Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #280 Gepost op: 27 september 2012, 07:38:52 »
Klopt, vandaar dat geonderhandel.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #281 Gepost op: 27 september 2012, 09:24:01 »
Lijntjes tactiek van dan zelf biovlees kopen, doe ik ook. Niet alleen omdat ik zelf nog weleens vlees eet, maar ook omdat ik wel goed vlees wil gebruiken in niet zo debiel grote hoeveelheden, waar veel carnivoren in mijn omgeving toch voor gaan als ze de kans krijgen.

Van de week zei meneer Bast voor het eerst (na een jaar) dat hij het weleens jammer vindt dat we zo weinig vlees en eigenlijk geen vis eten. Gelukkig is hij ook niet zo van de hele lappen beest, vindt hij biologisch belangrijk en eet hij wel met veel plezier wat ik hem voorzet, dus dat scheelt. Maar hij wordt kennelijk al blijer als we iets met vegagehakt doen, dus dat gaan we komend weekend weekend dan maar doen.
Mijn moeder vindt het wel jammer dat ik nooit gamba's mee eet, maar als ik uitleg dat zij er veel blijer van word dan ik en dat er meer voor haar te eten is stopt het gezeur. Ik wil best een hapje proeven (omdat ik niet tegen vlees of vis eten an sich ben), maar gezeur over dat het minder leuk of lekker is als ik niet mee eet valt bij mij slecht. Ik kan ook prima waarderen dat iemand geniet zonder er zelf aan mee te doen en anders daag ik de tegenpartij wel uit over iets wat zij niet kunnen waarderen om dat punt duidelijk te maken.

Dat geonderhandel zoals bij Maartje en L. gebeurt hier ook wel een beetje. Gelukkig wordt meneer Bast nu wat experimenteler en snapt hij de lol ook van tactisch inzetten, al had dat misschien ook te maken met dat hij al die dingen niet kende en/of probeerde.
Sin chile, no tiene chiste!

Antoinette

« Reactie #282 Gepost op: 27 september 2012, 11:32:34 »
onderhandelen is prima
maar genieten is toch echt individueel
als ik mijn dingetje op het bord eet, ben ik de enige die daarvan geniet, niet de mededisgenoot.
die geniet van zijn of haar eigen bordje met spul
samen eten is gezelliger, maar genieten blijft persoonlijk
ik ben er nog steeds niet uit of ik nu alleen een partner 'zoek' die vega is, of bijvoorbeeld een semi.
maar eens kijken wat er op het pad komt .... ;-)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #283 Gepost op: 27 september 2012, 11:48:56 »
als ik mijn dingetje op het bord eet, ben ik de enige die daarvan geniet, niet de mededisgenoot.

Tenzij hij/zij een feeder is ;)

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #284 Gepost op: 27 september 2012, 12:28:39 »
 :) Manlief heeft gewoon een restaurant uitgezocht waar 4 vega- en 4 vleesgerechten op de kaart staan.  Een Argetijn/Mexicaan.   Zo hoeft hij er geen energie in te steken (want dat doet ie ook al genoeg, vinden we beiden) en kunnen we ongedwongen genieten vh samenzijn (en van het schranzen :P )
De laatste keren dat we vroegen of er iets vegetarisch gemaakt kon worden, was de kok niet erg blij. Misschien hadden we net pech met de uitgekozen restaurants.
Want a sugarcube?

« Reactie #285 Gepost op: 27 september 2012, 12:43:04 »
Geen kok met liefde voor zijn vak, nee.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline greet

• 2.671
« Reactie #286 Gepost op: 27 september 2012, 17:07:12 »
maar genieten is toch echt individueel
die geniet van zijn of haar eigen bordje met spul
Maar deel jij dan echt nooit? Ik ben dol op allerlei verschillende smaakjes, en als mijn vriend een dessertje neemt, en ik een ander, dan delen wij ook (zoals Maartje) en dat vind ik super. Of een paar frietjes stelen enzo, heerlijk.
En ook dat delen natuurlijk. Als iets super super lekker is dan moet mijn vriend gewoon proeven en mijn enthousiasme delen. Anders krijgt hij slaag (zo'n koppel zijn we dan ook weeral  ;) )

« Reactie #287 Gepost op: 27 september 2012, 17:07:59 »
Wat gek. Of ben je leuker gezelschap of zie je er beter uit als er zalm op je bord ligt?

(L zegt weleens dat hij het jammer vindt dat ik geen bier drink, maar dat vind ik iets anders, want dat lust ik gewoon niet.)

hahah, nee hoor. Het is meer dat hij het heel lekker vindt en hij het jammer vind dat we zoiets niet samen eten( thuis of in een restaurant).Maar hij respecteerd mijn keuze

« Reactie #288 Gepost op: 27 september 2012, 17:08:47 »
en de vega dingen en toetjes delen is altijd leuk en lekker ;D

Offline greet

• 2.671
« Reactie #289 Gepost op: 27 september 2012, 17:09:18 »
Jah, hé  :D

Antoinette

« Reactie #290 Gepost op: 27 september 2012, 19:55:16 »
maar genieten is toch echt individueel. als ik mijn dingetje op het bord eet, ben ik de enige die daarvan geniet, niet de mededisgenoot. die geniet van zijn of haar eigen bordje met spul
Maar deel jij dan echt nooit? Ik ben dol op allerlei verschillende smaakjes, en als mijn vriend een dessertje neemt, en ik een ander, dan delen wij ook (zoals Maartje) en dat vind ik super. Of een paar frietjes stelen enzo, heerlijk.

jaawelllll delen doe ik graag en ruilen ook, ik doelde op het genot van hetgeen ik eet, in mijn mond stop, proeven en zo, dat doe je alleen ook. ik was niet duidelijk dan denk ik, grijns

Offline zrtx

• **
  • 26
« Reactie #291 Gepost op: 18 december 2012, 09:01:04 »
Dit is mij dit jaar voor het eerst overkomen..

Binnen een week de afspraak gemaakt dat ze geen vlees eet als we samen zijn. Ik verwacht dat ze binnen afzienbare tijd zelf ook vegetariër wordt. Ik zou niet samen kunnen leven met iemand die perse vlees moet eten..

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #292 Gepost op: 18 december 2012, 22:35:14 »

Binnen een week de afspraak gemaakt dat ze geen vlees eet als we samen zijn. Ik verwacht dat ze binnen afzienbare tijd zelf ook vegetariër wordt. Ik zou niet samen kunnen leven met iemand die perse vlees moet eten..

Hoplakee, vreten wat jouw pot schaft :hammer:  ;)
Want a sugarcube?

Offline Sedna

• 160
« Reactie #293 Gepost op: 19 december 2012, 08:54:05 »
Toen ik 15 jaar geleden mijn man tegen kwam at ik zelf ook vlees. Ik ben sinds anderhalf jaar vegetariër. Mijn man respecteert wel me keuze en weet dat als ik kook het vegetarisch is. Hij eet ook alleen biologisch vlees. We hebben een slager bij ons aan de overkant (Ja! Ik heb als vegetariër slager als buren) die hebben hun eigen biologische boerderijen. Als we ook gaan uit eten of een kant een klare pizza halen dan neemt me man ook de vegetarische keuze omdat hij dan niet weet waar het vlees vandaan komt. Dus me man eet alleen vlees als hij weet waar het vandaan komt en daarbij eet hij eens in de twee weken vlees. Dus daar kan ik als vegetariër heel goed mee leven.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline zrtx

• **
  • 26
« Reactie #294 Gepost op: 19 december 2012, 20:54:25 »

Hoplakee, vreten wat jouw pot schaft :hammer:  ;)

tja, ze at al geen vis, is niet echt dol op vlees en houdt niet van koken.. geen ingewikkelde kwestie dus!

« Reactie #295 Gepost op: 21 maart 2013, 09:17:19 »
Ik heb daar echt geen moeite mee. Ik val niet op iemand om zijn eetgewoonten.

Toen ik met mijn vriend wat kreeg was ik al vegetarier. Hij at en eet vlees.
Ik heb wel eens de discussie met hem gevoerd, maar we denken er nou eenmaal anders over.
Hij wil gewoon zijn stukje vlees, wat met sommige vleesdingen zelfs 2 stukjes.
Ik ga daar soms nog de strijd over aan, soms ook niet. Ik heb ook wel meegemaakt dat we er zo ruzie over kregen dat hij zei: prima rij ik naar de shoarma tent, dan krijg ik zoveel als ik wil.
Dat vond ik een beetje prijzig om daar een discussie over te gaan voeren elke dag.

Hij wil ook elke dag vlees, hoef ook echt geen vegetarische schotel voor te zetten, dan gaat hij alsnog naar de shoarmatent. Nou ja prima so be it. Je kan iemand niet dwingen hoor...

Er is 1 ding wat ik niet doe: gehaktballen maken. Ik wil gewoon niet met mn handen er aan zitten. Alles wat ik zo in de pan kan gooien prima.

Ik ben wel benieuwd wat voor een discussies er gaan komen nu ik ook heb besloten melk, kaas e.d. achterwege te laten... Ik werd gisteren al aangekeken alsof ik zot was .. ::)

« Reactie #296 Gepost op: 21 maart 2013, 09:22:32 »
Ik denk dat ik meer moeite zou hebben met iemand te leven die zo dwangmatig vastgeroest zit in zijn (eet)gewoontes, dan met iemand die gewoon regelmatig vlees eet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

« Reactie #297 Gepost op: 21 maart 2013, 09:28:42 »
Ik denk dat ik meer moeite zou hebben met iemand te leven die zo dwangmatig vastgeroest zit in zijn (eet)gewoontes, dan met iemand die gewoon regelmatig vlees eet.

Ik neem even aan dat je reactie is bedoeld op mijn stukje (zo niet dan sorry ;))

Ik weet niet of ik het zozeer als vastgeroest moet zien.
Hij geeft dan ook altijd aan 'als mensen aan jou vragen waarom je geen vlees eet: dan roep je altijd: dat is mijn persoonlijke keuze'
En idd dat doe ik, omdat ik vaak geen zin heb om dat elke keer te moeten gaan verdedigen, dus kap ik t af.
En hij vind dat het zijn persoonlijk keus is om elke dag vlees te willen eten... :)

Dit soort dingen zijn altijd lastige onderwerpen met echte vleeseters vind ik. Ik heb dan vaak ook snel zoiets van 'laaaaat maar'

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #298 Gepost op: 21 maart 2013, 09:34:52 »
Iemand die naar de shoarmatent rent als je hem een prachtige vegetarische maaltijd voorzet, omdat hij zo nodig vlees moet, ik vind dat dus echt raar. Daar zou ik in mijn vriendenkring al problemen mee hebben, laat staan als partner, dat is toch niet van deze tijd?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

« Reactie #299 Gepost op: 21 maart 2013, 09:42:04 »
Tsja hij ziet het als dat ik hem mijn keuze op probeer te leggen... hij wil gewoon elke dag vlees, net als dat ik dat elke dag niet wil.
Hij zal t wel opeten, maar dan zegt hij daarna: ja nou mis ik toch mijn vlees, dus dan zal hij alsnog iets van vlees gaan bakken of halen...
Dan denk ik dus: kan ik net zo goed 2 aparte schalen maken: 1 met vlees en 1 zonder...

Ik denk dat het wellicht ook wel door een deel komt waar je vandaan komt en hoe je opgevoed bent...
Hier in dit dorpje ziet men vegetariers uberhaupt al als vreemde wezens...
Idd wellicht niet van deze tijd, maar ja .... om mensen daar dan altijd maar op aan te spreken of op af te rekenen...

Weet je ..ik vind t ook wel eens raar en idd achterlijk soms, maar om daar nou ruzie om te gaan maken?
Zelfde als dat hij altijd 2 karbonades wil (ja die dingen zijn zo klein....), 2 braadworstjes, 2 slavinken...
Soms ga ik daar de discussie wel over aan, maar op 1 of andere manier wordt het dan zo'n welles nietes gesprek dat ik op een gegeven moment denk: prima... ik hoef t niet te eten, laat dan ook maar... tis niet mijn geld (hij betaalt het eten)

Ik bedoel... het zijn niet de dingen waardoor ik op hem ben gevallen, toen wist ik dat nog niet eens. Ik vind het dan zo vreemd dat dat zo'n belemmering zou moeten opleveren in je relatie. Of een punt waarover je elke keer gaat discussieren.
Iemand kan verder toch nog steeds lief, aardig, aantrekkelijk etc. zijn? Daar doen je eetgewoonten toch niet aan af?
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2013, 09:47:03 door MariskaB »