Vegatopia Forum

Zou jij vlees voor een ander kopen?

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #60 Gepost op: 24 september 2003, 11:07:11 »
Okee maar als ie bijvoorbeeld zou vragen of ik een vrieskast wilde bestellen waar lichaamsdelen in bewaard konden worden zou ik t ook niet doen. :)
In alle vrieskisten kunnen lichaamsdelen bewaard worden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #61 Gepost op: 24 september 2003, 11:09:56 »
In alle vrieskisten kunnen lichaamsdelen bewaard worden.

........ik ken die vriend wel zo goed dat ik weet voor welke doeleinden hij de megagrote vrieskast nodig heeft :)

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #62 Gepost op: 24 september 2003, 11:18:11 »
Okee maar als ie bijvoorbeeld zou vragen of ik een vrieskast wilde bestellen waar lichaamsdelen in bewaard konden worden zou ik t ook niet doen. :)

Er is nog een groot verschil. Mensen doden en die vervolgens in een vrieskist bewaren is behoorlijk illegaal. Vlees eten (helaas) niet.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #63 Gepost op: 24 september 2003, 11:21:26 »
Er is nog een groot verschil. Mensen doden en die vervolgens in een vrieskist bewaren is behoorlijk illegaal. Vlees eten (helaas) niet.

Mijn principes worden totaal niet beinvloed door het feit of dingen voor de wet legaal zijn of niet.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #64 Gepost op: 24 september 2003, 11:33:41 »
Er is nog een groot verschil. Mensen doden en die vervolgens in een vrieskist bewaren is behoorlijk illegaal. Vlees eten (helaas) niet.

Mijn principes worden totaal niet beinvloed door het feit of dingen voor de wet legaal zijn of niet.

Nee, maar daar ging het mij niet om. Ik geef daarmee aan dat je vergelijking nog steeds niet op gaat.

Maar goed, ik zit me nu ook af te vragen wat jullie met zo'n houding willen bereiken?

Even uitleggen...

Ik als vegetariër zou het heel graag zien dat zo veel mogelijk mensen ook vegetarisch (of veganistisch natuurlijk) gaan eten. Hoe ver denk je dat ik kom als ik stelselmatig mensen "dwing" zich aan mij aan te passen?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #65 Gepost op: 24 september 2003, 12:02:14 »
even vraagje tussendoor, voor Maud bijvoorbeeld :

hoe ga jij in het leven om met niet vegetariers e.d. in jouw kennissenkring, of heb je enkel gelijkgestemden om je heen. Ikzelf had een aantal jaar geleden best moeite om met mensen om te gaan die niet zo dachten als ik, maar daar ben ik inmiddels (gelukkig vind ik) overheen.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #66 Gepost op: 24 september 2003, 12:10:06 »
Met zo'n stricte houding kun je niet werken in een groot deel van de zorg, horeca, supermarkten e.d. ::)
Als mensen hulpbehoevend zijn, vind ik het een beetje bot om te weigeren vlees te kopen.
Als het om vrienden gaat, tja...je verwacht dan niet dat ze uitgerekend jou als vegetariër gaan vragen vlees mee te nemen...dus dat zou me steken en ik zou dat zeggen.
En... ik wil geen discussie herhalen: maar de veganisten die zichzelf héél consequent vinden en toch auto rijden en met het vliegtuig gaan...tja. Zal eens googelen wat er zoal in een vliegtuigmotor verdwijnt.... Dit lijkt nog aardig van Schiphol
Puur eigenbelang.
dieren onder onze wielen
« Laatst bewerkt op: 24 september 2003, 12:20:08 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #67 Gepost op: 24 september 2003, 12:15:11 »
Ik vind dat zulke vragen niet echt dingen zijn die intrinsiek bij veg*isme horen, maar dingen die iedere veg* voor zichzelf beslist. Ik begrijp alle standpunten: dat van iemand die samenwoont & volgens de afspraak leeft dat zij geen vlees eet & haar verloofde & beste vriendin dat wel doen, én dat van iemand die helemaal niets met dierlijke produkten te maken wil hebben. Het is gewoon een persoonlijke keuze, die ook afhangt van de situatie waarin je je op dat moment bevindt. Ik woon nu alleen met mijn kat, en er komt hier dan ook alleen vlees/vis binnen in de vorm van kattenvoer. Als iemand hier vraagt of hij even een lap vlees in mijn koelkast mag leggen om die koel te houden, zeg ik nee; als de buurman een pan of wok wil lenen, krijgt hij die alleen mee als hij er geen vlees in bakt. Ik woon hier alleen, dus ik stel de regels. Maar als ik ooit zou beslissen om met een jongen te gaan samenwonen en dat is een vleeseter, zal ik de regels waarschijnlijk moeten aanpassen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #68 Gepost op: 24 september 2003, 12:16:34 »
Ik denk dat het dilemma als volgt is: in principe is het fijn om iemand te helpen, en niet fijn om bewust iemand niet te helpen. Vlees kopen is ook niet fijn. Het is dus sowieso een keus tussen twee kwaden, tenzij je je erg prettig voelt bij de gedachte 'kijk mij eens principieel zijn'.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #69 Gepost op: 24 september 2003, 12:18:30 »
Als mensen hulpbehoevend zijn, vind ik het een beetje bot om te weigeren vlees te kopen.

Daar ben ik het wel mee eens; dat is ook een heel andere situatie dan als perfect gezonde vrienden/huisgenoten je vragen om even een pak gehakt of een halve kip mee te brengen.

Citaat
Als het om vrienden gaat, tja...je verwacht dan niet dat ze uitgerekend jou als vegetariër gaan vragen vlees mee te nemen...dus dat zou me steken en ik zou dat zeggen.

Inderdaad. Vlakbij wonen 2 vrienden van me, en we brengen soms boodschappen voor elkaar mee. Maar voor hen zijn de vragen die in deze draad gesteld worden niet eens een issue; ze zouden me gewoon nooit vragen om vlees mee te brengen, uit respect.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #70 Gepost op: 24 september 2003, 12:18:45 »
even vraagje tussendoor, voor Maud bijvoorbeeld :

hoe ga jij in het leven om met niet vegetariers e.d. in jouw kennissenkring, of heb je enkel gelijkgestemden om je heen. Ikzelf had een aantal jaar geleden best moeite om met mensen om te gaan die niet zo dachten als ik, maar daar ben ik inmiddels (gelukkig vind ik) overheen.

Ik accepteer ze hoe ze zijn. Iedereen zn eigen mening en standpunten. Maar ik ga ze er niet in steunen als ik het er niet mee eens ben. Als een vriendon een worst wil eten, mij best, maar ik haal em niet.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #71 Gepost op: 24 september 2003, 13:00:03 »

Citaat
Met zo'n stricte houding kun je niet werken in een groot deel van de zorg, horeca, supermarkten e.d.

Ik heb het ook heel erg moeilijk met t vinden van baantjes :(

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #72 Gepost op: 24 september 2003, 13:02:08 »
Ik ga niet zomaar 'ingepakt' vlees ofzo op zij schuiven.
Kan ik gewoon niet tegen. "smetvlees' is het ja  :)
Ik heb nou al medelijden met je toekomstige vriendin. ;)
Ik zie mijzelf niet zo met een 'vleeseter' oud worden. Minimaal veggie :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #73 Gepost op: 24 september 2003, 13:02:48 »
Ik zie mijzelf niet zo met een 'vleeseter' oud worden. Minimaal veggie :)

En waar haal jij de illusie vandaan dat je dat voor het zeggen hebt?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #74 Gepost op: 24 september 2003, 13:03:57 »
dieren onder onze wielen

lijkt me trouwens een goed boek, reden waarom ik geen rijbewijs wil halen, of autorijden heeft inderdaad o.a. te maken met het feit dat ik a) geen dieren wil doodrijden b) weet dat ik op de snelweg zal remmen voor een slak, en dat is ook niet echt verantwoord.


Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #75 Gepost op: 24 september 2003, 13:04:04 »
Ik zie mijzelf niet zo met een 'vleeseter' oud worden. Minimaal veggie :)

En waar haal jij de illusie vandaan dat je dat voor het zeggen hebt?

groeten,
Nicky

Hij heeft toch nog wel te zeggen wat ie voor zich ziet??   :o

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #76 Gepost op: 24 september 2003, 13:06:10 »
Wij begrijpen elkaar regelmatig niet, he Maud?  ;)

Hij is uiteraard totaal vrij om wat voor vriendin dan ook te kiezen, maar ik bedoel dat hij het niet voor het zeggen heeft wat zijn gevoel betreft.

Hij kan best verliefd worden en er dan achter komen dat het meisje van zijn dromen vleeseter is.

Ik vind het grootspraak van mensen die beweren dat ze hun grote liefde opzij zetten voor hun principes. Ik geloof er geen bal van.

groeten,
Nicky

Edit: typefoutje
« Laatst bewerkt op: 24 september 2003, 13:07:07 door nicky_too »
"AAAH!!"
"HMPF!"

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #77 Gepost op: 24 september 2003, 13:06:21 »
Ik zie mijzelf niet zo met een 'vleeseter' oud worden. Minimaal veggie :)

En waar haal jij de illusie vandaan dat je dat voor het zeggen hebt?

groeten,
Nicky


Ik vind het grootspraak van mensen die beweren dat ze hun grote liefde opzij zetten voor hun principes. Ik geloof er geen bal van.


ook ik ben bang dat ik geen relatie zou kunnen beginnen met iemand die geen veganist is, hopelijk verander ik nog eens in die gedachtengang, want  het maakt het vinden van een partner wel een stuk moeilijker.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2003, 13:07:37 door ShiN »

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #78 Gepost op: 24 september 2003, 13:10:20 »
Hij kan best verliefd worden en er dan achter komen dat het meisje van zijn dromen vleeseter is.

Okee maar een veganist(/veggie) staat soms zo ver qua normen en waarden af van een vleeseter dat het voor een veganist onmogelijk zou kunnen zijn om op een vleeseter verliefd te worden. Puur omdat de vegan/veggie zo ongelooflijk "afknapt" op het vleeseten van een persoon.
Je kan misschein niet weten dat de persoon vlees eet, maar een groot deel van de persoonlijkheid van een vleeseter is denk ik gewoon heel anders dan die van een vegan/veggie dat ik me kan voorstellen dat het voor sommige vegans gewoon niet kan klikken met een vleeseter.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2003, 13:12:39 door Maud »

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #79 Gepost op: 24 september 2003, 13:13:40 »
Okee maar een veganist(/veggie) staat soms zo ver qua normen en waarden af van een vleeseter dat het voor een veganist onmogelijk zou kunnen zijn om op een vleeseter verliefd te worden. Puur omdat de vegan/veggie zo ongelooflijk "afknapt" op het vleeseten van een persoon.

Ok, tuurlijk kan dat. Maar dan moet het "vlees eten" wel in het karakter van die persoon verweven zitten, denk je niet?

Mijn verloofde is dus vleeseter, maar hij geeft er niet om en kan zich inleven in mijn standpunten. Daarom hebben wij geen problemen op dat vlak.
Ik sta hem toe vlees/worst in huis te halen en dan hoef ik het niet klaar te maken of te eten. Het resultaat is eigenlijk dat hij voor zo'n 90% vegetarisch eet.

Ik vind het een ideaal compromis, maar ik moet ook zeggen dat ik het me voor kan stellen dat je als vega niet wil dat er vlees wordt klaargemaakt in je huis. Het stinkt als een gek, daar moet je tegen kunnen.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"