Vegatopia Forum

Shakies

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Shakies
« Gepost op: 31 augustus 2003, 09:48:50 »
Las dat op Adam CS en Utrecht CS filialen zijn van Shakies: shakes van biologische zuivel, alleenvegetarische snacks. Eigenaresse is vegetariër...misschien ook leuk persoon voor 5 vragen
Kom op beide stations regelmatig, op Adam CS heel vaak, nooit gezien :( dus prent dit in mijn geheugen. Tevens tip voor de reizende vegetarier met snelle trek.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2007, 10:27:43 door Sander »
de tuin: dat ben ik

Offline Selly

• 30.783
Re:Shakies
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2003, 13:49:41 »
Ik geloof dat ook een aantal dingen (het seitanbroodje ofzo) vegan waren en ze hebben ook een shake met sojamelk. Dat de eigenaresse vegetarier was wist ik niet, leuk! In Amsterdam zit ie trouwens in de westvleugel, links helemaal achteraan (net voor de Albert Heijn)
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2003, 13:50:20 door Selly »
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2003, 20:51:03 »
ik wist niet eens dat er een ah was op centraal :bloos:
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Kwipsel

• 108
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2003, 22:57:04 »
Ik houd zelf niet zo van yoghurt drankjes, maar dezee was wel erg oke. Ik had een met bosvruchten En er zaten ook veel pitjes in. Maar volgens mij is het we gezond. En op zijn tijd ook wel lekker.
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

arianne

« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2003, 11:44:19 »
Ik liep er altijd voorbij, maar van een te grote afstand om te zien wat het nu eigenlijk was (meestal in grote haast ;) ) De volgende keer dat ik er ben, ga ik wel even kijken, denk ik.

Elsbeth

« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2003, 16:13:04 »
Shakies is super!! heb 't op lowlands leren kenne. Kijk ook maar op de site, staat ook aangegegevn wat vegan is. Seitanbroodje is lekker, tofubroodje en somosa waarschijnlijk ook wel! kan het om centraal a dam niet vinden  ??? hmm lekker hoor  :kwijl:

« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2003, 16:15:09 »
het tofu broodje vind ik (iig. op utrecht centraal) uitgesproken smerig; klef smakeloos dingesje.

De soepen zijn vaak wel erg lekker.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2003, 16:15:56 door marieke »

Elsbeth

« Reactie #7 Gepost op: 12 september 2003, 23:48:10 »
Nou heb''m gevonden op Amsterdam C en lekker weer een Seitan broodje genomen hmm lekker hoor alleen best duur maarja je moet er wat voor over hebben??

Routebeschrijving (aangezien het hele station op z'n kop staat): je komt vanuit de stad erin (zalikmaarzeggen), loopt links langs het blauwe vertrektijdenbord dat  in de lucht hangt. Die 'lange' gang door en dan tadaa staan daar rechts opeens allemaal winkeltjes e.d. Aan het eind van de rits staat de seitanbroodjes toko. Op hun site, www.shakies.nl, kan je zien wat vega en wat vegan is. Handig wel, lijkt me. Vreet ze;)

Oke, update. Vegan:
*Soyberry Bandit shake
*alle juices
*alle bagels (zonder beleg)
*koffie
*espresso
*kruidenthee
*groene thee en Earl Grey
*Spa blauw
*desem noten-rozijnen bol
*samosa

(oke alleen bij de laatste denk ik: handig om te weten, want de rest ligt voor de hand. Maar goed)

Vega: heb je zo door.
« Laatst bewerkt op: 12 september 2003, 23:52:21 door Elsbeth »

kattekop

« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2003, 19:05:32 »
Toen we gisteren terugkwamen van de demo tegen Balkenellende en ik te moe was om nog bij de Bolhoed te gaan eten ( :'( andere keer beter) hoefden we toch niet helemaal met een lege maag in de trein te gaan zitten, want we kwamen Shakies tegen. Leuk zo'n tent! Moeten ze op elk station neerzetten! Ik heb de Samosa genomen (best wel lekker, maar leek niet echt op een samosa zoals ik die van een Indiaas restaurant ken, maar meer op een bruin broodje met groenten) en mijn vriend had het Tofubroodje. Dat vond ie ook wel te pruimen.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #9 Gepost op: 09 november 2003, 17:07:03 »
Shakies is niet helemaal vega hoor! 'k Zag toch echt de 'bagel met cream cheese en zalm' staan! Maar goed, da's dan ook weer helemaal duidelijk. En het ziet er allemaal veel lekkerder (en vooral gezonder!) uit dan die standaard broodjes bij Du Pain. Woensdag moet ik in Amsterdam zijn, en dan sla ik Shakies niet over.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #10 Gepost op: 22 november 2003, 08:50:38 »
Kan iemand nog snel uitleggen waar shakies ongeveer zit op Utrecht Centraal?

Nevermind:
Citaat
Shakie's zit in de stationshal in het ronde paviljoen achter de roltrappen naar perron 8 en 9

Hmmm, de samosa, denk ik maar.

* Christiaan voelt zich nu echt een boertje van buut'n
« Laatst bewerkt op: 22 november 2003, 09:06:01 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Carmen San Diego

• 266
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2003, 17:14:14 »
Alleen jammer dat ze maar 1 sojashake hebben...
Ik heb het tofubroodje en het seitanbroodje op, maar ik vond een van de twee te heet gekruid en de ander is op het randje, dus niet echt voor mij weggelegd (alhoewel het best te eten is als ik honger heb eigenlijk, beter dan allerlei vette en suikerige troep). De cake met wortel en walnoot is wel heel lekker trouwens =)

En idd, ze zijn duuuuuuuuurrrrrrr... Zoals alles op het station, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2003, 17:16:06 door Carmen San Diego »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #12 Gepost op: 16 december 2003, 17:49:05 »
En idd, ze zijn duuuuuuuuurrrrrrr...
Nee, je krijgt gewoon weinig!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #13 Gepost op: 16 december 2003, 18:22:49 »
Alleen jammer dat ze maar 1 sojashake hebben...

Nou, ik vind het sowieso al bijzonder dat je op een station gewoon een sojashake kan halen!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #14 Gepost op: 16 december 2003, 21:10:05 »
O ja, de mevrouw van Shakie's mailde mij nog! Ze gaan uitbreiden en er komen het komende jaar meer Shakie's op grote stations in Nederland. Als eerste is Leiden aan de beurt, waar ze net als op Utrecht en Amsterdam Centraal o.a. fresh fruit shakes, fresh fruit juices, bagels, soepen, homemade sweets, koffie en thee gaan verkopen. Alle producten, op een zalmbageltje na, zijn vegetarisch.

Ik kreeg er ook nog een compleet persbericht bij, waarin nog wat achtergrondinfo staat over het bedrijf:

Citaat
Shakie’s Fresh Fruit Shakes is een initiatief van Odette I. Oostindiën (38) zelf vegetariër en groot voorstander van biologische landbouw. Na haar propedeuse geneeskunde volgde ze mime-workshops in Parijs en een opleiding tot video-editor en -regisseur. Ze werkte voor het NOS Journaal en maakte kinderprogramma’s voor de AVRO. Totdat ze op haar reizen naar Zuid-Amerika en Californië op iedere straathoek verse vruchtenshakes te koop zag. Dat is nu ruim zes jaar geleden. “Het is een geweldig idee dat de producten die Shakie’s verkoopt op zo’n grote schaal verkrijgbaar worden. Daarmee krijgt het station echt een voortrekkersrol wat betreft horeca-aanbod. Echt gezond en zoveel mogelijk biologisch. Fastfood met de kwaliteit van slowfood.”

Nou, goed nieuws toch?
« Laatst bewerkt op: 16 december 2003, 22:53:10 door J@n »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2003, 21:15:10 »
leuk!
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #16 Gepost op: 24 december 2003, 12:47:07 »
Als eerste is Leiden aan de beurt,

;D

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #17 Gepost op: 24 december 2003, 13:18:15 »
Komt er dan ook een in Zwolle?  :bye: :yes:
:witch2:

Offline maud

• 373
« Reactie #18 Gepost op: 24 december 2003, 13:21:24 »
In Utrecht hebben we er al lang een  :P

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #19 Gepost op: 01 februari 2005, 18:36:11 »
Ik heb vandaag voor het eerst bij shakies wat gehaald. Samosa (zo een gevuld ding met groente enzo) en een soyberry bandit shake.

Was lekker. Snel weer daar heen. Ook nog nooit een samosa gegeten. Lekker was het.
Stem op de Partij voor de Dieren