Vegatopia Forum

InterRail

XVGGX

InterRail
« Gepost op: 27 oktober 2001, 10:52:00 »
Ik overweeg om dit jaar met een InterRail Europa te doorkruisen maar zoek naar informatie. Misschien hebben sommigen van jullie dit reeds gedaan?
Zo ja, hoeveel heeft deze reis gekost?
Wat is het bezoeken waard?
Is het makkelijk om slaapplaatsen te vinden zonder reservatie? En eten?
etc etc
Alvast bedankt
Greetzzzxxx
Wendy

InterRail

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
InterRail
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2001, 14:23:00 »
Hai Wendy, ik heb afgelopen zomer geinterraild. Ik ben naar Italie (Milaan, Rome, Brindise) en naar Griekenland (Corfu, Patras, Olympia, Kalamata, Athene) geweest. In Italie was het echt een toestand met de treinen.... ze zijn daar heel vervelend tegen je en het is heel moeilijk om te juiste kaartjes (toeslag) te bemachtigen vanwege de taalbarriere. Griekenland was echt geweldig. De treinen kwamen soms uren te laat en het waren enorme boemeltreintjes, maar de vriendelijkheid van de mensen en het uitzicht was alles waard!
Het is geen probleem om slaapplekken te vinden. Ik en mijn reisgenootje hebben in jeugdherbergen en pensions overnacht en dan ben je gemiddeld 25 gulden p.p. per nacht kwijt. In totaal heb je voor drie weken, inclusief interrailticket, 2000 gulden nodig.
Je moet erg flexibel en geduldig zijn en je moet niet al te clean zijn aangelegd, want soms kom je op plekken waarvan je je afvraagt of je er levend vandaan komt

lennekevg

InterRail
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2002, 16:50:00 »
Hoi!
Ik ga dit jaar ook interrailen! Wij gaan naar Frankrijk, Soanje& Portugal. Ik ben vegetarisch, m'n reispartner niet. Kan ik het beste wat instans zakjes van hier meenemen, en blikken bonen ed, of is er daar ook te krijgen? Hoop dat iemand me daar wat over kan vertellen! gr Lenneke

reinder

InterRail
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2002, 17:40:00 »
Een paar jaar geleden gedaan in Spanje en Marokko (Marokko is echt een aanrader, mits niet als vrouw alleen). We hebben overal gekampeerd en in Marokko nog even gelogeerd. Exclusief het interrail-ticket waren we voor 1 maand ongeveer 1000 gulden kwijt.
Het is aan te raden om zodra je ergens arriveert, meteen uit te zoeken hoe laat de treinen weer vertrekken, waar je (eventueel) een toeslag moet halen, of je moet reserveren etc. Dat voorkomt lang wachten op stations. Nou ja,.. het voorkomt erg lang wachten. Wachten moet je sowieso

10A

InterRail
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2002, 15:19:00 »
Hoi

Dit jaar met interrail naar Spanje en Portugal geweest. Vraag gewoon bij de touristinformation naar vegetarische restaurantjes. In Barcelona bv. self natura of iets op de muntaner 109 (om te lunchen, HEERLIJK!!) In echt touristenrestaurants is niet veel te krijgen en kun je beter zelf een potje koken in de jeugdherberg of op de camping.
Al je nog meer info wilt hoort ik het wel.
Veel plezier!
Groetjes
Tina