Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #240 Gepost op: 10 februari 2012, 17:13:08 »
Al mijn relaties tot nu toe waren met niet vega's.. Helaas jammer maar waar, ik ben ook pas 1 x een  vegetarisch etend exemplaar tegen gekomen die leuk genoeg was als datemateriaal. Ook ik knap dus niet af op wat op zijn bord ligt. al moet ik wel bekennen dat ik het hem niet direct vergeven heb dat ie op oze 1e x samen uit eten spareribs bestelde. Iemand is gelukkig meer dan hij eet

En ik denk ook dat als we samen gaan wonen dat het vanzelf wel goed komt. Hij eet bij mij meer dan bij zijn moeder  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline MoniqueS

• **
  • 24
    • Verzamelpunt Acties Tegen Dierenleed
« Reactie #241 Gepost op: 12 februari 2012, 09:20:33 »
Ik eet al 35 jaar vegetarisch en sinds kort is ook de zuivel in de ban.
Mijn man eet wel vlees, hij staat volledig achter mijn principes alleen is hij (nog) niet zo ver om het vlees te laten staan omdat hij het zo lekker vindt en de meeste vleesvervangers absoluut niet. Hij eet dan wel biologisch vlees en niet erg veel.
Bovendien bereidt hij zijn vlees (-maaltijden) zelf, ik doe dat niet.
Op deze manier kun je dus een prima relatie hebben, laat elkaar in de waarden dan is er niet zo veel aan de hand.
Natuurlijk zou ik graag willen dat hij ook veganist of vegetariër zou zijn, maar dat moet zijn eigen keuze zijn, niet de mijne.
*Kip, het meest mishandelde stukje vlees.*

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #242 Gepost op: 18 februari 2012, 08:17:16 »
Het geeft wel blijk van inlevend vermogen als iemand een klein beetje rekening met je houdt. Aan een kippebout kluiven of zo, dat hoeft niet echt. Ik herinner mij een keer ruzie met mijn toenmalige partner, omdat hij pate-de-foie-gras wilde bestellen... Dat was wel een grens voor mij.
Omgekeerd moet je ook flexibel zijn, anders gaat het geheid fout.
de tuin: dat ben ik

Offline Monica

• 231
« Reactie #243 Gepost op: 20 februari 2012, 00:35:59 »
Ja helemaal waar. Mijn partner bestelt geen kikkerbilletjes meer, omdat ik daar eens hele wrede berichten over had gelezen. Mijn partner is inmiddels trouwens nog maar 2 dagen per week vleesetend en de rest van de dagen vegetariër. Geheel vrijwillig en dat is zo in de loop der jaren gegroeid. Dochter (15) is inmiddels naar eigen keus helemaal vegetariër sinds een jaar.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #244 Gepost op: 20 februari 2012, 10:28:37 »
F. Hier eet nog wel op zijn boterhammetjes vlees, maar 's avonds eigenlijk alleen als we uit eten gaan (meestal 1 keer per week, soms wel meer) en verder hoogst uitzonderlijk. Meestal kook ik, en is hij veels te lui om nog een apart potje vlees te koken voor zichzelf, en eerlijk, hij merkt het niet eens meer dat hij het niet meer eet.
Ik heb al wel 2 keer een worstje uit de vriezer voor hem gebakken, maar dat was toen ik écht niet verder kwam kwa kookinspiratie dan aardappel-appelmoes uit potje-vegageval voor mij, en dan is het al vér gekomen. En ik kan het niet over mijn hart krijgen om hem een vegaburger voor te zetten waar ik zelf eigenlijk niet zo dol op ben :-\

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #245 Gepost op: 28 februari 2012, 17:19:34 »
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik met een vleeseter samen zou kunnen leven. Natuurlijk mag iedereen doen wat ie wil, maar ik knap er toch onbewust op af  :-[ .
Mijn vriend is (zonder druk hoor ;)) eigenlijk vlak nadat we wat kregen ook vegetariër geworden en hoewel hij wat minder streng is (wel gelatine enzo) houdt ie dat toch al mooi 10 jaar vol en dan vind ik echt superlief van hem.
Ondertussen is ie trouwens net zo fanatiek met voeding als ik ben; bioboer, biowinkel (kreeg ik hem vroeger echt niet in)...etc.

Mijn vriendjes voor hem waren bijna allemaal ook vegeteriër, dus ik weet niet goed hoe het anders kan (behalve 1 ex, die is nu ook jager geworden  :-\ ,maar die vond ik toch nooit echt leuk )

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #246 Gepost op: 12 april 2012, 10:08:07 »
Ik heb op een enkeling na alleen maar vleeseters in mijn liefdesleven gekend :) Ik wilde liever geen vlees/vis in mijn koelkast en het werd ook niet klaargemaakt in mijn keuken, op een enkele keer na ( in de oven, ingepakt in folie dat soort praktijken). Thans kan ik niet anders zeggen dan dat ik de jackpot wat vleeseters betreft heb gewonnen, ahum. Naast vleeseter is F. ook een extreem moeilijke/lastige eter, hij lust eigenlijk alleen maar vlees& vis. Tja. We wonen niet samen, maar mijn huis ruikt zo nu en dan naar biefstuk oid en er ligt vlees/vis in mijn koelkast. Ik heb er geen problemen meer, als ik niet ietwat van mijn principes zou afstappen dan zouden we nooit samen kunnen eten.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #248 Gepost op: 12 april 2012, 11:02:05 »
Ik kan fietsen (en zwemmen ook wel, maar niet goed). Voor de rest voldoe ik nergens aan geloof ik

(ik vind vrouwen die zoeken naar een man met 'een goed gevoel voor humor' trouwens stom, want Frans Bauer en Ricky Gervais hebben allebei gevoel voor humor, maar het is toch anders).

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #249 Gepost op: 12 april 2012, 21:02:50 »
1.80 m., wat een ukje  ???
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #250 Gepost op: 12 april 2012, 21:39:53 »
Zijn er in Nederland nog mannen die niet kunnen fietsen, behalve zij die dat om medische redenen niet kunnen?

Voor mij is 1,80 erg groot trouwens, maar ik ben zelf een smurfje. Ik hoef ook geen man die huilt bij romantische films of die regelmatig zijn moeder belt (doe ik allebei nooit, en ik vind het wel leuk als een man stoerder is dan ik. Mijn broer doet het wel trouwens, maar die is ook een smurfje, en blond.)

Maar fijn, als alle andere vrouwen de mannen willen die ik niet aantrekkelijk vind, heb ik minder concurrentie voor de leuke mannen  ;)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #251 Gepost op: 12 april 2012, 21:44:13 »
Toen ik 15 was had ik drie "eisen":
1) blond
2) >20 jaar
3) >2 meter
 ;D

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #252 Gepost op: 12 april 2012, 22:03:21 »
Toen ik 15 was, was ik veel ik te druk met mezelf om ook nog over andere mensen na te denken. Nog steeds eigenlijk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #253 Gepost op: 13 april 2012, 14:51:34 »
Het is een Engels onderzoek (staat een link naar de Daily Mirror bij, dat zegt al een hoop) en in de UK is iedereen boven de 1.80 lang  ;)
Dat verklaart ook de moet kunnen fietsen (en zwemmen!), want in Nederland ben je een uitzondering als je dat niet kunt. Kan ook zijn dat het onderzoek met multiple choice werkte, dan krijg je soms van die grappige zwart-wit uitslagen.

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #254 Gepost op: 19 april 2012, 08:28:39 »
1.80 m., wat een ukje  ???

Haha, ik vind mannen pas lang als ze minstens 1.94 zijn :)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #255 Gepost op: 19 april 2012, 08:40:50 »
Huh? Noem jij dat lang? Dat is normaal. ;)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #256 Gepost op: 19 april 2012, 08:58:33 »
Laat het L niet horen.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #257 Gepost op: 19 april 2012, 09:11:10 »
Ik zeg niks.

Offline Pixie

• **
  • 19
« Reactie #258 Gepost op: 31 mei 2012, 14:33:10 »
Voor mij is het nooit een probleem geweest dat mijn vriend/man vlees at. Ik moet wel zeggen dat ik echt geluk heb met de mijne. Thuis eet hij nooit vlees, op restaurant af en toe (hij eet gewoon waar hij zin in heeft) en eigenlijk alleen bij zijn eigen ouders of op bezoek bij anderen eet hij wel wat de pot schaft. In onze tuin heeft hij een moestuin gemaakt waarmee hij probeert 'de betere vegetarische gerechten' mee klaar te maken. Hij heeft er echt zijn missie van gemaakt om veggie sexy te maken voor onze vrienden, familie. Drie weken geleden zijn we getrouwd, en ook ons huwelijksfeest was volledig veggie (waar mijn vriend/man dus volledig achterstond). Hij is altijd op zoek naar nieuwe gerechten die gewoon geen vlees nodig hebben en verkondigt dat ook aan al wie het wil horen. Toch wil hij zelf geen vegetariër genoemd worden en zal hij die stap nooit zetten. Ik vind het wel goed zo :-).

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #259 Gepost op: 31 mei 2012, 14:50:33 »
Welkom op het forum, en gefeliciteerd met jullie huwelijk!