Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #340 Gepost op: 15 november 2011, 22:43:13 »
Ik at vroeger vaak bij Gambrinus: http://www.gambrinus.nl/
Ben er nu al lang niet geweest dus geen idee hoe het nu is maar ik vond het vroeger wel een gezellig eetcafé en ze hebben altijd een vega gerecht.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Amsterdam
« Reactie #341 Gepost op: 16 november 2011, 02:07:17 »
Ik kwam vroeger wel eens bij Eetcafe Stigter.
Hier was ik vorige week nog, op een feestje.
En toen werd er gerookt. Ben teleurgesteld en met hoofdpijn naar huis gegaan (die tot maandag bleef hangen).
Dag Stigter! Tot voorlopig niet meer!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #342 Gepost op: 19 november 2011, 11:00:05 »
Op mijn verjaardag liepen we langs Dosa op de Overtoom. Het was lunchtijd en we zaten tussen de Indiers, met bijbehorende tafelgebruiken. Mijn tafelgenoot vond dit nogal shockerend, maar die is wel redelijk de (Westerse) beleefdheid zelve en heeft verder erg weinig ervaring met buitenlands eten. We gingen voor een selectie voorgerechtjes, want ik houd van veel dingetjes uit kunnen proberen. De onion bhaji's waren lekker, de gobhi pakhora vond ik te droog itt de tafelgenoot, die deze juist verkoos boven de bhaji's. Beide kwamen met een soort Aromat erover heen. Daar ben ik minder gecharmeerd van. Verder Bombay aardappeltjes met goed gegaarde aardappels, niet zo platgestoofd zeg maar. Rajma massala, de kidneybonencurry viel ook in de smaak. Mijn dal vada (soort linzencakeje zeg maar) zaten in een waterig linzensoepje. Beetje zompig hoort er wel bij denk ik, maar de smaak vond ik niet zo bijzonder. Verder rijst erbij en vooraf natuurlijk pappadums met sausjes.

Kom hier nog wel een keer terug om de dosa's zelf te proberen, al vond ik het eten wel een beetje zout...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #343 Gepost op: 19 november 2011, 13:11:55 »
Op mijn verjaardag liepen we langs Dosa op de Overtoom. Het was lunchtijd en we zaten tussen de Indiers, met bijbehorende tafelgebruiken. Mijn tafelgenoot vond dit nogal shockerend, maar die is wel redelijk de (Westerse) beleefdheid zelve en heeft verder erg weinig ervaring met buitenlands eten.

Wat deden ze dan allemaal?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #344 Gepost op: 19 november 2011, 18:36:49 »
O.a. boeren en rochelen...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Jannneke

  • *
  • 8
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #345 Gepost op: 19 november 2011, 21:36:14 »
Ik zal nog even vertellen waar we nou uiteindelijk gegeten hebben. Nou ik was dus het lijstje met tips vergeten op het werk,dom, en ik wist uit mijn hoofd nog maar twee adressen. We zijn langsgelopen bij de stadskantine en de couscousclub. Omdat beiden helemaal leeg waren, zijn we gaan zitten bij cafe Sarphaat. Daar was het wel gezellig druk binnen.
Ik had een melanzane di parmigiani die eigenlijk een lasagne met aubergine was. Een melanzane di parmigiani heeft namelijk geen lasagnebladen ertussen. Het was wel heel erg lekker. Mijn college had inktvispasta (donkerblauw dus) met zalmplakjes. Helemaal geen groente vond ik wel shocking maar ze was er heel blij mee gelukkig.
Als toetje hadden we een chocoladeloempia en een bol muntijs. Beide heel erg lekker. Ik denk dat er ook anijs in het ijs zat.

En de voorstelling was erg leuk. Bedankt voor jullie tips!
Jannneke

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #346 Gepost op: 23 november 2011, 18:58:31 »
Vorige week wilde ik bij Eat at Jo's in de Melkweg eten, maar daar was het vol, ook na een kwartier wachten dus toen gingen we naar de Gevulde Koe, ook aan de Marnixstraat. We zaten er aan de bar, de kwaliteit is daar nogal eens wisselend maar nu was het prima. Ik nam lasagna met geitenkaas en diverse groenten, was ekker. Niet heel veel, dat was nu niet erg want we gingen erna nog sporten, maar normaal had je daar toch wel nog iets bij of na gewild. Terwijl je normaal van lasagna zou verwachten dat het erg machtig is.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #347 Gepost op: 17 december 2011, 16:19:18 »
Gister gegeten bij Magazzino. Ik hoorde er enthouasiaste verhalen over, maar het leek me maar zozo. Nog voor we binnenkwamen werden we zeer enthousiast begroet door een ober of hoofdober, een beetje familiair allemaal, dat ben ik niet zo van. Maar hij ging wel meteen een tafel regelen en ons daarheen brengen. We kregen direct een kan kraanwater.
Hij wist welke losse wijnen op de kaart stonden (best veel) en ik nam een Rueda, erg lekker.
We namen alleen een hoofdgerecht, en als vega heb je geen keuze. Ik nam dus de spinaziequiche met truffelhollandaisesaus en friséesalade. Dat kan alle kanten uit.
We kregen goed brood maar geen olijfolie (andere tafels wel), maar dat kwam na navraag direct iemand brengen, met ook meteen peper, zout en een kaars erbij.

De taart bleek erg goed. Zelfgemaakt deeg (een beetje droog, wel lekker en leuk dat het geen bladerdeeg of filodeeg was), goeie, lekkere, verse spinazie. Niet idoot veel. De salade was heel erg lekker aangemaakt. Alleen de truffelhollandaise was wat niksig, de smaak was oke (niet té truffelig gelukkig), maar het was meer een roomsaus dan een hollandaise vond ik. Ik zit me nu af te vragen of er eigenlijk wel hollandaise op de kaart stond, maar de website-menukaart is niet bijgewerkt (stom). Ik was zeer positief verrast over het gerecht.
Mijn tafelgenoot vond zijn eten ook lekker, hoewel hij iets anders kreeg dan besteld (maar we hadden honger, dus dat was niet zo erg).
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #348 Gepost op: 17 december 2011, 16:44:13 »
Wij waren bij het 't Blaauwhooft. We wilden naar Rosereijn, maar we liepen hierlangs en we waren er nog nooit geweest, dus nu is het nummer elf van het voornemen van 2011. (Het wordt nog spannend of we de twaalf nog gaan halen, alhoewel, dat kan al bijna niet meer...)

Maar goed, 't Blaauwhooft dus. Voor vega's twee keuzes als hoofdgerecht: kaasfondue (die is vast) en een pompoenburger met hazelnoten, spinazie en gorgonzola. Die burger werd geserveerd op een Italiaanse bol, waardoor best opviel dat hij nogal zacht was: hij droop langs het broodje als je erin kneep. Maar hij was wel heel lekker. Er kwamen van die geroosterde aardappeltjes met tijm bij, die hartstikke droog waren, maar gelukkig was er ook mayo bij.
Goed gegeten, de bediening is aardig en het is een leuk café, met iets meer lokalo's dan bij Rosereijn (daar heb ik nog nooit iemand een kopstoot zien bestellen). Maar de volgende keer lopen we toch door.
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #349 Gepost op: 11 januari 2012, 15:33:08 »
Ik zoek een café in Amsterdam, dichtbij CS, waar je ook om borreltijd kunt zitten en elkaar kunt verstaan. Eten zou leuk meegenomen zijn, maar is niet per se nodig.
Iemand tips?
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Amsterdam
« Reactie #350 Gepost op: 11 januari 2012, 16:10:01 »
In Proeflokaal Prael kun je eten en elkaar verstaan. Bijzonderheid: er werken mensen met een psychiatrische achtergrond. Andere bijzonderheid: je kunt er veel volkszangers/-zangeressen zien en bestellen.

Niet-alcoholische dranken zijn er wel duur (2,50 voor een seven up).

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #351 Gepost op: 11 januari 2012, 16:23:16 »
Hee, wat grappig, ik wist helemaal niet dat daar een proeflokaal bijhoorde; L drinkt het bier weleens. En daar is het nog niet heel hoerenbuurterig, toch? (Het is voor werk, dus ik wil niet dat mensen zich ongemakkelijk voelen)
This is between me and the vegetable!

Re:Amsterdam
« Reactie #352 Gepost op: 11 januari 2012, 16:25:42 »
(Het is voor werk, dus ik wil niet dat mensen zich ongemakkelijk voelen)

En anders wel?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #353 Gepost op: 11 januari 2012, 16:28:41 »
Van de meeste van mijn vrienden kan ik inschatten of ze zich ongemakkelijk voelen op de wallen, bij werkgenoten wil ik dat risico niet nemen.
This is between me and the vegetable!

Re:Amsterdam
« Reactie #354 Gepost op: 11 januari 2012, 16:30:57 »
Nou ja, het kon ook zijn dat je bedoelde dat je niet wilde dat de hoeren zich ongemakkelijk gingen voelen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #355 Gepost op: 11 januari 2012, 16:32:23 »
Wat ik me daarvan voorstel voelen die zich altijd ongemakkelijk. Ik hoop voor ze dat dat meevalt.
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Amsterdam
« Reactie #356 Gepost op: 11 januari 2012, 16:37:23 »
En daar is het nog niet heel hoerenbuurterig, toch? (Het is voor werk, dus ik wil niet dat mensen zich ongemakkelijk voelen)

Nee, de hoerenbuurt is op een paar minuten lopen, maar als je vanaf het station komt zal je er niets van merken. Het is wel in een steeg, en steegjes zijn vaak niet zo sfeervol (deze iig niet), het cafe zelf wel.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #357 Gepost op: 11 januari 2012, 17:08:06 »
Hotelbarren zijn voor dit doel vaak ook wel geschikt maar bij het CS, hm het Victoria Hotel mogelijk.
Dat nieuwe hotel links van het cs als je er uit komt schijnt slecht te zijn.

En anders mogelijk ook nog de Waag en de Brakke Grond.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #358 Gepost op: 11 januari 2012, 17:14:48 »
O ja, hotelbarren, die vallen echt in de categorie 'dingen waar ik niet snel aan denk'. Goeie tip!
Over De Waag ben ik nauwelijks enthousiast, maar ik weet eigenlijk niet meer waarom niet.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Amsterdam
« Reactie #359 Gepost op: 11 januari 2012, 17:42:34 »
Dan heb je ook het Mint Hotel, ik ben er nog niet geweest, maar je schijnt er erg leuk te kunnen zitten.