Ik ben ook een groot pizzafan. Toen ik veggie werd vreesde ik nog dat ik het nooit meer zou lusten zonder salami. Maar dat valt mee (understatement).
Ben echter meestal te lui om zelf een bodem te maken.
In plaats daarvan koop ik de übercheapste drie-in-een-doos diepvriesmargherita's en upgrade ze dramatisch. Vervolgens lust ik in geen restaurant meer pizza. Heb ik mezelf weer mee he...
Hier wat tips:
Standaard upgrade:
cherrytomaat, artisjok, olijven, paprika, uien, champignon, kaas
Hawaï upgrade:
een vorm van bovenstaande (groente)melange, ananasringen, verkruimelde (evt voorgebakken) rooktofu
Shoarma upgrade:
paprika en uienringen, op hoog vuur gebakken tofureepjes met shoarmakruiden, knoflooksaus, of mayo en gesnipperde knoflook.
Upgraditi verdi con chèsi grattini (echt geen idee wat ik zeg):
een versie van de standaard upgrade, blokjes diepvriesspinazie, kaas, feta of geitenkaas
Hollandse opwaardering:
standaard upgradecompositie, met flink wat cayennepeper en knoflook bruingebakken aardappeltjes (neem gare aardappels of van die voorgekookte voorgesneden dingen), evt een finke laag kaas erover
Roti koeckverbeetering:
gare kouseband, gare aardappels met kerrie, komijn en knoflook, evt een hardgekookt ei.
Wat ook schijnt te werken:
een ei op je pizza tikken, dat wordt gaar!
saus van mayo (of fritessaus) met mosterd en fijngesneden augurken, oorspronkelijk bedoeld voor bij vis, werkt ook bij artisjok en/of zeekraal
TIP: Goed idee om je pizza zonder topping in de hete oven te zetten terwijl je de ingrediënten klaarmaakt. Het worden echt hartige taarten als je het goed doet. Zo uit de vriezer blijft 'ie vaak koud in het midden. Hij moet ook echt langer dan de 8-12 minuten op de doos. Logisch.