Vegatopia Forum

Ikea

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Ikea
« Gepost op: 30 augustus 2003, 19:59:12 »
Is dat nou in alle Ikea's zo, dat ze helemaal niks meer hebben voor vegetariërs? Ik werd vrijdag in de Amsterdamse Ikea afgescheept met patat en een kwak in de magnetron ontplofte, warme groente. Nog erger dan de gemiddelde vliegtuigmaaltijd.

De zalm was ook al geen aanrader, aldus mijn tafelgenote. En dan drukte zij zich nog voorzichtig uit.

Jammer, hoor. Natuurlijk ga je niet naar een woonwinkel voor de heerlijke keuken, maar dat je er iets kunt kiezen en dat het te eten is, dat mag je toch wel verwachten? Gele kaart voor Ikea Amsterdam.

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
Re: Ikea
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2003, 20:32:24 »
In Luik was het ook zo, geen vegetarische schotel meer

Men zei me daar dat het kwam omdat de vraag ernaar te beperkt was.
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2003, 20:32:52 door Brent »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2003, 20:36:13 »
Men zei me daar dat het kwam omdat de vraag ernaar te beperkt was.
Ja, want alle hippies halen hun kastjes bij de kringloop weg. En zeker NIET bij de IKEA.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2003, 21:21:41 »
Bij 'mijn' Ikea (Delft) hebben ze een veggie gerecht. Twee zelfs geloof ik. Een ervan kunnen ze veganiseren (rosti met groenten) door de klodder creme fraiche achterwege te laten.
Ik weet wel dat Ikea Delft een zogeheten "try-out" Ikea is. Ze proberen daar dus alles eerst uit qua opstelling enzo (?) Ik weet niet of dat ook geldt voor het eten.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2003, 13:52:47 »
wel jammer, ze hebben wel een speciaal vegetarisch Ikea kookboek. Ik was er laatst s ochtends en heb ik er een kopje koffie besteld, heel goedkoop was dat (90 cent)! Maar wel jammer als er niets vegetarisch meer is.
,,,,فلافل

kattekop

« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2003, 22:23:53 »
Bij Ikea hebben ze wel heerlijke veganistische koekjes. De amandel en gember koekjes hebben ze al een tijdje, maar de laatste keer dat ik er was hadden ze ook een grote doos 'zandkoekjes' die volgens de ingredientenlijst vega was (en erg lekker) en de koekjes met frambozenvulling leken ook goed voor veganisten. Helaas geen Ikea hier om de hoek...

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2003, 22:40:22 »
Dat is goed om te weten!
(ik heb namelijk wel zo goed als um die ecke een Ikea zitten!)
« Laatst bewerkt op: 03 september 2003, 22:40:49 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

janneke

« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2003, 12:24:45 »
Bij de Ikea in Hengelo hebben ze volgens mij wel een paar vega gerechten. Pittipanna, dat zijn aardappelblokjes met groente, en pasta met tomatensaus. De pasta is een kinder menu, maar dat kost dan ook maar €1 dus dan kun je gewoon twee keer nemen. Ze hebben ook ravioli met tomatensaus, maar ik vermoedt dat de vulling wel met vlees zal zijn. Volgende keer maar even navragen.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2003, 13:41:35 »
Bij de Ikea in Hengelo hebben ze volgens mij wel een paar vega gerechten. Pittipanna, dat zijn aardappelblokjes

Die pittipanna hadden ze ook altijd in Eindhoven, maar laatst was die er dus niet meer... De foto van het gerecht stond ook niet meer tussen de andere foto's van de gerechten. Daarom vermoed ik dat het daar definitief van de menulijst is verdwenen.

Tijmetje

« Reactie #9 Gepost op: 17 april 2004, 18:03:20 »
.
Citaat
De amandel en gember koekjes hebben ze al een tijdje, maar de laatste keer dat ik er was hadden ze ook een grote doos 'zandkoekjes' die volgens de ingredientenlijst vega was (en erg lekker) en de koekjes met frambozenvulling leken ook goed voor veganisten.
Zijn die amandel en gember koekjes echt vegan? Er zit volgens mij plantaardige margarine in, maar misschien is die in Zweden wel echt 100% plantaardig. Op die frambozen koekjes staan volgens mij idd geen onvegan dingetjes. Die zijn best wel lekker. :)

Kiwi

« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2004, 00:25:20 »
Ik ben in februari naar de Woonsdag geweest (= de laatste woensdag van de maand, met allerlei extra aanbiedingen enzo) en toen hadden ze gehaktballetjes met patat voor heel weinig geld. Voor hetzelfde geld kreeg ik alleen een bord patat. Of ik had vegetarische ravioli ofzo kunnen nemen, maar daar had ik op dat moment geen trek in. Maar er was dus wel iets zonder vlees.

Offline Di.

• 177
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2004, 19:56:25 »
vroeger hadden ze lekkere tagietella met pestosaus. Maar die is verdwenen.
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #12 Gepost op: 07 mei 2004, 17:06:56 »
In Delft hebben ze altijd wel een vegetarische pasta, soms lasagna en soms tomatenpasta, daarnaast ook friet met salade. Is altijd best lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2004, 17:07:21 »
Laatst hadden ze wel vegetarische ravioli met een tomatensaus en dat was wel eetbaar. Niet bijzonder, maar 't is in elk geval iets.

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: 10 november 2005, 09:39:17 »
Bij Ikea Anderlecht hebben ze nu penne met zongedroogde tomaat en pesto. Persoonlijk vind ik het niet echt om over naar huis te schrijven. Daarnaast kan je natuurlijk altijd salade met friet nemen. Of 's morgens gaan, want dan heb je een ontbijt voor 1€ (broodje + croissant + 1 portie beleg + 1 portie boter + koffie/thee). Aangezien ik vlakbij woon, zal ik misschien wel eens vaker gaan ontbijten daar.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline ingeping

• 143
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2005, 14:06:36 »
Bij 'mijn' Ikea (Delft) hebben ze een veggie gerecht.

he dat is ook 'mijn' ikea....  :)

Offline Sharon

• **
  • 56
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2005, 00:04:15 »
IKEA GRONINGEN

De nieuwe Ikea in Groningen heeft errug veel biologische spullen. Zo lagen er EKO bolletjes voor het ontbijt en de lunch en biologische melk.

Maar goed, het was avond toen ik er was en ik had zin in iets warms. Ze hadden wel pasta liggen met wat miniscule stukjes groenten eromheen en groene kruiden erover. Ik vond het er in ieder geval niet zo lekker uit zien, zoals het daar in die bak lag. Dus hoopte nog dat t t niet was.

De kok, waar ik het aanvroeg, beaamde dat die gespikkelde-pasta inderdaad het vegagerecht was. "En je mag er zelfs nog parmazaanse kaas overheendoen!". .... ??? "Waarom zou ik dat doen, dan is het geen vegetarisch gerecht meer.  Doe mij maar een bord patat."

In ieder geval, ze hebben iets voor de vegetariers te eten. En het principe dat je je glas drinken mag hervullen is ook erg leuk.

Jamezy

« Reactie #17 Gepost op: 19 december 2005, 16:10:15 »
Bij 'mijn' Ikea (Delft) hebben ze een veggie gerecht. Twee zelfs geloof ik. Een ervan kunnen ze veganiseren (rosti met groenten) door de klodder creme fraiche achterwege te laten.
Ik weet wel dat Ikea Delft een zogeheten "try-out" Ikea is. Ze proberen daar dus alles eerst uit qua opstelling enzo (?) Ik weet niet of dat ook geldt voor het eten.

Klopt, en het gave is dat ze steeds weer andere dingen hebben! 8)
Tijdje geleden hadden ze iets met pasta en groenten ...

smikkeltje

« Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2006, 00:12:17 »
ik heb vorige week nog bij de ikea in delft gegeten, lekkere penne met pesto, en er werd apart gevraagd of ik er nog kaas overheen wou (niet dus!). het was alleen wel een beetje weinig, maar voor die vier euro hoor je mij niet klagen!

Tigger

« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2006, 19:47:46 »
Ben net "uit eten" geweest bij Ikea :-[
Vegetarische pastaschotel met pesto, groentjes en parmezaanse kaas.
Beetje vet, maar errug goedkoop  ;D