Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline Pixie

• **
  • 19
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #260 Gepost op: 31 mei 2012, 15:47:09 »
Dankjewel! Ik was eigenlijk op zoek naar een voorstelhoekje, maar dat hebben jullie niet? Daarom ben ik maar meteen beginnen posten :-).

« Reactie #261 Gepost op: 31 mei 2012, 15:54:39 »
Dankjewel! Ik was eigenlijk op zoek naar een voorstelhoekje, maar dat hebben jullie niet?

Zelfs dat is hier te vinden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Antoinette

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #262 Gepost op: 24 september 2012, 18:48:59 »
even gelezen wat er zoal stond over relaties en wel of niet veggie
toen ik nog vlees at ben ik 2  een veggie tegengekomen
de eerste kon voelen aan mijn energie dat ik vlees at, ik heb ook geen vlees gegeten als we bij elkaar waren en had daar totaal geen moeite mee
de tweede had er geen moeite mee als ik wel vlees at
tja en nu ben ik dus veggie sinds april van dit jaar
ik zou toch het liefst iemand tegenkomen die veggie is, nu denk ik er anders over dan een half jaar geleden.
trouwens varkensvlees heb ik altijd vinden stinken
dat is iets wat ik al lang niet meer bakte
ik zou dus ook niet met iemand willen wonen (ik zoek iets met buiten wonen) die dieren voert en ze laat slachten voor eigen voeding dus.
maar misschien moet ik hier nog een weg in vinden
het gaat er niet om dat ik vlees en vis totaal niet meer lust, maar dat ik niet wil dat dieren voor mij opgefokt worden en gedood. wel heb ik affiniteit met de boeddhistische filosofie
ben benieuwd hoe anderen dat hier doen als ze op zoek zijn naar een partner, vriendschap, maatje, whatever ;-)

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #263 Gepost op: 24 september 2012, 19:29:46 »
Ik zou niet intensief willen omgaan met iemand wiens ideeën over voor mij belangrijke onderwerpen haaks staan op de mijne, dat lijkt me ook wel logisch en ik heb het idee dat jij dat ook ervaart als ik zo lees wat je zegt. Maar als iemand af en toe vlees eet, zou ik het niet erg vinden. Ik zou er ook bekrompenheid en vastgeroestheid en andere negatieve eigenschappen aan koppelen wanneer iemand elke dag - laat staan meerdere keren per dag - vlees 'moest' hebben. Als je zo denkt over iemand met wie je alles deelt, werkt dat natuurlijk niet echt. Vooral niet als ik me bedenk dat ik, als ik iemand zou zoeken, ik denk ik zou zoeken naar een persoon die ruimdenkend, nuchter en flexibel is en ik denk ook een beetje luchtig en ervaart dat er grotere of belangrijkere dingen zijn dan hemzelf. In mijn verbeelding zou zich dat o.a. vertalen naar niet elke dag vlees hoeven - al had hij dat misschien nog niet zelf bedacht voor het goede voorbeeld van een vegetariër ;).
« Laatst bewerkt op: 24 september 2012, 21:39:47 door Temari »

« Reactie #264 Gepost op: 24 september 2012, 21:19:50 »
Mijn vriend is geen vegetarier en ik vind niet dat ik hem kan dwingen op geen vlees te eten.
Wel eet hij vaak vegt mee met mij en gerechten zoals nasi, pasta etc zijn deze standaard veggie. En bij stampotjes doet hij er apart bijv spekjes bij.
Vlees wat ik in huis haal voor hem is zoveel mogelijk biologisch.
Op die manier hebben we daar samen een weg in gevonden

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #265 Gepost op: 24 september 2012, 22:14:12 »
Mijn vriend is geen vegetarier en ik vind niet dat ik hem kan dwingen op geen vlees te eten.
Wel eet hij vaak vegt mee met mij en gerechten zoals nasi, pasta etc zijn deze standaard veggie. En bij stampotjes doet hij er apart bijv spekjes bij.
Vlees wat ik in huis haal voor hem is zoveel mogelijk biologisch.
Op die manier hebben we daar samen een weg in gevonden

En zo doen mijn man (waar ik toch echt al 5 jaar gelukkig mee getrouwd ben) en ik dat ook  ;) Vlees of geen vlees maakt een relatie toch niet kapot? :P Bovendien gaat mijn liefde door zijn maag en kan heerlijk koken volgens hem.
Want a sugarcube?

Offline greet

• 2.671
« Reactie #266 Gepost op: 25 september 2012, 08:56:33 »
Haha, F. vind mijn eten ook lekkerder dan dat van de mama, en ik kook altijd veggie. Héél soms doet hij er zelf een stukje vlees of wat scampi bij, da's alles.

« Reactie #267 Gepost op: 25 september 2012, 16:15:56 »
idd Chantal.
Ik ga niet zeggen, schat koop en kook jij je vlees maar. Het is niet echt mijn hobby om vlees/vis te kopen en het klaar te maken maar het is mijn keuze en niet de zijne om het niet te eten. Mijn vriend vindt het soms wel jammer dat ik geen vis eet. Vooral zalm etc.
Als hij dat een keertje eet dan zegt hij wel eens"ik wilde maar dat we dat samen eten omdat het zo lekker is"...

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #268 Gepost op: 25 september 2012, 20:15:52 »
Ik koop wel liefst zelf t vlees. Vriendje koopt doodleuk kiloknaller, als ik t haal haal ik biologisch vlees das dan toch voor mijn gevoel de beste tussenweg ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #269 Gepost op: 26 september 2012, 11:59:04 »
idd Chantal.
Ik ga niet zeggen, schat koop en kook jij je vlees maar. Het is niet echt mijn hobby om vlees/vis te kopen en het klaar te maken maar het is mijn keuze en niet de zijne om het niet te eten. Mijn vriend vindt het soms wel jammer dat ik geen vis eet. Vooral zalm etc.
Als hij dat een keertje eet dan zegt hij wel eens"ik wilde maar dat we dat samen eten omdat het zo lekker is"...

:oBen jij mij? Per toeval hadden man en ik het over het etentje wat we nog zouden doen en hij sprak over een restaurantje waar hij een dag daarvoor was geweest met mijn broer. Schitterend aan de kust met uitkijk over de zee....alleen helaas wel veel visgerechten op de kaart. "Jammer dat je dat niet eet, het zag er allemaal zo lekker uit, want anders had ik daar wel graag naar toe gewild met je"
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #270 Gepost op: 26 september 2012, 12:41:26 »
Dan bel je ze toch op en vraag je of ze iets vega's voor je kunnen klaarmaken?
Als ze goed zijn kan dat en is het nog goed ook.
This is between me and the vegetable!

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #271 Gepost op: 26 september 2012, 17:56:33 »
Je staat er er inderdaad soms versteld van wat restaurants zonder iets duidelijk vegetarisch op de kaart toch voor je willen doen, als je het maar op tijd meldt.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #272 Gepost op: 26 september 2012, 18:08:10 »
Ik heb daar anders wel redelijk slechte ervaringen mee... Hoewel de lekkerste dingen die ik op restaurant al at kwamen uit restaurantjes die niks vast veggie op de kaart hebben, maar meestal denk ik aan een 50/50 gok of dat het nu goed of niet is. En je kan het niet weten uit hoe chique of hoe duur iets is of het goed gaat zijn.
Meestal ga ik trouwens enkel met de schoonfamilie naar restaurants waar niks veggie op de kaart staat, en de mensen doen vaak hun best om de vooroordelen rond mijn eetgewoonten te bevestigen, al heb ik grote verwachtingen voor de volgende 2 etentjes, het ene restaurant stuurde zelfs een voorbeeldmenu mét keuzemogelijkheid voor het hoofdgerecht door. En het klonk allemaal lekker. :)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #273 Gepost op: 26 september 2012, 18:22:42 »
Mijn ervaring is dat de meeste restaurants waar ze het van te voren weten,  en die ook geïnstrueerd worden door iemand die het graag uitlegt en mee wil denken (lees jij of je man en niet iemand die t maar allemaal onzin vind) het relatief vaak goed uitpakt. Maar er blijven altijd restaurants die het niet willen. Dat is een van de redenen waarom ik uiteten vaak meer als iets sociaals zie dan als iets culinairs ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #274 Gepost op: 26 september 2012, 18:34:23 »
en die ook geïnstrueerd worden door iemand die het graag uitlegt en mee wil denken (lees jij of je man en niet iemand die t maar allemaal onzin vind) het relatief vaak goed uitpakt.
Ja, ik denk dat ik daar ook maar volledig mee akkoord ga...

« Reactie #275 Gepost op: 26 september 2012, 18:40:02 »
Je staat er er inderdaad soms versteld van wat restaurants zonder iets duidelijk vegetarisch op de kaart toch voor je willen doen, als je het maar op tijd meldt.

het gaat mijn vriend er meer om dat hij zou willen dat ik die zalm ook zou eten op dat moment

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #276 Gepost op: 26 september 2012, 19:26:45 »
Wat gek. Of ben je leuker gezelschap of zie je er beter uit als er zalm op je bord ligt?

(L zegt weleens dat hij het jammer vindt dat ik geen bier drink, maar dat vind ik iets anders, want dat lust ik gewoon niet.)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #277 Gepost op: 26 september 2012, 20:16:27 »
Ik heb hetzelfde (gehad) met F. en wijn. Nu is het enkel de rode wijn die hij niet lust gelukkig, samen een lekker flesje wijn bestellen is leuk  :D
Maar ik snap het van hem wel een beetje, als je echt van iets bijzonders bent aan het genieten, dan deel je dat graag.

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #278 Gepost op: 26 september 2012, 22:54:55 »
O, wacht, ik snap het nu pas; zijn jullie dan zo'n stel waarvan de ene helft tegen de ober zegt 'wij nemen dit' en dat dat dan een tweepersoons bestelling is?
(Dat vind ik fascinerend omdat wij zo'n stel zijn dat zit te onderhandelen: 'wat neem jij?' 'ik dacht aan de citroentaart' 'o, daar heb ik niet zo'n zin in, wil je niet de chocolademousse en dat ik dan de raberber neem?' 'Goed, maar dan wil ik wel halverwege ruilen'.)

Offline dorinka

• 741
« Reactie #279 Gepost op: 26 september 2012, 23:18:37 »
maar halverwege ruilen kan toch ook niet als de een zalm wil en de ander niet?
Zo.