Vegatopia Forum

Zou jij vlees voor een ander kopen?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #160 Gepost op: 21 januari 2004, 11:32:43 »
Wat zijn je principes dan eigenlijk? Gewoon geen vlees kopen lijkt me het niet zijn. Dat zal toch een reden hebben? En zijn die redenen nog wel redelijk in dit geval?

Nou vlees=moord. Daar wil ik niet aan meewerken. Dus niet helpen bij de productie niet kopen niet eten. Makkelijk gezegd als je niet in zo'n situatie komt! Ja ik weet het niet meer hoor.. Tuurlijk moet je iemand respecteren als ie vlees wil eten, maar om nu een schakel te zijn in de hele kwestie.. (kopen)  :-\

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #161 Gepost op: 21 januari 2004, 11:36:17 »
Zouden die oudjes het in de gaten hebben als je vegetarisch vlees koopt? ;)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #162 Gepost op: 21 januari 2004, 12:32:49 »
Als een client je vraagt om vlees te kopen, kun je toch proberen om uit te leggen waarom je dat niet wilt. Niet meteen dingen gaan roepen als 'vlees is moord', maar vertellen dat je bepaalde principes hebt en je je er niet fijn bij voelt als je vlees koopt, zelfs al is het voor een ander. Een beetje redelijke 'opa' of 'oma' zou daar rekening mee willen houden (niet dat ze het snappen!).

En als ze het echt niet willen snappen, tja, dan weet ik het ook niet. Ik zou gewoon vlees voor ze kopen zonder daar iets over te zeggen, want het zijn nou eenmaal over het algemeen oude mensen, en die staan vaak niet zo open voor nieuwigheden.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #163 Gepost op: 21 januari 2004, 12:33:34 »
Zouden die oudjes het in de gaten hebben als je vegetarisch vlees koopt? ;)

Wel in hun portemonnee...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #164 Gepost op: 21 januari 2004, 12:41:51 »
Zouden die oudjes het in de gaten hebben als je vegetarisch vlees koopt? ;)

:devil:

Elsbeth

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #165 Gepost op: 21 januari 2004, 14:23:35 »
Joh vegetarisch: echte flink oude mensen zegt dat niks hoor. Die begrijpen echt niet dat jij vrijwillig een best luxe product NIET eet, terwijl zij in de oorlog bloembollen hebben gegeten (bij wijze van spreken). Ik zou het gewoon kopen. Alleen wel bij de kassa laten merken dat het niet voor mij is, maar voor een ander.. Stel je voor dat mensen dat dat ík..  :hypocrite:

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #166 Gepost op: 21 januari 2004, 15:10:07 »
hmm, over het algemeen heb ik nauwelijks door wat mensen kopen, en er zijn maar weinig gevallen waarin een persoon aan bepaalde boodschappen kan koppelen, dus waarschijnlijk heeft niemand iets door
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #167 Gepost op: 21 januari 2004, 15:20:42 »
hmm, over het algemeen heb ik nauwelijks door wat mensen kopen, en er zijn maar weinig gevallen waarin een persoon aan bepaalde boodschappen kan koppelen, dus waarschijnlijk heeft niemand iets door

Dus condooms en de Playboy hoeven we niet tussen de andere boodschappen te verstoppen?

(zie ook de bekende scene van Herman Finkers waarin hij condooms koopt in een supermarkt).

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #168 Gepost op: 21 januari 2004, 15:25:40 »
nee, niet doen

en wat je vooral niet moet doen is de playboy onder andere bladen werken, je werkt van boven naar beneden, en legt de bladen apart zpdat ze niet beschadigen

zo komt  de playboy dan bovenop het "betaalplankje" bovenop de stapel te liggen
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #169 Gepost op: 21 januari 2004, 15:39:19 »
Vlees voor een ander kopen vs vlees voor een ander maken zit voor mij ook wel een verschil tussen. Gisteren had ik de kids beloofd friet te halen. Nu at ook een vriendin van mijn oudste zoon mee. Dus ik vroeg aan iedereen wat ze bij hun friet wilden, waarop zij een frikandel noemde (ze weet wel dat we geen vlees eten). Ik vond het best moeilijk op dat moment om te beslissen wel of niet te doen. Ik heb het toch maar gekocht, want ik wil niet voor haar beslissen. Maar als anderen bij ons eten, maak ik geen vlees voor ze.

Elsbeth

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #170 Gepost op: 21 januari 2004, 20:02:51 »
Ik heb het toch maar gekocht, want ik wil niet voor haar beslissen. Maar als anderen bij ons eten, maak ik geen vlees voor ze.

Ik denk dat ik precies hetzelfde zou doen. Halen vind ik ook niet erg, of ze dood dier eten moeten ze zelf weten en dan kunnen zij toch net zo goed weigeren een kaassoufflé te halen voor mij? Onder het motto: ik gebruik geen zuivel ofzo. Maar bereiden:  :nooo: way

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #171 Gepost op: 21 januari 2004, 21:47:31 »
Heb in de dagen dat mijn franse vriendje er was een keer rookworst voor hem gekocht en een keer speklap. Verder heeft hij wel een keer verplicht vegetarisch gegeten,maar dat vond hij niet zo erg. Ik wilde hem eens laten zien, dat een vegetarische maaltijd hartstikke lekker is. Moest het vlees wel klaarmaken bij rookworst ruik je niks,maar de speklappen en dat vond ik wel heel vies,maar ga mijn principes niet opdringen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #172 Gepost op: 21 januari 2004, 22:01:54 »
Moest het vlees wel klaarmaken bij rookworst ruik je niks,maar de speklappen en dat vond ik wel heel vies,maar ga mijn principes niet opdringen.

Maar je laat het wel toe dat jou iets opgedrongen word?  :confused:

Als je het niet doet lijkt het me echt niet je principes opdringen.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2004, 22:02:38 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #173 Gepost op: 21 januari 2004, 23:24:55 »
Niet meteen dingen gaan roepen als 'vlees is moord', maar vertellen dat je bepaalde principes hebt en je je er niet fijn bij voelt als je vlees koopt, zelfs al is het voor een ander. Een beetje redelijke 'opa' of 'oma' zou daar rekening mee willen houden (niet dat ze het snappen!).

Maar als die mensen het zelf konden halen, of familie hadden die boodschappen voor ze zou kunnen doen, dan zouden ze toch geen thuishulp als Maud nodig hebben?

Ik vind dat je dan gewoon niet in de thuiszorg moet werken. Je gaat de verplichting aan om het huishouden te doen en boodschappen te doen. Als je ramen van buiten moet zemen op 10 hoog, uit het raam hangende, mag je weigeren. Maar dat is niet meer dan normaal. Maar bepaalde boodschappen niet meenemen, omdat jij tegen die produkten bent, kan echt niet. Je bent daar immers niet voor jezelf (ja voor inkomsten), maar voor die ouderen. Dan moet je gewoon fair zijn en ander werk zoeken.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #174 Gepost op: 21 januari 2004, 23:51:29 »
Dan moet je gewoon fair zijn en ander werk zoeken.

Ja daar denk ik ook wel aan.
Maar annemieke jij hebt dus al die jaren wel vlees enzo gehaald.. Had je daar dan niet een beetje moeite mee?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #175 Gepost op: 22 januari 2004, 08:41:15 »
Ja uiteraard. Ik wist niet eens hoe sommig vlees eruit zag, stond ik daar heel lang voor dat schap.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #176 Gepost op: 22 januari 2004, 10:04:40 »
Ik probeerde met Maud mee te denken. Voor zover ik haar ken, heb ik niet het idee dat zij vlees zou willen kopen voor iemand anders of zelfs maar een boterham ermee beleggen. Vandaar mijn antwoord.

Ik vind namelijk zelf dat je er eigenlijk niet over mag zeuren. Het is je werk, dus moet je, net als wat Annemieke zegt, tot op bepaalde hoogte doen wat je opgedragen wordt.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #177 Gepost op: 22 januari 2004, 14:10:51 »
ja, ik zou dan ook als je het vervelend vindt een andere baan zoeken waarin je niet voor die dilemma's komt. Per 1 jan. moeten mensen ook nog eens extra voor hun thuiszorg betalen, dus dan is het wel erg fijn voor hen als hun boodschapjes gewoon worden gehaald.
,,,,فلافل

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #178 Gepost op: 22 januari 2004, 16:42:52 »
Ja uiteraard. Ik wist niet eens hoe sommig vlees eruit zag, stond ik daar heel lang voor dat schap.

Ik bedoelde het anders :)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #179 Gepost op: 22 januari 2004, 18:08:35 »
Vertel...