Vegatopia Forum

Poll

Hoeveel vegetariërs en/of veganisten ken jij in je directe omgeving?

een één
12 (7%)
 of 2
49 (28.7%)
 of 4
33 (19.3%)
 of 6
20 (11.7%)
 tot 10
22 (12.9%)
eer dan 10
35 (20.5%)

Totaal aantal stemmen: 58

Hoeveel vega's ken jij?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #60 Gepost op: 13 februari 2004, 21:42:09 »
Via mijn studie heb ik wel een stuk of vijf, zes vegetariërs leren kennen... dat vind ik best veel eigenlijk. :) Nouja, niet dat ik daar veel aan heb hoor, want die zie ik nog hooguit een paar keer per jaar.
Verder zit ik nog bij een ander internetforum en ken er langs die weg ook wel een stuk of wat, van wie ik met eentje wel echt bevriend ben geraakt.
Maar in mijn hele familie aan beide kanten ben ik nog steeds de enige. De ouders van mijn vriend eten sinds een jaar ofzo ook vegetarisch, zeggen ze, maar ze eten wel vis, dus ik vind ze neppers. :D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Fabian

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #61 Gepost op: 13 februari 2004, 21:50:45 »
Ik ga morgen ter gelegenheid van mijn verjaardag en die van een van mijn beste vrienden bowlen, met 6 mensen. Allemaal vega(n)'s :)

Offline Wup

  • ***
  • 138
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #62 Gepost op: 14 februari 2004, 01:21:58 »
Ik ken 1 vegetariër en 1 veganiste. Opvallend genoeg ken ik weer wel een aantal mensen die jarenlang (overtuigd!) vegetariër waren en zodra er kinderen kwamen meteen weer vlees gingen eten.  Want ze zijn van mening dat opgroeiende kinderen vlees nodig hebben.  Vind ik toch zo opvallend. Daarentegen ken ik ook heel veel mensen die echt steeds vaker een dag vegetarisch eten in de week.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2004, 01:22:57 door Wup »
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #63 Gepost op: 14 februari 2004, 12:14:48 »
Citaat van: animal lover  Wel grappig wordt mijn opa op zijn 72 ste nog vegetarier. Hij vindt het trouwens wel best.

[quote

 :thumbsup:

Ik zal heel goed vinden als mensen rond mij ook iets wat gevoelens voor dieren hebben.. Gisteren, zei ik tegen mijn schoon-moeder dat ze zonder verdoving biggetjes castreren... Ze zei dat het nodig was, zonder dat stinkt the vlees. Ik zei toch, om 25 weken, ze zijn nog niet geslacht rijp, dus het is waardeloos.  Dan zei ze dat mannetjes waren meer agressief.

Ik zel "ja, maar als iemand wil zijn kat laten castreren, dan lat ie ook zijn kat verdoven bij een generale anesthesie bij de dieren arts" toen zei ze "ja, maar een kat kan krabben, een biggetje niet"...

Oh, zo, de dieren die kunnen niet terug slannen hoeven geen verdoving??? ik heb dit totaal hartloos gevonden...

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Elsbeth

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #64 Gepost op: 14 februari 2004, 12:39:28 »
ik heb dit totaal hartloos gevonden...

Inderdaad walgelijk. Mijn moeder heeft de reclame ook gezien en was wel onder de indruk. Ik zeg dan, heel arrogant, dat ik blij ben dat ik mij daar als ware niet schuldig aan maak, omdat ik geen vlees eet.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #65 Gepost op: 24 februari 2004, 19:32:31 »
Er is er weer een bij gekomen, mijn collega bij wie ik laatst gegeten heb.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Tamara

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #66 Gepost op: 28 juli 2004, 23:55:04 »
Mijn vader, moeder en broer zijn Vega. :)


Aiko

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #67 Gepost op: 28 juli 2004, 23:58:57 »
Mijn zus en een goede vriendin van haar. Een zeer goede vriendin van mij en vier mensen van mijn opleiding.

Dat maakt zeven personen die ik 'echt' ken die vegetarier zijn. Maar het nare gevoel bekruipt mij dat ik iemand aan het vergeten ben... Nee, toch niet, dat was het wel zo'n beetje.
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2004, 15:51:46 door Aiko »

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #68 Gepost op: 29 juli 2004, 00:32:44 »
Mijn vader, moeder en broer zijn Vega. :)



Ik zou heel graag willen dat het zo bij mij zou zijn...

Ik ben de enige Ok, ik bak geen vlees in mijn keuken, dus mijn man hebt eigelijk geen keuze...

'niuqe
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Kiwi

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #69 Gepost op: 29 juli 2004, 08:15:55 »
Behalve de mensen van Vegatopia ken ik maar weinig vegetariërs en helemaal geen veganisten. Om precies te zijn: 2 meiden die we in Afrika hebben ontmoet en waar we heel af en toe nog contact mee hebben, en een collega die zichzelf vegetariër noemt (maar wel vis eet).

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #70 Gepost op: 30 juli 2004, 10:33:14 »
mm... volgens mij maar twee  ???, althans die ik nu zo kan bedenken. ik heb ook al eerder in een andere topic laten weten dat een aantal vegetariërs die ik kende opeens weer tot het vleeseten 'bekeerd' zijn  :-[

ik moet meer gaan netwerken dus!
of meer mensen 'bekeren' hahaha  ::)
Eet gezond & eet taartjes

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #71 Gepost op: 13 augustus 2004, 12:08:59 »
Mijn moeder, mijn 13 jarige zusje(recent), mijn beste vriendin (omdat ze crohn heeft), een andere vriendin (+haar broertje, zusje en vader). Allemaal vegetarisch en niet veganistisch.

Ik hoop over een tijdje ook mijn eigen vriend te mogen toevoegen ;) Hebben al een week geen vlees hier in huis gehad :hypocrite: en geen klacht gehoord :o

Groetjes!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #72 Gepost op: 13 augustus 2004, 12:11:35 »
Citaat
...of meer mensen 'bekeren' hahaha  

Lijkt me grappig om, net als een Jehova, op straat te gaan staan en mensen aan te houden. Waarom ook niet?

"Mag ik u wat vragen? Gelooft u dat dieren ook een ziel hebben :hypocrite:?"
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Monique

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #73 Gepost op: 11 september 2005, 10:33:56 »
Ik ken (behalve mezelf dan ::)) geen vega's.
Een tante van me (die uit Limburg) eet wel zeer geregeld vleesvervangers, maar is geen vegetarier.

viv

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #74 Gepost op: 12 september 2005, 00:34:05 »
Mijn beste vriendin is vega, mijn moeder eet regelmatig vega mee
omdat ze vanwege haar reuma beter niet zoveel vlees kan eten ;)

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #75 Gepost op: 12 september 2005, 18:55:20 »
Ik ken er volgens mij 2! De eerste is een oud stage begeleidster, maar volgens mij at zij wel gewone kaas en lette ze niet op gelatine enz...

Nummer 2 was afgelopen jaar mijn stagebegeleidster en die lette ook niet zo op kaas en gelatine enz...
Wel was het bij haar zo dat als wij weer eens een goed gesprek hadden gehad over het vegetarier zijn, ze toch wel weer alerter werd en er ook echt zin in kreeg om op dingen te gaan letten enz... Misschien had ze het nodig dat iemand haar af en toe scherp hield!

Ik vind het wel jammer dat ze beide niet letten op gelatine, stremsel enz... maar aan de andere kant ben ik blij dat in ieder geval geen vlees en vis eten. Alle kleine beetjes helpen!

Mariska

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #76 Gepost op: 26 september 2005, 19:09:32 »
Mijn beste vrienden zijn vegetariër en mijn broer en zus. En verder nog wat familie die ik niet zo vaak zie :).

Offline ingeping

  • ***
  • 143
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #77 Gepost op: 27 september 2005, 14:19:50 »
Een stuk of 8 collega's zijn vegetarier. Daarbuiten ken ik er geen. Vage kennissen tel ik niet mee....

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #78 Gepost op: 27 september 2005, 14:34:06 »
Waar werk je dan als ik vragen mag?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

bienne

Re:Hoeveel vega's ken jij?
« Reactie #79 Gepost op: 27 september 2005, 17:18:00 »
Ik ontmoet wel eens tijdelijke collega's (stagiare's ) die vegetarisch zijn. Verder ben ik de enige in mijn omgeving. wel een aantal mensen die wekelijks een keer vegetarisch eten. Ik ken alleen iemand van dansles die uiteindelijk ook over is naar vegetarisch