Vegatopia Forum

Zou jij vlees voor een ander kopen?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

charlotjeuh

Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Gepost op: 23 september 2003, 17:45:29 »
Hallo!

Ik heb een vraag.
Iemand vraagt aan jou om vlees te gaan kopen in de winkel, doe je dat?
« Laatst bewerkt op: 23 september 2003, 21:32:24 door Hizikigrrrl »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:?
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2003, 17:53:33 »
Nope.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:?
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2003, 17:55:36 »
Nein.
“it's strange how life makes sense in time...”

arianne

Re:?
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2003, 17:57:00 »
Nee

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:?
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2003, 17:57:46 »
Nee

Maar wat nou als diegene je vraagt om een paar blikjes leverworst mee te nemen?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ShiN

Re:?
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2003, 18:05:18 »
ja

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:?
« Reactie #6 Gepost op: 23 september 2003, 18:10:09 »
Vriendin is ziek. Ik doe boodschappen. Op het lijstje staat vlees. Ja, ik koop dat, bij de NW, BD-vlees. Is het voor die keer geen bio-industrie-hamlapjes.
:witch2:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:?
« Reactie #7 Gepost op: 23 september 2003, 18:39:07 »
Maar wat nou als diegene je vraagt om een paar blikjes leverworst mee te nemen?
Ook nee.

En wat als iemand je vraagt om een pak snoep mee te nemen waarin een kleine hoeveelheid dierlijke stoffen zit?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:?
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2003, 18:46:51 »
Ik neem het alleen mee voor mijn vriend maar hij moet het wel terugbetalen. Ik heb er wel wat moeite mee en ik verstop het altijd onder iets anders op de band zodat niemand kan zien dat ik lijk koop  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Re:?
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2003, 18:51:55 »
We hebben een heel simpele regel als we met anderen uit eten gaan: we willen best voor anderen betalen mits ze vegetarisch bestellen.
Wat mij betreft trek ik dat door naar boodschappen doen: ik wil best voor anderen vlees meenemen mits ze er zelf maar voor betalen. Ik heb bepaald niet de illusie dat ik ze kan opporren voor vegetarisme door zo'n weigering.
Laat ze maar merken dat vegetariërs ook tolerant kunnen zijn. Vegetariërs doen immers ook al voldoende beroep op de tolerantie van vleeseters.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:?
« Reactie #10 Gepost op: 23 september 2003, 18:55:29 »
Ik heb er wel wat moeite mee en ik verstop het altijd onder iets anders op de band zodat niemand kan zien dat ik lijk koop  ;D
Nu we toch vragen aan het stellen zijn:

Kijk je naar wat andere mensen op de boodschappenband gooien bij de kassa, en wat denk je dan?

Ja, "Wat een boel melkprodukten en goedkoop bier zeg...", of "Hee, biogroentes en quorn, wat een heerschende oude mevrouw man!"
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:?
« Reactie #11 Gepost op: 23 september 2003, 19:25:24 »
Nu we toch vragen aan het stellen zijn:

Kijk je naar wat andere mensen op de boodschappenband gooien bij de kassa, en wat denk je dan?

Ja, "Wat een boel melkprodukten en goedkoop bier zeg...", of "Hee, biogroentes en quorn, wat een heerschende oude mevrouw man!"

Ik let er soms wel op ja, of iemand wel of niet vlees koopt. Maar een vegaburger zegt natuurlijk ook niet alles.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:?
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2003, 19:28:12 »
Maar een vegaburger zegt natuurlijk ook niet alles.
Ik denk maar zo: elke hap quorn is een hap vlees minder!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:?
« Reactie #13 Gepost op: 23 september 2003, 20:06:53 »
Ik let er ook op bij andere mensen! Is naast het 'keuren' ook wel een tikkie voyeurisme ;)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:?
« Reactie #14 Gepost op: 23 september 2003, 21:05:18 »
Ik koop zelf vlees/vis in de vorm van kattenvoer voor mijn kat, dus ik breng dat ook met plezier mee voor de kat van mijn vrienden die hier om de hoek wonen. Ze zouden me nooit vragen om vlees voor hen mee te brengen; dat komt nog niet in hen op. En als iemand het me wel zou vragen, zou ik zeggen dat ik dat liever niet doe omdat ik me er niet goed bij voel.

En ik let ook wel op wat andere mensen kopen in de supermarkt. Mensen met enorme hoeveelheden vlees krijgen altijd een opgetrokken neus & vies gezicht te zien; ik kan daar echt niets aan doen - het gebeurt voor ik het besef. Vanmorgen nog stond er achter mij aan de kassa een vrouw die alleen toiletpapier, water & zes pakjes varkenspoten kocht... ik moest echt moeite doen om m'n ontbijt binnen te houden.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:?
« Reactie #15 Gepost op: 23 september 2003, 21:18:05 »
Ik ben in staat om bij dat soort klanten heel quasi samenzweerderig en verontwaardigend tegen ze te zeggen: "Nou, het schijnt dat ze daarvoor een dier gedood hebben".
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline heliofoor

  • ***
  • 249
  • Geslacht: Man
    • Diggin' for Dirt
Re:?
« Reactie #16 Gepost op: 23 september 2003, 21:30:59 »
ik koop wel gewoon vlees als ik voor m'n moeder boodschappen doe.

ze koopt en kookt ook altijd netjes vegetarische zooi voor me en haar overhalen richting vegetarische keuken lukt toch niet.

vakken met vleeswaren vullen in de AH vind ik al lastiger. Doe het wel maar zorg wel dat ik daarbij regelmatig discussies met mede-vakkenvullers start over vieze voorverpakte worsten en vegetarisme.

en klanten die vleeswaar zoeken stuur ik richting de biologische afdeling of zelfs richting het uitgebreide vegetarische assortiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #17 Gepost op: 23 september 2003, 22:04:50 »
Ik koop vlees als het clienten betreft (bijbaan in thuiszorg), als het mijn vader betreft (die eet af en toe wel vlees, omringt door mijn vega moeder en zusje) en als het de huispoes betreft (huisgenoot koopt het altijd, maar als hij geen tijd heeft en het mij vraagt..).

Ben het echt eens met wat An Teater zegt over tolerantie.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #18 Gepost op: 23 september 2003, 22:26:53 »
ik koop geen vlees voor anderen omdat ik het niet durf aan te raken. Ook niet als het in een plastic verpakking zit. Dat is natuurlijk grote onzin, maar toch is het zo. We moesten een keer eten kopen voor een grote groep mensen en ik ging booschappen doen met een joodse jongen. Er moesten ook spekjes worden gekocht. Ik wilde het niet uit het schap halen en hij deed het toen maar en toen moesten we wel lachen 'een jood en een vegetarier die spekjes gaan kopen'.
Ik ben zelfs zo erg dat als iemand die voor mij in de rij staat vlees op de band leg, ik dat blokje dat je tussen boodschappen van jou en anderen legt zo ver mogelijk van die ander af leg zodat mijn eten zo ver mogelijk van het vlees van anderen af ligt. En dan leg ik het liefst iets nonfoods als vuilniszakken oid eerst neer. Ook dat slaat natuurlijk nergens op.
Snoepjes voor iemand kopen waar gelatine in zit zou ik weer wel doen.
Als ik voor een hele dierbare zielige chronisch gehandicapte zou zorgen waar ik vlees voor zou moeten kopen, zou ik misschien me proberen aan te passen, maar volgens mij zou ik die gehandicapte dan meer helpen door maar meteen lekker vega te koken ipv alleen boodschappen te doen, hoeft ie meteen ook niet meer te koken.
Voor iemand betalen in een restaurant waar ik mee eet die vlees eet doe ik weer wel.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2003, 22:27:34 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #19 Gepost op: 23 september 2003, 22:30:53 »
Het wordt een beetje lastig vlees te mijden als je in de verpleging werkt voor mensen die afhankelijk van je zijn. Toen ik samenwoonde kocht ik wel eens vlees, het klaarmaken deed ik niet. Ik wist ook niet hoe  :) Ik besteedde toen veel aandacht aan het koken en wist van mijn partner een bijna-vegetariër te maken. Mocht ik nu gaan samenwonen zou ik het niet snel meer kopen...gek, ik sta daar nu bij stil, zou het nu niet meer kúnnen.
de tuin: dat ben ik