Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #80 Gepost op: 21 oktober 2003, 14:44:39 »
Dan moet ik het wel willen afkappen natuurlijk. En zo grof ben ik meestal niet want het betreft meestal mensen die ik ken of mensen die de mensen die ik ken kennen en dan wil ik de mensen die ik ken natuurlijk niet voor het hoofd stoten door kortaf te doen tegen de mensen die de mensen kennen die ik ken. Snapt u?

Bovendien geloven die mensen dat echt en ik ben niet op de wereld om ze "mijn" waarheid op te dringen. Als ze te ver gaan in mij "hun" waarheid op te dringen weet ik daar overigens prima mijn grenzen in aan te geven. (vreescht niet vader!)

We dwalen inmiddels wel heel erg af van het onderwerp; verliefd worden op iemand die vlees eet.

Ja hoor, verliefd worden heb ik niet zo in de hand en ik ben dit jaar verschillende malen op een omnivoor verliefd geweest. Helaas was dat nooit andersom....
Daadwerkelijk gaan trouwen of samenwonen daar kan ik nu wel iets over zeggen, maar dat is toch anders op het moment dat je dat beslist.
:witch2:

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 21 oktober 2003, 15:40:52 »
Ik vind omnivorie altijd al meteen zo'n afknapper...
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline animal lover

• 592
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 24 november 2003, 20:24:02 »
ok heb niet echt meer geantwoord op ben al blij als ik iemand vind, die bij mij past.
In ieder geval wil ik geen pedo of geestelijk gehandicapte.
Ik zou het jammer vinden als diegene rookt en vleeseet.maar dat wil niet zeggen, dat ik gelijk op diegene afknap. Ik heb iemand ontmoet, die ik heel leuk vind en ja hij rookt en eet vlees.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

DeathMetalVeggie

« Reactie #83 Gepost op: 24 november 2003, 22:19:14 »
Ok, laat ik beginnen met te zeggen dat ik uiterst verbaasd ben een aantal reacties in deze thread te lezen.... alsof wel-of-geen-vlees-eten het ALLER belangrijkste is... Ja, het is belangrijk en mijn vriendin eet bamischijven en rookworst en eko kipfilet. Daar heb ik wel eens moeite mee maar LIEFDE OVERWINT TOCH ALLES ?!!?!

Sorry hoor maar ik kan me best voorstellen dat je vanuit een single-situatie graag "het perfecte" wil, maar als je verliefd wordt op iemand dan gaat dat in eerste instantie toch niet over iemand's overtuiging... dat komt later wel en ik denk dat e.e.a. best te combineren is.

Toen ik 5 weken geleden besloot om vegetariër te worden deed dit niets af aan de liefde voor mijn vriendin en ook als zij geniet van een bamiblok houd ik niet minder van haar, al zou ik inmiddels
(raar hoe snel deze conversie gaat) ervan walgen...

Dus als mijn vriendin pizza taco met gehakt wil eten dan maak ik dat voor haar (ik ben degene die kookt omdat zij er niets van terecht brengt). Ik ga haar echt niet dwingen om mijn veggie kost tegen haar zin te eten...
« Laatst bewerkt op: 24 november 2003, 22:24:06 door DeathMetalVeggie »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #84 Gepost op: 24 november 2003, 22:29:01 »
Daar heb ik wel eens moeite mee maar LIEFDE OVERWINT TOCH ALLES ?!!?!
Ik ben cynisch.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #85 Gepost op: 24 november 2003, 22:38:06 »
Het feit op zich staat wel voor mentaliteit en dat kan wel een kwestie worden natuurlijk. Als iemand produkten uit de bio-industrie koopt is dat op zich voor mij een minpunt, geen breekpunt. Maar als er linken zijn met andere vormen van egoïsme/onverschilligheid e.d. dan wordt het wel zeuren. Oh ja: produkten uit de bio-industrie eten dat getuigt wel van liefdeloosheid t.a.v. de dieren. Een vriendin maakte een prille verkering uit met een man die in een strandtent een hommel achteloos doodsloeg onder het gesprek. En dat kan ik goed begrijpen.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2003, 22:42:18 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Yessica

• 703
« Reactie #86 Gepost op: 24 november 2003, 22:54:21 »
Een vriendin maakte een prille verkering uit met een man die in een strandtent een hommel achteloos doodsloeg onder het gesprek. En dat kan ik goed begrijpen.

Een hommel?  :'(
Arm beestje, die zijn nog wel zo vreedzaam... Ik heb dit jaar een hommelhospitaal gehad op mijn dakterrasje en dat was geweldig!

Nee, zo'n vent wil je niet...  >:(

Offline Yessica

• 703
« Reactie #87 Gepost op: 24 november 2003, 22:57:04 »
LIEFDE OVERWINT TOCH ALLES ?!!?!

In een bouquetreeks wel ja.

En in een beginfase van een relatie ook nog wel denk ik. Maar of het levenslang is... ik waag het te betwijfelen.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #88 Gepost op: 24 november 2003, 22:59:33 »
In een bouquetreeks wel ja.
:worshippy:

offf... :heart:

;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #89 Gepost op: 24 november 2003, 23:04:06 »
:worshippy:

offf... :heart:

;)

Ja, Chrisje, wij redden het samen wel  ;D

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #90 Gepost op: 24 november 2003, 23:07:25 »
Ja, Chrisje, wij redden het samen wel  ;D
Ik ben cynisch.

Edit: ;)
« Laatst bewerkt op: 24 november 2003, 23:07:54 door Christiaan »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #91 Gepost op: 24 november 2003, 23:14:04 »
Toen ik 5 weken geleden besloot om vegetariër te worden deed dit niets af aan de liefde voor mijn vriendin en ook als zij geniet van een bamiblok houd ik niet minder van haar, al zou ik inmiddels

ja dat is andersom: je hebt al een relatie en daar hoeft dan niet zo veel aan te veranderen als je vegetarier wordt. Maar anders is het als je als single vegetarier op zoek gaat naar een relatie. Dan is het te begrijpen dat sommigen vinden dat het handig zou zijn als de ander ook vega zou zijn. Ik zelf vind het niets uitmaken en vind het niet erg dat mijn vriend vlees eet, maar ik ben wel blij dat ie hier thuis geen vlees eet en hij vindt het vegetarisch eten dat ik maak heel lekker, als ie dat vies zou vinden zouden we toch een probleem hebben, maar vooral ook een praktisch probleem omdat ik vaak kook.
,,,,فلافل

Offline Yessica

• 703
« Reactie #92 Gepost op: 24 november 2003, 23:16:28 »
Ik ben cynisch.

Oh? Mooi is dat. Stop die wenkbrauwpiercing dan ook maar in je reet!

DeathMetalVeggie

« Reactie #93 Gepost op: 24 november 2003, 23:16:33 »
Het feit op zich staat wel voor mentaliteit en dat kan wel een kwestie worden natuurlijk. Als iemand produkten uit de bio-industrie koopt is dat op zich voor mij een minpunt, geen breekpunt. Maar als er linken zijn met andere vormen van egoïsme/onverschilligheid e.d. dan wordt het wel zeuren. Oh ja: produkten uit de bio-industrie eten dat getuigt wel van liefdeloosheid t.a.v. de dieren. Een vriendin maakte een prille verkering uit met een man die in een strandtent een hommel achteloos doodsloeg onder het gesprek. En dat kan ik goed begrijpen.

Ik denk dat onze relatie sowieso op andere dingen gebaseerd is. Ze houdt enorm veel van dieren... ik weet bijna zeker dat ook zij wel eens gaat beseffen dat dat vlees dat ze eet staat voor dierenmarteling/moord. Maar ik ga het haar niet opdringen, ik houd veel te veel van haar om dat soort eisen te stellen.  Tenslotte kwam het bij mij ook pas na ruim 25 jaar.... wat pretentieus om dan te denken dat zij gelijk mee veranderd.

Ik kan ook goed begrijpen dat die vriendin van je het uit maakte met die hommel-killer!

Ik denk wel dat je nuance moet kunnen onderscheiden tussen dierenvriend en vleeseter, tenslotte zijn veel mensen zo opgevoed en hebben er nooit zoveel acht op geslagen... nu mijn vriendin dagelijks met haar neus op de feiten wordt gedrukt (ik zeg namelijk vaak hoe lekker ik mijn eten vond en hoe fijn ik het vond dat er wéér geen beesjes dood hoefden daarvoor) heb ik wel hoop, je moet zoiets niet forceren.... we zijn al meer dan 6 jaar samen en ruim een maand geleden kwam ik met "ik wil geen dieren meer eten, nooit meer" , dat is gewoon vrij onverwacht voor iemand die BBQ en spareribs altijd heerlijk vond... ik gun haar minstens 2 jaar de tijd. Begrijp je dat?

Offline Yessica

• 703
« Reactie #94 Gepost op: 24 november 2003, 23:19:55 »

Een bamiblok in het frituurvet gooien kan ik me nog voorstellen, maar een kalkoen vullen, zou je dat ook doen? Een konijn braden met kerst? Het is niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag me af waar je grenzen zijn en of die niet steeds kleiner gaan worden. Maar goed, dat is iets wat je zelf ook pas over een tijd weet...

DeathMetalVeggie

« Reactie #95 Gepost op: 24 november 2003, 23:38:44 »
oh...neeee..... dat hebben we nooit gegeten, wild en zo.
Zelfs vanuit het "vleeseter-oogpunt" dat ik toen had wilde ik (hypocriet dat ik was) alleen het lapje vlees uit het polysterene bakje... maar niet met botjes en herinneringen aan dier.... terwijl dat wel "eerlijker" zou zijn... vind ik nu; "als je zonodig vlees moet eten, dan mag je ook weten WAT je eet"

Mijn vriendin, zoals ik al zei, eet (nog) wel vlees(producten).... maar dan i.i.g. nog "enigzins verantwoord" (scharrelvlees) of "anonieme" snacks.

Ik vind het wel rot, zoals vandaag; koop ik een winkelwagen vol met veggie stuff en dan zit daar een pak bamiblokken bij.... ik schaam me daar dan gewoon voor.
Maar nogmaals, IK had m'm tijd nodig... dan gun ik die haar ook....

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #96 Gepost op: 24 november 2003, 23:41:42 »
Vetara heeft vegetarische bamiblokken.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Yessica

• 703
« Reactie #97 Gepost op: 24 november 2003, 23:48:10 »

Zelfs vanuit het "vleeseter-oogpunt" dat ik toen had wilde ik (hypocriet dat ik was) alleen het lapje vlees uit het polysterene bakje... maar niet met botjes en herinneringen aan dier....

Jaren geleden las ik daarover in de krant al de term "zichtvegetariër". Iemand die geen vlees eet dat er nog uitziet als een dier. Je was dus zeker niet de enige  :)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #98 Gepost op: 24 november 2003, 23:54:31 »
De rode kater van Jan, Jans en de kinderen is toch ook een soort zichvegetarier? Ik kan me tenminste vaag een van zijn monologen herinneren, waarin ie vertelde dat ie alleen brokjes at.

DeathMetalVeggie

« Reactie #99 Gepost op: 24 november 2003, 23:55:34 »
hehe...

nee, serieus, als ik op een eiland zat waar alleen maar bessen en kokosnoten zouden groeien zou ik NU NET WEL vis eten. Dan "jaag" je écht om te overleven...

Gelukkig zal dat nooit nodig zijn :)

Hoe een mens toch kan veranderen! De groenten-rösti-ovenschotel met blauwe kaas was weer heerlijk vandaag

*DMV loves to be a veggie!*
« Laatst bewerkt op: 24 november 2003, 23:56:17 door DeathMetalVeggie »