Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline maud

• 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #140 Gepost op: 01 december 2003, 16:19:44 »
Je hebt zeker gewoon een lijstje gehad met punten waaraan hij moest voldoen ;D

Zo doe ik het ook hoor, als ie maar kaal is en veganist is het ok ;)

:D

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #141 Gepost op: 01 december 2003, 16:22:52 »
???

Nicky je bent nog nooit op je verloofde verliefd geweest?

Ik zie dat dit wat uitleg behoeft (ook voor Christiaan).

Verliefd zijn is die fase waarin de persoon waarop je verliefd bent helemaal geweldig is en je denkt er de hele dag aan en eigenlijk ben je dus gewoon geen drol meer waard voor een ander, want je bent continu met je eigen gevoel bezig op een ongezonde manier.

Ik weet al jaren dat verliefdheid uiteindelijk altijd over gaat. Niemand is perfect. Daarnaast vind ik het gevoel niet prettig.
Daar komt nog bij dat ik er altijd mee gepest ben (vooral als ik eigenlijk helemaal niet verliefd was, want zo vaak is dat niet voor gekomen). Dan wil je op den duur niet meer.

Vaak val je na de verliefdheidfase in een ontzettend gapend gat. De persoon valt zo verschrikkelijk tegen.

Ik ben dus behoorlijk nuchter en ga dus al sinds jaar en dag zodra ik iemand maar leuk vind, op zoek naar zijn slechte punten.
Zo voorkom ik verliefdheid.

Als ik iemand inclusief slechte punten nog steeds leuk vind, wordt het interessant.
Dit gebeurde min of meer met mijn verloofde.

In eerste instantie vond ik hem zelfs maar een raar mannetje.  ;)

Ik zeg wel eens tegen hem dat hij perfect voor mij is in zijn imperfectie.
Wij hebben allebei de verliefdheidfase gewoon overgeslagen. Wij houden van elkaar.

Wij zijn begonnen met vriendschap en dat is uitgegroeid tot de relatie die we nu hebben. Ik vind het een geweldige basis. Veel steviger dan zo'n domme verliefdheid die in feite nergens op slaat.

Zo wat duidelijker?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ellen

« Reactie #142 Gepost op: 01 december 2003, 16:26:02 »
Iets anders wordt het als je daadwerkelijk een relatie hebt. Dan gaan de idealen en de ergernisjes tellen...

Hoe zit het dan bij jou? Zou jij een relatie kunnen hebben met een vegetarier of een vleeseter?

(misschien staat het al ergens, maar ik heb geen zin om het terug te lezen)
« Laatst bewerkt op: 01 december 2003, 16:27:19 door LL »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #143 Gepost op: 01 december 2003, 16:28:05 »
Hoe zit het dan bij jou? Zou jij een relatie kunnen hebben met een vegetarier of een vleeseter?
Met een vegetarier zou het volgens mij echt geen probleem zijn. Een vleeseter vergt denk ik wat afspraken en wederzijdse tolerantie, maar ik denk dat het wel zou moeten kunnen, eigenlijk.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #144 Gepost op: 01 december 2003, 16:44:57 »
Als ik iemand inclusief slechte punten nog steeds leuk vind, wordt het interessant.
Je hebt dus niet één keer een kriebel in je buik gehad van bijvoorbeeld een blik van 'm?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #145 Gepost op: 01 december 2003, 16:46:04 »
Je hebt dus niet één keer een kriebel in je buik gehad van bijvoorbeeld een blik van 'm?

Nee, nooit.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #146 Gepost op: 01 december 2003, 16:48:58 »
Nee, nooit.
* Christiaan probeert zich voor te stellen hoe dat zou voelen...

Niet dus ;)

Ik ben het trouwens wel met je eens dat wederzijdse verliefdheid op zich nog geen goeie basis is voor een goeie relatie. Dat dat gedacht wordt is volgens mij ook best wel een nieuw fenomeen. Het is zelfs aangevoerd als de reden van het hoge echscheidingspercentage tegenwoordig...
« Laatst bewerkt op: 01 december 2003, 16:52:32 door Christiaan »

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #147 Gepost op: 01 december 2003, 16:52:09 »
Nee, nooit.
* Christiaan probeert zich voor te stellen hoe dat zou voelen...

Niet dus ;)

Ok, maar probeer je nou eens voor te stellen hoe het voelt om niet continu slaafje van je gevoel te zijn met alle vreselijke ups en downs die daar bij horen, maar om echt van iemand te houden.
Dan heb je dus constant een warm gevoel.

Ik mag dat wel, hoor!

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #148 Gepost op: 01 december 2003, 17:13:14 »
Ok, maar probeer je nou eens voor te stellen hoe het voelt om niet continu slaafje van je gevoel te zijn met alle vreselijke ups en downs die daar bij horen, maar om echt van iemand te houden.
Ja, maar dat je het één hebt betekent toch niet dat het ander niet kan groeien?

We houden op een gegeven moment allemaal op met puber zijn ;)

ellen

« Reactie #149 Gepost op: 01 december 2003, 17:29:45 »
Nou, ik wil wel eerst verliefd zijn voordat ik een relatie begin. Ik hou van veel vrienden, maar ik kan me niet voorstellen daarmee het bed te delen, en al heb ik dat wel ;), dan kan ik me niet voorstellen mijn leven mee te delen.

Maar misschien moet ik er nog achter komen ;)

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #150 Gepost op: 01 december 2003, 17:35:07 »
Nou, ik wil wel eerst verliefd zijn voordat ik een relatie begin.
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat je zonder verliefdheid (of andere sterke gevoelens *uche*) allerlei onhygienische dingen met elkaar gaat doen...
« Laatst bewerkt op: 01 december 2003, 17:41:16 door Christiaan »

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #151 Gepost op: 01 december 2003, 17:54:51 »
Nou, ik wil wel eerst verliefd zijn voordat ik een relatie begin.
Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat je zonder verliefdheid (of andere sterke gevoelens *uche*) allerlei onhygienische dingen met elkaar gaat doen...

Ah nee? Ik perfect. Uit lust, nieuwsgierigheid, compensatie, om iemand te vergeten, uit troost, crush... maar dat zijn misschien allemaal heel sterke gevoelens voor je? Ik heb wel niet beweerd dat het allemaal even geweldige redenen zijn ;)

Elsbeth

« Reactie #152 Gepost op: 01 december 2003, 17:56:06 »
 @ Chris: :laugh:

@ Nicky: is het voorkomen van verliefd worden dan een soort zelfbescherming?

@ Shin: dromen is toch ook fijn?

Ikzelf vind het eng om toe te geven als ik verliefd ben; dan ben ik namelijk kwetsbaar. Soms kan ik er heel veel over nadenken, soms denk ik ook heel nuchter: doe niet zo moeilijk, jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk, KLAAR. En momenteel is dat ook zo: geen re-laaaaaat-sie ofzo met elkaar, gewoon enorm leuk met elkaar. En ik zie wel wat daar uitkomt.

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #153 Gepost op: 01 december 2003, 18:06:24 »
Ik vind het nog steeds heel moeilijk om die grenzen te leggen tussen verliefd-lust enerzijds en verliefd-bewondering-zielsverwantschap anderzijds, en dat na talloze relaties... misschien omdat ik bi ben, dan wordt het automatisch gecompliceerder... Wil wel eens met een (vega) meisje, maar zit met een lange en vrij goeie relatie...

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #154 Gepost op: 01 december 2003, 18:13:07 »
Wil wel eens met een (vega) meisje, maar zit met een lange en vrij goeie relatie...
Hmmm... een "vrij goeie relatie"? :confused:

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #155 Gepost op: 01 december 2003, 18:20:45 »
Wil wel eens met een (vega) meisje, maar zit met een lange en vrij goeie relatie...
Hmmm... een "vrij goeie relatie"? :confused:

Er is af en toe werk aan natuurlijk, en we hebben geregeld ergernissen, maar we geraken er altijd wel uit en passen wel goed samen.

Elsbeth

« Reactie #156 Gepost op: 01 december 2003, 18:23:24 »
Ik vind het nog steeds heel moeilijk om die grenzen te leggen tussen verliefd-lust enerzijds en verliefd-bewondering-zielsverwantschap anderzijds

Het geheim van een relatie vind ik juist dat al die elementen erin verworven zijn!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #157 Gepost op: 01 december 2003, 18:25:40 »
Er is af en toe werk aan natuurlijk, en we hebben geregeld ergernissen, maar we geraken er altijd wel uit en passen wel goed samen.
Ja, maar dat klinkt alsof je 'm zou inruilen als je een beter aanbod krijgt.

Maar misschien ben ik ook wel gewoon heel naief en idealistisch :)

NNXIII

« Reactie #158 Gepost op: 01 december 2003, 23:24:54 »

Zo doe ik het ook hoor, als ie maar kaal is en veganist is het ok ;)

:D

De rest boeit allemaal niet uiteraard. Bij jou gaat het ook om je niet door dierprodukten vergiftigde lichaampje.  ;D

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #159 Gepost op: 02 december 2003, 03:38:21 »
Ik vind het nog steeds heel moeilijk om die grenzen te leggen tussen verliefd-lust enerzijds en verliefd-bewondering-zielsverwantschap anderzijds

Het geheim van een relatie vind ik juist dat al die elementen erin verworven zijn!

Dat heb ik nog niet gehad, of het kwam enkel van mijn kant. Momenteel heb ik meer een relatie uit diepe vriendschap (van mijn kant) dan uit verliefdheid... ach we kunnen tegen een stootje en zijn af en toe wel terug meer zot enzo, maar ik kan idd nog niet met zekerheid zeggen dat het voor altijd is. Wie wel?