Vegatopia Forum

Bont niet, leer wel?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kattekop

Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #20 Gepost op: 16 september 2003, 11:53:50 »
Bont = Leer met het haar er nog op

Verder zie ik geen verschil!

ShiN

Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #21 Gepost op: 16 september 2003, 11:58:08 »
Citaat
Of via Vegalife, Ethical Wares of Vegetarian Shoes. Bovendien heb je met Adidas kans dat je een paar dode kangaroes aan je voeten draagt. Waar een wil is, is een weg.

Klopt. Ik wil Adidas. Klaar.

groeten,
Nicky
Citaat

zoohee..  :o
nou, da's wel erg duidelijk (waarom dan net die :( )
En waarom alleen adidas als ik vragen mag? Soortgelijke schoenen zijn namelijk dus wel van vega-leather verkrijgbaar...
« Laatst bewerkt op: 16 september 2003, 12:00:07 door ShiN »

Toby

Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #22 Gepost op: 16 september 2003, 12:00:07 »
Verder: Adidasschoenen zijn verkrijgbaar in een niet-leren versie.

Oh ja? Waar dan? Ik zoek ze al een jaar of 5, nergens te vinden.

Citaat
Zie:http://www.vegavega.com/home.cfm

Geen Adidassen daar...

Citaat
Of via Vegalife, Ethical Wares of Vegetarian Shoes. Bovendien heb je met Adidas kans dat je een paar dode kangaroes aan je voeten draagt. Waar een wil is, is een weg.

Klopt. Ik wil Adidas. Klaar.

groeten,
Nicky

Adidas dus. De vegetarische sportschoenen zijn a la adidas dus ipv de befaamde adidasstreepjes hebben die een V van vegetarian. Lijkt mij toch een aardig, diervriendelijk alternatief. Niemand houd je tegen om adidas aan te schaffen.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #23 Gepost op: 16 september 2003, 12:01:15 »
En waarom alleen adidas als ik vragen mag? Soortgelijke schoenen zijn namelijk dus wel van vega-leather verkrijgbaar?

Die 'soortgelijke' schoenen zien er meestal totaal anders uit. Dat om te beginnen. En met Adidas weet ik dat ik bere-kwaliteit krijg voor weinig geld (in verhouding).
Daarnaast is Adidas 1 van mijn weinige zwakheden, dat moet ik wel toegeven. Ik heb er gewoon wat mee.

Ik heb al heel wat vega-schoenen gezien en ik vind ze uitermate suf. Dat heeft dan niets met Adidas te maken, maar wel met het 'alternatief' op schoengebied.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #24 Gepost op: 16 september 2003, 12:04:46 »
nou, da's wel erg duidelijk (waarom dan net die :( )

Oeps, vergeten.

Die  :( is omdat ik eigenlijk liever Adidas-schoenen heb van linnen (ik geloof dat ze van linnen zijn). Die zijn ook verrekte stevig en ik vind ze nog mooi ook. Maar ik kan ze echt nergens vinden!
Ik heb ook al Adidas-sandalen voor in de zomer zonder leer. Alleen de gympen is dus een probleem.

Kijk, ik heb mezelf niet vastgelegd aan een principe dat ik nooit leer zal gebruiken, maar ik wil het wel zo veel mogelijk voorkomen. Daarom zit ik er wel mee.

Ik heb bijv. nu een mapje nodig voor mijn autopapieren. Probeer dat maar eens te vinden in een niet-lederen uitvoering! Ben ik ook al zowat een jaar zoet mee. Nog niet geslaagd.

Nou heb ik schoentjes aan mijn voeten harder nodig dan een mapje, dus die heb ik gewoon nog niet.  ;)

Ik heb trouwens nog een leren jas liggen die niemand wil hebben. Als er nog meer mensen zijn die tegen overconsumptie zijn en dat ding willen overnemen voor weinig (hij is zo goed als nieuw)?  ::)


groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #25 Gepost op: 16 september 2003, 16:34:01 »
Die 'soortgelijke' schoenen zien er meestal totaal anders uit. Dat om te beginnen. En met Adidas weet ik dat ik bere-kwaliteit krijg voor weinig geld (in verhouding).
hm... vind de woordkeus hier wat minder :)

Mij maakt het dus geen ene reet uit welk merk ik heb. En een onbekend merk kan net zo goed dezelfde kwaliteit hebben dan de schoenen van adidas. De schoenen die ik nu heb zijn van die plastic dingen. Volgende schoenen ga ik bij vega-life bestellen ofzo.

Maar nu over bont. Ik zie bont en leer als hetzelfde. Zie weinig verschil. Het enige wat ik kan bedenken is dat in nederland bont 'verkeerd' is voor vele mensen omdat ze dus denken dat leer een bijproduct is en noodzakelijk. En bont niet nodig is omdat het overbodig is. Terwijl voor beide goede alternatieven zijn.
Maar goed, ik heb er niks op tegen als mensen anti-bont zijn en wel in leren schoenen ofzo lopen. Het is iig iets positiefs dat ze iets niet willen of zelf protesteren ertegen. En als bont verbannen is, dan is het voor meer mensen makkelijker om ook leer te verbannen en diervriendelijke schoenen te kopen.

En adidas fokte volgens mij kangeroes voor leer voor de voetbalschoenen oid.
Iig stond hier wat: www.savethekangaroo.com

« Laatst bewerkt op: 16 september 2003, 17:34:01 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #26 Gepost op: 16 september 2003, 17:30:37 »
hm... vind de woorkeus hier wat minder :)

Woorkeus ?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #27 Gepost op: 16 september 2003, 17:33:43 »
« Laatst bewerkt op: 16 september 2003, 17:34:22 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

ShiN

Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #28 Gepost op: 16 september 2003, 20:46:26 »
Citaat
woordkeus :)

spelfoutje

HAA!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #29 Gepost op: 17 september 2003, 09:59:21 »

Die  :( is omdat ik eigenlijk liever Adidas-schoenen heb van linnen (ik geloof dat ze van linnen zijn). Die zijn ook verrekte stevig en ik vind ze nog mooi ook. Maar ik kan ze echt nergens vinden!

Je bedoelt canvas? Van het merk 'Bad boys' heb ik ook soortgelijke schoenen zien liggen, om mijn voeten pasten ze helaas niet goed.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #30 Gepost op: 17 september 2003, 21:40:30 »
Heeft iemand een idee van de vriendelijkheid van Puma? (gebruiken ze nep-of echt leer bv?)
Da's echt leer anders had ik al lang met van die kicksen rondgelopen ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bont niet, leer wel?
« Reactie #31 Gepost op: 18 september 2003, 10:47:32 »
wat voor maat?

MiRRi

De jas, bedoel je? Die is XL. Het is zo'n "stoer" geval met ritsen in de mouwen en zakken.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"