Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline Sam

• 7.191
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #300 Gepost op: 21 maart 2013, 10:13:31 »
Ik kom zelf uit een redelijk klein dorp en herken het dus erg, ik kon er dus niet mee omgaan en had er al problemen mee ver voordat ik zelf vegetarier werd. Ik zou er ook geen ruzie over maken, of hem er steeds op aanspreken, in tegendeel, als iemand het zelf niet snapt, dan is dat een kwestie van jammer maar helaas. Ik vind het dus echt moeilijk om vriendschap te sluiten met mensen die een fijne vegetarische maaltijd afwijzen omdat ze perse elke warme maaltijd (niet eens elke dag, maar dus elke warme maaltijd) vlees moeten eten. Het gaat dus niet om vleeseters op zich, maar om mensen die vegetarische maaltijden afwijzen omdat die niet compleet zouden zijn. Ik vind het knap als je je daar overheen kunt zetten, ik krijg het niet voor elkaar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #301 Gepost op: 21 maart 2013, 10:14:06 »
Kookt hij nooit?

« Reactie #302 Gepost op: 21 maart 2013, 10:16:59 »
O jawel hoor Poek, de aardappelmaaltijd met groente doordeweeks kookt hij meestal, dan bakt hij voor mij een vega burger en voor zichzelf vlees  ;D

« Reactie #303 Gepost op: 21 maart 2013, 10:18:44 »
Zijn er hier ook mensen dan die een relatie dus echt zouden beeindigen als de partner vlees eet of daar erg aan hangt?
Of er wellicht bij voorbaat al niet aan beginnen omdat de partner perse vegetarier of veganist MOET zijn?

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #304 Gepost op: 21 maart 2013, 10:32:01 »
Op www.veggieromance.nl ben je als je een paar keer per jaar vis eet niet welkom. Dat is wel een antwoord op je laatste vraag denk ik? ;)

« Reactie #305 Gepost op: 21 maart 2013, 10:37:08 »
Op www.veggieromance.nl ben je als je een paar keer per jaar vis eet niet welkom. Dat is wel een antwoord op je laatste vraag denk ik? ;)

Ja hahaha, o ik vind dat wel erg ver gaan.

Hahaha en als ik zoek naar een man in mijn leeftijdscategorie kom ik er wel geteld 2 tegen, allebei niet mijn smaak

Dus veel keus heb je ook nog niet ;D
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2013, 10:39:27 door MariskaB »

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #306 Gepost op: 21 maart 2013, 10:47:31 »
De site is ook nog niet officieel van start gegaan.

Op dit forum hebben volgens mij mensen ook wel gepost per se een niet-vleeseter te willen (ik heb zelf alleen een sterke voorkeur ervoor, maar flexetarisme doe ik het voor).

Ik geloof niet dat er mensen (hier) geweest zijn die hun relatie eindigden puur omdat de partner vlees eet. Wel is een paar keer gebeurd dat de partner (zonder dwang) ook vegetarier werd...

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #307 Gepost op: 21 maart 2013, 10:56:18 »
Nee, ik zou er de liefde van mijn leven ook niet voor laten lopen. Iedereen mag van mij zelf kiezen wat hij/zij wil eten, dat wil ik immers zelf ook. Ik vind het wel belangrijk dat iemand mijn keuze respecteert, zoals ik de zijne zal respecteren. Dat betekent in mijn ogen ook dat je allebei wat water bij de wijn doet. Daarom zou ik het niet erg vinden om een paar keer per week vlees voor hem klaar te maken, en verwacht ik van hem dat hij niet moeilijk doet over een vegetarische maaltijd zo af en toe.

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #308 Gepost op: 21 maart 2013, 11:37:43 »
Ik werd gisteren al aangekeken alsof ik zot was .. ::)

En dat ben je niet?  ;D
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #309 Gepost op: 21 maart 2013, 11:39:22 »
Ik hebeen sorrt gelijke situatie hoor Mariska. Misschien iets minder extreem, want 1 a 2 x per week mee vegetarisch eten vind hij geen probleem. Maar vegetarisch of veganistisch worden dat gaat nooit gebeuren.

Hij vind dat ik vooral moet wat ik wil, maar hij gaat niet meedoen. Hij koopt en kookt braaf wat ik aangeef wel en niet te eten. En kijkt nu ook of bv de nasikruiden wel vegan zijn. We hebben nooit meer gewone melk of room in huis, wel soja/rijst/hazelnoot of amandelmelk en soya room. Kortom we hebben een soort balans gevonden. Als hij perse vlees zou moeten eten als ik vega gekookt heb zou ik dat wel beetje als belediging zien denk ik. We eten regelmatig veganistisch en soms doe ik er voor hem dan wel kaas bij. Omdat hij gewoon echt niet van groente houd.. vervelend maar ik ga hem niet verplichten dingen te eten die hij niet wilt eten. En andersom ook niet.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #310 Gepost op: 21 maart 2013, 11:40:28 »

Verdorie.... ik kan mijn man nog niet aan de kant zetten gezien de zin "Geen overeenkomsten gevonden." Nu zit ik definitief aan hem vast :(
Want a sugarcube?

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #311 Gepost op: 21 maart 2013, 14:13:54 »
Eh, je man als in getrouwd? Dat doe je toch ook definitief qua gelofte afleggen enzo?

Ik ga met wat Miranda en Lijn wat dat betreft.
Net als Lijn zou ik het wel beledigend vinden als er standaard wordt geroepen dat het vleesloos is. Ik kan niet samen zijn met iemand die gewoon het feit poneert dat het vleesloos is. Als je niet blij kan zijn dat er een maaltijd voor je bereidt wordt en je ook geen verdere mening wenst te vormen over het al dan niet lekker zijn, dan vind ik dat onaantrekkelijk en respectloos. En ik ben geen strikte vegetarier trouwens.
Vlees eten an sich vind ik geen probleem, maar ik kan slecht tegen fanatieke vleesliefhebbers die zichzelf als connaisseurs beschouwen maar kwaliteit en kwantiteit standaard verwisselen. Over kiloknallers ga ik de discussie dus nog wel aan.
Overigens vind ik het sowieso onaantrekkelijk als iemand alleen maar vreet om het vreten, geen nieuwe dingen wil proberen of in het algemeen niet iets van kwaliteit na streeft. Dus de kans dat ik met zo iemand thuis kom is erg klein, zeker als er geen respect is voor mijn keuzes.
Gelukkig val ik doorgaans op mannen die niet vies zijn van een experimentje en van lekker eten houden. De huidige is erg attent en respectvol, ook al vindt hij niet alles lekker wat ik hem voorzet. Hij probeert het allemaal en waardeert op z'n minst de inspanning. Dat vind ik veel belangrijker dan of hij vegetarier is of af en toe vlees eet.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #312 Gepost op: 21 maart 2013, 18:48:57 »
Ik ben met de jaren wel milder geworden, dus ik kan me ondertussen voorstellen dat ik verliefd zou kunnen worden op een flexitarier, maar op iemand die zo stellig iedere dag vlees wil eten  :nooo:

Geen vlees eten is inderdaad een persoonlijke keuze, maar voor mij is het wel een belangrijke keuze, die veel zegt over wie ik ben, en iemand die naar niet eens gedeeltelijk in mee kan gaan, wijkt gewoon teveel af qua normen en waarden, dat matcht niet. (Net zoals dat ik als puber 3 jaar lang verliefd was op een jongen - of gewoon heel geil ofzo - tot het moment dat hij zijn peuk zo op straat gooide ipv in de prullenbak. Echt, toen was het in 1x keer over, ik vind zoiets gewoon echt heel, heel erg.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #313 Gepost op: 21 maart 2013, 20:28:38 »
Ik zie het vegetarisme als een leefwijze waaraan meer verbonden zit dan alleen "geen vlees eten". Het gaat om een mentaliteit, een kijk op de wereld en op de toekomst. Welke keuzes ga je maken als je kinderen hebt?

Gelukkig hoef ik mij niet druk te maken. Al jaren getrouwd met de meest ideale partner.  :witch2:
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

« Reactie #314 Gepost op: 21 maart 2013, 21:39:48 »
Wil geen kids dus dat is sowieso een non-issue.
Dat vind ik bijvoorbeeld dus veel belangrijker: een partner die daar hetzelfde over denkt ;)

Wellicht valt t allemaal mee... hij heeft zomaar vrijwillig soya yoghurt geproefd en gaf aan dat hij die lekkerder vond als de echte yoghurt.
En hij wou zelfs de soyamelk proeven.. en als hij die ook lekkerder vond als melk daarop over stappen.
De bakboter mocht ik vervangen door soyabakboter...

Nou dan scoor ik op vleesgebied nog wel niet, maar op zuivel dus wel :)

Edit: nou de soyamelk was niet te zuipen volgens hem. Ik lustte geen gewone melk, vond de soyamelk dus wel lekker :)
Mijn eigen gemaakte knoflooksaus smaakte naar soya en vond hij ook niet lekker. Ik had vet veel kruiden erin en 4 tenen knoflook (veels te veel overigens), je proefde niet eens soya maar prima whatever.
Ik geef t op, hij zoekt t maar uit ;D
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2013, 21:39:11 door Icecold81 »

Offline Marthe

• 274
« Reactie #315 Gepost op: 22 maart 2013, 09:57:54 »
Een paar weken geleden ging ik met mijn huisgenoten eten (gewoon thuis, in de keuken). Tijdens de discussie over wat het moest gaan worden, bleek dat drie van de tien geen vlees en/of vis aten. Een huisgenoot verklaarde daarop stellig dat er per se of vlees of vis bij het eten moest komen, want 'een dag zonder trek ik echt niet.'

Nou ja, op iemand die zulke onzin uitkraamt zou ik nooit verliefd kunnen worden.  Alles in de tussencategorie lijkt me (voor mij) acceptabel.
Aan de andere kant, ik weet niet of ik het zelf wel zo makkelijk uit zou kunnen houden met een (strenge) veganist.

« Reactie #316 Gepost op: 22 maart 2013, 18:46:21 »
mijn vriend had gister via zijn werk een uitgebreide fittest.
Sinds hij met mij gaat (6 jaar) eet hij minder vlees. Sinds de vorige test van bijna 3 jaar terug is hij afgevallen( was niet nodig maar hij sport veel) en zijn cholesterol gehalte ver onder het gemiddelde en ook het vet percentage was gezakt :D
hij eet gemiddeld twee x per week vlees en verder vega mede doordat ik vaak kook en de boodschappen doe

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #317 Gepost op: 23 maart 2013, 09:09:23 »
Vanavond gaan we gourmetten. 3 vegapannen voor mij en de meiden. 1 pan met biologisch gourmetvlees voor manlief. Ach, ik houd nog steeds van mijn flex-man.
Want a sugarcube?