Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #40 Gepost op: 26 juli 2003, 21:50:34 »
Wat ik trouwens tegengekomen ben.......weer vreselijk offtopic, maar echt erg  ;)
www.vipspotting.nl

Hihi, op die site ben ik em ook eens tegengekomen. Maarre, effe nieuwsgierig: hij heeft een relatie met ene Floortje, toch niet toevallig Floortje Dessing?? (die van de Yorin reisprogramma's)


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #41 Gepost op: 26 juli 2003, 21:52:45 »
* Daarmee reageerde ik op Lovelocker die Jort Kelder voorstelde maar die nu blijkbaar al weer gewist is als onze leider :-\ ;)

Marianne Thieme? Henny Huisman? Moi?

 :)

willem1940

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #42 Gepost op: 26 juli 2003, 21:54:42 »
Iemand ooit gehoord van ABC?
==========

Anarchisten steunen Volkert van der G.
Auteur: Jaap de Wreede
Bron: Reformatorisch Dagblad, 25 juli 2003


NIJMEGEN - De moordenaar van Pim Fortuyn staat niet alleen. Een groep Nijmeegse anarchisten roept op tot solidariteit met Volkert van der G.

Ze zeggen zich verbonden te voelen met het revolutionair anarchisme. Daarom distantiëren ze zich niet „van bepaalde politieke gevangenen en groepen omwille van verschil in mening rond strategie”, schrijft het Anarchist Black Cross (ABC, Anarchistische Zwarte Kruis) op zijn website. Voor wie Van der G. een hart onder de riem wil steken, staat zijn adres in de Amsterdamse gevangenis Demersluis vermeld.

Eerder werd bekend dat Van der G. in de gevangenis brieven heeft gekregen van bewonderaars. „Het is voor het ABC belangrijk dat mensen duidelijk zien dat je in een politieke strijd nooit geďsoleerd komt te staan van je achterban, ook al zit je in de gevangenis,” aldus het ABC.

Het gaat om de Nederlandse afdeling van een internationaal netwerk van groepen die ernaar streven dat anarchistische, links-radicale en andere gevangenen niet vergeten worden. Het ABC ontstond tijdens de Russische revolutie van 1917 om slachtoffers van het nieuwe regime te helpen en te ondersteunen. Tijdens de burgeroorlog verhuisde de organisatie naar Berlijn. Door een gebrek aan financiële middelen moest het ABC z’n activiteiten tijdens de Tweede Wereldoorlog staken.

In 1967 werd het ABC heropgericht. Daaraan vooraf ging de arrestatie van de Brit Stuart Christie, die getracht had de Spaanse dictator Franco te vermoorden. Zijn landgenoot Albert Meltzer zette zich in voor de vrijlating van de anarchist. Deze kwam in 1967 vrij en samen bliezen ze het ABC nieuw leven in.

Onder de leiding van Meltzer werd het ABC een praktische organisatie, die concrete steun aan gevangenen gaf, in de vorm van voedsel en medicijnen. Sinds de jaren tachtig kent het ABC meerdere groepen verspreid over de gehele wereld.

Net als in de rest van de wereld, opereert ABC-Holland, dat communiceert via een postbus in Nijmegen, vanuit de schaduwen. Wel zijn tal van connecties waarneembaar tussen de ABC-anarchisten en het „antifascistische” actiewezen. Samen komen ze op voor een figuur als Juan Rodríguez, de Catalaanse ETA-verdachte die vorig jaar werd gearresteerd in Amsterdam.

De veiligheidsdienst AIVD wijdt in haar meest recente jaarverslag echter geen woord aan de ETA en zijn vertakkingen in Nederland (zoals het Baskenland Informatie Centrum en het ABC). Dat gaat er in Spanje wel anders aan toe. In juni noemde onderzoeksrechter Garzon de Spaanse afdeling van het ABC de „rekruteringsmachine van de terroristische organisatie Grapo.” Met dit oordeel kan de Spaanse politie rekeningen van het ABC gaan blokkeren en ruimtes sluiten die zij gebruiken.

Volkert van der G. heeft het een stuk prettiger: de bij hem in beslag genomen anarchistenlectuur -met aanwijzingen over de vervaardiging van brandbommen- heeft hij netjes teruggekregen.


Toby

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #43 Gepost op: 26 juli 2003, 21:56:16 »
Henny Huisman? Nee, die voldoet ook niet aan jullie plaatje...veels te extreem  :P. Die kan soms ook boute uitspraken doen over dierenbevrijding hoor... ;)


Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #44 Gepost op: 26 juli 2003, 21:59:08 »
En het doorsnee publiek kan best goed een aantal dingen gescheiden zien. Dat weet/merk ik uit ervaring omdat ik regelmatig legale (zij het soms burgerlijke ongehoorzaamheidsacties) doe voor dierenrechten.  Er zijn ook nog genoeg mensen die door die "hetze" heen kunnen prikken en niet alles over één kam scheren.

Godzijdank wel. Maar vroeger was het zo dat nagenoeg iedereen daar doorheen prikte en er vrijwel uitsluitend in positieve zin over vegetarisme werd gesproken in de media. Nu niet meer. Kijk, als je zelf doelbewust voor directe actie kiest, neem je het risico dat er op een kwade dag lieden op je stoep staan die je huis en je gezicht komen verbouwen. En dan heb je wel voorzorgsmaatregelen genomen om dat te voorkomen. Doorsnee-vegetariërs die nu in een kwaad daglicht worden gezet, hebben niet voor dat risico gekozen. Ik heb hier een klein mannetje van zes jaar oud rond lopen, ik wil die risco's niet, ik wil never nooit niet geassocieerd worden met wat voor gewelddadigheid dan ook.  

Natuurlijk is het goed als er iemand op staat die de positieve kanten van vegetarisme weer laat zien. Marianne? Jort? Hans? Krista? Niko? Wie de schoen past...
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 22:35:01 door J@n »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #45 Gepost op: 26 juli 2003, 22:00:42 »
redactie@quotenet.nl

Er staat: voor carriërebeesten die advies van Jort Kelder willen, dat nemen we dan gewoon een beetje letterlijk, maar wie gaat het doen? Wil jij Toby...ik krijg het niet goed duidelijk

Zijn adres heb ik ook gevonden.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 22:16:22 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #46 Gepost op: 26 juli 2003, 22:02:15 »
Wie is Niko?

En Willem: tuurlijk zullen er mensen zijn die symphatiseren met Volkert, maar dat is maar een kleine groep. Het grootste gedeelte van de samenleving keurde de moord af, vega's, rechts, links, midden, vleeseters...

Zucht, ik begin er bijna naar te verlangen dat een vleesetende allochtoon de moord had gepleegd... :-\

Edit: ter verduidelijking> nog beter was het als PF helemaal niet was vermoord ofcourse.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 22:03:41 door Hizikigrrrl »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #47 Gepost op: 26 juli 2003, 22:06:46 »
Wat ik trouwens tegengekomen ben.......weer vreselijk offtopic, maar echt erg  ;)
www.vipspotting.nl

Hihi, op die site ben ik em ook eens tegengekomen. Maarre, effe nieuwsgierig: hij heeft een relatie met ene Floortje, toch niet toevallig Floortje Dessing?? (die van de Yorin reisprogramma's)



Op 7 augustus 2002 21.18 was Floortje Dessing op de Sloterkade bij haar vriend achterop. Nou even kijken...waar Jort Kelder was :P
de tuin: dat ben ik

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #48 Gepost op: 26 juli 2003, 22:09:11 »
Die kan soms ook boute uitspraken doen over dierenbevrijding hoor... ;)


Boud is helemaal niet erg, als het beeld van de vegetariër/veganist maar weer bijgesteld wordt. Je moet voor de grap eens een maandje de meida scannen op de woorden 'vegetariër', 'vegetarisch' en 'veganist', dan doemt toch al snel het beeld op van een doorgeslagen, blank mannentje van tegen de twintig die geen middel schuwt om zijn heilstaat dichterbij te brengen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #49 Gepost op: 26 juli 2003, 22:11:52 »
Wie is Niko?

Ooit creatief directeur van Sla, woordvoerder van de faunabescherming en nog zo het een en ander.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 22:12:57 door J@n »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #50 Gepost op: 26 juli 2003, 22:24:56 »
Voor als de LPF meeleest: Sla is een groente
de tuin: dat ben ik

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #51 Gepost op: 26 juli 2003, 22:27:14 »
Nou Jan, ik kan je wel zeggen dat ik persoonlijk wel soms directe acties doe, maar dat die wel altijd zonder geweld gepaard gaan.

Het begrip 'directe actie' is nogal diffuus, voor mij is het synoniem aan huisdemo's, brandstichtingen and tha lot. Dat iemand voor de ingang van een fastfood-restaurant gaat liggen en weigert daar weg te gaan, daar kan ik nog wel om lachen, vind ik een vrij onschuldig actiemiddel. Het genereert publiciteit zonder dat het schade veroorzaakt.

Ik ben er trouwens wel bang voor dat er in Nederland nu ook groepen gaan opstaan die er een sport van gaan maken om dierenactivisten op te sporen en ze eens mores te leren. De aanwijzingen daarvoor zijn op diverse internetforums te vinden.

Toby

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #52 Gepost op: 26 juli 2003, 22:39:00 »
redactie@quotenet.nl

Er staat: voor carriërebeesten die advies van Jort Kelder willen, dat nemen we dan gewoon een beetje letterlijk, maar wie gaat het doen? Wil jij Toby...ik krijg het niet goed duidelijk

Zijn adres heb ik ook gevonden.

Nee, denk dat dat meer iets is voor Geweitje.  Ik wil best met Jort Kelder uit eten maar om heel andere redenen  ;).
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2003, 22:39:31 door Toby »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #53 Gepost op: 26 juli 2003, 22:51:48 »
ik heb dus zijn adres - die kan ik Pb sturen
de tuin: dat ben ik

respect

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #54 Gepost op: 27 juli 2003, 11:10:12 »
Acties, voor of tegen. Strijd tussen gevoel en verstand.
Zie of lees weer iets over de bio-industrie, doodsbange varkens bij het slachthuis, koeien die uit een veewagen worden gesleept, vetgemeste kuikens en ik voel de woede opkomen. Wil 's nachts brand stichten, bommen plaatsen, wegvagen die ellendige handel. Maar dat is mijn gevoel, mijn onmacht. Daarna spreekt het verstand: "Wat wil je bereiken?" Wat ik wil?! Dat het lijden stopt, dat mensen lief zijn voor elkaar, geen dieren misbruiken en/of opeten, om de natuur geven enz. Bereik ik dat door een slachthuis in de fik te steken? Nee... Zucht...
Maar hoe bereik ik dat dan wel? Door mensen voor te lichten, mensen die liever hun oogkleppen ophouden en hun oordopjes indoen, door vanuit de politiek veranderingen te weeg te brengen, niet met dit kabinet. En dus blijft de wanhoop.
Bij sommigen slaat die wanhoop door, wint het gevoel van het verstand en wordt de bivakmuts opgezet.

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #55 Gepost op: 27 juli 2003, 21:32:30 »
Als je als regeringen al heel veel jaren nauwelijks opschiet voor de dieren in de bio-industrie dan kweek je radicale mensen.
Dat vind ik een vreemde redenering. De overheid doet wel meer dingen niet (goed), maar dat is nog geen reden om geweld te gaan gebruiken. Bovendien snap ik niet waarom je een gebouw met dieren in de fik gaat steken om dieren te redden. Dan verbranden ze toch net zo goed? Ook lekker diervriendelijk.

"Bevooroordeeld" zit nog; dat weet je pas zeker als er daders gepakt zijn.
Sorry, maar uit die 'hoek' schreeuwt iedereen meestal dat alle veggies/vegans extreem zijn. Best dat ze het in de 'linkse' hoek willen zoeken, maar dan wel ieder mens als een individu beoordelen.
Zou jij dat dan ook willen doen, ipv "iedereen schreeuwt in die hoek" gewoon zeggen dat sommige mensen uit die hoek net zo hard schreeuwen als sommige mensen uit de andere hoek? Toevallig stem ik LPF, ben zelfs lid van de Jonge Fortuynisten, maar dat betekent nog niet dat ik alle vegetariers gevaarlijk vind. Wat een onzin. Ik ben ook de enige niet hoor die wel normaal kan denken. Het probleem is alleen dat extreem-rechts altijd naar de meest rechtse partij trekt. Als er een partij rechtser was dan de LPF zouden wij voornamelijk normale mensen overhouden denk ik.

Mensen die LPF stemmen of stemden komen met de klacht dat ze niet gehoord werden...terecht!, maar is deels ook behoorlijk eigen schuld: als je ongenuanceerde meningen uitbraakt en niet kunt/wil luisteren bijvoorbeeld...dan hebben mensen de neiging te gaan negeren.
DAt laatste klopt. Maar het verband met de LPF niet helemaal. Tuurlijk zit er een hoop ongenuanceerd extreem-rechts gespuis bij de aanhang, gedeeltelijk om de reden die ik hierboven noemde. Maar het is niet zo dat iedere LPF-stemmer extreem-rechts en ongenuanceerd is.

GEdeeltelijk moet ik je wel gelijk geven hoor, want het probleem is ook dat de LPF nog niet zo'n lijn in de standpunten heeft, wat ertoe leidt dat mensen elkaar willen overschreeuwen om een draai aan de partij te geven. Maar zo hebben we ook bij de Jonge Fortuynisten mensen die iets willen doen tegen de bioindustrie. Die schreeuwen even hard als de mensen die voor de bioindustrie zijn. Alleen zijn ze helaas in de minderheid.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2003, 21:43:14 door Carmen San Diego »

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #56 Gepost op: 27 juli 2003, 21:38:49 »
Nounou, dierenwelzijn is nog nooit zo hip geweest als nu. Zelfs de LPF probeert ermee te scoren (Joost Eerdmans). Demo's krijgen veel aandacht, er is ontzettend veel support voor die mensen die last kregen vanwege hun onderduikkippen. Dit alles ondanks Volkert.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #57 Gepost op: 27 juli 2003, 21:45:36 »
Nounou, dierenwelzijn is nog nooit zo hip geweest als nu. Zelfs de LPF probeert ermee te scoren (Joost Eerdmans). Demo's krijgen veel aandacht, er is ontzettend veel support voor die mensen die last kregen vanwege hun onderduikkippen. Dit alles ondanks Volkert.
en ik denk dat er nog nooit zoveel eko- en bioproducten zijn geweest in de supermarkt als nu... als je kijkt naar albert heijn dan zie je toch wel steeds meer bioproducten opduiken, en ook fabrikanten zetten eco-lijnen op. Er zijn nog maar weinig supermarkten die geen vegetarische burgers of tofu verkopen, of biologisch vlees. Zo slecht gaat het wat dat betreft niet denk ik.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #58 Gepost op: 27 juli 2003, 21:48:21 »
Heej Carmen, ook weer terug? :)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #59 Gepost op: 27 juli 2003, 22:05:42 »
ja ik verveelde me enorm... en ik was op zoek naar info over dierproeven omdat mijn moeder wilde weten of nivea shampoo nou wel of niet getest was (nog niet gevonden eerlijkgezegd)... en toen ben ik weer blijven hangen, want ondanks de discussies en meningsverschillen vind ik dit toch wel het gezelligste forumpje =)