Vegatopia Forum

Eet geen dierenleed

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

vrijheid

Eet geen dierenleed
« Gepost op: 27 oktober 2003, 16:59:06 »
Wie kan mij helpen aan informatie over de stichting; Eet geen dierenleed!

Deze stichting is, voor zover bij mij bekend, opgericht door Jort Kelder en enkele dierenorganisaties. Binnenkort komt deze stichting met een postercampagne waarop bekende Nederlanders aandacht vragen voor dierenleed!

« Laatst bewerkt op: 05 juli 2004, 14:08:46 door Sande® »

Fabian

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #1 Gepost op: 07 november 2003, 21:13:17 »
De coordinatie ervan is bij stichting varkens in nood.

greentears

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #2 Gepost op: 07 november 2003, 22:17:48 »
Jort heeft het even te druk met Georgina en Varkens in Nood lijkt niet zo heel erg voortvarend te opereren de laatste tijd. Misschien een beetje door de Bn-ers heen ;)

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #3 Gepost op: 07 november 2003, 23:09:04 »
Laatst hebben BN-ers lesgegeven over de bio-indus. op lagere scholen. Kweet niet of dit vanuit "eet geen dierenleed" gedaan is?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

greentears

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #4 Gepost op: 09 november 2003, 08:29:32 »
Nee dat was vanuit Wakker Dier, die timmeren voortdurend aand e weg i.t.t Varkens in Nood

greentears

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #5 Gepost op: 09 november 2003, 11:27:55 »
Niets kan een goede zaak zozeer schaden als die te verdediegen met de verkeerde argumenten of vanuit de verkeerde motieven. Ik hoorde Varkens in Nood afgelopen week tijdens een debat pleiten voor kleinschaliger vormen van bio-industrie...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #6 Gepost op: 09 november 2003, 11:48:17 »
En wat zegt dat dan over hun argumenten of motieven?

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #7 Gepost op: 09 november 2003, 12:17:17 »
En wat zegt dat dan over hun argumenten of motieven?

Dat ze niet zuiver zijn, kun je niet stellen, denk ik, want VIN is van meet af aan geen club geweest die de dierenindustrie wil afschaffen of de vleesconsumptie wil beëindigen. Ze gaan voor verbetering en aanpassing.

greentears

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #8 Gepost op: 09 november 2003, 12:39:14 »
Beetje zoals de Sophia vereeniging die 250.000 gulden doneerde aan het proefdiercentrum te Rijswijk om ze (de proefdieren) een beetje beter leven te geven...
« Laatst bewerkt op: 09 november 2003, 12:39:30 door greentears »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #9 Gepost op: 09 november 2003, 12:41:34 »
Ook dat zijn doelen J@n. Ik denk niet dat hun motieven en argumenten heel anders zijn dan die van greentears, alleen gaan ze minder ver in hun doelen.

En ik denk dat greentears argument, motief en doel door elkaar haalt.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2003, 12:43:13 door Poek »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #10 Gepost op: 09 november 2003, 13:01:38 »
Beetje zoals de Sophia vereeniging die 250.000 gulden doneerde aan het proefdiercentrum te Rijswijk om ze (de proefdieren) een beetje beter leven te geven...
Ja, ze hadden die beesten gewoon moeten laten creperen zodat de wereld kan zien wat mensen ze aandoen!

Doet me denken aan communisten die vakbonden maar niks vonden omdat de verbetering van werkomstandigheden en verhoging van het loon de klassenstrijd maar in de weg zou staan.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #11 Gepost op: 09 november 2003, 13:16:33 »
Ja, ze hadden die beesten gewoon moeten laten creperen zodat de wereld kan zien wat mensen ze aandoen!

Ik vraag me af wat er nou precies met het geld is gebeurd. Met 250.000 gulden moet je toch wat verbeteringen krijgen.
Elke verbetering is er natuurlijk eentje. Maar ik weet niet of het nou voor de proefdieren een verbetering is. Want wat hebben die aan iets grotere kooien ofzo? Lijden doen ze toch.
Dus ik vraag me af waar de verbeteringen zijn gedaan?

Stem op de Partij voor de Dieren

Geweitje

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #12 Gepost op: 09 november 2003, 14:35:29 »
Beetje zoals de Sophia vereeniging die 250.000 gulden doneerde aan het proefdiercentrum te Rijswijk om ze (de proefdieren) een beetje beter leven te geven...
Ja, ze hadden die beesten gewoon moeten laten creperen zodat de wereld kan zien wat mensen ze aandoen!

Doet me denken aan communisten die vakbonden maar niks vonden omdat de verbetering van werkomstandigheden en verhoging van het loon de klassenstrijd maar in de weg zou staan.

Ach, en jij denkt dat de apen een beetje minder creperen met een tennisbal (want dat kregen ze van Sophietje)? Als je een beetje kan tennissen in de hel dan is het zo erg niet meer?
Naar jouw idee is het zeker ook geen slecht idee om als dierenbescherming de nertsen op de bontfokkerijen een PVC buisje te schenken ter afleiding.

De Sophia vereniging is zeer naief geweest. Met  hun 'geste' hebben ze de overheid en het BPRC de mogelijkheid geboden om de buitenwereld in slaap te sussen door te kunnen stellen dat zij in samenwerking met dierenbeschermers zijn gekomen tot een aanvaardbaar apencentrum met mogelijkheden voor de toekomst. En daarmee gooide de Sophia vereniging met hun tennisballen zowel haar eigen glazen in als die van al het werk van vakkundige organisaties als Proefdiervrij.
 
« Laatst bewerkt op: 09 november 2003, 14:36:47 door Geweitje »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #13 Gepost op: 09 november 2003, 14:39:29 »
Precies wat ik bedoel. Je mag concreet niks proberen te doen aan het welzijn van dieren in bestaande situaties want dan geef je het verkeerde voorbeeld.

Dat was ook al zo met de Stichting Varkens in Nood.

Maar iets anders kan er nu niet gedaan worden. BPRC dicht? Daar is geen maatschappelijk en politiek draagvlak voor, dus men probeert het maar dicht te pesten. Had daar het geld heen gemoeten?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Geweitje

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #14 Gepost op: 09 november 2003, 14:44:41 »
Maar iets anders kan er nu niet gedaan worden. BPRC dicht? Daar is geen maatschappelijk en politiek draagvlak voor, dus men probeert het maar dicht te pesten. Had daar het geld heen gemoeten?

Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak vóór het BPRC creeer je door acties als die van de Sophia vereniging.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #15 Gepost op: 09 november 2003, 14:50:36 »
Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak vóór het BPRC creeer je door acties als die van de Sophia vereniging.
Denk je?

Ik denk dat die dieren er baat bij hebben (ja, natuurlijk, dat ze daar zitten is niet leuk, maar er zijn gradaties in lijden), en dat dat ook niet over het hoofd gezien mag worden.

De redenatie dat het leed van zwakken niet verzacht mag worden zodat de wereld ziet hoe slecht ze behandeld worden en daarna (spreekwoordelijk!) in revolutie oprijst vind ik een naief standpunt.

Het zijn juist de kleine stapjes achter elkaar die de verandering maken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #16 Gepost op: 09 november 2003, 15:09:34 »
Ga eens naar de website van het BPRC (www.bprc.nl)

En dan naar Nederlands

En dan onder Animal Welfare naar Future Welfare plans

en zie hun plannen

--------------------

Elke verbetering is er 1, maar door als dierenbeschermers geld te betalen voor die welzijn te creeeren lijkt me ook negatief te werken.
Zou namelijk altijd nog beter zijn als het BPRC onder druk van acties (geweldloze natuurlijk) de verbeteringen uit zich zelf doet.
Nu denken ze daar misschien wel. Als we geen verbeteringen uit ons zelf doen, dan krijgen we wel weer geld om verbeteringen te doen.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2003, 15:11:52 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #17 Gepost op: 09 november 2003, 15:18:28 »
Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak vóór het BPRC creeer je door acties als die van de Sophia vereniging.

Zou hier de mogelijkheid niet bestaan dat dergelijke sympathieke acties bij méér mensen een positief begin van denken over de rechten en leefomstandigheden van die dieren wordt bijgebracht, dan alle harde anti-demonstraties en overige acties bij elkaar?
Creëert zo'n actie misschien niet juist dat felbegeerde maarschappelijke draagvlak, in plaats van vriend en vijand in de gordijnen te jagen?
Ik weet wel waar ik zelf gevoeliger voor ben.
Je vangt tenslotte meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

greentears

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #18 Gepost op: 09 november 2003, 21:14:48 »
Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak vóór het BPRC creeer je door acties als die van de Sophia vereniging.

Zou hier de mogelijkheid niet bestaan dat dergelijke sympathieke acties bij méér mensen een positief begin van denken over de rechten en leefomstandigheden van die dieren wordt bijgebracht, dan alle harde anti-demonstraties en overige acties bij elkaar?
Creëert zo'n actie misschien niet juist dat felbegeerde maarschappelijke draagvlak, in plaats van vriend en vijand in de gordijnen te jagen?
Ik weet wel waar ik zelf gevoeliger voor ben.
Je vangt tenslotte meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn.


Gdelukkig voelt niet iedereen ervoor om dierenbeulen stroop om de mond te smeren ;D

Fabian

Re:Stichting; Eet geen dierenleed!
« Reactie #19 Gepost op: 12 december 2003, 19:48:36 »
tadaa, de site is online:

www.eetgeendierenleed.nl

er is ook al aardig wat media aandacht voor. In de AVRO televizier staat ook een stuk met Katja.