Vegatopia Forum

Zou jij vlees voor een ander kopen?

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #100 Gepost op: 24 september 2003, 16:46:57 »
Mijn ervaring met mensen die me kennen en wel vlees eten is bijna uitsluitend positief. Nooit heeft iemand hier om vlees gevraagd bij het eten. Vrienden in Frankrijk hebben zich speciaal verdiept in het vegetarisch koken voordat ik kwam. Iedereen die ik ken kookt vegetarisch voor mij.
Zou ik dan héél moeilijk terug moeten doen? Als mensen 5 stappen naar mij toekomen, wil ik ook best 1 stap doen  ;) Afhankelijk van de "hulpvraag"  en "van wie die komt" natuurlijk. Met mijn opstelling heb ik denk ik alles bij elkaar toch best wat bereikt voor het vegetarisme(alles relatief) en ik vraag me af, als ik nu meer radicaal was geweest.......

Dankjewel, Lovelocker. Hier heb ik dus niets aan toe te voegen. Het geeft exact weer hoe ik er over denk.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ellen

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #101 Gepost op: 24 september 2003, 16:50:04 »
Ik zou niet weten waarom je dan geen begrip kan krijgen van andere?
Ieder zijn eigen mening en principes. En door geen vlees te halen, betekent dat niet dat ik de ander niet respecteer.

En hetzelfde inderdaad als andere regels in je huis, kan je ook regels hebben om geen dierlijke producten in huis te nemen.

Helemaal mee eens!


Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #102 Gepost op: 24 september 2003, 16:55:57 »
Ik zou niet weten waarom je dan geen begrip kan krijgen van andere?
Ieder zijn eigen mening en principes. En door geen vlees te halen, betekent dat niet dat ik de ander niet respecteer.

En hetzelfde inderdaad als andere regels in je huis, kan je ook regels hebben om geen dierlijke producten in huis te nemen.

Huisregels zijn oke. Die heeft bijna iedereen wel lijkt me.
Maar het ligt eraan hoe ver je gaat.

Mijn broer heeft een vriendin gehad die had legio eisen als ze bij mijn ouders bleef eten. Haar vega-voer mocht niet in dezelfde koekepan als het vlees. Daar kan ik inkomen, maar ook niet als het ding gewassen was?! En de (schone!) vleesvork mocht niet gebruikt worden. En geen enkel ding wat zij at mocht ook maar in de buurt zijn geweest van iets dierlijks. Ze had zowat een eigen koelkast nodig!

Waar haalt ze het lef vandaan?
Principes, ok, maar dit is toch overdreven? En het is niet haar huis!

Ook zo'n starre houding dat je persé (stamp, stamp, stamp) een vega-partner moet. Wat is dat voor onzin? Daar kun je echt niets over zeggen.
Aan de andere kant, als je er zo over denkt, wie zou je dan willen hebben? Als er toch geen compromis te sluiten is, dan is een relatie ook niet te doen.

Dat bedoel ik. Dat soort overdreven dingen.
Je komt dan zo radicaal op de buitenwereld over, dat je gewoon eventuele vooroordelen over vega's alleen bevestigt. Je doet zo meer kwaad dan goed.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #103 Gepost op: 24 september 2003, 16:58:26 »
Ook zo'n starre houding dat je persé (stamp, stamp, stamp) een vega-partner moet. Wat is dat voor onzin? Daar kun je echt niets over zeggen.

Nouja, dat vind ik nou onzin. Je hebt zelf dus echt wel de eindregie wat betreft met wie je een relatie aangaat.

ellen

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #104 Gepost op: 24 september 2003, 16:59:35 »
Aan de andere kant, als je er zo over denkt, wie zou je dan willen hebben? Als er toch geen compromis te sluiten is, dan is een relatie ook niet te doen.

Iemand die er ook zo over denkt?  ;D

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #105 Gepost op: 24 september 2003, 17:01:56 »
Ook zo'n starre houding dat je persé (stamp, stamp, stamp) een vega-partner moet. Wat is dat voor onzin? Daar kun je echt niets over zeggen.
Nouja, dat vind ik nou onzin. Je hebt zelf dus echt wel de eindregie wat betreft met wie je een relatie aangaat.
Misschien.

Maar het is vast ook wel mogelijk om als veganist met een begripvolle vleeseter een relatie te hebben.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #106 Gepost op: 24 september 2003, 17:06:58 »
Vroeger, toen ik nog niet zolang vegetarier was wel. Nu vind ik het moeilijker. Wanneer doe ik het wel:
Als ik met anderen voor 40 man kook waarvan er 30 geen vegetarier zijn. Waarom? Het wordt toch wel gekocht, en als ik het koop heb ik controle over de herkomst, dus wordt het scharrelslager ipv kiloknaller.
Als vrienden ziek zijn en ik boodschappen voor ze doe, dan koop ik gewoon alles op het lijstje. Wel indien mogelijk ook scharrel of eko, desnoods betaal ik het dan zelf.
Voor mijn katten: Vind ik heel erg maar drukt me met mijn neus op de feiten dat katten hebben offers vraagt. Ik moet van mezelf ook zelf de vis schoonmaken, ingewanden eruit halen enzo. Brrr....
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #107 Gepost op: 24 september 2003, 17:09:13 »
Aan de andere kant, als je er zo over denkt, wie zou je dan willen hebben? Als er toch geen compromis te sluiten is, dan is een relatie ook niet te doen.

Iemand die er ook zo over denkt?  ;D

Die kans is dus klein, lijkt me. Er was hier al iemand die de vraag stelde hoeveel vega's er eigenlijk zijn.

En ik blijf erbij, je kunt niet op een afstand ruiken of iemand vega is of niet. En als je verliefd wordt, kun je dat niet echt beïnvloeden. Tenminste, ik niet.  ::)

Stel nou dat ik ook zo rechtlijnig dacht?
Ik ben tot over mijn oren op mijn verloofde, we zijn al ruim 3 jaar samen. Dat was dan dus nooit gebeurd.

Wat dan? Dan zit ik met een partij ludduvuddu van heb ik jou daar en geen relatie. Stom toch?
En zeg niet dat het dan wel over was gegaan, want ik weet namelijk dat deze jongen voor mij DE vent is. Geen twijfel mogelijk.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #108 Gepost op: 24 september 2003, 17:18:39 »
Ik vind dat je gewoon zelf kan bepalen wat je wilt en wat je niet wilt. Of het extreem over komt of niet. Ik ga niet iets tegen mijn wil in doen.  

En ik vind ook niet dat ik dan maar moet toegeven en maar 'soepel' doen. Dan kan ik net zo goed als er geen vegan maaltijd is dan maar een vega maaltijd nemen of zelfs een gerecht met vlees, omdat ik maar 'soepeler' moet zijn en dus een stap terug moet zetten.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #109 Gepost op: 24 september 2003, 17:20:42 »
Ik vind dat je gewoon zelf kan bepalen wat je wilt en wat je niet wilt. Of het extreem over komt of niet. Ik ga niet iets tegen mijn wil in doen.  

En ik vind ook niet dat ik dan maar moet toegeven en maar 'soepel' doen. Dan kan ik net zo goed als er geen vegan maaltijd is dan maar een vega maaltijd nemen of zelfs een gerecht met vlees, omdat ik maar 'soepeler' moet zijn en dus een stap terug moet zetten.

Nou overdrijf je weer.
Jij kunt je toch prima aan je principes houden, maar waarom moet iedereen om je heen dat ook doen?

Ik heb gelezen dat er mensen zijn die als ze uit eten gaan de anderen niet toestaan vlees te eten. Kom op zeg! Dan spoor je toch niet?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #110 Gepost op: 24 september 2003, 17:29:36 »
Nou overdrijf je weer.
Jij kunt je toch prima aan je principes houden, maar waarom moet iedereen om je heen dat ook doen?
Dat hoeven ze niet. Ze mogen van mij best doen wat ze willen. Ik ga ze niet vertellen wat ze moeten doen.

Ze hoeven niet voor mij speciaal te koken ofzo. Leuk als ze het wel willen doen, maar als ze dat niet willen, doe ik het zelf wel of ik neem wat mee. En als ze iets willen eten in het restaurant met vlees ofzo, mogen ze best van mij.

Ieder zijn eigen leven.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #111 Gepost op: 24 september 2003, 17:32:14 »
Nou overdrijf je weer.
Jij kunt je toch prima aan je principes houden, maar waarom moet iedereen om je heen dat ook doen?
Dat hoeven ze niet. Ze mogen van mij best doen wat ze willen. Ik ga ze niet vertellen wat ze moeten doen.

Ze hoeven niet voor mij speciaal te koken ofzo. Leuk als ze het wel willen doen, maar als ze dat niet willen, doe ik het zelf wel of ik neem wat mee. En als ze iets willen eten in het restaurant met vlees ofzo, mogen ze best van mij.

Ieder zijn eigen leven.

Oeps, ik was even vergeten dat jij iets minder radicaal bent...sorry.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

ellen

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #112 Gepost op: 24 september 2003, 17:32:32 »
Aan de andere kant, als je er zo over denkt, wie zou je dan willen hebben? Als er toch geen compromis te sluiten is, dan is een relatie ook niet te doen.

Iemand die er ook zo over denkt?  ;D

Die kans is dus klein, lijkt me. Er was hier al iemand die de vraag stelde hoeveel vega's er eigenlijk zijn.

Haha, hier niet denk ik

Ben bang dat de meeste veganisten geen relatie met me willen.... :)

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #113 Gepost op: 24 september 2003, 17:33:40 »
Ben bang dat de meeste veganisten geen relatie met me willen.... :)

Waarom niet? Jij bent toch hartstikke lief?  ;)

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #114 Gepost op: 24 september 2003, 17:34:23 »
Oeps, ik was even vergeten dat jij iets minder radicaal bent...sorry.

Oh... En hoe radicaal ben ik dan op schaal 1 tot 10 ? ;D

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #115 Gepost op: 24 september 2003, 17:43:55 »
4 of 5, denk ik.  :P

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #116 Gepost op: 24 september 2003, 20:09:57 »
veganist en rond de twintig is één ding, maar je zult maar persé een veganist als partner willen en je bent homo en in de 40.........moest ik, zomaar ;) aan denken...
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #117 Gepost op: 24 september 2003, 20:25:57 »
veganist en rond de twintig is één ding, maar je zult maar persé een veganist als partner willen en je bent homo en in de 40.........moest ik, zomaar ;) aan denken...

Ik vermoed dat je het dan als lesbische veganist makkelijker hebt :)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #118 Gepost op: 24 september 2003, 21:54:48 »
Ik vermoed dat je het dan als lesbische veganist makkelijker hebt :)

Ik denk dat dat nog wel meevalt. Volgens mij is de verhouding M/V onder vegetariërs wel iets van 1/3, maar ligt dat bij veganisten beduidend gunstiger voor mannen. Het zou daar best eens 1/1 kunnen zijn.

Nu is het wel weer zo dat het aantal veganisten in Nederland nogal meevalt. Zegt men. Ergens tussen de 10 en 20.000? Laten we het voor het gemak maar op 15.000 houden dan. Gaan we uit van die 1/1-verhouding, hebben we 7.500 mannelijke veganisten. Een op de twintig homo? Hebben we het over 1.500. Een procentje of 10 daarvan is tussen de 35 en de 45. Zijn er voor Sjon toch nog altijd zo'n 150 potentiële kandidaten, er van uitgaande dat het niet uitmaakt of die mannen al 'onder de pannen'zijn of niet, natuurlijk. ;)

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #119 Gepost op: 24 september 2003, 22:50:59 »
Iemand vraagt aan jou om vlees te gaan kopen in de winkel, doe je dat?

Een tijdje terug had ik net afgerekend bij de Appie, toen de klant na mij vroeg of ze even mijn bonuskaart mocht lenen. Zij had die namelijk niet, maar met bonuskaart kreeg ze korting op haar Filet Americain. Dan krijgt ze dus korting op iets waarvan ik vind dat het juist veel duurder zou moeten zijn. Vond ik ook wel even moeilijk, want je lijkt meteen weer een ongelooflijke overdreven die-hard vegetariër als je zoiets zegt, maar ja, het blijven natuurlijk wel míjn principes. En "nee" zeggen zonder uitleg is ook zo vreemd. Ik heb hem gegeven, heb er wel bijgezegd dat ik eigenlijk vond dat voor dierenleed extra betaald zou moeten worden in plaats van minder (stom Yessica, dit heeft geen enkel effect) maar alleen de cassière reageerde met "tja, ieder zijn eigen mening".

Ik zou het volgende keer dus níet meer doen. Met uitleg, wat ze dan ook van me mogen vinden.