Vegatopia Forum

Poll

Ben je meer fruit en groenten gaan eten nadat je vegetarier bent geworden?

a
28 (35%)
ee, ik at al genoeg
13 (16.3%)
ee, ik eet eigenlijk nog steeds niet genoeg
10 (12.5%)
a, ik eet nu meer dan genoeg
22 (27.5%)
nders, namelijk... (gaarne toelichten in het onderwerp)
7 (8.8%)

Totaal aantal stemmen: 35

Ben je meer fruit en groenten gaan eten?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #20 Gepost op: 22 oktober 2003, 17:28:12 »
Ik ben wel meer op groente& fruit gaan letten. Probeer echt 2 stuks fruit te eten en elke dag groente. Helaas is mijn weerstand niet beter geworden.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #21 Gepost op: 24 oktober 2003, 09:54:10 »
Mijn weerstand is wel veel verbeterd.
Vroeger had ik veel angina en bronchites. Nu komt er soms nog eens een snotneus langs maar er breekt niks ergers door.
Andere factoren kunnen natuurlijk ook meespelen. Er is in diezelfde periode nog het één en andere verandert in mijn leven.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Tijmetje

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2003, 12:37:14 »
Ik eet op het moment veel fruit, en redelijk veel groente. Dat komt vooral omdat ik altijd een beetje enthousiast inkoop op de markt.
Ik heb nou niet het idee dat ik echt veel gezonder daardoor ben geworden. Behalve dan dat ik nu amper meer een loopneus of een verstopte neus heb.

suussie

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #23 Gepost op: 06 maart 2004, 13:12:11 »
Toen ik een half jaar geleden vegan werd, ben ik echt veel meer fruit gaan eten. Ik eet nu zo'n 5 stuks op een dag. Ben aardig fruit-verslaafd dus, en ik voel me er prima bij. :)

Groente ben ik ook meer gaan eten. Eet dagelijks zeker meer dan de aanbevolen 200 gram.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #24 Gepost op: 07 maart 2004, 10:50:57 »
Ik ben niet echt meer groente gaan eten, maar ik lust nu wel meer soorten groenten dan vroeger. Fruit ben ik wel meer gaan eten. Deze week zelfs meer dan 2 stuks per dag (enkele druiven en een banaan :) )

dat mag helpen!!


Maar het helpt allemaal niet, want ik geloof dat ik na 3 jaar goede gezondheid (als het niet meer is) toch een beetje verkouden aan het worden ben.
Za Zemiata!

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #25 Gepost op: 03 april 2004, 15:58:22 »
Op dit moment eet ik wel erg veel fruit wel 4 of 5 op een dag. Ik vind bepaalde fruitsoorten zo lekker en eet het regelmatig ook nog extra als toetje.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Kiwi

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #26 Gepost op: 03 april 2004, 16:40:41 »
Ik at altijd al veel fruit, minstens 4 of 5 stuks op een dag. En met al dat lekkere zomerfruit wat er weer aankomt nog wel meer! Meestal eet ik ook wel genoeg groneten ik bedoel groenten. Behalve als ik een keer pizza o.i.d eet, dan schiet het er wel eens bij in. Ik ben (bijna) nooit ziek.
« Laatst bewerkt op: 03 april 2004, 16:41:56 door Kiwi »

Monique

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #27 Gepost op: 10 november 2004, 19:35:35 »
Echt veel meer groente en fruit ben ik niet gaan eten nadat ik vegetarier ben geworden, ik at altijd al best goed/gezond al zeg ik het zelf, maar ik merk wel dat ik anders kijk naar eten en drinken.
Een voorbeeld;sinds ik vegetarier ben, eet ik bijvoorbeeld geen patat of iets anders meer van de snackbar, omdat ik weet dat alles in hetzelfde vet wordt gebakken.


Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #28 Gepost op: 11 november 2004, 09:34:02 »
Een voorbeeld;sinds ik vegetarier ben, eet ik bijvoorbeeld geen patat of iets anders meer van de snackbar, omdat ik weet dat alles in hetzelfde vet wordt gebakken.
Patat wordt niet in hetzelfde vet gebakken als de snacks, die hebben een andere temperatuur nodig en laten teveel rotzooi in het vet komen. Wat de meeste patatzaken doen is het vet eerst voor de friet gebruiken, en dan na een poosje als de kwaliteit terugloopt het voor de snacks gebruiken. Kun je dus best eten hier in NL (bijna overal plantaardig vet)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #29 Gepost op: 11 november 2004, 09:54:31 »
Appels  :O

Ik at altijd best veel fruit en zeker veel groente. Nu ligt er bij het eten natuurlijk meer de nadruk op.
Soms eet ik wel 4 of 5 appels per dag.... ik vraag me af of dat weer niet een beetje té is...

Overigens ben ik ook een echte appel-snob: als 'ie ook maar een beetje melig is gaat ie hupsakee de afvalbak in  ::)
Eet gezond & eet taartjes

Pom

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #30 Gepost op: 11 november 2004, 10:52:53 »
Ik at als vegetarier genoeg groente en fruit en daarna als veganist meer dan genoeg. Ik moet met fruit wel opletten dat ik elke dag genoeg eet, in de zomer gaat dat vanzelf met al het lekkere zomerfruit, maar nu schiet het er soms bij in. Hoewel bananen, kiwi's, manadarijntjes, appels e.d. toch eigenlijk ook lekker zijn roepen ze bij mij thuis minder hard: "eet mij, nu!".

Monique

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #31 Gepost op: 11 november 2004, 18:59:43 »
Een voorbeeld;sinds ik vegetarier ben, eet ik bijvoorbeeld geen patat of iets anders meer van de snackbar, omdat ik weet dat alles in hetzelfde vet wordt gebakken.
Patat wordt niet in hetzelfde vet gebakken als de snacks, die hebben een andere temperatuur nodig en laten teveel rotzooi in het vet komen. Wat de meeste patatzaken doen is het vet eerst voor de friet gebruiken, en dan na een poosje als de kwaliteit terugloopt het voor de snacks gebruiken. Kun je dus best eten hier in NL (bijna overal plantaardig vet)

De laatste keer dat ik een patatje wilde gaan halen bij de snackbar zag ik dus dat het wel in hetzelfde vet gebakken werdt, sinds die tijd maak ik mijn patatje ect. dus alleen nog maar zelf klaar, dan weet ik tenminste zeker dat het klaargemaakt wordt zoals ik het wil.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #32 Gepost op: 15 november 2004, 20:07:10 »
Ik vind fruit nogal duur tegenwoordig, eet gemiddeld 1 tot anderhalf fruitje per dag. Meer groenten dan vroeger ja, gewoon omdat ik nu altijd wel iets 'overheb' om door mijn eten te gooien. Verse courgette, paprika, champignons of iets dergelijks.

En ik heb een mango (een grote voor 1,50 bij de toko) in mijn koelkast! *kwijl*
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #33 Gepost op: 15 november 2004, 22:02:01 »
Ik at altijd al veel groenten. Maar sinds ik ook geen vlees en vis meer eet, is dat veel meer geworden. Ik denk dat ik wel aan de 500 gram per dag kom :o
Fruit ben ik wat minder trouw in, maar het ligt ook aan het seizoen. Nu zijn veel appels, peren en mandarijnen lekker en niet duur (overigens eet ik altijd biologische groenten en fruit, ik geloof dat alleen dat nog écht gezond is)en in de zomer lekker bessen, meloen enzo.
Ik maak altijd een salade bij het eten en eet ook vaak komkommer en tomaat op brood. Dan ook nog eens flinke portie's bij en door het avondeten.
Groetjes! Laura
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Marizzie

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #34 Gepost op: 08 september 2005, 22:02:49 »
Groenten ben ik iets meer gaan eten, ik weet niet waarom. Misschien omdat ik het nu meer zie als het hoofdonderdeel van m'n avondeten en niet 'erbij'. Ik lus maar heel weinig groenten en dat vind ik eigenlijk heel vervelend, ik weet daarom ook niet of ik aan genoeg kom elke dag. Ben nu wel m'n best aan het doen om meer groenten te eten.  SPINAZIE  ;D
Iemand misschien tips voor mensen die niet zo van groenten houden?






Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #35 Gepost op: 08 september 2005, 22:07:37 »
Groenten ben ik iets meer gaan eten, ik weet niet waarom. Misschien omdat ik het nu meer zie als het hoofdonderdeel van m'n avondeten en niet 'erbij'. Ik lus maar heel weinig groenten en dat vind ik eigenlijk heel vervelend, ik weet daarom ook niet of ik aan genoeg kom elke dag. Ben nu wel m'n best aan het doen om meer groenten te eten.  SPINAZIE  ;D
Iemand misschien tips voor mensen die niet zo van groenten houden?


vertel es welke groenten je niet lust.

Als je tomaat en paprika lust: dat tussen de middag op brood doen.
Dat helpt al een beetje.
In het weekend als je meer tijd hebt groenten grillen (champignons, courgette, paprika) en ook die op brood doen smiddags.
Bij het avondeten een extra schaaltje wortelsla, of witlofsla of paprikasla of tomatensla eten naast de groenten die je al zou eten.

Maar aan 200g zit je zo hoor..

,,,,فلافل

Kiwi

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #36 Gepost op: 08 september 2005, 22:09:10 »
Iemand misschien tips voor mensen die niet zo van groenten houden?

Probeer eens wat recepten uit (die vind je hiet genoeg! ;)), zodat je de groenten niet altijd hoeft te koken. Veel groenten zijn juist veel lekkerder als je ze roerbakt of smoort. Uitje erbij, knoflook erbij, kruiden erdoor, en je herkent die saaie groenten van vroeger niet meer terug! :D

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #37 Gepost op: 09 september 2005, 08:07:39 »
Je kunt ook proberen om groentes die je niet lekker vindt, gewoon te gaan eten. Ik lustte eerst geen paprika, maar door het gewoon te gaan eten, vind ik het nu zelfs lekker. Als je het in heel kleine stukjes snijdt en dan met andere groentes door bijvoorbeeld een pastasaus doet, wen je langzaam aan de smaak.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Marizzie

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #38 Gepost op: 09 september 2005, 16:42:30 »
Ik ben nu bezig met het leren eten van tomaten. Lustte het wel ergens door in kleine stukjes, maar ben nu cherrytomaatjes aan het eten en het wordt steeds lekkerder. ;D Roerbakken zal ik eens wat vaker proberen. Mijn moeder doet dat wel eens en dan gooit ze er zoveel groentes in die ik vies vind dat het ook niet werkt. Er zijn wel groentes die ik alleen geroerbakt lus, zoals courgette.
Ik denk dat ik maar veel sla erbij ga eten. Als ik zo op kamers ga kan ik toch niet elke keer dezelfde groentes eten omdat ik de rest smerig vind nietwaar.

Citaat
vertel es welke groenten je niet lust.

Je wilt niet weten wat voor groenten ik allemaal niet lus of niet graag eet

Worteltjes
Bonen
bloemkool
paprika
prei
bieten
rode kool
tauge
veel ui
brocoli
witlof
asperges
en vast nog wel veel meer

Ik lus wel:
andijvie
spinazie
komkommer
sla
boerenkool
hutspot
zuurkool (echte stampottenfreak ;))
een beetje tomaatjes
courgette (geroerbakt)
champignons

Het is niet erg veel he? Ik denk dat de enige manier is mezelf dwingen om die vieze groenten te leren eten. Desnoods roerbak ik alles ;) of gooi het in ministukjes door de pasta :D Lijkt me een goed idee.
Grillen heb ik nog nooit gedaan, ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen.

Bedankt voor jullie ideeen!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #39 Gepost op: 09 september 2005, 22:20:16 »
Ik denk dat ik maar veel sla erbij ga eten.

maar dan kan je beter rauwkost doen ipv echte sla sla (als in kropsla of ijsbergsla) ten eerste omdat in gewone sla weinig vitaminen en andere voedingsstoffen zit, ten tweede omdat er veel nitraat in zit wat ook niet gezond is. Als ik je lijstje zie van groenten die je wel lust is dat alleen niet veel, je lijkt vooral van groenten met veel nitraat te houden .. maar wel goed dat je bezig bent extra groenten te leren eten!

,,,,فلافل