Nicky je bent nog nooit op je verloofde verliefd geweest?
Je hebt zeker gewoon een lijstje gehad met punten waaraan hij moest voldoen
Ik zie dat dit wat uitleg behoeft (ook voor Christiaan).
Verliefd zijn is die fase waarin de persoon waarop je verliefd bent helemaal geweldig is en je denkt er de hele dag aan en eigenlijk ben je dus gewoon geen drol meer waard voor een ander, want je bent continu met je eigen gevoel bezig op een ongezonde manier.
Ik weet al jaren dat verliefdheid uiteindelijk altijd over gaat. Niemand is perfect. Daarnaast vind ik het gevoel niet prettig.
Daar komt nog bij dat ik er altijd mee gepest ben (vooral als ik eigenlijk helemaal niet verliefd was, want zo vaak is dat niet voor gekomen). Dan wil je op den duur niet meer.
Vaak val je na de verliefdheidfase in een ontzettend gapend gat. De persoon valt zo verschrikkelijk tegen.
Ik ben dus behoorlijk nuchter en ga dus al sinds jaar en dag zodra ik iemand maar leuk vind, op zoek naar zijn slechte punten.
Zo voorkom ik verliefdheid.
Als ik iemand inclusief slechte punten nog steeds leuk vind, wordt het interessant.
Dit gebeurde min of meer met mijn verloofde.
In eerste instantie vond ik hem zelfs maar een raar mannetje.
Ik zeg wel eens tegen hem dat hij perfect voor mij is in zijn imperfectie.
Wij hebben allebei de verliefdheidfase gewoon overgeslagen. Wij houden van elkaar.
Wij zijn begonnen met vriendschap en dat is uitgegroeid tot de relatie die we nu hebben. Ik vind het een geweldige basis. Veel steviger dan zo'n domme verliefdheid die in feite nergens op slaat.
Zo wat duidelijker?
groeten,
Nicky