Vegatopia Forum

Poll

Ben je meer fruit en groenten gaan eten nadat je vegetarier bent geworden?

a
28 (35%)
ee, ik at al genoeg
13 (16.3%)
ee, ik eet eigenlijk nog steeds niet genoeg
10 (12.5%)
a, ik eet nu meer dan genoeg
22 (27.5%)
nders, namelijk... (gaarne toelichten in het onderwerp)
7 (8.8%)

Totaal aantal stemmen: 35

Ben je meer fruit en groenten gaan eten?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Gepost op: 08 oktober 2003, 12:22:53 »
Naar aanleiding van de verkoudheid die nu heerst vroeg ik me af of vegetariers die zeggen dat ze minder bevattelijk zijn geworden dat te danken hebben aan dat ze meer fruit en groenten zijn gaan eten. En dat maakte dat ik me ging afvragen of vegetariers als ze net beginnen inderdaad meer groenten en fruit gaan eten en of dat blijft hangen.

En toen dacht ik, ik ben verdorie moderator, ik kan gewoon een poll maken. Aldus.

Zelf ben ik meer fruit gaan eten (tegenwoordig netjes 2 stuks per dag) en veel meer groente dan als minimum wordt gesteld.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #1 Gepost op: 08 oktober 2003, 12:27:55 »
Voor mij geldt dat niet. Ik at al veel groenten, omdat ik vlees toch al niet lekker vond en groenten wel.
Fruit eet ik nu net zo slecht als vroeger. Vaak denk ik er gewoon niet aan.
Lang leve het groentenabonnement! Nu heb ik altijd groenten in huis en eet ik het dus ook.  ;)

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ShiN

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #2 Gepost op: 08 oktober 2003, 12:32:07 »
het is niet echt handig maar, ik lust amper groenten! haha, best moelijk om in leven te blijven dan..

ellen

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #3 Gepost op: 08 oktober 2003, 12:32:34 »
Vooral minder roken en zuipen en regelmatiger leven heeft bij mij bijgedragen aan een betere weerstand.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2003, 12:34:09 »
Ik ben wel meer fruit en groente gaan eten. Niet zozeer omdat ik vegetarier ben, maar om andere redenen. Maar da's dan ook weer de reden dat ik het volhou om vegetarier te zijn, dus het wordt een soort kip en ei situatie.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2003, 12:34:50 door Zusje »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:00:08 »
ik at altijd al veel meer groenten dan noodzakelijk, maar ik eet nauwelijks fruit

als stadsmens ben ik als de dood voor beestjes die in ongekookte stukken fruit kunnen zitten, dus ik onderzoek het fruit altijd van alle kanten, en snijd t daarna eigenlijk ook nog open om te kijken of het er van binnen ook eetbaar uitziet, dan pas eet ik het
(ooit een bijzonder traumatische ervaring gehad, had van iemand een nectarine gekregen, maar er zat een gaatje in, dus ik wilde het niet eten, mijn vader vond dat ik me aanstelde, maar toen iemand anders het opensneedt, bleek er een enorm beest in te zitten)

ik probeer wel veel sinaasappelsap te eten, om het nog een beetje goed te maken

eet ik dan teveel, te weinig, of genoeg groente en fruit?
het is iig niet veranderd
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #6 Gepost op: 08 oktober 2003, 13:36:14 »
Anders....

Genoeg groenten, maar te weinig fruit.

NNXIII

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2003, 14:27:02 »
Ik weet niet of ik meer groente en fruit ben gaan eten. Fruit eet ik wel veel. Groenten iets minder/minder gevarieerd. :(

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #8 Gepost op: 08 oktober 2003, 14:38:51 »
het gebeurd regelmatig dat mensen voor mij gewoon het vlees weglaten (en dan kaas of noten op tafel zetten) maar wel evenveel opscheppen, ik krijg dus vaak meer groenten binnen.
ik ben wel minder fruit gaan eten, maar dat is omdat ik vlak voordat ik vegetariër was geworden op kamers ben gegaan.
groenten eet ik ook automatischer dan fruit. zonder groenten heb je geen volledige maaltijd, maar fruit is geen onderdeel van een maaltijd.
Zo.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #9 Gepost op: 08 oktober 2003, 15:36:35 »
Mijn fruitpeil is blijven hangen op gemiddeld twee stuks per dag. Groenten ben ik zeker wel meer gaan eten.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #10 Gepost op: 08 oktober 2003, 16:39:42 »
In de ene periode eet ik wel veel fruit en de andere periode weer niet.
Dan vergeet ik het een beetje. Maar ik ben volgens mij wel een paar procent gestegen in mijn fruitconsumptie. Maar dat is pas begonnen toen ik vegan werd. Qua fruit eet ik af en toe een appel of een tros bananen in een week ofzo. Niet echt veel. Telt een 'fruitbar' ook? Die eet ik ook wel regelmatig. En dan nog fruitsap :)

Qua groente wil ik af van de standaard groente die ik me hele leven voorgeschoteld heb gekregen, dus probeer af en toe steeds andere groente. Maar veel groente eet ik. Beter gezegd, hou ik niet van groente :)
Maar ik probeer het nu op andere wijze te eten en dan kan het wel lekker zijn. :)

--------------

Denk dat ik trouwens wel meer fruit enzo moet eten. Ik ben de afgelopen tijd redelijk vaak verkouden geweest of op het randje van verkoudheid.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2003, 16:52:13 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #11 Gepost op: 08 oktober 2003, 17:19:52 »
Ja, ik ben meer groenten gaan eten, maar ik at sowieso al genoeg groente. Fruit is niet veranderd, blijft knokken om de 2 stuks per dag te halen want ik ben geen fan. Sinaasappelsap en potten biologische appelmoes tellen ook als fruit gelukkig :)

Gisteren zat er overigens een vliegje in mijn pot appelmoes... :pukey:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Johanna88

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #12 Gepost op: 08 oktober 2003, 20:53:30 »
Toen ik net vegetariër was (maar daarvoor ook) at ik echt superongezond. Het enige wat ik at qua avondeten was pannekoeken (met zoet), gebakken aardappels en pasta zonder saus. Ik moest van mijn ouders wel groente eten, maar ik kotste het uit enzo.
Dat is dus jaren zo geweest en ong. sinds lente dit jaar ben ik gezonder gaan eten, en nu eet ik echt veeeel gezonder dan vroeger. Dus ook meer groente, en ook variatie in groente. Fruit wisselt, tegenwoordig eet ik wel genoeg fruit. Elke dag 1 appel en soms nog een banaan en altijd veel sinaasappelsap.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #13 Gepost op: 09 oktober 2003, 20:45:08 »
Ja, ik ben meer groenten gaan eten, maar ik at sowieso al genoeg groente. Fruit is niet veranderd, blijft knokken om de 2 stuks per dag te halen want ik ben geen fan. Sinaasappelsap en potten biologische appelmoes tellen ook als fruit gelukkig :)

Net hetzelfde hier.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #14 Gepost op: 09 oktober 2003, 21:18:35 »
Ik ben niet echt meer groente gaan eten, maar ik lust nu wel meer soorten groenten dan vroeger. Fruit ben ik wel meer gaan eten. Deze week zelfs meer dan 2 stuks per dag (enkele druiven en een banaan :) )

Maar het helpt allemaal niet, want ik geloof dat ik na 3 jaar goede gezondheid (als het niet meer is) toch een beetje verkouden aan het worden ben.
:koffie: 35, nog steeds veg@

cake

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2003, 20:32:54 »
Fruit at ik al meer dan genoeg, maar ik ben wel véél meer groenten gaan eten.

menthe

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2003, 22:14:06 »
Doordat ikook op dieet ben gegaan ben ik automatisch ook meer fruit gaan eten.  En in combinatie met geen vlees (wel vis) bevalt dit goed.

Elfje

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2003, 15:00:05 »
Ik at al veel fruit en redelijk groente, maar toen ik vegetarier werd, begon ik me nog meer bewust te worden van mijn lichaam en gezondheid en wilde ik het nog beter doen. ;)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #18 Gepost op: 16 oktober 2003, 01:08:14 »
maaaaaaar waar blijft nu het verband met verkoudheid? want niemand zegt hier nu of ie minder vaak verkouden is geworden....

enneh, ik ben geen veggie, maar ik eet wel heeeeel veel groente en fruit en ik ben eeeeeuwig verkouden... dus tjah...

Johanna88

Re:Ben je meer fruit en groenten gaan eten?
« Reactie #19 Gepost op: 16 oktober 2003, 12:27:50 »
Toen ik veggie werd werd ik niet minder verkouden maar toen ik vegan werd wel.