Vegatopia Forum

Vleessector bang voor aanslagen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

willem1940

Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #20 Gepost op: 07 augustus 2003, 20:36:30 »
Nee, zelfs/ook daar ben ik te ongelovig voor.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2003, 18:50:12 »
De vleessector wil terugslaan naar dierenrechtenactivisten, zo begreep ik uit een posting op een ander forum, waar een artikel uit de PZC van 14/8 wordt geciteerd.

Citaat
DEN HAAG - De vleessector maakt een vuist tegen het gewelddadige dierenactivisme. De onlangs afgebrande pluimveeslachterij Van Miert in Breukelen roept collega`s op om `de handen ineen te slaan`. (..)
Van Miert deed de oproep gisteren in een ingezonden brief in het Agrarisch Dagblad. Dierenactivisten legden eind juni de slachterij met brandbommen grotendeels in de as. ,,Als ik door rood licht rijd, krijg ik een boete. Maar als activisten mijn bedrijf verwoesten gebeurt er bijna niets``, zegt woordvoerder Jerry van Miert. De slachterij wil collega`s in de sector en de politiek in beweging krijgen. ,,De aanslagen betekenen ontzettend veel schade en angst. Daar moet een einde aan komen.``
Van Miert wil niet voor Robin Hood spelen, maar vindt dat ondernemers in de slachtsector en bio-industrie niet stil kunnen blijven zitten. Het bedrijf beseft met de actie extra woede op de hals te halen van activisten, maar daarvoor zijn voorzorgsmaatregelen getroffen. ,,Welke kan ik niet zeggen``, aldus Van Miert.
De pluimveeslachterij heeft alle zakelijke contacten via een brief op de hoogte gebracht. Daarbij is ook het boek Eco Nostra gevoegd van auteur Peter Siebelt, die beweert het netwerk van het dieren- en milieuactivisme bloot te leggen.

Jerry van Miert schijnt trouwens een niet onverdienstelijk freefighter te zijn heb ik me laten vertellen.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #22 Gepost op: 24 augustus 2003, 19:34:44 »
Maar wat houdt die "actie" dan in?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #23 Gepost op: 24 augustus 2003, 20:23:19 »
Maar wat houdt die "actie" dan in?


De 'handen ineens slaan' lijkt me slang voor knokploegen formeren.

Geweitje

Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #24 Gepost op: 24 augustus 2003, 20:28:21 »
en dan de gehele lijst van namen uit P.Siebelt's boek afwerken (incl. ruud lubbers :bonk: nee echt die staat er ook in)! Zijn ze wel effe druk me, zodat de echte terroristen die er niet in staan hun gang kunnen gaan.

willem1940

Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #25 Gepost op: 24 augustus 2003, 20:30:25 »
Misschien weten ze de indentiteit van (sommige) terroristen. Dat zou tot akelige incidenten kunnen leiden.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #26 Gepost op: 24 augustus 2003, 21:02:17 »
Misschien weten ze de indentiteit van (sommige) terroristen. Dat zou tot akelige incidenten kunnen leiden.

Die akelige incidenten zullen sowieso niet al te lang meer op zich laten wachten, denk ik. Je ziet het van beide kanten verharden momenteel en als je mensen hoort zeggen dat ze 'in oorlog zijn met', tja, dan kun je er vergif op innemen dat er op een kwaaie dag gewonden gaan vallen. Of erger.  

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #27 Gepost op: 24 augustus 2003, 21:40:33 »
Misschien weten ze de indentiteit van (sommige) terroristen. Dat zou tot akelige incidenten kunnen leiden.

Nog akeliger: misschien denken ze dat ze de identiteit van een aantal terroristen kennen, en gaan ze onschuldigen lastigvallen omdat die ooit eens hebben gezegd dat ze tegen de vleesindustrie zijn oid...

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #28 Gepost op: 24 augustus 2003, 22:19:57 »
Ik weet niet hoor. Is het echt zo moeilijk om op zo'n Animal Liberation Gathering te komen? Wie een beetje webwise is en zich voordoet als enthousiast voor de zaak komt een heel eind.
Vervolgens ben je Van Wiert, die dan met de trekker het plaatselijke kraakpand in puin helpt.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #29 Gepost op: 24 augustus 2003, 22:32:41 »
Is het echt zo moeilijk om op zo'n Animal Liberation Gathering te komen?

Ik geloof dat men niet zomaar iedereen binnenlaat. Ik heb ooit met iemand gesproken die er naar binnen wilde, maar aanvankelijk bij de deur werd tegengehouden omdat ie er te netjes uitzag. Men dacht dat hij wel een BVD-infiltrant moest zijn. Ik meen me te herinneren dat hij zich uiteindelijk toch naar binnen geluld heeft en dat het hem toen werd toegestaan om op de gathering de stand van een handelaar in vegetarische schoenen te bezoeken. Waarbij hij scherp in de gaten gehouden werd door met ijzeren kettingen behangen punkers van 2.30 meter groot.

Ik denk dat het inmiddels wel moeilijker is om bij zo'n bijeenkomst binnen te komen. Weet jij bijvoorbeeld waar ze zich dit jaar verzamelen? Ik heb geen flauw idee.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2003, 22:33:07 door J@n »

Geweitje

Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #30 Gepost op: 24 augustus 2003, 22:38:39 »
Ja, laten we Van Wiert hier eens even een eindje op weg helpen ::)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #31 Gepost op: 24 augustus 2003, 22:39:57 »
Ik denk dat het inmiddels wel moeilijker is om bij zo'n bijeenkomst binnen te komen. Weet jij bijvoorbeeld waar ze zich dit jaar verzamelen? Ik heb geen flauw idee.
De verzamelplaats kan je ook wel redelijk makkelijk te weten te komen. Gewoon naar de website ervan en wachten tot een week van te voren ofzo. Dan zeggen ze pas de exacte plaats.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2003, 22:40:11 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #32 Gepost op: 24 augustus 2003, 23:10:14 »
Ja, laten we Van Wiert hier eens even een eindje op weg helpen ::)

Van Miert toch? Ik denk dat je die mensen niet echt meer op ideeƫn hoeft te brengen, die hebben allang hun plan getrokken. Je merkt dat er in Nederland een groeiende onderstroom is die het helemaal gehad heeft met politiek, politie en justitie en die vindt dat ze het zelf maar moeten opknappen. Het is te hopen dat het allemaal niet uit de klauwen gaat lopen en dat ze bij de AIVD niet helemaal op hun achterhoofd gevallen zijn. Iedere janboerenpummel kan op z'n klompen aanvoelen dat er wat gaat gebeuren. Dat ze de publiciteit niet schuwen is - mag je hopen - een signaal dat de actie beperkt blijft tot wat gooi- en smijtwerk.

Geweitje

Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #33 Gepost op: 24 augustus 2003, 23:30:28 »
Ja Van Miert idd (Kweet ook niet wie van Wiert is).
Ach, ik begrijp je punt natuurlijk Jan, maar ik zit hier achter mijn computertje, erger me dood aan die hele hetze tegen het dierenrechtenactivisme, voel wanhoop en frustratie omdat volledig voorbij gegaan wordt aan de drijfveren achter het activisme.
Het geeft me af en toe een erg ongemakkelijk gevoel als we hier als denkoefening meegaan in de wraakacties van de Vleessector en mee  filosoferen over hoe je de radicale dierenbevrijders kan tackelen. Ondanks dat de strijdmethoden van deze mensen toch een halt toegeroepen moeten worden.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2003, 23:35:08 door Geweitje »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #34 Gepost op: 24 augustus 2003, 23:58:24 »
Het geeft me af en toe een erg ongemakkelijk gevoel als we hier als denkoefening meegaan in de wraakacties van de Vleessector en mee  filosoferen over hoe je de radicale dierenbevrijders kan tackelen.

Misschien moet je leren niet alles serieus te nemen?

Geweitje

Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #35 Gepost op: 25 augustus 2003, 00:09:17 »
Ook goed.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #36 Gepost op: 25 augustus 2003, 01:01:57 »
Ach, ik begrijp je punt natuurlijk Jan, maar ik zit hier achter mijn computertje, erger me dood aan die hele hetze tegen het dierenrechtenactivisme, voel wanhoop en frustratie omdat volledig voorbij gegaan wordt aan de drijfveren achter het activisme.

Volkomen mee eens. Ik word daar ook helemaal niet goed van, maar ik wil niet alleen maar afgeven op domme mensen die zich laten misleiden door een malicieuze boekjesschrijver en op van haat vervulde vleesindustriƫlen. Ik vind ook dat je kritisch naar jezelf moet kijken. Hoe heeft dat idee postgevat dat alle dierenrechtenactivisten gevaarlijke brandstichters zijn? Hebben we misschien de indruk gegeven dat we eigenlijk stonden te juichen als er een slachterij in de hens ging? Hebben we ons in de media het gras voor de voeten laten wegmaaien door radicale veganisten? Ik weet het niet. Maar het is wel een vraag die niet onbeantwoord kan blijven.
 
Citaat
Het geeft me af en toe een erg ongemakkelijk gevoel als we hier als denkoefening meegaan in de wraakacties van de Vleessector en mee  filosoferen over hoe je de radicale dierenbevrijders kan tackelen. Ondanks dat de strijdmethoden van deze mensen toch een halt toegeroepen moeten worden.

Het geeft mij ook geen prettig gevoel. Maar ik denk dan maar: hoe meer er in the open over gesproken wordt, hoe onwaarschijnlijker het is dat er ook daadwerkelijk iets gebeurt. Ik voel gewoon aan m'n water dat daar van beide zijden iets uit de klauwen aan het lopen is en dan kan ik m'n kop niet in het zand steken, dan moet ik daar iets over zeggen.
 

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #37 Gepost op: 25 augustus 2003, 01:20:19 »
Aldus Henk de kroegbaas. Als hij er niets van weet, is het niet gebeurd :)

Ze claimen de actie trouwens wel op hun site:

"- Hellendoorn; Twee ruiten van de slagerij aan de Dorpsstraat ingegooid. (29 september)"

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #38 Gepost op: 25 augustus 2003, 11:32:43 »
In Trouw stond Lucas Reijnders in de Tien Geboden. Baalde stevig, omdat hij met Dumeco in gesprek was over ecologische varkens - aan het polderen dus - toen die branden werden gesticht. Gelukkig gaan de gesprekken door.
Overigens: over Pim Fortuyn zegt-ie een en ander, o.a. dat hij niet goed bij zijn hoofd was...hetgeen ik geneigd ben steeds meer te geloven.
de tuin: dat ben ik

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Vleessector bang voor aanslagen
« Reactie #39 Gepost op: 25 augustus 2003, 11:56:23 »
Hoe heeft dat idee postgevat dat alle dierenrechtenactivisten gevaarlijke brandstichters zijn? Hebben we misschien de indruk gegeven dat we eigenlijk stonden te juichen als er een slachterij in de hens ging? Hebben we ons in de media het gras voor de voeten laten wegmaaien door radicale veganisten?
Allebei, denk ik. Voor iemand die niets met dierenrechten heeft, is een aanslag op een slachterij net zomin een nobele verzetsdaad als een aanslag op een abortuskliniek, een moskee of een Albert Heijn. Een dierenrechtenactivist die een slachthuis in de fik steekt, is dan dus een gevaarlijke brandstichter. Tel daarbij op dat je natuurlijk nooit iets leest of voorvechters van dierenrechten die zich netjes gedragen (dat is geen nieuws) en het beeld van een groep radicale, gevaarlijke gekken heeft al snel postgevat.

En ik moet eerlijk zegen dat ik zelden iets lees over een dierenrechtenorganisatie die de krant belt om onomwonden afstand te nemen van een actie (Then again, ik kan me goed voorstellen dat dat wel degelijk gebeurt maar dat de krant er geen aandacht aan besteedt omdat het niet boeiend genoeg is) Als je het imago van dierenrechtenmensen wil opkrikken, zou je misschien het beste een club van veg's kunnen oprichten die zich expliciet tegen onwettige acties opstelt.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close