Vegatopia Forum

Ikea

Lollifant

Re: Ikea
« Reactie #20 Gepost op: 08 december 2006, 15:55:59 »
Gister bij Ikea, niet een écht restaurant, maar het was wel lekker!

Ze hadden 1 vegagerecht, een vegaburger met tomatensaus, groenten (wortel, courgette, boontjes en nog wat dingen) en patatjes!  :)

joyce

« Reactie #21 Gepost op: 29 december 2006, 15:09:14 »
In Delft kan je nu kiezen tussen twee gerechten; iets met pasta of iets met groente en rijst.
Dit is allebei vegetarisch, vlees-eters krijgen gewoon er gehaktballetjes bij (en minder groente).

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #22 Gepost op: 05 juli 2007, 21:48:13 »
Bij de Ikea: vegetarische zuivelschotel: een schnitzel (Valess?), groente, patat en tomatensaus, voor 3,75. Goed weg te krijgen.

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2009, 21:31:52 »
bij de ikea  ;D de biopasta met biosaus erg lekker, zeker als je er maar 1,95 voor betaald
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Schanulleke

« Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:33:07 »
Ik ga a.s. woensdag met een vriendin naar de Ikea. Ik zag achterin de catalogus dat ze vegetarische pasta hebben voor E. 1,95. Heeft iemand dat wel eens gehad? Is het lekker? En hoe groot is de portie? E. 1,95 doet het ergste vermoeden...

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:54:16 »
Ik had laatst op de website gekeken en daar stond 'zuivel gerecht' met frites, dus ik vermoed een kaassoufflé of Valess.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:57:31 »
Dat zuivelgerecht is idd valess. Of iets dat er zeer sterk op lijkt.
Volgens mij heb ik de pasta ook gehad en was ik niet echt onder de indruk, maar voor de prijs was het acceptabel.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #27 Gepost op: 13 augustus 2009, 21:42:33 »
Volgens mij heb ik de pasta ook gehad en was ik niet echt onder de indruk, maar voor de prijs was het acceptabel.

Ik was er laatst en had ook een pasta, die was wel wat duurder. Maar zo smakeloos als daar tref je het zelden hoor. Je weet dat je pasta eet door de textuur, en dat was het dan...

Schanulleke

« Reactie #28 Gepost op: 13 augustus 2009, 21:42:56 »
Gisteren naar Ikea Groningen geweest. Vega-aanbod viel tegen. De vega-pasta uit de catalogus hadden ze niet. (Waarom zetten ze zoiets dan in een catalogus? Het lijkt mij dat je dan op z'n minst in alle filialen voor dat gerecht moet zorgen.) Ik vermijd zuivel liever, maar ben toch maar voor de Valess-burger gegaan, want je moet toch wat, he? Erbij gebakken aardappeltjes (naast de frietjes die je er al bij krijgt) en gemengde groente. De groente was lauw, maar smaakte wel oke. Er zat ananas doorheen, dat was wel verrassend - in positieve zin. Lekker fris. Als toetje een kuipje appelmoes.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2015, 12:59:26 »
http://www.nu.nl/lifestyle/3981882/ikea-serveert-veganistische-gehaktballen.html

Ikea gaat aan de veganistische gehaktballen! Ik ga zeker een keer proeven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Vegatopia

« Reactie #30 Gepost op: 10 april 2015, 13:00:15 »
Vegetarische IKEA-balletjes

Ze worden al maanden met veel tromgeroffel aangekondigd: het vegetarische alternatief voor de alom bekende köttbullar, de gehaktballetjes van IKEA. In België werden ze op 8 april gelanceerd, Nederland zal later volgen. Omdat we bij Vegatopia over een gezonde dosis nieuwsgierigheid beschikken, zijn we ze reeds voor jullie gaan uittesten bij IKEA Anderlecht (Brussel). 

Source: Vegetarische IKEA-balletjes

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #31 Gepost op: 10 april 2015, 14:56:38 »
Ik was gisteren samen met de dochter in de Luikse vestiging, maar we werden teleurgesteld  :(.
Er waren nog geen balletjes door problemen met de prijs, meende ik te begrijpen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #32 Gepost op: 10 april 2015, 16:38:45 »
Wat ik een beetje mis in de review is: wat is het nou eigenlijk, waar lijkt het op en smaakt het naar? Lijkt het op falafel (als er kikkererwten in zitten zou dat best kunnen), wat voor bite hebben ze (stevig of zacht), zijn de knapperige aan de buitenkant of vochtig, zijn ze zout of pittig of een beetje flauw?
* Sam moet nodig eens naar Ikea

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #33 Gepost op: 10 april 2015, 19:28:21 »
Ze zijn hartig, niet te zout en niet te flauw. Je kan ze het best vergelijken met de groeneballetjes van Goodbite of AH winkelmerk, maar iets hartiger door het gebruik van kikkererwtenmeel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #34 Gepost op: 10 april 2015, 22:22:39 »
Ze zijn hartig, niet te zout en niet te flauw. Je kan ze het best vergelijken met de groeneballetjes van Goodbite of AH winkelmerk, maar iets hartiger door het gebruik van kikkererwtenmeel.
Bedankt voor de aanvulling Sven! Dan ga ik niet zo hard lopen denk ik, want die vind ik allebei niet zo lekker, niet genoeg "bite". Maar goed ik ben een zeur qua vleesvervangers en eet ze zelden dus ik ben ook niet de doelgroep.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #35 Gepost op: 07 juli 2015, 22:07:33 »
Ik dacht dat je die alleen in het Ikea-resto kon eten, maar je kunt ze dus ook meenemen?
Ja hoor, gewoon een zak in de diepvries!
Wat kost zo'n zak en hoeveel balletjes zitten er in? En zou je ervoor omrijden of ze alleen maar kopen als je toevallig toch een klerenkast nodig hebt?
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength