Vegatopia Forum

Trouwfeesten

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Trouwfeesten
« Gepost op: 30 september 2003, 16:16:45 »
Ok vandaag is een vriendin van mij getrouwd en het vegetarisch zijn van mij was toch wel lastig. (Je kunt het jezelf lastig maken). Het eerste wat ze zei, toen ze mij voor vanaf het eten uitgenodigd heeft en ik over mijn eetgewoonte begon: dan moet je thuis maar alvast gaan eten. Gisteren gebeld: ja er zitten dingen bij waar je het vlees uit kunt halen en er is een kaasplankje met brood.
Om heel eerlijk te zijn ga ik er met een raar gevoel zometeen heen.
Afgelopen mei is mijn beste vriendin getrouwd en zij had gewoon een bordje met wat vegetarische dingen voor mij besteld. Was niet veel moeite vertelde ze later.
Waarom doet deze vriendin zo moeilijk???
« Laatst bewerkt op: 30 september 2003, 22:31:29 door Sander »
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2003, 16:31:24 »
Misschien denkt ze dat ze nu niet moeilijk doet, en dat ze wél moeilijk moet doen als ze voor jou iets te eten gaat regelen. Succes met vasten.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:trouwen
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2003, 16:41:07 »
Nou ik vind het wel raar hoor, vegetarisme komt toch best vaak voor en word toch best als iets normaals gezien?
En in alle gerechten zit vlees?  :o

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:trouwen
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2003, 16:42:05 »
Waarom doet deze vriendin zo moeilijk???

Het is wel tamelijk raar. Zoveel moeite is het niet om iets te regelen voor een gast die vegetarisch wil eten. Het maakt een wrokkige indruk, zo van: nu is het mijn dag en denk maar niet dat ik met dat gedoe van jou rekening ga houden.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:trouwen
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2003, 17:10:50 »
Ja en het begon al vreemd ze is al 7 jaar mijn vriendin en ik ben niet eens voor de hele dag uitgenodigd. Ok haar keus. Maar dan ook even niks willen regelen. Vanwege het eten ga ik er met tegenzin heen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:trouwen
« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2003, 17:13:05 »
Ja in alle gerechten zit vlees (ik kan het eruit halen, daar heeft ze naar gekeken zegt ze), maar er is een kaasplankje met brood.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:trouwen
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2003, 17:14:11 »
Nou ik vind het wel raar hoor, vegetarisme komt toch best vaak voor en word toch best als iets normaals gezien?
En in alle gerechten zit vlees?  :o

Inderdaad, het zou al raar zijn als animal lover de enige vegetarier is, en het is ook heel raar als al het eten vlees bevat. Vleeseters eten tenslotte ook groente, salade etc.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:trouwen
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2003, 17:16:03 »
Hebben jullie toevallig afgelopen tijd klein meningsverschil gehad ofzoiets?  ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:trouwen
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2003, 18:10:41 »
het ligt natuurlijk een beetje aan waar het is enzo, maar in zulke gevallen probeer ik altijd te vragen aan de gene die het feest geeft of ik niet zelf ff het restaurant kan bellen waar het is om te kijken of er niets te regelen is.
,,,,فلافل

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:trouwen
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2003, 18:22:11 »
Je bent wel heel braaf, hé Animal Lover? :) Als iemand die al 7 jaar mijn vriendin is zo doet, dan laat ik gewoon Pizzaphone of de Chinees een maaltijd leveren op het feest, en als iemand iets vraagt, zeg ik: "De bruid wou geen vegetarisch eten voor mij voorzien."

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:trouwen
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2003, 18:47:03 »
Ja en het begon al vreemd ze is al 7 jaar mijn vriendin en ik ben niet eens voor de hele dag uitgenodigd. Ok haar keus. Maar dan ook even niks willen regelen. Vanwege het eten ga ik er met tegenzin heen.

12 jaar geleden kon het al prima geregeld worden op de bruiloft van mijn tante (2 veggies op heel veel mensen), verleden jaar was het eten ook goed geregeld, geen enkel probleem. Ik zou zo iemand niet meer als vriendin beschouwen, meer een vage kennis, hoef je ook geen kado mee te nemen, scheelt weer.  :devil:

Selly geeft een goede tip. Anya's tip zou ik niet doen, het blijft toch háár dag. Maar het wel leuk om te bedenken. :)
:witch2:

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:trouwen
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2003, 19:39:59 »
Hoe meer instant en prefab een restaurant gebruikt, des te moeilijker ze doen over vleesloos. Een beetje goed restaurant dat verse producten gebruikt, kan toveren met de ingrediënten.
Ik zou terloops vragen of ze zo'n dure jurk heeft, dat ze weinig geld overhoudt voor een behoorlijk restaurant. :angel:

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Trouwfeesten
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2003, 22:34:46 »
Waarom doet deze vriendin zo moeilijk???

Omdat het geen echte vriendin is?

Zoiets zou ik echt niet pikken, dit slaat echt werkelijk nergens op. Misschien is ze een beetje overspannen wegens zenuwen enzo...
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwfeesten
« Reactie #13 Gepost op: 01 oktober 2003, 23:09:40 »
Ik weet ook niet of ik haar nog wel als een echte vriendin zou beschouwen. Niet alleen vanwege de lompe opmerking over dat je thuis maar goed moet eten, ook omdat je niet voor de hele dag bent uitgenodigd. Ziet zij jou ook als goede vriendin??

Toen mijn vriendin ging trouwen heeft ze me meerdere keren gebeld en toen ze besloot dat het een bbq ging worden wilde ze zelfs nog weten of ik een aparte bbq wilde zodat mijn vleesvervangers niet samen met het vlees op één roostertje zouden liggen. dat vind ik er meer op lijken!

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Trouwfeesten
« Reactie #14 Gepost op: 02 oktober 2003, 18:26:13 »
Tis wel vreemd inderdaad. Hoe is het uiteindelijk gegaan?
Andersom kan trouwens ook: ik ben een maand geleden getrouwd en had een diner georganiseerd in een vegetarisch restaurant, waar behoorlijk wat vleesetende (schoon-)familieleden het niet mee eens waren. Was wel jammer.

Maar klaagden ze vooral vooraf of ook nog achteraf?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Trouwfeesten
« Reactie #15 Gepost op: 02 oktober 2003, 19:52:12 »
Je mag op je feestje zelf doen wat je wilt. Mensen hoeven echt niet te verwachten dat een vega met een groot gezelschap naar een niet-vega restaurant gaat.
Mensen houden er toch ook rekening mee als iemand diabeet is? Of lactose intolerant.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwfeesten
« Reactie #16 Gepost op: 02 oktober 2003, 19:53:03 »
jammer dat je familie het er niet mee eens is hoe jij iets op jou dag organiseert, en zeker zoiets als vleeseten wat je best een dagje kunt laten.
was het verder wel een leuke dag ?

en van harte gefeliciteerd, en nog vele jaren toegewenst.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2003, 23:00:47 door Hizikigrrrl »
Zo.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwfeesten
« Reactie #17 Gepost op: 02 oktober 2003, 21:40:52 »
Nou zal ook even vertellen hoe het geweest is. Het was best gezellig, hoewel ik vroeg weer weggegaan ben ,aangezien ik me niet zo lekker voelde. Heb vooraf tomatensoep gekregen. Heb er wat van gegeten, maar de onderste laag met vlees laten staan. Daarna was koud/warm buffet. Toen mijn vriendin zag, dat ik in de rij stond is ze wel bij me gaan staan om aan te wijzen wat ik kon nemen. Heb me vol gegeten aan brood, kaas en de garnering van de salades (ei, asperges,fruit), fruit na en heel lekker ijs. Uiteindelijk heb ik wel genoeg gegeten, maar ik voel me gewoon rot om hoe het gegaan is.
En of we onenigheid hebben gehad voor die tijd? Niet dat ik weet, ja mijn leven is ineens veranderd, nadat ik mijn relatie beeindigd heb en nu na 2 maanden bij mijn ouders gewoond te hebben alleen in mijn flat woon. Dat ziet er heel anders uit, dan haar leven en over heel veel dingen denken we anders. Maar geloof niet dat dat de reden is. Achteraf ben ik er niet meer rouwig om dat ze me niet de hele dag gevraagd heeft. De mensen die de hele dag waren geweest hadden al aardig wat op, zodat ze geen wijn meer bij het eten wilden en ik kende ze helemaal niet.
Maarja het is geweest en ik hoop, dat ze een mooie toekomst tegemoet gaan.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Trouwfeesten
« Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2003, 13:04:45 »
Aanstaande bruiden doen vaak moeilijk om nix  ;) Zelf pas getrouwd en bij italiaans restaurant gaan eten met familie en vrienden, mix van vega's en carnivoren.
Keuzemenu samengesteld, waarbij opviel dat veel vleeseters  toch voor de vega gerechten kozen. Leve de Siciliaanse keuken!
Stiekem toch een banaan!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwfeesten
« Reactie #19 Gepost op: 15 oktober 2003, 21:59:24 »
Hihi, net andersom van wat ik meemaak. Vaak is 't zo, bij bijvoorbeeld familiefeestjes, dat niemand de vega-meuk aanraakt, omdat dat speciaal en alleen voor Christiaan en mij is. Maar als wij zijn uitgegeten (nou ja, ik dan, Christiaan is een bodemloos vat), wil iedereen toch wel een hapje proeven en dan is 't toch altijd wel heel lekker.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid