokjes met groene kruidensalade, daarna een tussengerecht waarover ik getwijfeld had omdat ik bang was dat het teveel zou worden, maar toch genomen, en gelukkig maar: waanzinnig lekkere ravioloi gevuld met schapenkaas en erover botersaus en truffel. Heel erg lekker. Daarna toffe gefrituurde schorseneren met linzen, peterseliesaus en paddenstoeljes. Kaas toe. Helemaal niet verkeerd.
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #479 Gepost op: 16 februari 2014, 23:31:14 »
ga binnenkort dagje A'dam en eindig de middag rond Muiderpoort. Ben niet heel bekend met eetgelegenheden; iemand tips voor vegan/vegetarisch eten daar in de buurt? Of dan beter terug naar het centrum?
Za Zemiata!